Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
De egyben féklámpa is, közben meg is javítottam, még egy pár led is ki volt égve, azokat is cseréltem, most már működik minden funkciója, a relét cserélnem kellet az volt a hibás valószínűleg.
Sziasztok!
Van egy Zafira A és vonóhorgot kellene rá tenni. Van gyárilag egy csatlakozó amire csak rá kellene dugni a vezetéket és kész is lenne. Hol lehet ilyen ellen darabot szerezni, vagy mi ennek a neve? (Lásd kép) Válaszotokat előre is köszönöm!
Vonóhorgos szaküzletben komplett adják az OBD kábelköteggel együtt. Kérdezd meg mondjuk a SMID-nél! Ő jó áron ad megfelelő minőségű elektronikát.
Ezért van benne a relé valószínűleg. Az Opelnél is úgy csinálták meg, hogy az áramkör tompította a LED-ek fényét, s fékezéskor megkapták ami a csövön kifér ezt a MC34063AL vezérelte kapcsolást megkerülve.
Hello! Érdekes, mert én az MC34063-as kapcsolást feszültség növelőnek (StepUp) látom. A tranyó is azért van benne, hogy növelje a kimenti feszültséget ha vezérlést kap fék esetén. Szerintem a relés és az IC-s lámpái nem kompatibilisek egymással. (Mondom én anélkül, hogy tudnám hogy egy kocsiban mi van..)
Lehet. 7 éve foglalkoztam vele utoljára A két autó lámpái nem egyformák, viszont a trutymó, amivel kiöntötték, az egyforma volt, s mint olvashatod, sikerült is megjavítania az audi lámpáját, s ez a lényeg
Sziasztok! Ha autót szeretnék kiolvasni PC segítségével? Ahhoz elég egy OBD2/USB kábel és egy program? Vagy OBD2 igényel valami féle interface-t ami konvártál az USB-nek?
Köszi!
Milyen autó és mit akarsz kiolvasni??
Nem adsz semmi információt.
OBD2 Azt olvasnám amit lehet. Bluetooth és android kombóm van. Működik is. Kérdés PC többet tud e? Egyébként OPEL
Erre most sajnos nincs 180e pénzem. Valami emberibb megoldás? Nem akarok szervizt nyitni. Nem kell profi cucc. ELM327-em van kb 2 dollárba volt és annyit bőven megszolgál.
Akkor marad a GOOGLE
Ezt könnyű használni, keress alternatívákat. ELM327 csak motorvezérlőt olvas, azt is "keservesen"
Az ELM kb. annyit ér amennyibe került. Egy példa az emberibb megoldásra. Telepíted az utasítás szerint, összedugod és működik.
Mod: A linkelt termékadatlap illegális tartalmat is hirdet (tört termék - keygen szoftverrel), ezért eltávolításra került. Kérjük, hogy a termék eredeti/keygen nélküli verzióját linkeld be ha szükséges. A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2019
Moderátor által szerkesztve
Srácok!
A hamis ELM327-et ér szidni. Az eredeti vezérlő viszont remek műszer a megfelelő programokkal. Persze a 2$ és társai ELM a kínai ellopott "1.5e" verziósak, amik az eredeti 1.2-nek felelnek meg (kb. 13-14 évvel ezelőtti verzió!) - az eredeti IC újabb (legalább 1.4) verzióval jó eszköz. Nekem 2.0 verziós van (a kínaiban kicseréltem eredetire az IC-t) és bizony stabilan beszél az autókkal, amikkel próbáltam (monitoring mód is szépen működik). Persze az enyém USB felületen csatlakozik (FT232 soros illesztővel), nem BT kapcsolaton, s nem is próbáltam sok féle járgányon (csak VW, Skoda, Peugeot, Hyundai, Renault, Volvo, …). Az https://www.elmelectronics.com/ oldalon lehet olvasni a történetéről és a kínai koppintásról is, illetve a komplett utasításkészlet is fent van szoftverajánlásokkal együtt. Idézet: „Az eredeti vezérlő viszont remek műszer a megfelelő programokkal.” De az is csak motorvezérlőt olvas és ott se mindent. Programozz fel vele pl egy befecskendezőt, lehetetlen. Játszani tökéletes játék de sokra nem jó.
Nem fogok veled vitatkozni, hiszen kapásból azt mondod "lehetetlen". FIAT Multiecuscan - ELM327 az illesztő és "véletlenül" pl. légzsákkal, ABS-szel, befecsivel, … mind beszélget. Persze ez FIAT autókhoz van, nem mindenhez.
Én se fogok vitatkozni.
Nem írtam, hogy lehetetlen, nekem is van és működik hibátlanul de játszadozni jó meg hibakódot törölni. Próbáltam én is jó pár autón, Honda, Renault, Opel, VW, AUDI, és sorolhatnám még. Sose értettem azokat akik egy 2000ft-os olvasóval meg akarják váltani a világot. Sose vettem az elm-en kívül más ilyen gagyi utánzatot mert nem láttam értelmét. Kintről ilyeneket rendelni manapság meg már elég rizikós. De olyan is volt, hogy az ELM hibásan írta ki a hibát, amíg egy gyári szintű legális olvasó teljesen jól működött. Idézet: „Sose értettem azokat akik egy 2000ft-os olvasóval meg akarják váltani a világot.” Én nem is a 2000Ft-osról beszélek. Csak az eredeti IC többe kerül bele. Érdekes, hogy idehaza eredetinek árulják a hamisítványt is 8-10000 körül. Az utolsó ilyen, amit rendeltem az a DS150 volt, s azóta is rendben teszi a dolgát.
Nem vitaként említem, én például azért vettem ilyen 3e. ft-os ELM-et, hogy ránézzek milyen hibakód van a kocsiban, nehogy a szerelő azt mondja: "Őöö, rendkívül komoly bajokat találtunk, a gép szerint ez és ez meg az meg amaz, úgy 450 e. körül lesz a javítás, ha nem találunk egyebet!"
Azt gondolom belátni, hogy sokan nem így állnak hozzá, de talán még többen bizony így... (Öcsém VW-jével ilyen kanosszát járt, kb fél milla volt már a szerelés öt azaz öt szerelőnél járt addig, mire a hatodik 15 ezerért megcsinálta; kis baja volt...) Nem akartam én semmit sem vele csak mit tudom én egy adag bizalmatlanság, eufemizálva óvatosság...
Én ezt értem, de ha az a valaki azt mondta volna, hogy ABS, vagy légzsák, vagy komfort elektronika hiba is van az autóba akkor vagy elhiszed vagy elviszed máshova mert az ELM327-el azokat nem olvasod ki
Persze, de éppen ezért gagyi olcsó, 3e. forintos némi kiindulási alapot szolgálTATHAT. Nyilván sok mindent nem tud, de azt várná az ember, hogy a gyakrabban előforduló ilyen-olyan szenzor hibát kiír. A 200e. forintos profi/félprofi eszköz otthonra szerintem már felesleges lenne...
Ha olyan nagy a baj akkor úgysincs mit tenni, szakszerviz kell.... Értem az érveidet és el is fogadom, én csak egy más aspektust szerettem volna megvilágítani....
Köszi! Sajnos a linket törölték. Feltennéd még egyszer ? Másnak is biztosan segítene.
Idézet: „Mod: A linkelt termékadatlap illegális tartalmat is hirdet (tört termék - keygen szoftverrel), ezért eltávolításra került. Kérjük, hogy a termék eredeti/keygen nélküli verzióját linkeld be ha szükséges.” Azt már gondolom nem olvastad, hogy miért törölték.
Olvastam de szerintem semmi illegális nincs ebben. Nem szoftver vagy hamisított termék.
Ennyi erővel másodszor is leszedik, ez is igaz.
Sziasztok!
Opel Astra G-ben van a képen látható belső-külső levegő elzáró szervómotor ami csak kopogtatásra mozdítja meg a lapátot és állandóan meleg. Kimértem és a kapcsoló állandóan ad neki áramot csak a polaritás váltja ki-be kapcsolásnál. Ez lehetséges?
Ezt sajnos így tervezték meg. Elvileg bírnia kell a motornak. Sokszor eltörik a benne lévő mechanika, és akkor folyamatosan megy a motor. Valahol egy Opelekkel foglakozó oldalon láttam rá megoldást. Azt hiszem beleépített a cikkíró 2 db végálláskapcsolót. De meg lehet oldani egy időzítővel is, hogy addig kapjon csak tápot, míg biztosan átvált.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |