Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Én megpróbálnám a hálózati feszültség helyett valami kisebb tápról tesztelni. Mondjuk egy 12-19V-os laptop töltőről, de így is tennék sorosan egy valamekkora ellenállást, például egy az asszonytól kölcsön vett vasalót, hajszárítót. Utána mérés. Voltmérő állásban bátran áramütés veszélye nélkül méregetni kell. Mekkora feszültség van a bemeneti kapcsokon, mekkora a primer oldali elkókon. Első körben a "ZNR1" pozíciójú túlfeszültség védőre gyanakszom, mert rendszerint ez szokott zárlatba menni egy esetleges magasabb hálózati feszültség esetén. Ekkor a bemeneti kapcsokon sem mérhető csak pár mV. Ha ettől nagyobbat mérsz, mondjuk 1,5V-ot. akkor az egyenirányító híd után lehet zárlat, mondjuk elpukkantak a kapcsoló fetek.
Ez a két leggyakoribb eset állhat elő. Mérésed eredményét írd meg, és utána mehetünk tovább.
Köszönöm, hamarosan mérek! (Most nem férek az asszonytól a konyhába)
Megírom az eredményt!
Üdv. Nekem pont stereo modban kellene, ami működik a REC kimeneten, viszont így nem tudok váltani több hangforrás közül. Ja és nincs hangerőszabályzás, csak a szub kimeneten, a Rec kimeneten nincs. Most megpróbálom cn22 ponton.
Várj, a hangerőszabályozás a CN22 "után" van az áramkörben.
Ezzel viszont az üzemmód (sztereo vagy 5.1) beállító áramkör is bekerül a képletbe. Talán akkor az lesz számodra a legjobb ha a végfok bementekről veszed le a jelet.
Azt hiszem megfőtt az IC a Sounddockban, tud valaki országon belül egy boltot, ahol kapható? TDA8922BTH. Köszi
Hestore, HQelektronika, Árwill már kilőve Latyakosa: mindkét kimeneten 2,65voltot mértem, kimenő kondi nincs, csak tekercs, hangszórók lehúzva róla, úgy mértem. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2020
E-D elektronika honlapján szerepel ez a típus, raktárkészlet szerint 2 munkanap szállítási idő.
Sziasztok!
Véleményekre,tapasztalatokra lennék kiváncsi,esetleg használt-e már valaki a képen látható Irs2092 végfokpanelt.Mélyládát szeretnék hajtani vele 4ohm-on.Alkalmas a panel ilyen felhasználásra,illetve kell jobban hűteni mint ami gyárilag rajta van kis borda? +/- 50V dc 300W körüli trafó hajtaná.Előre is köszönöm a segítséget!
Köszi, megrendeltem.
Üdv tagok
Lenne egy kérdésem. Gond az lenne hogy miután összeépítettem egy erősítőt gerjed. Membrán kimozdul kicsit aztán vissza ha adok hangot bemenetre teljesen jól szól a zene még élvezhető is elnyomja ezt a gerjedést ami kis hangerőnél nagyon zavaró. Tudnátok ötletet adni mitől lehet? Ugyanilyet építettem már az teljesen rendben működik. Lehet a pufferekkel lesz baj? Csatoltam néhány képet. Hálás lennék ha valaki tudna segíteni. Köszönöm
Kimeneten mértél ,illetve nyugalmi áram rendben van?
Az elmondottak alapján alacsony frekvencián pumpál. Vélhetően a visszacsatolás alsó töréspontja környékén. Ez azt jelentheti, hogy pozitívvá válik ezen a frekvencián a visszacsatolás. Úgy gondolom a GND kezeléssel lehet gond. Egy erősítőben van kisjelű jelföld ami a bemenethez tartozik, nagyszintű ami a kimenethez, valamint tápföld, ami a tápegység része. Ezek lehetnek rosszul összekötve.
A képek szépek, de egy olyan rajz kellene, ahol meg tudod mutatni hogy hol van földelve az előbb felsorolt néhány pont. Valószínűleg mindössze egy-két vezeték áthelyezése után megjavul az erősítő.
Egy vezetékkel van összekötve a puffer felől a ground kimenet negatív bemenet negatív és a potméter negatív nem csillagpont szerűen mint a másik erősítőmbe. Lehet ez a baj?
Ill. külön vezetékkel van az erősítő része kábelezve.
Jó lenne látni a nyák forrasztási oldalát, bár ismerős a kapcsolás. Úgy rémlik, két független végfok van egy közös nyákon. Ezt a függetlenséget sajnos felborítja, hogy közös tápról üzemel. Pontosabban olyan GND vezetékek közösítik őket, amin váltakozó áramok folynak. Mivel a két oldal GND-je között váltakozó feszültség keletkezik, ezért bemeneti jel nélkül is kap az erősítő vezérlést, mert a vezérlő jel az a bemenet, és a bemeneti jelföld közötti feszültség. A bemeneti jelföld feszültségét ha éppen a kimeneti áram hozza létre, akkor máris jön a gerjedés. Ezért kellene a huzalozási rajz.
A másik erősítőmben is 2 ugyanilyen van semmi gond nincs vele
Különbség annyi hogy az előző verzión csillagpontosan volt a ground pontok csinalva az újabbon nem
Megcsinaltam csillagpontosan semmi változás
Már csak a pufferekre tudok gondolni mert már elég öregek
Megválaszoltad a kérdésedet. ,,nem csillagpontos"
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2020
Megcsinaltam csillagpontosan semmi változás
Mitől vártál változást? Cseréld csak ki azokat a ROE kondikat nyugodtan Azt a kábeldzsumbujt a graetz hídról ami érkezik szüntesd meg és a legrövidebb ponton kösd be az elkókat. Ha ez nem hoz változást körbe kéne nézni a penlon van e a bejáratnál valami féle tápzaj elnyomó passzív alkatrész például np kondenzátor akár..
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2020
Mielőtt nagyon elrugaszkodnál, első lépésként érdemes lenne kettő dolgot megtenni.
1. Mérd meg van-e egyenfeszültség a kimeneten (ami elmozdítja a membránt). 1-200 mV még jó, de ez nem is mozgatna láthatóan membránt. 2. Az egyik panel bemenetéről kösd le a vezetéket, és így üresen zárd rövidre egy kis huzallal a panel bemenetét. Vizsgáld meg így is fennáll-e a helyzet.
Kondenzátorokat rendeltem újakat ha megérkezik megcsinálom és ha ez sem válik be akkor folytatom a többi lépéssel.
Köszönöm addig is
Milyen kondenzátorokat?
Hagy kérdezzem már meg mérni szoktál egyáltalán bármit is vagy.csak úgy vaktában ide oda kapkodsz? Amennyiben a kérdésekre válaszolnál már sokkal előrébb járnál!
Írta hogy elég öregek, a szűrőkondenzátorok a tápban, és az összes többi ilyen épített példányával semmi ilyen brummfesz nem jelentkezik a kijáraton. Ezért bátorkodtam bíztatni rá hogy azokat cserélje ki. Aztán a többiek amit írtak is érdemes végígméricskélni természetesen....
A kimeneten az a durranás, meg brummogás mértéke milyensége ismeretlen, mert nem mért dc t szerintem...
Az még nem jelet semmit, hogy öregek. Attól még lehetnek akár jók is. Mérni kell, ami alapján el lehet dönteni, hogy szükség van-e a cserére.
Az autóipari javításokban volt szokás, hogy cserélünk egy alkatrészt, ha nem válik be, akkor egy másikat is. Ettől piszok drága lesz minden javítás, meg én nem is nevezném annak.
Természetesen a mérések nem úszhatóak meg. Lehetne táphullámosságot is nézni szkóppal pl.. Stb...
Az az igazság hogy mérni mértem 0 és 0.1 volt között ugrált a kimeneten nem tudok a műszeremmel mv
-ot mérni. Utána kötöttem csak rá hangfalakat. A többi ilyen példányokkal nem volt hasonló gond Ezért kértem itt ki a véleményt
Azzal nyitott, hogy gerjed, nem azt, hogy brummos. Persze lehet, hogy az elégtelen, kapacitás vesztett pufferektől gerjed, de korántsem biztos. Elég lenne, ha a pufferre rátenne egy másik kondit, és ha változik a helyzet, akkor jó helyen kapizsgál, ha nem, tovább lép.
A 0.1v megfelelő máris mehetsz tovább a pufferek irányába.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |