Fórum témák
» Több friss téma |
Hello! Tekintve, hogy az impulzus arány 1:1000 az 75mA átlag töltőáramnak felel meg. Azzal az 55Ah-ás aksi valóban kb. egy hónap alatt töltődik fel, feltéve hogy nincs önkisütési árama..
A hozzászólás módosítva: Márc 26, 2019
Köszi, ezzel magam is tisztában vagyok . Inkább arra lettem volna kíváncsi, hogy a választott paraméterek (3sec/3msec/75A) mennyire optimálisak.?
Szia, 14,4-14,8 V -ig hagy rajta, utána süsd ki 9,5 V ig, majd tedd vissza. A 75 A az jó, az már dolgoztatja a kémiát. Gondolom szkóppal mérted a shöntön.
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2019
Kösz a választ. Igen, söntön szkópoltam, szép egészséges pulzusok mennek.
Sosem fogunk itt működő szulfátoldóval megismerkedni. Ha valakinek sikerül megépíteni, azt már szabadalmaztatni fogja .Olyannak tűnnek a próbálkozások, mint amikor a lengyel lovashadsereg kivonul a német tankok ellen kardokkal. Jól mutattak, de nem értek semmit vele. Lehet akkor kerül szóba a szulfátoldás az akkuk többségénél, amikor már késő, ha az elektrolit az kisülés miatt barnás vagy a túltöltés miatt szürkés, az aksi fizikailag halott, nem lehet regenerálni. Csodákra a több tízezer eurós készülékek sem képesek. Fontos ismerni a szulfátosodás folyamatát, mivel lehet visszafordítani. Egy elmélet szerint a nagyáramú merítés szabadítja fel a szulfát ionokat, amit azonnal el kellene oszlatni az elektrolitban töltéssel. Ez elég hihetőnek tűnik, nem tudom van-e kereskedelemben kapható megépített változata. Hasonló van, de jóval kevesebb értékekkel dolgoznak, még arra sem elegek, hogy megelőzzék a szulfátosodást, nemhogy lebontsák a már lekristályosodottat. 100 A -es áramokkal dolgozó szulfátoldó működése megjelent az Elektor folyóiratban, kapcsolási rajzzal, még bemutató is található a Youtube-n.Akku aktivátor. Eléggé hozzáférhető, kb. 70 eurós áron beszerezhető, szoftwer tölthető le a PIC-hez. Nem tudom a söntellenálláson keresztüli terhelést követi-e töltő impulzus. A gyakoriság is furcsa, 30 másodpercenként indul egy-egy impulzus. Ezzel szemben az igazi profi szulfátoldó készülékek 10 - 40 kHz változtatható tartományban adnak impulzusokat - 7V és 14.5V közötti értékekkel, felhasználva a FET és az IGBT ötvözött technológiáját. Az lenne kihívás, egy bevált szulfátoldó készülék karakterisztikáit megközelíteni.
Idézet: Ez legyen mindenkinek a maga problémája. Nem ismerkedni kell vele hanem használni. Az itteni cikkben találhatóval is ki lehet tolni 2-2,5 évvel egy akku élettartamát, sokkal többre az a csoda akármi sem lenne képes, de hajrá. „Sosem fogunk itt működő szulfátoldóval megismerkedni.” Egyébként az autó is hasonlót csinál, meríti az akkut az önindító azzal a kb. 250A-es árammal, majd jön a generátor és tölti több tíz A-ral. Sokan ott hibáznak egy ilyen egyszerű áramkör használatánál, hogy nem merítik le az akkut, mert "jaj azt nem szabad mélykisülésbe vinni". Aztán csodálkoznak hogy a szulfátoldó elektronika nem csinált semmit az akkuval...
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az ebay-es KIT-ekkel kapcsolatban? pl:Bővebben: Link esetleg:Bővebben: Link Esetleg valami hasonló KIT kapható valahol, amivel érdemes foglalkozni? A végső megoldás nekem is az építés lesz, de most "sürgősen" kell, és épp költözik a műhely.. Köszönöm!
Ennek így kell működni igaz? Legkisebb fokozaton így nyomja az impulzusokat. Nálam kicsit nagyobb a feszültség mint +35V, így átalakítottam zener diódásra, s úgy kapja a +12V-ot az 555. A hétvégén meg a jövőhét folyamán megpróbálok rendbe rakni vele egy a garanciát épphogy csak túlélt 45Ah-s zárt rendszerű Banner-t, ami a húgom "bakancs" Micra-jában foglalt helyet, de merülget. Vittem volna műszakisztatni, nem indult... 9,5V.. oké. Feltöltöttem, de töltés után 3 héttel 12,2V-ot mutat, hosszabb állás után. Az autó töltése jó, nyugalmi áram fogyasztása 40-50mA riasztóval, központilag bezárva.
Szia, Szerintem jónak kell lennie. Az igazi az lenne, ha egy shöntön, megmérnéd szkóppal az áram impulzusokat, hogy mennyi is az annyi. Sajnos mással nem tudod, mert annyira gyorsak, hogy a műszerek, DMM-ek, nem képesek indikálni a gyors változást. Plusz, ha tenné rá egy végfeszültség védő kapcsolást, ha nem akarsz egy napig mellette ülni, mikorra éri el a 14,4 -et. Azután lemeríteni megint egy izzóval 10 V körülire, s újra rárakni.
Én fel szoktam engedni 15,8-16V ig, vagy ha előbb kezd el melegedni, akkor addig. Illetve a savat mérem, ha nem emelkedik megfelelő szintre (pihentetés után szoba hőmérsékletűre visszahűlve), akkor merítek és újra, aztán ha másodikra-harmadikra sem mutat javulást a sav, akkor annyi, megy a méhbe...
Az itt megosztott kapcsolások nem tudom képesek lennének-e 16V-ig vagy melegedésig elvinni az akksit (nem próbáltam). /Az enyém 20000µF-dot süt ki az akksira tirisztorral, 500A csúcsáramot is tud./
Szia!
Hálózati transzformátor ezekhez is kell, illik dobozolni is. Ami itt közölve lett, azt többen is megépítettük, bizonyítottan működőképes, az ebay-os kittekkel ellentétben. (Az is működhet, de nincs tapasztalat eddig.) A sürgősség az mennyi idő? Általában mire onnan megérkezik, addig Te is megépítheted, már ha van időd. Az ára kérdéses, én pl. semmit nem vettem hozzá, így ergó nekem ingyen volt.
Egyes régi orosz töltők dolgoznak a töltési végfeszültség, ami ugye 6 x 2,6V=15,6V. (16V-nál gyullad ki a kis piros "kész" jelzés, s ezzel kapcsol le) Döglődő akkuknál kifejezetten jó tapasztalataim vannak ezzel. Az akku úgyis annyi áramot vesz fel amennyit megkíván, s igen, a végén (olyan 15V-tól már pezseg), de szépen ki is egyenlítődnek a cellák is. Jó is, rossz is.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2019
Szia!
Valamikor régen két másik szám állt a 6 x után. Az egyik 1,83 a másik 2,75 .
Szia, 15 V felett teljesen normális dolog a pezsgés, akkor töltődik fel az akksi teljesen. A 14,4 V-al csak a 80-90 % -áig, s annyit is lehet kivenni belőle. Nem hiába mondták régen, hogy időnként célszerű a kocsiból kivenni/levenni a sarut, s teljesen feltölteni. A mai sok elektronika még kényesebb rá. Az öreg Zsigában, még 1 cellát is lehetett cseréltetni az akkumulátorossal, utána egy napig a töltőn volt nála, hogy kiegyenlítődjenek a cellák, s még elment pár évet. Manapság egyre vékonyabbak a lemezek, egyre könnyebbek lettek, azt az 1,2 évet kibírja utántöltés nélkül is, s lehet venni az újat.
Sziasztok!
Ha már megjelentek szkeptikus hangok a villamos módszereket illetően, rákérdeznék a regenerálás kémiai alternatívájára, van-e itt aki sikeresen vagy sikertelenül próbálta, mivel és hogyan? Az én értelmezésem szerint a kémiai módszer az ólom-szulfát lúgos oldattal történő eltávolítása, majd a savsűrűség többszöri beállítása és töltés után az akksi némi kapacitáscsökkenés mellett, de teljesíti a feladatát. A dolognak az én értelmezésem szerint 2 veszélyes mellékhatása van: - környezeti: ólmot tartalmazó vegyület kerül ki az akksiból, azt kezelni kell - akku: a pasztillák zsugorodása miatt előfordul hogy kihullanak, cellazárlatot okozva
Mivel tasakszeparátoros technológiával gyártanak, azaz minden cellát betasakoznak, így a fenékzárlat nem léphet fel többé. Én nálam anno többször merült 6 éves autóakkut "hozott vissza" ez a kis impulzustöltő, meg egy régi orosz töltő kombinációja. 2 év pluszt jelentett még, s valóban kapacitáscsökkenés az volt, de működött a dolog. Most több mint 50 órát rugózott egy 45Ah-s Banneren. Jónak mutatkozik ez is, pöcc-röff. S tartja a 12,65V-ot. Most 3 hete.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2019
Tavaly egy 74Ah-s akkut hoztam vissza.Kapott akkuvit adalékot, és a szulfátoldó töltővel töltöttem. Pár hónapot még lehúzott. De végül cseréltem az akkut.
A baj ott kezdődik, mikor lecsökken a zárt cellákban az elektrolit szintje. "Lerobbantott" tetejűt utánatöltve, sikerült már rendbe hoznom, csak a tető visszaragasztása rendkívül körülményes. Nem tudom gyártás során ilyen ragasztót/ vagy technológiát használnak, úgy néz ki, mintha össze lenne olvasztva. Ha nincs a cellában elegendő elektrolit, eleve kérdéses a művelet vége. Ha az ólom szulfátot eltávolítod, nyilván még vékonyabb lesz a lemez az eredetihez képest is, nem pedig ahhoz képest, amit pár évtizede készítettek. Itt is látszik, hogy a tömegtermelésben mindenből kispórolják az anyagot. Az akksit le kell meríteni, akár 9V-ra, majd felrakni az impulzus töltőre, ahogy Gergely is írta, akár 2 napig, hogy a kémia be tudjon indulni, az impulzusok szét tudják bombázni a szulfát kristályokat. Én egy kicsit kicombosította "Proli" töltőjét, egy 24V/ 50A es trafóról kapja a tápot, de az is melegszik rendesen, olyan 150A es tüskékkel dolgozik, shöntön szkóppal mérve a feszt, ami megadta az áramot. Ha már a kockákban töredezett az ólomlemez, akkor nagy valószínűséggel csak recycle.
Ha már recycle... Érdekesség kedvéért szerintem érdemes megnézni. klikk
Durva. Olomgoz, auton szulfatrovidrezart polusok...hat nem a leggondosabb gazdak, de cicoma es firkaszelvedo van a billencsen.
A kék inges manus, amikor mintát vesz!
Néhány évtizede még itthon is hasonló módon újították fel az ebonit házas akkumulátorokat. Csak ott egyszerűbb volt a bitument kiolvasztani és visszafolyatni.
Akkut javítani még oké, na de azért ez a műveletsor, amit véghezvisznek, hát khmm...
Szerintem itthon soha senki nem állt neki a földön ülve papucsban lábbal megtámasztva kézi vasfűrésszel lebarmolni a cellaösszekötőket, vagy bármi mást. Kénsavas cuccokat feltétlenül puszta kézzel kell taperolni. A kimosáshoz használt kénsavas vizet meg, ha lehetséges, mindenféleképpen az út porába kell löttyinteni. (Környezetvédelem, munkavédelem? Napi szinten asszem írja a végén, hogy hármat megcsinál, az elég kellemes mennyiség kénsavból, beszívódik a földbe meg felszárad és felverik az autók porként. Ettől biztos terményenyebb lesz a földjük, és tüdőbaj ellen is kifejezetten jó). Az az ólomolvasztó állás is "jópofa". És igen kifinomult modern légbefúvó ventilátor szabályozójuk is van.. Tiszta kőkorszaki módszerek, és nem csak itt, sok-sok videó van ahol hasonlóan dolgoznak valamin...
Nagyon komoly az a "védőpapucs".
A Zsigámban még úgy javították.
Köszönöm. Végül egyikre se lett szükségem, 1-1 deci kénsav a 4 cellába (2V, 200Ah) megindította őket. Gondolom ezek az ipari cellák arányaiban több ólmot tartalmaznak mint a gépkocsiindítók. Valószínűleg a cellák megkötötték az összes kénsavat, és csak víz maradt ami jóindulattal sem nevezhető elektrolitnak.
A deci kénsav hozzáadása után elkezdték felvenni a töltést. Először 500mA-rel mentek egy napig, majd 20A-t is lazán vették. Csak a pezsgés miatt kellett visszavenni 12A-re...
Bízzunk benne, hogy az első verzióhoz, ahol szabályosan hasznosítják újra, oda több kerül.
Ezeknél normális dolog a pezsgés, az mutatja, hogy csurig van töltve. Néhány tipp a karbantartásra. Figyelni kell az elektrolitszintet. Volt hogy én is pótoltam a savat, s elindult. Előfordul, hogy feldől, /főleg cserénél/ s elfolyik a sav. Ha 5-10 A es töltést rajta hagysz 8-10 órát, már szépen egy-szintre /equalizing/ hozza a cellákat. Ha nincs 24V os töltőd, 2 fele veszed a packot s egy 10 A -es kocsitöltő is megteszi. Nam nem dumálok többet, mert megint törölnek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |