Fórum témák
» Több friss téma |
Van egy szivattyúm, aminek van egy ősrégi hőkioldója. Régi szürke fémdobozos piros és zöld nyomógombos dobozban van elvileg a hőkioldó. Na de már nem működik, le szeretném cserélni egy modernebbre, de nem tudom hogy kell bekötni. 1 fázisú a motor, ha vaki tud segíteni megköszönöm.
Szerintem abba a dobozba egy motorvédő relő lehet !, ha csak egy hőkioldót szeretnél bekötni akkor a motorra kell rátettened egy bimátos hőkiodót és a motorranak a tápfesz fázisával kell sorba kötni .Csak tudni kell hányfokon oldjon ki!
Köszi! Ha pedig csak motorvédőt szeretnék alkalmazni? Az hogyan működik?
Sziasztok .Abban a szürke dobozban valóban hőkioldó van ősrégi típus . Még újonnan sem nyújtott kellő védelmet. Keres fel egy szaküzletet biztosan tudnak segíteni. Ma már sok félét lehet kapni. Lebeszéllek az épittésről ha az a szándékod. Ha vásároltál valamit és nem boldogulsz vele valaki biztosan segít a bekötésében.
Sziasztok!
Egy szivattyú hővédelmének kiválasztásakor ismerni kell a motor áramfelvételét.Az adatokat a motor tetején találod meg, (üzemi áramfelvétel ez alapján tudod a hőkioldót kiválasztani, illetve majd beállítani).A bekötése rajta van a kapcsolási rajzán.Szerintem se kellene barkácsolni. Fontos még a megfelelő érintésvédelem is,- erre is ügyelj!!
A motorvédő egy bimetálos cucc be lehet álítani hány Ampernél kapcsolja le motort, mert ugye minél jobban terheled a motort annál nagyobb áramot vesz fel és be kell álítani a motorvédőn hogy hány ampernál kapcsolja ki a motort!
Nekem is van 2 tipusú is az egyiket mágneskacsolóval lehet összekombinálni a másikat meg simán be lehet kötni a tápfesz és a moror közé igaz ami nekem van az 3fázisú !
Szia! Küldhetnél egy képet, mivel 100 gyártó, 100 változata van. Nem az elv a gond, hanem a bekötés, bár a csatlakozók számozásából sok minden kiderülhet, ami persze egységes . Pyte képei ezt hűen tükrözik. Üdv.: Yoe
Ui.: jut az eszembe. 3 fázisú hőkioldónál, mindhárom póluson át kell vinned a fázisvezetőt.
hello!
Nekem van itthon egy fekete motorvédőm! (Ganz-os) Bho, wmr. Az lenne a kérdésem, hogy ugye a fázist átviszem az egyik póluson,az oldalán van egy nyitó érintkező, azon áttviszem, onnan megyek tovább!? meg az még h ezt hogy kell beállítani? Előre is Kösz!
Hello!
Nem illik többször ugyan azt a kérdést feltenni! Figyelmeztetés lesz a vége. Gondolom azért nem válaszolnak, mert mint én sem, nem találok adatlapot erről a "Bho wmr" típusról. De bekötni, nem úgy kell az biztos, ahogy írod. A bimetál részén átvezetik a motoráramot. De a segédérintkező nem elégséges a motoráram bontására, azt a működtető mágneskapcsoló tekercsével kell sorba kötni. Beállítani az áramértéket, a névleges motoráram szerint kell. Gondolom skálázva van az állítószerv. Egyébként ezen az áramon terhelve a hőkioldót, kb. 20 másodperc alatt kell leoldania. Ellenkező esetben a motor indítóárama is leoldja. Az áram csak akkor lesz helyes, ha mind a három bimetálon átfolyik az áram. Tehát ellenőrzéskor (vagy egy fázis esetén) sorba kell kötni a három fázisra szánt részt. üdv! proli007
Szisztok! Van egy 380 v-os szivattyúm. Azt szeretném bekötni. Szivtyú ,hőkioldó (Bh 0) mágneskapcsoló és nyomáskapcsoló. Ehhez kérnék valakitől segítséget.
Ha lehet akkor rajzot is kérnék.
Szevasztok, a következö a probléma:
egy ismerősömnek leégett a szivattyú motorja (1.2KW, egyfázisú,kondenzátoros segédfázissal) A segédfázis tekercselés ép, a főfázis tekercs hamuvá vált. Szerintem a kondi szakadhatott meg, mert a srác szerint amikor észlelte a büdösséget, a motor nem forgott, csak rángatózott. Mit javasoltok a védelemre, hogy ne ismétlődjön meg a hiba? ( A motort elég húzós összegért tekerik meg...)
Sziasztok!
Olyan helyen lakom, hogy szűkséges alkalmaznom egy darálós szennyvízszivattyút pár évig tette a dolgát szépen, mig az valamit fel nem kapott és megragadt, és leégett. Kicseréltem a szivattyút egy másikra és szeretnék egy motorvédőt beépiteni. A motor 2,4 Ampert vesz fel amikor terhelve üzemel. Nézegettem motorvédőket és zömmel csak 3 fázisút találtam, az egyik ilyen 2,5 a tól megy 4 A ig szerintetek ez megfelel? Továbbá olvasgattam azt is, hogy hogyan lehet bekötni. olvastam, hogy elég egy érintkezőn átereszteni csak a fázist, de van olyan kapcsolás is ahol irják, hogy célszerű a fázist két érintkezőn(nem párhuzamosan) , a nullát pedig a maradék érintkezőn átereszteni. Gyári kapcsolási javaslatokat is láttam és ott a második, azaz fázis és nullás bekötést javasolták.... De ami igazán elbizonytalanitott az az, hogy egy középiskolai oktató azt mondta, hogy alkalmazzam azt a kapcsolást melyben mind a három érinkezőn csak a fázis menjen át, de abban az esetben az "áram megoszlik" és ilyenkor elég ha 1 Amperes a kioldási áram. Namost ezt nem igazán értem, de mégiscsak ő az oktató egy középiskolában. A segitséget előre is köszönöm
Üdv!
Szerintem jó a 2,5A-os, de biztosan kapni olyat is, amin 2,4-et is be lehet állítani. Hát én nem hallgatnék az oktatóra. A gyári javasolt bekötést használnám. Ő gondolom párhuzamosan kötné a három csatlakozót, működhet, de mennyire állítod? Csak úgy kb? A három ellenálláshuzal a kioldóban nem lehet teljesen egyforma. Na mindegy, ilyen csak végszükség esetén használnék, mikor nem kapok megfelelő értékűt.
Köszönöm Szépen!
Én is igy gondoltam ahogy mondod, és a gyári ajánlást akartam alkalmazni, amikor jött ez a tipp az oktatótól és bizony elbizonytalanodtam kicsit, merthát oktató...aki a szakmát oktatja. Bár nem személyesen beszéltem vele hanem egy villanyszerelő volt a közvetítő ő meg nem mondta, hogy kell kötni az érintkezőket..... De aztán miután megirtam a kérdésemet akkor jöttem rá, hogy valószínőleg ő arra gondolt, hogy párhuzamosan kötné az érintkezőket. Keresek egy megfelelő értékűt és bekötöm gyári szerint. Mégegyszer nagyon szépen köszönöm a segitséget.
Sziasztok,
Ganz KK DTMn-K11-hez szeretnék kérni segítséget a bekötéshez három fázis esetén, leginkább a vezérlő áramkör része érdekelne. Előre is köszönöm!
Három fázis esetén a behúzó tekercs nullája (N) köthetem L2-re?
Mi a konkrét kérdés? Ez egy tokozott kapcsoló. Bemenetet, kimenetet bekötöd és ha minden igaz, örülsz. Nem?
Nem egészen, de közben találtam hozzá bekötést.Egy fázissal működik, az lett volna a kérdés hogy a "vezérlő áramkör" rész Nulla kapcsát három fázis esetén köthetem-e L2-re hogy ne kelljen megszakítani, egyáltalán bevinni a dobozba a nullát.
Csak akkor kötheted L2-re, ha a mágneskapcsoló behúzó tekercse 400V-os(380). Ha csak 230V-os, akkor kell a nulla. (Ha ezt kötöd L2-re, akkor leég a behúzótekercs!
Ez mindig rajta van a behúzótekercsen vagy a bekötés mellett a műanyagon. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2019
A fentebbi rajzon az N után zárójelben ott az L2, ezért merült fel benne a másik fázis használata "nulla vezetőnek".
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2019
A rajzon szerepel, de nem szabadon választható, hogy vagy N vagy L2!
Az L1 és N között 230V feszültség van, ide kell a 230V-os behúzótekercsű mágneskapcsoló. ( ez az eset, mikor egy fázis van) Háromfázisú motor esetén a motornak ugye nem kell a nulla, így logikus, hogy csak a vezérlőáramkör miatt ne kelljen odavinni, így pl.elég a négyeres kábel. Ekkor használják a L1 és L2 közé kötött vezérlést, de ekkor 400V-os behúzótekercs kell a mágneskapcsolóba, hisz L1 és L2 között 400V van! Csak tudom, otthon általában van egy bontott, havertól kapott mágneskapcsoló adott feszültségű tekerccsel. Ha a tiéd 230V-os tekercsű, akkor mindenképpen kell a nulla, ha L2-re kötöd, leég a tekercse. Ha a tiéd 400V-os, akkor csak a L1 és L2 közé kötés jó, hisz ha a nullára kötöd, akkor a 400V-os tekercs nem fog meghúzni 230V-tal. Csatoltam képeket. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2019
Segítséget kérek egy AEG b05 typ hőkioldó (0,65-1A-ig)bekötéséhez.A gyártó csak a fényképét teszi fel a rajzot nem.5db segédérintkező van és a jelölések a következők:14/22(fekete vezetékkel kivezetve) és 14/22jelű csavaros kapocs.Nyugalmi helyzetben zár.Gondolom ez bontja a vezérlést? Aztán van A2 tűs kivezetés,A2/96NC csavaros kivezetés és egy 95NC csavaros kivezetés.A kék gomb lehetőség a kézi vagy aut. visszaállításra.DIL052 typ kapcsoló elébe kell bekötnöm a 3fázisú motorhoz.Esetleg hol találok rajzot? Köszönöm.
Ezt a hővédelmet úgy tervezték, hogy a mágneskapcsolóra közvetlenül rászereljék.
Az 1-3-5, 2-4-6 értelem szerint a fáziságak, a motor áramát figyelve. A 14/22 egy átvezetés, mert a hővédelem a mágneskapcsolóra felszerelve a segédérintkezőt eltakarja. Ez igazából egy vezeték csak ami a mágneskapcsolóra megy. A mágneskapcsoló oldali A2 a mágneskapcsoló tekercsére kerül. Az A2/96 egy közvetlen kontaktus az A2-vel, valamint a hővédelem segédérinkezőjének egyik sarka, a másik a 95NC. Értelem szerint alapból zárva. Ha a 95NC-re kötöd a mágneskapcsoló tekercsére jövő vezetéket, akkor hiba esetén bontja. A piros a test, nyomásra kiold. A kék lehet auto és manual, manual esetén benyomva lehet visszaállítani alaphelyzetbe. DIL sorozatra szerintem nem fog "könnyen" rákerülni, mert ilyen elrendezésűre szánták.
Még az merül fenn bennem,hogy miért kötötték régebben a mágneskapcsoló elébe a hőkioldót?És miért kötötték a Schneider esetében(melyet linkeltél), a mágneskapcsoló után?
A negatív értékelést köszönettel fogadva, majd megoldod valahogy ezt a problémát is.
T! Hutty!
Elnézésed kérem,de tévesen nyomtam meg a gombot.Egyáltalán csak köszönet a válaszodért.Más nem is reagált a kérésemre. Így remélem visszaszereztem bizalmadat,amelyet még egyszer köszönök.Csak magyarázat,erős szemüvegem van.
Lehet korrigálni, nyomd meg a felfelé másik mancsot...
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |