Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Amikor ujra átolvastam már énis észrevettem
hogy pic-mentes, de egy kapcsi rajz azért elférne itt az oldalon .Amúgy valószinűleg legalább 24vkell majd a motoroknak hogy elég gyors legyen a nyitás!
Szabi a karos megoldás nem jó! az ablaktörlő motor nem birja el úgy túl nagy igénybevételt kap! nekem karral
megsem mozdította a kaput! Ha esik egy kis hó szétcsavarodik a bakelit fogaskerék a motorban . Nagy emelkedésű orsót próbálj meg szerezni avval és magasabb feszültséggel jó lesz.
Felőlem, repülhet, de nincs macskám
Nem. Egyszerűen egy olyan káblát kell kitenni, mint amit csatoltam. És a macska tudni fogja, hogy az neki szól
Kapcsolási rajz, papíron van jelenleg .
Idézet: „Szabi a karos megoldás nem jó!” Kiderül... a kapu nagyon könnyen mozog, és csapágy lesz a kar végén.. Idézet: „Ha esik egy kis hó szétcsavarodik a bakelit fogaskerék a motorban” Ha esik, mint az utóbbi 2 évben , Már írtam, terhelésre PL.: megszorul, akkor leold a vezérlés télen addig úgyse szoktam kaput nyitni még ott a hó Üdv
Meggyőztél! Bocs hogy kötekedtem.(én már végigjártam
ezt az utat a motorral)De hidd el bőven jó ha 10-20 másodperc alatt nyílik ki a kapu. Idézet: „én már végigjártam ezt az utat a motorral” Biztos más a kapud.. nehezebb Bővebben: Link Hát az enyém, oldalanként 10 kiló max..... Idézet: „De hidd el bőven jó ha 10-20 másodperc alatt nyílik ki a kapu.” Nem véletlenül terveztem, úgy, hogy kap PWM szabályzást..., biztos nem lesz jó, ha csak simán tápfeszt kap, meg akkor tényleg hamar elkopna !
Abban igazad van tényleg nehéz a kapum ! igaz hogy
a diópántba golyót raktam hogy könnyitsek a mozgásán de a tehetetlensége akkor is nagy !
Hali
egy kapunyitó teljesítményigényét csak kis mértékbe befolyásolja a kapu súlya vagy az hogy mennyire szoros(nyilván nincs berohadva a zsanér), leginkább azon múlik, hogy mekkora a felület (légellenállás) ha nem teli, mint ez esetben, akkor jóval kisebb teljesítményű motor is jó. Jól tetted, hogy dobtad a menetes száras megoldást, mert az úgy tetűlassú lenne. ha mindenféle képpen ablaktörlő mocival akarnám megoldani, akkor pl skoda ablaktörlő motort szereznék, az jó nagy teljesítményű. Kipróbálnám úgy beállítani, hogy a motor tengelyének 180 fokos elfordulása, a kapuszárny 90 fokos nyílásást eredményezze (kép). ez csak egy kísérlet, de ha bejön akkor ezzel a módszerrel fog a leghatékonyabban nyílni a kapu. Érdekelne a vezérlésed komparátoros része, már kísérletezgettem LM358-al, de nem igazán sikerült, vagy túl érzékeny volt, vagy nem reagált. üdv Idézet: „ma hegesztettem laposvasból szögvasakat hozzá,” Mifelénk lehet kapni készen is szögvasat!
A gyári rendszerekről mindent megtalálsz a "masco.hu oldalon.
Üdv
Köszi a tippet, de engem a gyári rendszerek most nem érdekelnek, azokat elég jól ismerem. Én csak szimplán kíváncsi vagyok szabi83, hogy építi ki az egyedi kapunyitó rendszerét ablaktörlő motorral.
üdv
Igen persze, lehet, kell 12DB, darabja biztosan nem 100FT.... 6 fm laposvas volt 1200ft...
és nem olyan amilyet én szeretnék... és nem mondhatom vazze én csináltam... satöbbi
Hali!
Idézet: „Érdekelne a vezérlésed komparátoros része, már kísérletezgettem LM358-al, de nem igazán sikerült, vagy túl érzékeny volt, vagy nem reagált.” A gyors működés már megoldva (RC szűrő), de valami még nem jó sztem a CMOS részen elhagytam 1-2 felhúzó ellenállást (Most per-pill ezt csinálgatom ) Idézet: „Kipróbálnám úgy beállítani, hogy a motor tengelyének 180 fokos elfordulása, a kapuszárny 90 fokos nyílásást eredményezze (kép).” Az ötlet nem rossz.. Üdv
Sziasztok! Én is nekiálltam kb 2 éve egy kapunyitó cucc megépítésére, mely a mai napig is működik. A vezérlést pic-el , a védelmet lm298-l6506 ic-vel csináltam meg. A nyitó motorok strong 24"-os parabola forgató motorok. Az egész kb 30000- ft-bol megvan, és mellé a sok munka. Akinek vannak otthon alkatrészei, azok sokkal olcsobban is ki tudják hozni.Szinte minden alkatrész kapható hq-nál.Az elektronikát egy a strong motorokhoz valo vezérlő dobozba tettem bele, mert ebben benne van a szükséges trafó, a relé a csatlakozó, a 12V-os és 5-vos stab ic, stb. A típusa SRT p24. Ez a nagyobb sat-oldalakon megnézhető. A vevő-rész egy négycsatornás vevő, melynek 4 kimenete van és ehhez lehet kapni esztétikus adót, mely a képen is jól látszik.
Idézet: „Esetleg a macska fék ellen is,hisz nem biztos,hogy tud olvasni,a cicc!” Garantáltan csak egyszer tapasztalja meg, hogy ha csukódik (nyílik) a kapu, nem kell ott lenni... Nem buta állat ám a macska! Idézet: „„Érdekelne a vezérlésed komparátoros része, már kísérletezgettem LM358-al, de nem igazán sikerült, vagy túl érzékeny volt, vagy nem reagált.” A gyors működés már megoldva (RC szűrő), de valami még nem jó sztem a CMOS részen elhagytam 1-2 felhúzó ellenállást (Most per-pill ezt csinálgatom )” Komparátoros részt kidobom Gyors és nem jó működés lecserélem D-tárolóra + két végállás kapcsolóra(CLK) és kész Üdv Idézet: „„Szabi a karos megoldás nem jó!” Kiderül... a kapu nagyon könnyen mozog, és csapágy lesz a kar végén..” A karos megoldás nem működik Sebaj Már készül az eredeti verzió, ÚJ köntösben.. eredeti Üdv
No kész a mechanikám, még a vezérlést kell befejezni
És miért van fordítva a motor? Miért nem a megszokott és logikus, praktikus, életszerű, megbízható, biztonságos módon..., hogy a motor az oszlopon van és a rúd kapcsolódik a kapuhoz?
Üdv Inhouse
Hello!
Tudom, nem tőlem kérded.. Lehet, ott nem fért volna el PL: a kisajtó nem nyílik ki Üdv
Hali
" A karos megoldás nem működik Sebaj " akkor maradsz az orsómenetes módszernél? lassú lesz. nem lett volna rossz az a karos megoldás, csak nem a leggagyibb IFA ablaktörlővel kellett volna, aminek messze a legrosszabb hatásfokú motorja van, + mivel nem csigaáttételes ezért a reteszelést külön meg kellene oldani. sajnálom... pedig érdekelt volna az eredmény. üdv
Hello!
Idézet: „maradsz az orsómenetes módszernél? lassú lesz.” kb 30sec, de feszültséggel, lehet csökkenteni az időt Idézet: „leggagyibb IFA ablaktörlővel” Miért gagyi, ez nem AL-KO.. Egy fogaskerék műanyag és? lehet gyártatni, ez legyen a legnagyobb gondja. Idézet: „aminek messze a legrosszabb hatásfokú motorja van” 12V-on, 500-550mA vett fel.... 28V-ot fog kapni, 1.65A-t vesz fel... Arra a 30 secre nem tök mind egy? Idézet: „+ mivel nem csigaáttételes ezért a reteszelést külön meg kellene oldani” Közben elfelejtetted a menetes szárat? És az nekem nem számít, hogy nem 20 sec, hanem 30 sec.. ez olyan, mint 130km/h és 160 km/h,.. 200km-en nem mindegy, azaz 5 perc?? Tudom elején azt mondtam 2-3 sec Üdv
Hali!
ha fél perc alatt kinyítja akkor nem szóltam azért írtam, hogy gagyi motor, mert eleve csak 1 ablaktörlő lapátot hajt + nézd meg azt az állórész mágnest, ilyen megoldást még sehol se láttam. van itthon egy pár ilyen motorom, tehát nem a levegőből beszélek. Sőt anno a skodámba (105) ilyen motorral csináltam az ablakemelőt, és tudom, hogy vért izzadt mire csigatempóba fölemelte. Viszont nagyobb feszültségen nem próbáltam mint pl 28V on, úgyhogy itt nekem megáll a tudomány. Ha elviseli akkor nyertél! "Közben elfelejtetted a menetes szárat" dehogy ,azt még az előző verzióra gondoltam, egyébként milyen orsómenetet akarsz használni? A gyári motoroknál jó nagy menetemelkedést alkalmaznak, nem véletlen, áramszünet esetén a közvetlen a motor tengelyét lehet oldani és a kaput ilyenkor lehet kézzel mozgatni, ilyenkor a menetes orsó visszafele dolgozik, ez pl egy M10-es menetűnél nem működne, mert ahhoz túl sűrű a menet, te hogy oldod meg ezt a problémát? Mi az az "AL-KO" ? üdv
Hello
Menetesszár, M16-s, 2 mm a menet emelkedése, de lehet lekellene cserélni Lada vagy Trabant emelőre ott nagy a menet emelkedés és elég hosszú, mmint löketre elég lenne... AL-KO Bővebben: Link Üdv
hi
kocsiemelő orsó.... nagy ötlet!!! ez eszembe se jutott. nem túl hosszú de jó lehet. hogy oldod meg a motor és az orsó tengely összekötését? üdv
Hello
Idézet: „hogy oldod meg a motor és az orsó tengely összekötését?” Trabant kormányból van az 5let.. még pedig 4DB csavar, 2DB a motoron, 2DB a tengelyen, persze átlóban közte egy 5mm vastag gumi (copírájt) Üdv
hali
nem rossz megoldás, nekem van egy egyszerűbb ötletem, lehet, hogy tetszeni fog. ha jól emlékszem 6mm a motor tengelyátmérője, fúrsz a menetes orsóközepébe tengelyiránt egy 6 mm-es furatot, olyan hosszan mint a motor tengelyének a kiálló része (itt vigyázni kell hogy a lehető legpontosabb legyen) síma furógéppel neki se kezdj, ráadásul az minimum 8.8 as keménységű, úgyhogy nehezen vinné a fúró, érdemes egy esztergályost megbízni ezzel a melóval ha ez megvan aztán mindkét anyagot át kell fúrni pl 3-as vagy 4-es fúróval és sasszegett belé és már kész is! sajna a motor tengelye 6mm ezért nem lehet túl nagy fúróval fúrni. szerintem ez a módszer azért jó mert így megspórolsz egy csapágyas alátámasztást + a sasszeg kihúzható ezért oldható a kötés a motor és az orsó között áramszünet esetén. üdv
Üdv! A szomszédunknak a kapujukat nemrég alakították át ilyen csúszókapuvá. Észrevettem hogy egy távirányítóval "csúsztatja" azaz nyitja és zárja egyaránt. Nos egy ilyen szerkezet elég drága, tudom de vas anyag meg minden nekünk meglenne hozzá. Nos hogy müködik ennek a motorja, hogyan lehetne építeni egy ilyen távirányítós kapcsolót lehetőleg egyszerűen? Gondolom a motor polaritását cseréli fel és így záródik valamint nyílik a kapu. Ilyen tolókapura mindenképpen szeretnénk átalakítani a kaput, csak ha lehetőség lenne rá, akkor az lenne a legjobb ha elektromosan lehetne működtetni Na tehát várom a javaslatokat és köszönöm előre is a segítségeket!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |