Fórum témák
» Több friss téma |
Ez már szinte az csak a mikro kapcsoló rész ami a panelon van az nem stimmel,mert az enyémen csak 4 van!Meg sajna nem nagyon van emberi nyelven!De köszönöm szépen!
Sikerült kicserélnem a biztonsági szelepet így megszünt a csepegés. Viszont a kazán nyomását a kiegyenlítő tartályba való levegőfújással nem sikerül beállítani. Ha valamennyi levegő van benne akkor a meleg víz folyatásakor a kazán hangosan süvít. Ha kiengedem az összes levegőt és engedek a rendszerre az óra szerint 0,8-1bar vizet akkor nem tapasztalom a hibát. Viszont így is megfelelően fűt a kazán. Ez mitől lehet? Működhet ez így hosszú távon hogy nincs levegő a tartályba?
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2019
Az én cirkómnál lehet ilyen (Baxi Prime HT 240). Ha nem a lakáson belüli termosztát vezérli, hanem egy külső hőérzékelő, akkor állandóan megy a szivattyú.
Volt ilyen beállítás, vissza lett szerelve a belsőre pont ezért.
Ilyen normál működés esetén nem lehet. A szivattyú nem mehet állandóan, mert nem erre tervezték, mert mi lenne ennek az értelme, hogy a hideg vizet is keringtesse? De miért? A szivattyúnak is van élettartama, ezt vedd figyelembe.
Esetedben talán a külső hőérzékelő adott folyamatosan fals jelet, hogy menjen a szivattyú. Bár a külső hőérzékelő is úgy működik, mint a belső, csak korrigálja a külső hőmérsékletjelet, vagyis ad jelet a kazánnak, hogy induljon a fűtés, illetve megszakítja e jeladást. Egyébként ez a külső hőérzékelő valamilyen kapcsolatot tartott a belső lakás hőmérséklet jelzővel? Mert amelyik nem, van amelyik igen és van amelyik WiFi-n keresztül nézi a várható időjárást. Ez engem is érdekelne, hogy milyen készülék volt, amelyik nálad nem működött?
Gafly-hoz hasonlóan itt már én is megálltam.
Talán még egy dolog: Ezt a készüléket a Megatherm forgalmazta sok évvel ezelőtt, de állítólag a sok hiba és nehéz javítás miatt leálltak a forgalmazással. A kezelési miatt fordulj hozzájuk, korrektnek találtam eddig őket, ha tudnak, bizonyára segíteni is fognak.
CSAK külső érzékelő? Nincs szobatermosztát?
Az hogyan? Hacsak nem úgy hogy a külső alapján szabályoz, akkor viszont csak a fűtővíz hőfoka az egyetlen létező paraméter amit szabályozni tud. És ez logikusan állandó keringetést kíván, nem lehet on-off. Pl. kinnt +10 fok, a víz 30 fok, 0 fok 45 fok, -10fok 60 fok. Máshogyan nem tudom elképzelni. Ehhez valóban állandóan kell mennie a szivattyúnak. Ha jól értelmeztem a kérdést. Valaki írta hogy tönkremegy a szivattyú, a fűési keringetők nagyon sokat elmennek, a munkahelyemen télen fal és padló fűtés, nyáron hűtés van, a 3 darab Grundfos Magna 10 éve megy, évi 300 napon, naponta 10-20 órát. Még működnek, az is igaz hogy ezeknek darabja negyed millió forint. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2019
Szia. Ha ezzel a módszerrel járok el. És tegyük fel mindent jól csináltam, akkor fűtés közben a kazán nyomásának növekedése normális jelenség? Vagy ha mindent jól csináltam és a nyomásmérőnek állandóan 1-1.2 baron kell állnia? Függetlenül attól, hogy megy-e a fűtés vagy sem?
Melegben kitágul a víz (is).
A légpárna ennek hatását csökkenti. Ha nincsen, akkor annyira megnő a nyomás a rendszerben, hogy a biztonsági szelepen keresztül engedi le a kazán a felesleget. körülbelül ennyi a történet (de nem értek hozzá).
Max.nyomás (bar) 0,5 0,6 0,7 0,8 0,9 1,0
Víztartalom (l) 150 143 135 127 119 111 A táblázat szerinti értékeket kell figyelembe venni a tágulási tartály előnyomásának beállításakor. Ehhez ismerni kellene a rendszer össz térfogatát (közelítőleg). A fűtő víz hőmérsékletét azt nem szokás 90 fokig felengedni. A kazán tágulásija csak 6 literes és a töltése 0.75bárra volt feltöltve gyárilag. Ha a Te rendszered nagyobb térfogatú a táblázatban foglaltaknál akkor ezen "kis" tágulási tartály helyett a rendszer térfogatához mért űrtartalmú tágulásit kell alkalmazni. A nyomásnak a kazán nyomásmérőjén a zöld sávban kell lenni (lehetőleg ott kell tartani, 1 és 2bár között), mert a biztonsági szelep 2.5 bárnál nyitni fog.
Jó napot kívánok! Szeretném a segítségüket kérni. Van egy Bosch Gaz Star 4000 típusú fali gázkazánunk és nem akar normálisan működni. Folyamatosan az A2 hibakódot írja ki és nem akar fűteni csak többszöri újra indítás után. Az A2 jelentése Füstgáz-kilépés az égőkamrából, Ellenőrizze a hőcserélő szennyezettségét. Igazából nem tudom hogy kellene csinálni de nemrég vettük nem kéne koszosnak lenni, van valakinek esetleg valami ötlete hogy mi lehet a baj? Köszönöm
Sziasztok,
Segítséget szeretném kérni: Egy 9 éves Immergas Zeus 24 Kw-os turbó kazánunk tegnap este megadta magát. Előzményként annyi, hogy amikor pár napja fűtés üzemmódba állítottam, amikor felfűtötte a radiátorokat, egy idő után zúgó hangot lehetett hallani szerintem a Grundfos szivattyú felől, és mintha kicsit égett szagot lehetett volna érezni. Miután lekapcsoltam a fűtést, a zúgás megszűnt. A meleg vizet probléma és zúgás mentesen elő tudta állítani, de tegnap este ismét megpróbáltam a fűtést, ezután nem adott lángot, és a nincs gyújtás leállás hibakód villog a panelen. Azóta nem tud gyújtani, csak szikrát szór, a turbó beindulna. Reseteltem, de eredménytelenül. Mi lehet a probléma?
Mi a hibakód? Leírhattad volna, mert a leírásod alapján szinte bármi lehet vele. Mit takar ez a rész: "és a nincs gyújtás leállás hibakód villog a panelen"? Gyújtás nincs, vagy állandóan gyújt és ez nem áll le? Ilyen esetben a ventilátor elindul? Váltószelep át tud váltani? Ezeket meg kellene nézni.
Jól értelmezed!
- A hagyományos szabályozás: Szobatermosztáttal. - Időjárásfüggő: A termosztát helyett csak egy belső hőmérséklet érzékelő van. - A legintelligensebb időjárásfüggő vezérléshez már ez sem kell, mert betanítás alapján működik. Ebben az esetben talán a keringtető állandóan megy.
A TÁT rendesen fel van töltve levegővel?
Nem tudom, hogyan működhet intelligensen ha a helyiség hőmérsékletet nem tudja.
Ezt levezethetnéd (vagy valaki) nekem mert el nem tudom képzelni csak nagy és értelmetlen erőforrás és energiapazarlással, pl. állandóan üzemelő keringetőszivattyú, de így is pontatlanul- Csak egy külső szonda alapján számomra nehezen érthető egy épület fűtése. Betanítás alapján, ezt sem értem, pl. egy Sensys az oké mert az is tanul de az bennt van a fűtendő helyiségben.
A ventilátor elindul, szikra van, de úgy néz ki, megvan a megfejtés. A 845-ös gázszelepnél érzem azt az égett szagot, amiről korábban írtam. Az oldalán levő tekercsnél a gumiborítás meg van olvadva, akkor valószínűleg itt lehet a probéma forrása. Akkor ezért van, hogy szikra van, ventilátor indul, de a szelep, mivel kimúlt, ezért nincs, ami szállítsa a gázt. Most már csak kellene találnom eladó gázszelepet, illetve valakit, aki beszereli.
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy Ferroli BlueHelix Pro 25C kazánom.Az a gond vele hogy fűtésnél nem adja rá a teljesítményt csak 1es fokozaton melegíti a vizet. Ha bekapcsolom a Teszt módot akkor minden jó és max teljesítménnyel dolgozik .A képen látszik is hogy csak 1es fokozattal dolgozik(kijelző jobb oldalán lévő kis fekete pont. Tudja valaki hogy lehet átállítani vagy hogy megjegyezze a "teszt"módban beállítottakat ??
"Nem tudom, hogyan működhet intelligensen ha a helyiség hőmérsékletet nem tudja."
Így van ezt kell neki betanítanod! Betanításnak nevezik, de igazán arról van szó, hogy amikor úgy érzed neked jó ez a hőmérséklet reggel, délben, stb., akkor mented az állapotot és a szabályzó majd úgy fogja korrigálni a fűtési hőmérsékletet és a fűtési időt, hogy az a "betanított állapot" legyen neked mindig ott. Vagyis reggel ennyi fok, délben ennyi, stb. Ez a visszatérő víz vissza keringtetésével működik és ilyen esetben a keringtető valóban állandóan működik. De ezt éppen Te mondtad korábban, ezért nem is értem, miért kérdezed.
Úgy néz ki lassan beáll normális üzembe,esetleg a tágulásin van fent egy szelep,azt fel kell töltenem levegővel mert 0,6bárt ingadozik fűtéskor,vagy az belefér?És még annyit,feltöltött rendszernél lehet pumpálni?Köszönöm!!
Uhhh... Na erre én is kíváncsi vagyok... Valamit nagyon keversz...
Van... Időállandó, hőntartási állandó, fűtési görbe, meredekség, eltolás, torzítás, épület állandó... stb... még vagy 8-10 befolyásoló paraméter...
De betanításról még nem hallottam... Adaptív paraméterezésről igen. Nyilván ez nem a "megnyomom a gombot, amikor jó" verzió... És mivel jellemzően a paraméterek állandók, a környezeti tényezők is, így nem kell tanítani se, csak jól kell paraméterezni. A többit a külső hőmérséklet alapján kiszámolja a szabályzó. A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2019
Szia! Nem az ingadozás a lényeg, hanem amikor hideg a radiátor, akkor kell lennie a fűtési körben úgy általánosságban min. 0,8 bar nyomásnak.
A te esetedben, a Te kazánodnál a korábbi kezelésiben úgy olvastam, hogy ez 1 - 1,5 bar közötti érték legyen. Vagyis hideg állapotban kell felpumpálni a tágulási tartályt ilyen értékre, de előtte a fűtési kör nyomását jó lenne leengedni a legkisebb értékre, mert akkor könnyebb felpumpálni a tágulási tartályt. Ha nem tudod leengedni a fűtőköri nyomást, akkor hideg állapotban is megpróbálhatod, hogy belepumpálsz, én is csináltam már ilyet. De a fűtés indításakor, a hőtágulás miatt lehet kinyit majd a biztonsági szelep úgy 2,5 - 3 bar környékén. Erre számíts ilyen esetben!
Szia! Nem akarok én keverni semmit, de éppen erről van szó, amit részletesen leírtál, a paraméterezésről, stb., csak ezt röviden "betanítás"-nak nevezik. Nem akartam részletesen taglalni, mert ezt az új szabályozást én sem szeretem.
Tisztelt Fórumozok,
Szeretném kérni a segítségeteket egy Junkers ZW20 KE23 gázkazán javításában. Vasárnap óta folyamatosan morajló hangot ad (keringető szivattyú megy vagy nem tudom) továbbá nem gyújt be se fűtésre, se HMV igény esetén sem. Egyetlen hibajelző LED van rajta az méréseim szerint 2sec-ként 1x felvillan. A hiba előtt egész évben tökéletesen müködött a kazán. A gázszerelő telefonon keresztül panel cserét mond 100e ft-os költség kíséretében. Gondoltam körbekérdezek közöttetek mielőtt elhiszem a telefononos diagnózist. Illetve ha tényleg panel hibás akkor van-e értelme a panelt felújítatni/újraforrasztani. Budapesten elvileg van erre szakember. Jelenleg ki van kapcsolva a készülék, de amikor bekapcsolom folyamatosan megy a morajló hangot okozó mozgó alkatrész illetve villog a hibajelző lámpa. Segítségeteket előre is köszönöm.
Sziasztok.
Adott egy Beretta smart 24 csi kombi kazan Sok sok probalkozassal,resettel. Neha hajlando elindulni. Fütes modban isugyan azt produkalja mint csak hmv-be allitva. Ntc-k ujak, pressostát kapcsol, ventillator megy. Gyujtas marad el ,nem is szikrraztat,vagy ha igen akkor gyullad ,müködik frankon. Szolnok környékén akad valaki aki ért hozzá ? Illetva savazni is tudná a höcserélöt a leirt hibátol függetlenül ?
Szia! Azt a hibajelző gombot nem próbáltad megnyomni? Ha leveszed a burkolatot és bekapcsolod akkor figyeld meg, hogy melyik alkatrésznek van "zaja", a szivattyúnak vagy a "ZSR" feliratú váltószelep mágnestekercsének.
A 2s -es hiba az rövidzár, vagy ionizációs hiba. Rosszabb esezben panel. Resetelhető.
Szia! A ventilátor mellett van egy nyomáskapcsoló amihez műanyag csövek csatlakoznak. Ha az a nyomáskapcsoló nem kapcsol az az nincs megfelelő huzat az égéstermék elvezetéséhez, akkor nem fog gyújtani. Ez a hiányosság adódhat a csövecskék elkoszolódásából (belerakodik a por, szösz stb.) vagy a ventilátor kenetlenségétől ami így nem tud maximális fordulattal forogni, mert kiszáradt a csapágyazása (WD40 segíthet rajta átmenetileg). Ha véletlenül levennéd a csöveket azt jól jegyezd meg, hogy melyiket honnan vetted le, mert nem mindegy, hogy melyikbe kell szívnia a ventilátornak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |