Fórum témák
» Több friss téma |
A következők jutottak az eszembe:
- Gyári készülék, a jó életbe (miért kell büngyürkészni/miért nem jól csinálták meg a gyárban?)... - Hülyén néz ki alufóliába csomagolva. De ha kell, akkor inkább belülre tenném (összekötve a testtel), úgy kevésbé röhejes. - Szokás kondenzátorokat tenni a bemenetre. - Olyan 30 km-re van Solt a 2MW-al, gondolom nem a Petőfi rádión volt a "Horváth Rozi"... De vannak itt hangosítással (is) foglalkozó emberkék, majd megmondják a tutit... A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2019
Valószínűleg nem az FM adó zavarja. Valami középhullámú torony inkább lehet bűnös. Hangolt kör nélkül inkább az "AM" modulált adás fogható. Ezeket szokta demodulálni a csövek nonlinearitása. A bemenet hidegítése nem mindig elégséges, szükséges lehet egy komolyabb szűrés. Nálunk 1,1MHz körül jön a Petőfi, az csinál ilyesmit. Egy 3,3mH-s induktivitás egy 15pF-os trimmerrel ráhangolható. Soros rezgőkörként söntölhető vele a bemenet. Csak hát neki inkább hangolható kellene, mert járja az országot, így mindig más freki zavarhat. Esetleg kis dobozként az erősítőhöz közel is megoldható.
A csövekre búra, a sasszi alá lemez. Ez még fontos lehet ha nincs gyárilag.
Nincs kérdésem ezzel kapcsolatba de bemutatnám a saját csöves áram körömet. Majd még fejlesztem a deszka modellt. Kezdőknek megfelel. Egyszerű dupla triódás verzió 6N2P és hasonló csövekhez.
Illetve most már van egy kérdésem. A hézagot így szoktátok hagyni vagy raktok valamit bele? Egy védő rácson gondolkozok.
Alapvetően kész bár a potméterrel nem vagyok megelégedve. Melyik típust tegyem bele helyette?
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
Ez mi lenne?
Egy csöves overdrive vagy torzító. Csak a katód kör van vezérelve.
Mondjuk ezeket:
Alpha potik Sőt, itt még normális csőfoglalatok is vannak, sasszira szerelhetők is, nem kell a pcb-s verzióval szerencsétlenkedni, ha elfelejtődik a tükrözés. Novál csőfoglalatok
Szia, csövet nem rakunk így ki. Illetve overdrive, és ekkora hatalmas dobozban? Ebben elfér egy komoly végfok is
Fejlesztő doboz. Most nincs trafóm komplett kombóhoz.
Ezt a hangot szeretném száműzni a rendszerből. A búgás jelentősen csökkent. 470µF-470ohm-470µF-470ohm-470µF alkotja a tápot. A tápfesz így 111V. Elég ennyi.
A tápfesz az éppen az alja. Én ECC82-t 9Vdc-ről is használok. A búgás, vagy inkább zizgés csöves fokozatnál előfordul. De ez nem azt jelenti. Hogy ez így jó. Első körben úgy hangzik, hogy lebeg a fűtőtekercs, nincs hidegítve.
Először rakd fel a teljes kapcsolást, majd utána lehet javítani rajta. Nem tudjuk mekkora jelszinten zúg, mert minden erősítő zajos, csak nem mindegy mekkorán.
Itt már leírtam a tennivalókat:
Tépegységes topic Nem tudom miért kérsz segítséget,tanácsot, ha utána rá sem bagózol a leírtakra. Igy nem fog megjavulni a hibás áramköröd... Meg az sem ártana ha egy topicban kérdeznél, nem egyszerre kettőben.
A negatívat összehúztam a testtel és a fűtéssel. A zaj drámai mértékben csökkent. Akkor következett a tápegység. Szinuszos búgás nincs. Csak a torzítókra jellemző gerjedés. A duplázós tápot átkötöttem graetzbe. Kísérletezek majd a mágneses terek vizsgálatával és keresésével.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2019
Csak hogy ne érje szó a ház elejét első körben fogadd meg a tanácsodat:
Jótanács Utána tudunk segíteni a dologban. Első körben feszültségtöbbszörözőt használtál, 230V anódfeszültségre. Most 110V körüli az anódfeszültség. A rajz szerint mennyinek KELLENE lennie? Csak azért kérdezem, mivel nem mindegy a csőnek, hol van/hová esik a munkapontja. Szóval rajz, feszültségek, stb, aztán utána már nem látatlanban kell találgatni. Kisjelű fokozatoknál ajánlott árnyékoló serleg a csőre, főleg ha ki van emelve a dobozból.
Az áramkör egy darab triódás csőből épül fel. A trafó egy egykori ic-s erősítő dupla tekercsének átalakításából áll. Az egyik tekercset visszatekertem 6,38-ig míg a másik tekercs 78V-os volt üresen. Az áramkör a legegyszerűbb típus. Lásd alább. Ebből raktam őket egymás után. A katód ellenállások két darab potméter kondenzátor nélkül. Az első anód ellenállás 220k míg a második 100k. A kiválasztott cső 6N2P de bármi megfelel ide
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2019
A "triódás csőnek" esetleg van típusa?(Látom közben eszedbe jutott )
Tehát ha jól találgatom, akkor 2db ilyet építettél,és egymást követően kötötted őket? A katódban a kondi az egyébként nem azért van, hogy fogyjon a fiókból, gondolom tudod A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2019
Igen két alap típus került egymás után.
Most már tudjuk mekkorák az anód munkaellenállások. De mekkora a katódellenállás, rácslevezető ellenállások értéke, mekkorák a katód ellenállásokat áthidaló kondenzátorok, csatoló kondenzátorok értéke? Ha már torzító, akkor egy ilyen fokozat erősítése 30-36dB, ezért a második trióda már 100mV bemenetnél is 3-6V-ot kap. Mivel az 1,5-2V-os negatív rácselőfeszültség csúcsa átmegy pozitívba, kinyit a katód-rács dióda, és trióda rácsáramos lesz. A rács és rácslevezető ellenállás közé érdemes tenni egy rácsáram csökkentő ellenállást (grid stopper) 68-470kOhm közötti értékben jelszinttől függően. A frekvencia átvitel beállításánál figyelembe kell venni, hogy az E6-os húr tömege jóval nagyobb mint az E1-esé. Egyenletes átvitelnél csak brummog a hang.
Itt a majdnem teljes rajz. A potméterek 50k-sak. De mivel szeretek kukacoskodni a ténylegesen mért értékek vannak megadva. A kimeneti hangerő szabályzó 100k. Mivel a nyák panel fix már nem igazán van mód a módosításra.
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2019
Az első trióda rácsán nincs feszültség, ezért a bemeneti kondenzátorra nincs is szükség. A két trióda közti csatoló kondenzátor viszont túl nagy, ezért az alsó -3dB-es töréspontja 5Hz-re adódik. Ezt feljebb kell tolni. Crunch hanghoz 150Hz körülire, ami 2,2nF-ot jelent. Lead hanghoz (de itt már kicsi lesz a két fokozat erősítése) még feljebb kell menni a törésponttal, 300-500Hz körülire. Ez 500pF-1nF értéket jelent. A katódellenállás változtatása mint gain szabályzás nem a legszerencsésebb, de ha már ez van, fogadjuk el.
Teljes, minden igényt kielégítő drive előfokhoz kell a két ikertrióda, mert a járulékos karakterisztika módosító tagok csökkentik az erősítést, így a négy fokozatra szükség van. Esetleg meg lehet alkudni úgy, hogy egy előerősítőt kap a csövek előtt akár TL071-ből.
A gitár erősítő is full csöves. Ez most nem mert félvezetős. Full hangerővel brutál nagyot szól szobai körülmények között.
Sziasztok,
Gitár effekt tápegységet építenék. Jelenleg még csak egy reverb pedált használok, de tervezem, hogy csatasorba állítok még 2-3 effektet. Ezért egy szeparált többkimenetes tápot akarok építeni. Gyári cuccoknál látni olyant, ahol van egy dugasztáp és ennek a kimenete van leosztva 8-10 aljzatra. De ezt is szeparált kimenetesnek írják. Láttam komolyabb megoldásokat is, ahol minden kimenet saját trafóval, egyenirányítással és stab IC-vel van ellátva. A kérdésem az lenne, ha egy combosabb központi trafót használnék, akkor miként tudom elszeparálni az egyes kimeneteket, illetve ez a szeparáció mennyivel gyengébb megoldás a soktrafósnál? Jelenleg teljesen zajtalan a rendszer, szeretném ha az effektsor bővítés után is megtartaná ezt a jó tulajdonságát.
Szia!
Én szoktam effekt boardot összerakni, és tapasztalat szerint elég a két szeparált kimenet. Ezeket aztán lehet fűzni tovább, van is olcsón 8 kimenetű hosszabbító. Mivel egymás mellett vannak az effektek, nem gond a közös táp, de mivel két hurokban szerveződnek a kisvonat tagjai, ezért tápból is két kört szoktunk kialakítani. Első kör a gitár és a fej közötti szakasz. Ide kerül a tuner, wah, booster. Másik kör az effekt loop. Ide jön a gate, reverb, delay, kórus, stb. Ez külön tápot igényel, mert a kábelek miatt kialakulhat a földhurok. Sima két független szekunderes trafó elegendő egy-egy független szűréssel és stabbal. Egy beöntött 2X9V 20-35VA Puskás trafó teljesen megfelel. Ez egyenirányítva 15V krül van, erről bőven eljár a stabkocka. Arra vigyázni kell, hogy a boardon ne testelhessen le minden, tehát szigetelten kell rögzíteni a kütyüket. Ha fém az alapja a boardnak, akkor persze egy ponton reszelni ajánlott. Ez a pont a gitárt fogadó bemenet lehet, de csak egy 47 Ohmos ellenálláson keresztül. Az effekt kört is le szoktam testelni, de csak egy 47-100kOhmon keresztül, hogy sztatikusan ne tudjon feltöltődni. Csatlakozáskor így nem alakulhat ki szikra. Pattant már el effekt ilyen okból, ezért nem árt óvatoskodni. Egyetlen szekunderről úgy lehet független kimeneteket csinálni, hogy venni kell egy csomó izolált DC/DC konvertert. Vagy csinálni kell, de megfelelő járatosság kapcsolóüzemű dolgokban alap hozzá.
Köszönöm a választ. Nem állítom, hogy mindent pontosan értek
A tervek szerint a reverb mellett lenne még egy overdrive, egy chorus, egy delay-looper. Ezek mindegyike true bypass-os, egy családból valók lennének (TC Electronic). Tuner-t nem hiszem, hogy fűznék bele, nem színpadra menne, ráérek a Seiko kromatikussal behangolni. Nem nagyon lenne ki-be húzogatva, bekapcsolnám, oszt jónapot. Ha jól láttam, a 7809-es stabkocka bemeneti feszültsége 5-18V közötti. Egy 12V-os trafó is elegendő lenne? Az számít, hogy az erősítőmben nincs dedikált effect-loop csatlakozó? Egy kis full csöves VOX Lil' Night Train fej és a hozzá való 10 collos ládás szettről lenne szó.
Ha csak egy kört használsz, vagyis effekt loop és minden sorba van fűzve, akkor nem kell független tápegység, tehát elég egy szekunder. A 7809 minimális ajánlott bemeneti feszültsége 11V. Ennek meg kell lenni mindenképpen. Ha egy 12V-os szekundert egyenirányítunk, akkor az utána kapcsolt puffer az a csúcsra fog töltődni. De nem ennyire egyszerű, mert trafóknál a szekunder feszültséget mindig a névleges terhelésnél adják meg. Alacsony terhelésen ezért szokott magasabb feszültség lenni. Aztán a diódákon is esik közel egy Volt, graetz esetén kettő. A pufferkondenzátoron pedig egy nem teljesen soma egyenfeszültség alakul ki, aminek van belógó völgyei. Na ezeknek a hölgyeknek nem szabad 11V alá esnie, mert akkor már nem tudja a stabilizátor egyenesen tartani a kimenő feszültséget.
Saccra ezek az effektek együtt sem esznek 1A felett, tehát egy 12V/10VA-es trafó elég. Puffer kondenzátornak legalább 2000µF illik, akkor nem lesz baj.
Ha jól értem, akkor azért egy 15V-os trafóval könnyebb lenne az élet.
Túl nagy feszültség felesleges, már a 9V is elég. De ha 15V, akkor annyi. Abból egy 20VA-es trafó esetében lesz 18V, aminek a csúcsa 25V körül van. Ezen van tartalék bőven.
Ha ilyen kis kapcsolóüzemű modulokból pakolnék fel 5 db-ot, ez jó megoldás lenne?
Az ebay-en 7-800 Ft-ért beszerezhető darabja. Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |