Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   69 / 84
(#) proli007 válasza bitmixer hozzászólására (») Márc 26, 2019 /
 
Hello! Tekintve, hogy az impulzus arány 1:1000 az 75mA átlag töltőáramnak felel meg. Azzal az 55Ah-ás aksi valóban kb. egy hónap alatt töltődik fel, feltéve hogy nincs önkisütési árama..
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2019
(#) bitmixer válasza proli007 hozzászólására (») Márc 27, 2019 /
 
Köszi, ezzel magam is tisztában vagyok . Inkább arra lettem volna kíváncsi, hogy a választott paraméterek (3sec/3msec/75A) mennyire optimálisak.?
(#) Chipmunk1960 válasza bitmixer hozzászólására (») Márc 30, 2019 /
 
Szia, 14,4-14,8 V -ig hagy rajta, utána süsd ki 9,5 V ig, majd tedd vissza. A 75 A az jó, az már dolgoztatja a kémiát. Gondolom szkóppal mérted a shöntön.
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2019
(#) bitmixer válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 30, 2019 /
 
Kösz a választ. Igen, söntön szkópoltam, szép egészséges pulzusok mennek.
(#) lokiboki hozzászólása Máj 13, 2019 /
 
Sosem fogunk itt működő szulfátoldóval megismerkedni. Ha valakinek sikerül megépíteni, azt már szabadalmaztatni fogja .Olyannak tűnnek a próbálkozások, mint amikor a lengyel lovashadsereg kivonul a német tankok ellen kardokkal. Jól mutattak, de nem értek semmit vele. Lehet akkor kerül szóba a szulfátoldás az akkuk többségénél, amikor már késő, ha az elektrolit az kisülés miatt barnás vagy a túltöltés miatt szürkés, az aksi fizikailag halott, nem lehet regenerálni. Csodákra a több tízezer eurós készülékek sem képesek. Fontos ismerni a szulfátosodás folyamatát, mivel lehet visszafordítani. Egy elmélet szerint a nagyáramú merítés szabadítja fel a szulfát ionokat, amit azonnal el kellene oszlatni az elektrolitban töltéssel. Ez elég hihetőnek tűnik, nem tudom van-e kereskedelemben kapható megépített változata. Hasonló van, de jóval kevesebb értékekkel dolgoznak, még arra sem elegek, hogy megelőzzék a szulfátosodást, nemhogy lebontsák a már lekristályosodottat. 100 A -es áramokkal dolgozó szulfátoldó működése megjelent az Elektor folyóiratban, kapcsolási rajzzal, még bemutató is található a Youtube-n.Akku aktivátor. Eléggé hozzáférhető, kb. 70 eurós áron beszerezhető, szoftwer tölthető le a PIC-hez. Nem tudom a söntellenálláson keresztüli terhelést követi-e töltő impulzus. A gyakoriság is furcsa, 30 másodpercenként indul egy-egy impulzus. Ezzel szemben az igazi profi szulfátoldó készülékek 10 - 40 kHz változtatható tartományban adnak impulzusokat - 7V és 14.5V közötti értékekkel, felhasználva a FET és az IGBT ötvözött technológiáját. Az lenne kihívás, egy bevált szulfátoldó készülék karakterisztikáit megközelíteni.
(#) Ge Lee válasza lokiboki hozzászólására (») Máj 13, 2019 / 1
 
Idézet:
„Sosem fogunk itt működő szulfátoldóval megismerkedni.”
Ez legyen mindenkinek a maga problémája. Nem ismerkedni kell vele hanem használni. Az itteni cikkben találhatóval is ki lehet tolni 2-2,5 évvel egy akku élettartamát, sokkal többre az a csoda akármi sem lenne képes, de hajrá.
Egyébként az autó is hasonlót csinál, meríti az akkut az önindító azzal a kb. 250A-es árammal, majd jön a generátor és tölti több tíz A-ral. Sokan ott hibáznak egy ilyen egyszerű áramkör használatánál, hogy nem merítik le az akkut, mert "jaj azt nem szabad mélykisülésbe vinni". Aztán csodálkoznak hogy a szulfátoldó elektronika nem csinált semmit az akkuval...
(#) merlingerin hozzászólása Aug 22, 2019 /
 
Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata az ebay-es KIT-ekkel kapcsolatban?

pl:Bővebben: Link

esetleg:Bővebben: Link

Esetleg valami hasonló KIT kapható valahol, amivel érdemes foglalkozni? A végső megoldás nekem is az építés lesz, de most "sürgősen" kell, és épp költözik a műhely..

Köszönöm!
(#) küzmös Gergely hozzászólása Okt 3, 2019 /
 
Ennek így kell működni igaz? Legkisebb fokozaton így nyomja az impulzusokat. Nálam kicsit nagyobb a feszültség mint +35V, így átalakítottam zener diódásra, s úgy kapja a +12V-ot az 555. A hétvégén meg a jövőhét folyamán megpróbálok rendbe rakni vele egy a garanciát épphogy csak túlélt 45Ah-s zárt rendszerű Banner-t, ami a húgom "bakancs" Micra-jában foglalt helyet, de merülget. Vittem volna műszakisztatni, nem indult... 9,5V.. oké. Feltöltöttem, de töltés után 3 héttel 12,2V-ot mutat, hosszabb állás után. Az autó töltése jó, nyugalmi áram fogyasztása 40-50mA riasztóval, központilag bezárva.

P1110836.MOV
    
(#) Chipmunk1960 válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Okt 6, 2019 / 1
 
Szia, Szerintem jónak kell lennie. Az igazi az lenne, ha egy shöntön, megmérnéd szkóppal az áram impulzusokat, hogy mennyi is az annyi. Sajnos mással nem tudod, mert annyira gyorsak, hogy a műszerek, DMM-ek, nem képesek indikálni a gyors változást. Plusz, ha tenné rá egy végfeszültség védő kapcsolást, ha nem akarsz egy napig mellette ülni, mikorra éri el a 14,4 -et. Azután lemeríteni megint egy izzóval 10 V körülire, s újra rárakni.
(#) gulyi88 válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 6, 2019 / 1
 
Én fel szoktam engedni 15,8-16V ig, vagy ha előbb kezd el melegedni, akkor addig. Illetve a savat mérem, ha nem emelkedik megfelelő szintre (pihentetés után szoba hőmérsékletűre visszahűlve), akkor merítek és újra, aztán ha másodikra-harmadikra sem mutat javulást a sav, akkor annyi, megy a méhbe...
Az itt megosztott kapcsolások nem tudom képesek lennének-e 16V-ig vagy melegedésig elvinni az akksit (nem próbáltam). /Az enyém 20000µF-dot süt ki az akksira tirisztorral, 500A csúcsáramot is tud./
(#) vision61 válasza merlingerin hozzászólására (») Okt 6, 2019 /
 
Szia!
Hálózati transzformátor ezekhez is kell, illik dobozolni is.
Ami itt közölve lett, azt többen is megépítettük, bizonyítottan működőképes, az ebay-os kittekkel ellentétben. (Az is működhet, de nincs tapasztalat eddig.)
A sürgősség az mennyi idő? Általában mire onnan megérkezik, addig Te is megépítheted, már ha van időd. Az ára kérdéses, én pl. semmit nem vettem hozzá, így ergó nekem ingyen volt.
(#) küzmös Gergely válasza gulyi88 hozzászólására (») Okt 7, 2019 /
 
Egyes régi orosz töltők dolgoznak a töltési végfeszültség, ami ugye 6 x 2,6V=15,6V. (16V-nál gyullad ki a kis piros "kész" jelzés, s ezzel kapcsol le) Döglődő akkuknál kifejezetten jó tapasztalataim vannak ezzel. Az akku úgyis annyi áramot vesz fel amennyit megkíván, s igen, a végén (olyan 15V-tól már pezseg), de szépen ki is egyenlítődnek a cellák is. Jó is, rossz is.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2019
(#) kivancsi4 válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Okt 7, 2019 /
 
Szia!
Valamikor régen két másik szám állt a 6 x után.
Az egyik 1,83 a másik 2,75 .
(#) Chipmunk1960 válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Okt 7, 2019 / 1
 
Szia, 15 V felett teljesen normális dolog a pezsgés, akkor töltődik fel az akksi teljesen. A 14,4 V-al csak a 80-90 % -áig, s annyit is lehet kivenni belőle. Nem hiába mondták régen, hogy időnként célszerű a kocsiból kivenni/levenni a sarut, s teljesen feltölteni. A mai sok elektronika még kényesebb rá. Az öreg Zsigában, még 1 cellát is lehetett cseréltetni az akkumulátorossal, utána egy napig a töltőn volt nála, hogy kiegyenlítődjenek a cellák, s még elment pár évet. Manapság egyre vékonyabbak a lemezek, egyre könnyebbek lettek, azt az 1,2 évet kibírja utántöltés nélkül is, s lehet venni az újat.
(#) zombee hozzászólása Okt 27, 2019 /
 
Sziasztok!
Ha már megjelentek szkeptikus hangok a villamos módszereket illetően, rákérdeznék a regenerálás
kémiai alternatívájára, van-e itt aki sikeresen vagy sikertelenül próbálta, mivel és hogyan?
Az én értelmezésem szerint a kémiai módszer az ólom-szulfát lúgos oldattal történő eltávolítása,
majd a savsűrűség többszöri beállítása és töltés után az akksi némi kapacitáscsökkenés mellett, de teljesíti a feladatát.
A dolognak az én értelmezésem szerint 2 veszélyes mellékhatása van:
- környezeti: ólmot tartalmazó vegyület kerül ki az akksiból, azt kezelni kell
- akku: a pasztillák zsugorodása miatt előfordul hogy kihullanak, cellazárlatot okozva
(#) küzmös Gergely válasza zombee hozzászólására (») Okt 27, 2019 /
 
Mivel tasakszeparátoros technológiával gyártanak, azaz minden cellát betasakoznak, így a fenékzárlat nem léphet fel többé. Én nálam anno többször merült 6 éves autóakkut "hozott vissza" ez a kis impulzustöltő, meg egy régi orosz töltő kombinációja. 2 év pluszt jelentett még, s valóban kapacitáscsökkenés az volt, de működött a dolog. Most több mint 50 órát rugózott egy 45Ah-s Banneren. Jónak mutatkozik ez is, pöcc-röff. S tartja a 12,65V-ot. Most 3 hete.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2019
(#) Georgee válasza zombee hozzászólására (») Okt 28, 2019 /
 
Tavaly egy 74Ah-s akkut hoztam vissza.Kapott akkuvit adalékot, és a szulfátoldó töltővel töltöttem. Pár hónapot még lehúzott. De végül cseréltem az akkut.
(#) Chipmunk1960 válasza zombee hozzászólására (») Okt 28, 2019 /
 
A baj ott kezdődik, mikor lecsökken a zárt cellákban az elektrolit szintje. "Lerobbantott" tetejűt utánatöltve, sikerült már rendbe hoznom, csak a tető visszaragasztása rendkívül körülményes. Nem tudom gyártás során ilyen ragasztót/ vagy technológiát használnak, úgy néz ki, mintha össze lenne olvasztva. Ha nincs a cellában elegendő elektrolit, eleve kérdéses a művelet vége. Ha az ólom szulfátot eltávolítod, nyilván még vékonyabb lesz a lemez az eredetihez képest is, nem pedig ahhoz képest, amit pár évtizede készítettek. Itt is látszik, hogy a tömegtermelésben mindenből kispórolják az anyagot. Az akksit le kell meríteni, akár 9V-ra, majd felrakni az impulzus töltőre, ahogy Gergely is írta, akár 2 napig, hogy a kémia be tudjon indulni, az impulzusok szét tudják bombázni a szulfát kristályokat. Én egy kicsit kicombosította "Proli" töltőjét, egy 24V/ 50A es trafóról kapja a tápot, de az is melegszik rendesen, olyan 150A es tüskékkel dolgozik, shöntön szkóppal mérve a feszt, ami megadta az áramot. Ha már a kockákban töredezett az ólomlemez, akkor nagy valószínűséggel csak recycle.
(#) Georgee válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 28, 2019 /
 
Ha már recycle... Érdekesség kedvéért szerintem érdemes megnézni. klikk
(#) gulyi88 válasza Georgee hozzászólására (») Okt 28, 2019 / 2
 
Aha ja, akkor ezt is Bővebben: Link
(#) szsrobert hozzászólása Okt 28, 2019 /
 
Durva. Olomgoz, auton szulfatrovidrezart polusok...hat nem a leggondosabb gazdak, de cicoma es firkaszelvedo van a billencsen.
(#) Inhouse válasza Georgee hozzászólására (») Okt 28, 2019 /
 
A kék inges manus, amikor mintát vesz!
(#) Inhouse válasza gulyi88 hozzászólására (») Okt 28, 2019 /
 
Ez a pakisztáni meló nagyon komoly!
(#) erbe válasza gulyi88 hozzászólására (») Okt 28, 2019 /
 
Néhány évtizede még itthon is hasonló módon újították fel az ebonit házas akkumulátorokat. Csak ott egyszerűbb volt a bitument kiolvasztani és visszafolyatni.
(#) gulyi88 válasza erbe hozzászólására (») Okt 28, 2019 / 1
 
Akkut javítani még oké, na de azért ez a műveletsor, amit véghezvisznek, hát khmm...
Szerintem itthon soha senki nem állt neki a földön ülve papucsban lábbal megtámasztva kézi vasfűrésszel lebarmolni a cellaösszekötőket, vagy bármi mást.
Kénsavas cuccokat feltétlenül puszta kézzel kell taperolni.
A kimosáshoz használt kénsavas vizet meg, ha lehetséges, mindenféleképpen az út porába kell löttyinteni. (Környezetvédelem, munkavédelem? Napi szinten asszem írja a végén, hogy hármat megcsinál, az elég kellemes mennyiség kénsavból, beszívódik a földbe meg felszárad és felverik az autók porként. Ettől biztos terményenyebb lesz a földjük, és tüdőbaj ellen is kifejezetten jó).
Az az ólomolvasztó állás is "jópofa".
És igen kifinomult modern légbefúvó ventilátor szabályozójuk is van..
Tiszta kőkorszaki módszerek, és nem csak itt, sok-sok videó van ahol hasonlóan dolgoznak valamin...
(#) Chipmunk1960 válasza gulyi88 hozzászólására (») Okt 29, 2019 / 1
 
Nagyon komoly az a "védőpapucs".
(#) Chipmunk1960 válasza erbe hozzászólására (») Okt 29, 2019 /
 
A Zsigámban még úgy javították.
(#) zombee válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Okt 29, 2019 /
 
Köszönöm. Végül egyikre se lett szükségem, 1-1 deci kénsav a 4 cellába (2V, 200Ah) megindította őket. Gondolom ezek az ipari cellák arányaiban több ólmot tartalmaznak mint a gépkocsiindítók. Valószínűleg a cellák megkötötték az összes kénsavat, és csak víz maradt ami jóindulattal sem nevezhető elektrolitnak.

A deci kénsav hozzáadása után elkezdték felvenni a töltést. Először 500mA-rel mentek egy napig,
majd 20A-t is lazán vették. Csak a pezsgés miatt kellett visszavenni 12A-re...
(#) Georgee válasza gulyi88 hozzászólására (») Okt 30, 2019 /
 
Bízzunk benne, hogy az első verzióhoz, ahol szabályosan hasznosítják újra, oda több kerül.
(#) Chipmunk1960 válasza zombee hozzászólására (») Nov 2, 2019 /
 
Ezeknél normális dolog a pezsgés, az mutatja, hogy csurig van töltve. Néhány tipp a karbantartásra. Figyelni kell az elektrolitszintet. Volt hogy én is pótoltam a savat, s elindult. Előfordul, hogy feldől, /főleg cserénél/ s elfolyik a sav. Ha 5-10 A es töltést rajta hagysz 8-10 órát, már szépen egy-szintre /equalizing/ hozza a cellákat. Ha nincs 24V os töltőd, 2 fele veszed a packot s egy 10 A -es kocsitöltő is megteszi. Nam nem dumálok többet, mert megint törölnek.
Következő: »»   69 / 84
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem