Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! Egy lehetőség az is, hogy a kapcsoló, a foglalat, vagy a bekötés kontakthibás így a tranziensek miatt mennek ki a lámpák.
Üres foglalatban mérem,ha benne van az izzó akkor 0.5 V.
Nem teljesen zárt a lámpa,szabványos félbevágott ufó üvegtetővel. Megnéztem újra a kapcsolót,a fázist szakítja.A csavarokat meghúztam a lámpán is. Volt egy irányfényes kapcsoló a ház másik részében,kiiktattam.Ugyanezt tettem a glimmlámpás elosztókkal is.Nincs változás,30V. Ha lekapcsolom az összes kismegszakítót és csak a világításé marad,akkor is ott a 30V.Ugyanez a helyzet ha minden megszakító le van kapcsolva és semmi más nem világít a házban. Ha a világítás megszakítóját kapcsolom le és a többi megszakító marad majd úgy mérek,akkor 3V feszültséget mérek üres foglalatban.
Gyenge védőföldelés, nulla vezetéken kötési hibák.
Lehetséges, hogy még a régi alu vezetékes a hálózat ?
Annak, hogy Te feszültségeket mérsz az üres dróton, nincs jelentősége. Egy digit multi egyébként sem egy "villanyszerelő műszer". A vezeték kapacitáson keresztül, vagy némi átvezetés által, mérhetsz szinte akármit egy 10Mohm bemeneti ellenállású eszközzel. Akár 110V-ot is, annak sincs jelentősége. 30V/10Mohm=3uA áram. Más konnektorba dugott akárminek nincs köze a lámpádhoz, a vezetéken a feszültséget a kábelek közötti kapacitás által létrehozott kis áram tudja létrehozni. Vagy "világítós kapcsoló" ahol a kapcsolót áthidalja egy Glimm lámpa a soros ellenállásával, ami viszont nálad nincs..
Inkább a házban a kötéseket kellene átvizsgálni, nincs-e kimelegedés, vagy szabálytalan kötés. Mert ezzel talán közelebb kerülhetsz a kiégés okához, mint kóborfeszültségek mérésével.
Végül arra jutottam hogy ez csak a véletlen műve lesz és az,hogy mindenféle elfekvő izzókat teszek be ebbe a foglalatba,többségük használt.
Ezen kívül elég sokat megy egy nap.A kiégés mindig felkapcsoláskor történik. Az itteni hálózaton 240-252V között ingadozik a feszültség,ami biztos nem tesz jót a 230-240V-ra tervezett izzóknak amiket használok. Maga a hálózat teljesen új és van ÁVK is,máshol hibát vagy melegedést nem észlelek.A földelést korábban kimérte villanyszererő és nem volt hiba. Mivel épp nincs ampermérőm,fogtam egy 34V-os 3W izzót és ráraktam a vezetékre,meg se nyekkent,tehát mérhetetlenül kicsi lehet az árama annak a 30V-nak.Majd igyekszem olyan izzókat venni itthonra amik nagyobb feszültséget viselnek el és figyelem a végeredményt.Kicseréltem a kapcsolót és a lámpát is a biztonság kedvéért,az izzó maradt egy 240V LED. Köszönöm a válaszokat. Idézet: „Az itteni hálózaton 240-252V között ingadozik a feszültség” Ez nem a véletlen műve. Nagyobb hiba van.
Inkább az szokott a gond lenni, hogy valahol le van lazulva a nulla. Jobb utánanézni. Ez nem kóbor áram. A háromfázisú hálózatnál ha a nulla elemelkedik a földtől, akkor vannak hasonló jelenségek. Rossz kontakt, laza csavar, rossz, oxidos, öreg kötések.
Üdv.Az egyik szobában a csillárhoz három szál vezeték megy,de nem földelés,hanem két fekete szinü van egy helyre kötve a sorkapcson,és szürke szinü,a másik helyre.Két helyre bekötés.Az a kérdésem,milyen megoldás lehet ez ìgy?Mért van ìgy bekötve?
Hello! Vélhetően eredetileg két külön lámpa (fényerő) volt kapcsolható a csillárban ami most közösítve van egyre. Ahogy írják, ez volt a "csillárkapcsoló", vagy is kétáramkörös kapcsoló a szokás.
Egy sarkalatos kérdések, a betekert izzó vibrál? Esetleg világosabb a kelleténél? A kapcsoló rendesen kapcsol? Ha ezek rendben vannak, akkor a betekert égők minősége kérdéses is még .
Ellenőriztem a felvetett dolgokat,a villanyóránál,a lakáselosztónál,a dobozokban egyesével,nincs egy lelazult vagy hibás kötés sem.Hogy a wagok egyike gyári hibás -e azt nem tudom,a vezetékeket fogják.
Vibrálás nincsen.Ez egy egyfázisú rendszer.A kapcsolók is újak és rendesen kapcsolnak,a kérdéses lámpa kapcsolóját kicseréltem Legrand Valena típusra. Idézet: „Ez nem a véletlen műve. Nagyobb hiba van.” Milyen hiba okozna a belső hálózaton túlfeszültséget?Ez nem csak ezen a lámpán mérhető hanem az egész házban mindenhol.240-252V közötti érték.Ma például 246V.
Egy kínai multiméterrel és egy Unit UT-10A-val és most egy kölcsön u4324-gyel.
(képet a fórummotor forgatja el) A hozzászólás módosítva: Aug 26, 2019
Az, hogy 246 V lehetséges, ( 213 V - 248 V ) ha közel vagy a trafóhoz, de még mindig az a 30 V a probléma, amit eredetileg kérdeztél.
Az okot már leírtam, de leírom még egyszer. Rossz védőföldelés, A Nullán kötési hiba. A védő vezető nem folytonos, valahol meg van szakadva. A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2019
Azt a nagy feszültséget a jó hálózat a trafó közelsége, valamint ha a közeledben van pár napelem, na az okozza. A 30V meg nincs. Azt csak a multimétered mutatja. Vigyél oda hosszabbítóval feszültséget, és úgy kezdj el méregetni. Majd meglátod, hogy nincs ott semmi.
Most szégyellem magam, de tényleg a "földszakadás" volt a probléma. A leszerelt lámpatestre nem volt bekötve a földvezeték (nem volt hova), azt csak most kötöttem be az új lámpatestre, mert azon van neki hely. A 30V eltűnt. Köszönöm a tanácsokat, időbe telt amíg hallgattam is rájuk.
Azért, ha már hobbielektronika, megosztanék én is egy mai tapasztalatot. A CNC-n szerettem volna dolgozni, bekapcsoltam a hosszabbítót, amire leoldott a FI relé. Nyomozás, mérés. A kapcsoló a hosszabbítón volt a ludas. Olyan mértékben tele volt forgáccsal, hogy hibaáram tudott a forgácson át folyni. Takarítás és mosás után a jelenség 100%-ban megszűnt. Ezért kellenek a felülvizsgálatok.
Ha nem lenne FI reléd lehet nem is vennéd észre. Pedig a forgács (ha fa) gyúlékony.
Sziasztok!
Egy elosztószekrény főkapcsolójaként használható egy 40A 30mA-es Fi relé? köszi
Nem. De első fogyasztóként igen (ELMÜ elfogadta első fogyasztónak nálam). A megszakítóképessége persze megvan a szokásos lépcsőknek megfelelően. 4, 6, 10, 20kA- es stb. lépcsőkben. De nem üzemi főkapcsoló és nem tűzvédelmi főkapcsoló. Azokra más irányelvek vonatkoznak, más a követelményrendszerük.
Még egy kérdés foglalkoztat mostanában. Hogyan lehet, érdemes megoldani egy helyiség feszültség mentesítést. Olyanra gondolok, mint ami a hotelekben van. Nem kritérium, hogy kártyával működjön, arra gondoltam, lenne egy villanykapcsoló, ami ha felkapcsolt állapotban van, akkor az összes konnektorban, lámpában lenne feszültség, amikor nincs, akkor pedig minden lekapcsolna.
Az lehet egy sima kapcsoló, ami felette elhelyezett elosztódobozban beépített mágneskapcsolót működtet és az le- és felkapcsol.
Több megoldás is van a kérdésedre:
1.) Főkapcsoló 2.) Mágneskapcsoló 3.) Kameleon System okostelefonos távvezérléssel.Utóbbi a reklám helye. Ezért szürke. Ha a Kameleon Light készülék nyomógombos világításvezérlés üzemben van, elegendő egy hosszú gombnyomás a világítási fogyasztók teljes lekapcsolására, beleértve a fényerőszabályzott áramköröket is. Távolról pedig bármilyen villamos fogyasztó (mosógép, nagyobb fogyasztók) távvezérelve lekapcsolható IO üzemmódban. Nem kell programozni, kifejezetten villanyszerelőknek lett kitalálva. Az oktatás nálunk ingyenes az irodákban időpont egyeztetés után.
Sziasztok!
volna egy kerdesem amire hatha tudtok adni egy tippet. A klimat ugy kotottek be, hogy a kulteribol jovo dugvilla kabelt egy bent a lakasba levo konnektorba dugtak, ugy hogy atfurtak a falat...mivel eleg elerheto helyen van...a vendegsegbe erkezo gyerekek mindig oda mennek .... szoval nekem ez a megoldas annyira nem tetszik...hogy lehetne ezt megoldani? a konnektor megszuntetheto, de azert jo lenne valami kapcsolo hozza hogy lehessen aramtalanitani. hogyan oldanatok meg? az eloszto eleg messze van, es annyira nem szeretnem vegig vesni az egesz lakast. udv b.
Ha átfúrták a falat, akkor kintre is lehet tenni aljzatot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |