Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
ok. köszi. ez is jó ötlet és igazad van dimmelhető ha rá van írva na de ezek után mennyire az
most bekapcsoltam és kb. 8-10 percig volt jó és már vibrál is. de ennek a vibrálásnak változik a sebessége, hol lassú hol gyors. ha kifogom hogy gyors akkor egész jól van nálunk villamossági bolt de ha szép kapcsolót akarok, akkor azt csak rendelésre hozzák és voltam pár helyen ahol szintén ugyan ez a helyzet. kábel van rengeteg, de kapcsoló választék igen karcsú de egyébként igazad van megér még egy dolgot, hogy elviszek egy spotot a boltba hátha mégis lehetne valamit találni.
Küldjek egy klaviatúrát, amin vannak írásjelek és nagybetűt is lehet írni vele? A szabályzatot gondolom elolvastad; akkor miért nem tartod magad hozzá?
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2019
Köszi a választ. Akkor én is csinálok egy akkora dobozt. Reflex csövet rakjak bele vagy full zárt legyen a doboz, ami nem hiszem, hogy jó volna, vagy?
Üdv! A full zárt doboz híve vagyok. Persze jól méretezve, a belseje "kitömve" és vastag anyagból készítve. A doboznak "magas hangon" kell kopognia, ha megütögeted. A zárt doboz kevésbé engedi a membrán vadrezgéseit, hátránya a nagyobb méret és súly.
Olvasd el, amit az erősítős topikba írtam. A hangdobozokat méretezni illik, már ha jót akarsz építeni. Keresgélj az interneten, vannak méretező progik is. Kifejezetten mélysugárzónál lehet hasraütéssel tervezni, zárt doboz, ha elég merev, a belseje jól csillapított, akkor talán elfogadhatóan fog szólni, de minőségi zenehallgatáshoz már kevésbé lesz jó, attól még tuc-tuc zenéhez elmegy.
Egy olyan kérdésem volna, hogy ehhez a csöves előerősítőhöz szeretnék egy 12v-os AC tápegységet. Nekem van egy 13.5V-os AC tápegységem (egy telindus adsl modemből) ebből tudnék valahogy 12V-ot előállítani? Mondjuk ha betennék egy plusz ellenállást sorba kötve az előerősitővel?
csöves előerősítő
Nem ismerem a csöves technikát de nagy valószínűséggel nem lesz baja attól, hogy egy kicsit több feszültséget kap. Ha biztosra akarsz menni, kérdezd a feketeöves nagymestereket, itt: Csöves erősítő készítése.
Szerintem sántít a dolog, A gugli fordító aszonyga:
" a fűtőszál 12 V-os egyenáramú, két csövet sorba kell kötni egy egyenáramú izzószállal, a zaj csökkentése érdekében" Az alkatrészek között én nem látok stabilizátort... Ha 12V-ot egyenirányítasz, a puffereken 17V körüli fesz lesz, ha erre két fűtést kapcsolsz sorba, akkor csövenként 8,5V-ot kapnak, szerintem 6V körüli fűtése van a csöveknek... Vagyis nem lesz hosszú élettartamú... Az erősítő végül is DC-ről jár, szóval akár a 13V trafód után maradjanak a (graetz) diódák-t + kondit, utána bágd el a nyákfóliát, és tégy egy stabkockát pl 7812-t (gondolom elbírja éramban) a hidegítő kondikkal, és kész is vagy. (ha 6.3V a fűtés, akkor egy (felhúzóellenállással+) diódával megtalpalhatod a 7812-t, és 12,6V lesz a kimenet) Csak így partszélről mondom ezeket a kapcsolási rajz "ismeretlenségében" A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2019
köszönöm a válaszokat, közben a csöves topikban is kaptam egy választ:
"Teljesen jó lesz hozzá a 13.5V-os táp. Sajnos ez az előerősítő finoman szólva nem a technológia csúcsa, túl sokat ne várj tőle."
Szerinted ez megfeleló lesz? Nem lesz nagyon kicsi?
Nem igazán értek hozzá, de gyanítom ez olyan autóba való, tuc tuc. Az már nem jó jel, ha kocka formájú, mert a rezonanciák ugyanoda esnek. a jó hangfalak nem szimmetrikusak.
Szerintem ez apró, nem kicsi. Meg kell keresnem egy olyan számítási képletet, ami akkor készült, amikor Nem volt eltúlzott a mély hang, hanem a hű hangzás volt a menő.
Sajnos ez több, akár egy hét is lehet, mert építkezés miatt, hozzá sem férek. A neten próbáld meg, de ami 60 l alatti, nem lesz jó. A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2019
Sziasztok!
A csillámlapnak jobb a hővezető képessége mint a szigetelő guminak ? A Termikus rezisztencia jelentené hogy mennyi a hővezető képessége ? Minél nagyobb ez az érték annál jobb ez a képessége ?
Minél nagyobb az ellenállás annál kevésbé vezeti a hőt.
Mi a véleményed erröl?
72 liter A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2019
Apró megjegyzés: a vezetőképesség és az ellenállás általában egymás reciprokai, nem keverendő össze. nagy ellenállás = kis vezetőképesség
A termikus ellenállás ugyan fajlagos, de a hőelvezetés függ a vastagságtól is: a 0.3 mm-es szilikon vajon kevésbé vezet el, mint a 0.1 mm-es csillám?
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2019
Igen, a linkek alapján, amit kiválasztottál, a csillám vezeti kevésbé a hőt.
Azonban ha más gyártók adatlapjait is megnézed, lesznek olyanok, ahol ez fordítva van. Egyébként meg erről, hogy csillám vagy szilikon elég sok vita van több szempontot is mérlegelve. Bővebben: Link
És ha ezt megcsinálom megfog felelni a célnak vagy valamit még alakitgassak?
Ugyan a csillám vezeti rosszabbul a hőt, viszont sokkal vékonyabb, mint a szilikon gumi. Végeredményben jobb lehet, ahogy a tapasztalatok is mutatják.
Arra figyelj, hogy a doboz oldalfalaira elég nagy dinamikus terhelés jut. Anno ragasztottam és csavaroztam a dobozt. A belső falra nagyon ritka szivacsot ragasztottam. Olyant ami légáteresztő volt. (Már nem tudom honnan szereztem olyant, amelyik egyik oldala sima a másik piramisos volt, mint a tojástartó.) A belsejébe olcsó és nagyon lazára húzott vattát tettem annyit, hogy kitöltse a teret. A hangszóró pereme alá meg ablakszigetelő szivacs csíkot tettem. Kívülről megkopogtatva, magas hangon szólt, de a dobnak olyan bőr hangja volt, hogy na. Az üstdob is úgy szólt, mint ha mellette ültem volna.
A csillám sokkal kényesebb. Még mai napig is van, TO3-as tokhoz néhány új.
Én midíg csillámot használtam, eszembe se jutott más megoldás.
Én is a csillámot részesítem előnyben, mégis előfordul, hogy szilikon szigetelőt használok. Időnként olyan gyalázatos a hűtőborda tranzisztorral érintkező felülete, hogy a szilikon rugalmassága miatt jobban kitölti a két fém közötti teret. Márpedig a tökéletesen illeszkedő felületek lennének ideálisak. Tudom, erre találták ki a különböző pasztákat, de azok is megérnének egy misét. Anno tökéletesen megfelelt a szilikonzsír, vagy a vazelin. Vagy bármilyen zsír ami nem folyik ki adott hő hatására. Soha nem szárad ki, nem kell "újrapasztázni".
@Zsolt58
Hullámos hangszigetelő habszivacs? De amibe csomagolják az elektronikákat, azt meg ingyen utánad vágják használat után. Vagy veszel a DM-ben vattát, és kis karton közdarabbal tűzőgéppel felcsattogtatod. És így tovább... A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2019
Üdv!
Nincs valakinek ötlete, hogy miért van a kimeneteken 1,5V offset? |
Bejelentkezés
Hirdetés |