Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Ez jó kérdés, én sem tudom, hogy pontosan hol található.
Van pl. egy kis modul, ami az ajtók végállás kapcsolóit figyeli és kapcsolgatja a beltéri világítást, vezérli az időzített dimmelést pl. a központi zár zárása után. Ezt a modult hosszas nyomozás után a vezetőoldali ajtó kárpitja alatt találtam meg.
Abban még tudnátok tanácsot adni, hogy ha az általam használt késes leágaztató ennyire veszélyes és nem ajánlott, akkor mi lenne a profi megoldás a leágazásra? Hivatalos szerelők hogyan csinálják?
Elvágják a gyári vezetéket? És utána WAGO, vagy forrasztás és zsugorcsövezés a jobb megoldás? Esetleg valami más módszer? Még a szivargyújtó tápvezetékéről is le akarok majd ágazni, szeretném igényesre, stabilra megcsinálni. Szerintetek a rendszámtábla izzóknál a már meglévő késes leágazást is megszüntessem, lecseréljem? Ha eddig nem is vágta még el az eredeti vezetéket, előfordulhat, hogy idővel a rázkódás miatt majd elvágja és inkább jobb lenne lecserélni? A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2019
Szia,
Lehet hogy a hivatalos autóvillamossági/gépjármű elektronikai műszerész kollegák felszisszennek,de én a forrasztásra szavazok. Furcsa,de legjobb tudásom szerint hivatalosan nem szabadna forrasztani jármű vezeték kötegben. Az autógyártók (kábelköteg beszállítók) nem is alkalmazzák. Inkább csatlakozóban két vezetéket egy pin-be krimpelnek. Több gyártó pl.egy toldó hüvelyt ír elő,ami az ovális krimpelő fogóval nyomható,utána hőlégfúvóval melegítve zsugorodik+gyantát olvaszt ki. Én leginkább utólagos készülékeket szerelek,és mindig forrasztok és jó minőségű szigetelő szalaggal szigetelek. Sokszor látom,hogy kollegák bandázs szalaggal szigetelnek is,ami nem jó.Felveszi a vizet,és ha több ilyen kötés van egymás mellett,gyönyörűen szivárog.Kalandos egy ilyen hibát megtalálni. Elvágni nem szoktunk gyári vezetéket csak azért hogy zsugorcsövezzünk,nem keressük a bajt. Hibakód beíródhat,és végzetes hibát is lehet ezzel elkövetni. Persze minden csak idő kérdése...ha van idő rá,akkor le lehet kötni az akkut,de amíg egy riasztó beszerelésre adnak egy szűk órát,addig...nem mindenhol a tökéletesség a prioritás. Az csak a tankönyvekben és a telepítési útmutatókban van,hogy szerelés előtt kösd le az akkut...persze...akkor hogy mérj bármit is? Meg utána az ügyfél panaszkodik hogy elvesztek a beállításai,rádió kód megvan-e,vezetési stílus felismerő resetelődik,stb stb... Ha magadnak csinálod,elvághatod a zsugor kedvéért az olyan vezetéket,amiről tudod hogy hol végződik. Pl.a szivargyújtót elvághatod,hisz úgyis a levegőben van a vége.
Sziasztok!
Van egy audi A4 2004 - es évj. autó , ha leállítom a motort, akkor egy idő után elkezd menni a hűtő ventillátor és nem áll le. Lemeríti az aksit. A víz hőfoka 90 körül van. Eddig sosem kapcsolt be. Pár napja kezdte ezt el. Amikor bekapcsolt a venti, álló helyzetben a képen látható érzékelőről lehúztam a csatlakozót, de ugyanúgy ment tovább. Van valakinek ötlete?
Célműszeres vizsgálat, élő adatokból fog kiderülni miért akarja hűteni magát.
Köszi , meg lett a hiba , beázott 2 relé , köztük a ventillátoré is.
Nem tudod véletlen hol kapni ilyeneket itthon? A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2019
Ezeket valóban bárhol beszerezheted.
A közeledbe biztosan van Unix vagy Bárdi autósbolt, biztos vagyok benne, hogy van polcon is.
A rele2-ben azért nem lennék biztos, hogy bármelyik autósboltban kapható.
Igazad van! Most látom, hogy annak van egy vékonyabb lába is. Ez is ismerős számomra.
Neten kerestem rá, de semmit nem találtam. Köszönöm , bemegyek akkor valamelyikbe.
Nincs a tetjén szám? Ha végképp nem találsz, írjál privát.
A hozzászólás módosítva: Máj 13, 2019
Ha valaki Dacia Dokker kapcsolási rajzzal tudna segíteni, kérem jelezze.
Előre is köszönöm. hg6dab
De igen , az van rajta. Az 5 lábún.
Köszönöm szépen mindenkinek, találtam. Kicsit más a kapcsolási rajz rajta, de passzol a foglalatba.
Mellékeltem egy képet, a bekarikázott rész ilyen , mint az RLP5 képen. Nem tudom, hogy ez mennyiben befolyásolja a működést. Az 5 lábú relé valószínű az ac pumpa reléje volt, de működik. A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2019
A tekercsel párhuzamoson kötött ellenállás a tekercs önindukciós feszültségcsökkentése miatt van.
Ez védi a relét kapcsoló elektronikát. Nem olyan jó, mint a diódás módszer, viszont polaritásfüggetlen. Szóval szerintem cseréld azért ki ellenállásosra....
Sziasztok!
Eddig bírta a Laguna a megmozgatott csatlakozóval, ismét nem kapcsolnak be a tompított fényszórók. A szerelőm megmutatta melyik volt az megmozgatott csatlakozó. Most több alkalommal dugdostam ki és be, de most nem segít már a dolog. Így nekiestem és sok kínszenvedés árán sikerült kiszerelnem az egész biztosítékdobozt, mert a helyén semmit nem láttam belőle. Dokumentáció alapján beazonosítottam az adott csatlakozóban melyik az az érintkező, amelyik a pozitív betápot kapja a kormánykapcsolóról mindkét tompított fényszóróhoz. Ez az érintkező határozottan meg van égve. Szeretném szétszedni a dobozt, hogy megnézzem mi a helyzet belül, de nem sikerül sehogy sem. Ki van húzva az összes csatlakozó, kiszedtem az összes relét. Látszatra csak műanyag patentok tartják össze körben. Próbáltam egyszerre 3-4 szomszédos patentot is lefeszíteni kisebb csavarhúzokkal, de sehogy sem indul meg, hogy szétjöjjön a doboz alja és a teteje, hiába feszegetem. Nagyon egyben van az egész, nem boldogulok vele. Valaki nyitott már szét hasonló Renault dobozt? Tudnátok tanácsot adni, hogyan lehet ezeket kinyitni? A gyári száma 7703297326, keresővel lehet fotókat találni róla, például itt, a középső képen jól látszanak a patentok is a szélen: Bővebben: Link Bármilyen tippet, tanácsot szívesen fogadok, nagyon el vagyok keresedve, hogy itt van előttem a doboz és képtelen vagyok szétszerelni. A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2019
Sikerült végül szétszednem. Rájöttem, hogy ki kell húzni az összes biztosítéskot is, csak akkor jön szét.
Elektronikára számítottam, azt hittem, ez az egység figyeli az izzóhibát. Amit találtam, két igen masszív kétoldalas NYÁK van egymással számtalan átkötéssel összeforrasztva körben a széleken. Így nem lehet egy leányálom elválasztani a két NYÁK-ot egymástól, hogy láthassa az ember a belső, egymásra néző oldalakat is. A két NYÁK között egy fekete szigetelő lapot látok csak. Elektronikát nem látak sehol. Csatolam egy fotót a kérdéses érintkezőről. "A"-val jelöltem. Elméletileg ide érkezik a +12V a kormánykapcsolóról, amikor az tompított állásban van. Ez a tüske van megégve. Ennek a tüskének a kapcsolási rajz alapján (ami nem igazán részletes) elvileg az F16 és F17 biztosítékok közös pontjára kellene mennie. A biztosítékok közös pontja és az "A" tüske között 480 kΩ ellenállást mérek. Végigpróbálgattam az összes pontot a NYÁK-on, hogy mi érintkezik a biztosítékok közös pontjával. A "B"-vel jelölt pont még rendben van, az még érintkezik a biztosítékokkal. Az "A" tüskén már 480 kΩ-t mérek. Két magyarázatot tudok elképzelni. 1. Vagy megszakadt a vezetősáv folytonossága az túlmelegedés miatt. 2. Vagy ott van a két NYÁK között elrejtve valami elektronika, ami figyeli az izzóhibát. Szerintetek innen hogyan tovább? Azon gondolkodok, hogy esetleg rövidre zárom az A és a B pontokat. Mit gondoltok erről? Csak az a nagyon érdekes, hogy az autó biztosan jelezni szokott minden izzóhibát, tehát kell lennie valahol valamilyen áramkörnek. De hol lehet ez az áramkör? Lehetne a két NYÁK közötti szűk helyen? Ezt nagyon valószínűtlennek tartom. A dobozból a biztosítékok után kimenő kábelkorbács pedig már elvileg egyenesen az izzókhoz megy a rajz szerint. Akkor mi és hol ellenőrzi? Előre is hálásan köszönöm ha tudnátok nekem segíteni.
Nem tudom, én mértem-e rosszul valahogy az előbb. de most stabilan rövidzárat mérek az "A" és "B" pontok között.
Így most akkor úgy néz ki, hogy az ide csatlakozó csatlakozónak a megfelelő érintkezőjével lesz a gond, mert az is meg van olvadva egy kicsit. Szerintetek összekössem külön a megfelelő vezetékeket, a csatlakozón kívül? A "B" pontra forrasztanék egy 2,5-es vezetéket, amit kihozok a dobozból. A kábelköteg végén a csatlakozó előtt a kérdéses vezetéket elvágnám. Végül szigetelt csúszósaruval kötném össze a két vezetéket. A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2019
Tök jó minőségű képeket raktál fel, mégsem látod a hibát? A B jelű pont forrasztása eltört, az csinálja a galibát. Forraszd át szépen, és nézd meg, hogy máshol nincs-e ilyen! Mindet ki kell javítani.
Az első képen felülről a 4-5-6-7-8-adik tüske belső oldala is elég érdekesen néz ki... A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2019
Köszi a tippet, tényleg nem vettem észre.
Akkor ezért volt az, hogy nem mindig vezetett. A többi tüske rendben volt, csak ezzel volt gond. Az ide illő kábelkorbács végén lévő csatlakozónak is szépen meg volt olvadva a megfelelő lába, ami az "A" pontra csatlakozik (lásd a fotón). Ezért inkább végül kikerültem az egészet. Kivezettem egy 2,5-es vezetékkel a "B" pontot a dobozon kívülre, a kábelkorbács végén pedig a megfelelő eret elvágtam és bontható WAGO-val kötöttem össze a két eret. Ahogy számolgattam a két 55W-os tompított fény még 10 A-t sem vesz fel, a WAGO pedig 32 A-ig használható, szerintem bírnia kell, jobban mint a megégett csatlakozók. Így most tökéletesen működik újra a tompított fényem. Csak kíváncsiságból kérdezem most már, nem tudja-e valaki, hogy a Laguna I-esben hol lehet elrejtve az kiégett izzókat figyelő áramkör? Esetleg magában a kormánykapcsolóban? Vagy még az előtt lehetne valahol? A hozzászólás módosítva: Máj 16, 2019
Üdv Mindenkinek,
Egy kollegám szerene egy Fiat Seicento-ba egy Seicento Sporting műszerfalat,és kollektív fogalmunk sincs hogy a fordulatszám mérő honnan kapja az impulzus jelet. Tudja esetleg valaki? Régebben ugye egyszerű volt a történet amíg egy gyújtótekercs volt,de ez már hengerenként gyújt.
Jó gondolat,köszönöm,.
Azt hittem azt csak dieseleknél alkalmazzák. Megnézzük a generátort ki van-e vezetve. Köszönöm szépen!
Sziasztok!
Egy 2002es 1.8 16v Zafirám van és 2-3 hónapja kezdett el előjönni valami hiba. Normál esetben 14kmre járok dolgozni főúton, nagyon nincs esélye bemelegedni és nem is hajtom. Most, hogy voltak jobb idők olyat produkált, hogy menet közben egy pillanatra torpant. Ezt már egyre többször produkálja és volt, hogy le is állt a motor. Ilyenkor nem lehet beindítani mert nem világít a kulcsosautó ikon. 2-3perc pihi után beindul de elég benzinhiányosan majd pár km után újra leáll megint pihi aztán utána simán hiba mentesen hazamegyek akár 15km-t is. Cseréltem gyertyát, gyújtótrafó sort, ac pumpa relét. Plusz azt vettem észre miután üzemmelegen járattam alapjáraton a garázsban, hogy amikor eléri a hűtővenntilátor kapcsolását mintha akkor állna le, kétszer próbáltam mindkét alkalommal leállt és nem ment a ventilátor. Viszont újrainditásnál elindult a ventilátor is. Az akksi 12.4V-on van álló motornál, viszont tavaly sokszor lemerítettem mert rajt hagytam a világítást azóta van visszajelző. Már az akksira is gyanakszom. EGR gyárilag nincs, mint ahogy beszívott levegő hőmérséklet érzékelő sem. Bocs, hogy ilyen hosszú lett. Ha valakinek van ötlete szívesen veszem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |