Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Ilyenek nálam is akadnak a fiókban (az építés meg min. 10 éves terv), de időm, az nincs.
Pedig a nyuggerek mindenre ráérnek.
Légyszíves tegyél fel kapcsolási rajzot. Engem érdekel van itthon egy doboz TTL ic-m.
Ennek a helyére már nem... Tövig benne van a LED lába a melegragasztóban...
Tulajdonképpen semmi! Mikor ezt csináltam akkor még nem tudtam ennyi mindent, úgyhogy a LED közvetlenül van forrasztva az izzószál tartóira... Amúgy pedig minden laposelemes zsebálmpa tud morse funkciót is, úgyhogy célszerű lehet ahhoz használni (attól legalább nincs esélye kimenni)...
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2019
Igyekszem majd, ahogy időm engedi összerakom.
Újabb két nixie órám lett kész.
Almazöld LEDdel mi a probléma? Nem kellene már a kákán is csomót keresni! Annyira idegesítő!
Ha itt most arra gondolsz, hogy az "almazöld" szót a hozzászólásban moderátor módosította, akkor megsúgom: nem. Ha ugyanis mi módosítunk, akkor azt piros színnel tesszük, nem szürkével. Utóbbi egyébként az "off-topic" szövegek színe hagyományosan.
Ezen kívül: Ha egy hozzászólás módosításra kerül, akkor a szöveg keretének jobb alsó sarkában megjelenik az erre utaló szöveg (nem törölhető módon), ha pedig moderátor végezte a módosítást, akkor egy erre utaló szöveg is, szintén nem törölhető módon. Mint Zsombor inkriminált hozzászólásánál jól látszik, azt senki nem módosította (eddig), az éppen úgy került fel, ahogyan azt Ő eredetileg megírta, elküldte. Hogy lásd, milyen, amikor módosítanak egy hozzászólást, ezt a mondatot most módosításként szúrtam be. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2019
Akkor ITT úgy néz ki, hogy kifogyott a piros tinta mert szürkével lett moderálva
Más a moderálás, más a modi általi szerkesztés.
Így van, ha csak elírás, nyelvtani tévesztés kerül javításra, akkor a moderátorok nem használnak piros tintát, mert nincs értelme a hibát kiemelni, mert jellegénél fogva tévesztésről van szó.
Ettől viszont teljesen független, amikor valaki lustaságból, vagy direkt szándékból ad munkát egy moderátornak, akkor jön a piros tinta. Meg van a szabálya. De ez a Ki mit épített téma.
No akkor most már végképp nem értem, mikor lesznek bizonyos szavak, sorok szürkék? Azért zavarő, mert bizonyos monitorokon, tableten a szükébb részek olvashatatlanná válnak...
Idézet: „mikor lesznek bizonyos szavak, sorok szürkék?” Amikor a hozzászólás írója a szövegrészletet [ OFF ] és [ /OFF ] szócskák közé helyezi.
Sziasztok!
Egy régebben eltervezett projektemről szeretnék beszámolni. Van egy 350-es JAWA motorkerékpárom. Ez az eszköz nem a sebességmániásoknak való. Én annyira nem vagyok az, hogy sosem próbáltam ki, mennyivel tud menni. Igazából 80-100 között használtam plafonban. Az én dilim a nyomaték. Ezért azt találtam ki, hogy ha legközelebb javításra szorul, akkor keresek egy gépműhelyt, ahol vállalják, hogy összeforgatják a hajtókarokat. Azaz együtt mozgó 2 dugattyú lesz. Akárkinek meséltem az elképzelésemről, mindenki egyöntetűen mondta: Ez nem lesz jó, nem fog működni, borzasztóan fog rezonálni, be sem fog indulni, stb. Ennyi pozitív megerősítés után természetesen belefogtam. Az 1-es és 2-es képen látható az alsó holtponton együtt álló dugattyúk. Tehát a főtengely meg lett. Teljes összeszerelés után, kezdtem azt hinni, hogy az ellenzőknek van igazuk, ugyanis a két 175 köbcentis henger együttes kompressziója akkora lett, hogy ha csak simán ráálltam a 105 kg-ommal a berugókarra, nem ment le. Na azért próbálkoztam bőszen, de csak azt értem el, hogy borzasztóan megfájdult a lábam, mert folyton visszarúgott. Na most érkeztünk el az elektronikához! Eredetileg is egy saját tervezésű elektronikus gyújtás volt rajta, de a megszakítóshoz hasonlóan rögzített előgyújtással. Most viszont arra lett szükségem, hogy a berúgáskor utógyújtása legyen, hogy ne rúgjon vissza, majd ha beindult, legyen újra előgyújtás. Mivel ezt leginkább fordulat figyeléssel és PIC-el tudtam elképzelni, vérszemet kaptam és elkezdtem utánaolvasni, miért kell az előgyújtás, és miért jó, ha szabályozva van. Így született meg az új alaplap, a forgó jeladó és a vezérlő elektronika. A gyújtó trafók meghajtása maradt a régi. Most már működik. A mellékelt videón egy stroboszkóp segítségével láthatóvá tettem miképp szabályoz. (a kép remegése a kezemtől ered, a motor nem ugrál) A rezonancia egyáltalán nem lett nagyobb. Szépen, egyenletesen jár. Sajnos a teljes tesztelés még várat magára, mert a 3D nyomtatóval készített rotor tartósságában nem bízom meg eléggé. Hamarosan legyártják számomra vasból. Ha elkészül, és érdekel valakit, akkor beszámolok a tesztek eredményéról is.
Ez a "csoda" már évek óta gond nélkül dolgozik a CNC-men (max. 12000 1/min a tokmány motor fordulatszáma). Én nem aggódnék, csak használj lekerekítéseket az éleknél és bordázd meg ahol lehet, akkor nagyon erős lesz.
Ez igen. Én is tervezek már régóta PIC vezérelt gyújtást az öreg komárra, ami a fordulat emelkedésével nővelné az előgyújtást, így minden fordulaton nőne a nyomaték és egyenletesebb lenne, de még nem jutottam el a tervezési szakaszba.
De be fogod tudni csonttörés nélkül indítani egyáltalán? (Ha a berúgókart szinte nem lehet lenyomni.)
Nos párszor már sikerült nagy nehézségek árán, épp ezért rendeltem két indítás könnyítő dekompresszor szelepet, amit a hengerfejekbe fogok belefúrni.
Értem. És érdekelnének a teszteredmények.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2019
Sziasztok!
Ilyen szép estén dúl csak a munkakedv igazán! Én lassan 2 hete egy TEC-1 Single Board Computer után építésén ütyködtem, amihez Zamatőr kollégától kaptam rengeteg segítséget a nyákrajzzal,és több fórumtárstól pedig ic-ket (memória, 7 szegmenses vezérlő, 923-as billentyű kezelő). Igaz ugye mint sehol itt sem fenékig tejfel az élet (sok helyen sávhibás volt a panel, egy két rész nem kapott tápot, furcsán működött a gép). Hol a logikai analizátor, hol a sima logikai ceruza, hol pedig inkább a megérzés hogy "megy az oszcillátor egyáltalán?) segített rengeteget. Ami biztos: a következőt már vagy CNC-vel készült nyákkal vagy pedig valakivel legyártatom 2 oldalasként mert sok meló átdrótozni és a sávokat javítgatni. Tény nagyon megtetszett, talán az egyik eddigi legélvezetesebb építményem, igaz még 2db 7 szegmenses hiányzik (úton vannak) de már üzemel, szépen működik. Rengeteg doksi van hozzá a neten így nagyon jól kitanulható vele a Z80 minden csínja-bínja.
Szép munka.
Keveset írtál róla hogy mit tud. A nagyobb nyákokra már én is mondtam hogy soha többet nem csinálom magam. Képes megduplázni a munkával töltött időt. Viszont ha veszem és pöpecül néz ki ,akkor senki sem hiszi hogy a kész munka az én alkotásom Sokszor kérdik tőlem hogy, amit csinálok annak mi a haszna? A válaszom az hogy semmi, szeretem csinálni. Még költök is rá. Örülök hogy nem vagyok egyedül.
Engem mindig ámulattal és tisztelettel tölt el, mikor egy ilyet látok, hogy valaki "számítógèpet" vagy hasonló bonyolultságú dolgot épít, főleg manapsàg. Itt tényleg érzem az alkotás örömét, a hobbit. Ebben a műben minden benne van, elejétől a végéig. A nyàk elkészítése, javítàsa, beültetés, hibakeresés, programozás.
Írok akkor kicsit a tudásáról is.
Z84C0020 (20Mhz-s Z80) , itt viszont csak pár Khz-en ketyeg, nincs kristály oszcillátor. 2kb eprom tartalom, az eprom felső fele üres direkt a további bővítésekhez. 2kb 6116-os memória, ezt egészen 16Kb-ig engedi ez a panel bővíteni. A CPU és a memória közti egy kihagyott chip hely az az "expansion port" ott lehet bővíteni , vezérlőkártyákkal, visszajelzőkkel, több memóriával vagy + epromokkal. Rengeteg program és nagyon jó leírások vannak hozzá az interneten, de ami biztos a következőt inkább gyártatom (panelt) és beültetem itthon mert a hibakeresésre a fél estém ráment (lásd a felrakás időpontját), de ezek sora inkább a nyák vasalási és marási hibái voltak sajnos.
Szia!
Én AVR-rel tervezek ugyanilyen egy 125ccm ETZ-re, egyenlőre nem igazán akart összejönni, valami miatt a gyújtás időpontja nem ilyen pontos mint nálad, tervezőasztalon kb. +-3 fok eltérés van. A motoron beindul, felpörög majd leáll, úgyhogy izgatottan várom a teszt eredményeket, esetleg egy cikket belőle. A program mennyire publikus? A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2019
Nekem a következő megjegyzéseim vannak:
- Te azon felébe tartozol a fórumnak, akik meg tudnak csinálni, és feléleszteni egy ekkor nyákot. - Amikor a nyák-os topic-ban írtad, hogy egy helyen alámart, akkor nekem gyanús volt a képek alapján, hogy van az több is. - Ha hasonló dologba vágod a fejszédet, akkor az átkötéseket szerintem legközelebb úgy csináld, hogy: Fogsz egy vékony ámde ónozott rézhuzalt (UTP kábelből, például). Egyik felét beforrasztod, másik felét jól meghúzod fogóval, és úgy forrasztod be. Sokkal szebben néz ki. - Ha gyanúsan "szita" jellegű a nyák, akkor húzd át az összeset ónnal. A "cin" és a "festék" az "ápol és eltakar". - Élesztésnél pedig (már ha nem éled "pöcc-röff"), első körben, akkor "ész nélkül" javaslom minden IC minden lábának oszcilloszkópos megtekintését. Adatbuszon szép sarkos véletlenszerű négyszögjelet kell látni, címbuszon ugyanígy, de határozott mintával. Ha valami nem mozog, vagy nem szögletes vagy lebeg, akkor érdemes elgondolkozni... A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2019
Jó napot.
Nem biztos,hogy alámarás én is azt hittem de 180-200 -as papírral csiszolom a nyákot nem fordul elő. Szerintem ha nagyon fől van polírozva a nyák nem tapad jól a vasalós technológiával a festék.
Szia!
Meg vannak az első felületes teszteredmények. Az hamar kiderült, hogy az együtt mozgó két dugatyút nem tudja megfelelően kiszolgálni a karburátor. Ezért a nyomaték nem növekedett az általam elvárt mértékben. Ellenben a gyújtás vezérlő kitett magáért. Még így is, hogy nem kap elég naftát, javult a gyorsulás, és a végfordulat is megnőtt. Szép, egyenletes a motor járása. Gyakorlatlag használható, bár már azon agyalok, hogyan építssek neki házilag, injektoros karburátort. Idézet: Ez valószinűleg nem véletlen. Általában úgy vannak tervezve ezek a régi motorok, hogy az áramlási veszteség olyan mértékben nő bizonyos maximum fordulatra, hogy ne pörögjön nagyobb fordulatra a motor. Persze ez nem éles határ, de csökkenő teljesítmény szándékos tervezés bizonyos fordulatszám felé. Ez van a karburátorba is beletervezve, tehát ezek mint fordulatszám határoló, mivel itt még nincs elektronikus vezérlés, így fordulatszám korlátozás. „két dugatyút nem tudja megfelelően kiszolgálni a karburátor.” Ha ezt feljavítod, szétmehet a motor, nem ajánlatos sem a felső fordulatszámon, sem az itt jelentkező nyomatékon emelni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |