Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gépkocsi elektronika
 
Témaindító: mazsipapa, idő: Szept 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   7 / 16
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
ÁÁÁÁÁ!! Igen az volt a hiba és mostmár tökéletesen működik!!!!!! Fú de megörültem mikor jó let!
Köszönöm szépen a hosszas segítségedet! Nélküled nemsikerült volna!
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Örülök, hogy sikerült.
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Hát énis Még annyi kérdésem lenne, hogy itt nem kell leveni az akkunak a kupakjait ugye? Mert a kocsiban sem kell, ellentétben külön töltésnél lekell.
Majd még csinálok neki egy másik nyákot is mert ez már eléggé szétvan gányolva, aztán már azis szép lesz
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Jún 1, 2008 / 4
 
A kocsiban a töltés abból indul ki, hogy az akku nem merül le nagymértékben sosem. Emiatt a töltőáram mindig kicsi marad a fix töltőfeszültségnél, illetve a feszültség nemis megy fel a megengedett maximumig, így nincs, vagy nem jelentős a gázképződés. A külön töltésnél általában nagyobb feszültségre töltik az akkut, bár ott is inkább elővigyázatosságból kell kivenni a dugókat. A modern akkuk már rendelkeznek biztonsági szeleppel, azoknál nem lényeges kicsavarni a dugókat külön töltésnél sem. Neked természetesen nem kell kicsavarni, mert ugyanúgy töltöd, mint az autóban.


Azt áruld már el, hogy mire jó neked ez a fűnyírómotorral hajtott generátor?
(#) Gery válasza potyo hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
OKé értem
Hogy mire jó? Tulajdonképpen a hozzávalók ingyen voltak, kivéve a fesszabályzóhoz kellet pár alkatrész, azmeg nemvolt sok. És arra akarom használni, hogyha kocsiba való elektronikákal foglalkozok. Itt most elsősorban autós erősítőkre gondolok, mert ahoz nagy áramok kellenek, és ez ugyanazt imitálja mint ami az autóba van. Egyszerű akkuval meg azért nemjó (nekem) mert drága egy újjat venni, aztán aztis töltögetni stb, ígymeg ingyen kijövök, mert elég ramaty már ez az akku is , de ingyen volt és így tudom használni. Ja és az hogy a kocsi motorháztetője alatt szerelgesek, meg ha kell a motort is beindítsam(generátor) megint macerás.
(#) Moderátor hozzászólása Gery hozzászólására (») Jún 1, 2008
 
Kérésre pont kiosztva.
(#) potyo válasza Gery hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Na igen, akármit szereltem én is a kocsiba, ha a próbához a motort be kell indítani (pl. belső lámpa elhalványulása, amikor a motor elindul, és bekapcsolása, ha a motor leáll), akkor megvárom, amíg menni kell valahová, és akkor próbálom ki.
(#) Vecike hozzászólása Jún 1, 2008 /
 
Sziasztok! Nem tudom ide vág e a kérdés de felteszem! 1995 - ös Opel Vectra A 2.0 16V X20XEV - motorkódú autó van a tulajdonomban és azt szeretném tudni hogy az immobilisert hoy lehetne ki-iktatni? Zárbetétet kellett cserélnem és azóta hol letilt hol nem! Ha letilt megmozgatom rajt a dugót vagy lehúzom és vissza így indul! A villamosság szerelő az opel szalont, a szalon a szerelőt mondta! Interface-t építettem, hibakódot olvasni, törölni tudok! Várom a segítséget! Előre is köszi!
(#) barany165 válasza Vecike hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Szia!A kulcsot fellehet proramozni vagy az ecu reléjét müködtetni a gy. kapcsolóról és az ecu-nak a kimenet felől nézve a 17-es kivezetésre +11-14V kerüljön! /ha jól értem 55 kivezetéses az ecu/Még annyit, hogy más kulcs nyitja az ajtót és másik az indító?! mert akkor két kulccsal nem müködik! Ha mindkét zár uj akkor a régit az immob.dobozára is szokták ragasztani,az elem jó?/
Üdv!
(#) Vecike válasza barany165 hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Köszi a gyors reagálást! Két kulcs van! De nem számít mert eddig a pótkulcsal indult mert az eredeti szét van törve sajna a pótban meg nincs semmi, üres! Nem is volt gond! De mióta kicseréltem a betétet azóta csinálja! Nekem jó volna kiiktatni és kész! Ja gyári!! az indításgátló!
(#) barany165 válasza Vecike hozzászólására (») Jún 1, 2008 /
 
Ismét: a szoftveres oldalát fórumtársunk Dudus "vágja". Hátha Ő tud valamit? Én nem értem, hogy amivel müxött pótkulcs abban nincs semmi, akkor meg most?? Neharagudj de kikerülni az immot három relét és a 17-es csatit kell aktiválni ennél a tipusnál.Meg aztán igy felelösséggel nemtudok többet mondani.Üdv!
(#) Mumtaz hozzászólása Júl 10, 2008 /
 
Nem tudtam, hová illik be a kérdés, de szerintem itt jó helyen lesz.
A gondom az, hogy nekem egy OPEl Vectra B-m van, amiben multikormány található a rádió vezérlésére. Mivel ezt a gyári rádiókhoz találták ki, így más rádiók vezérléséhez adapter kell. Én nem akarom a rádiót ezzel vezérelni, de más dolgok vezérlésére viszont jól ki lehetne használni ezeket a gombokat.

Az autó kapcsolási rajzát nézegetve láttam, hogyan is működik ez az egész. A rádió csatijától 2 szál megy fel a gombokhoz: Az egyik a vezérlő szál, a másik egy pozitív, ami a gombok világítására megy és elvileg akkor jelenik meg rajta feszültség, ha a rádiót bekapcsolják.
Megfigyeltem, hogy minden gombnál más-más értékű ellenállások vannak és az adott gomb megnyomásakor a közvetlen testről ezeken folyik át az "áram" a rádió felé.

Mint fentebb írtam, nekem nem kell a rádiót vezérelni, ezért nekem egy olyan megoldás kellene, ami egy olyan adapter lenne, amin 6 darab relé található és a gombokkal ezeket lehetne vezérelni.

Tudna nekem valaki erre valami megoldást?
Köszönöm!
(#) Mumtaz hozzászólása Júl 10, 2008 /
 
Nem tudtam, hová illik be a kérdés, de szerintem itt jó helyen lesz.
A gondom az, hogy nekem egy OPEl Vectra B-m van, amiben multikormány található a rádió vezérlésére. Mivel ezt a gyári rádiókhoz találták ki, így más rádiók vezérléséhez adapter kell. Én nem akarom a rádiót ezzel vezérelni, de más dolgok vezérlésére viszont jól ki lehetne használni ezeket a gombokat.

Az autó kapcsolási rajzát nézegetve láttam, hogyan is működik ez az egész. A rádió csatijától 2 szál megy fel a gombokhoz: Az egyik a vezérlő szál, a másik egy pozitív, ami a gombok világítására megy és elvileg akkor jelenik meg rajta feszültség, ha a rádiót bekapcsolják.
Megfigyeltem, hogy minden gombnál más-más értékű ellenállások vannak és az adott gomb megnyomásakor a közvetlen testről ezeken folyik át az "áram" a rádió felé.

Mint fentebb írtam, nekem nem kell a rádiót vezérelni, ezért nekem egy olyan megoldás kellene, ami egy olyan adapter lenne, amin 6 darab relé található és a gombokkal ezeket lehetne vezérelni.

Tudna nekem valaki erre valami megoldást?
Köszönöm!
(#) lyorak hozzászólása Júl 15, 2008 /
 
Segítsetek : Lada nivára másik generátort raktam fel. A gond csak az , hogy a fesszabályzón nincsen jel, így nem tudom mit hova kössek . Próbalámpával , hogyan tudnám ezt megoldani?
(#) bancsi15 hozzászólása Júl 15, 2008 /
 
Sziasztok!

Az 1988-as Skodám most májusban kapott új akksit, mivel a régi 6 év után feladta a szolgálatot. Az a baj, hogy ha áll 3-4 napot a kocsi az új akksival nem indul be. 5 percnyi töltés után ad csak elég áramot az indítómotornak, amúgy totálisan lemerül. Tegnap kb. 1-1,5 órát volt a töltőn és nagyon forró volt a töltő, meg az akksi is. Gondoltam nem-e valami rövidzárlat lehet, ami leszívja, de akkor kivágná a biztosítékot, vagy észlelném valami más módon szerintem, de semmi rendelleneset nem tapasztalok. A kocsin sincsenek plussz dolgok, csak egy ledes fordulatszámmérő, de az is csak akkor üzemel, ha jelet kap ugyebár. Valakinek van valami ötlete mi lehet a baj?

Üdv.
(#) Dudus válasza bancsi15 hozzászólására (») Júl 15, 2008 /
 
Mérj egy áramot a beszerelt akkumulátoron. Ha nincs az autóban olyan eszköz ( óra, riasztó...) ami felvesz valamennyi áramot nem szabad, hogy bármit is mérj. Ha ez rendben van, akkor rossz az akkumulátorod ( cellazárlat )

Ha jelentős áramot mérsz, akkor valamelyik fogyasztó nem kapcsol le levett gyújtásnál vagy valami kábelhiba.
(#) bancsi15 válasza Dudus hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Szia!

Megmértem, 0.02A-t mutat a műszer. A fordulatszámmérőm is át lett kötve a gyújtáskulcs mögé, szóval az nem lehet. Más "kütyü" tudtommal nincs rajta. Így ez mit jelent?

Üdv.
(#) akos70 válasza lyorak hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Hát, nem ártana többet tudni arrol a generátorrol, mert Ladára is raktak többfélét.
(#) potyo válasza bancsi15 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Keresd meg a biztosítéktáblát, és szedd ki a biztosítékokat. Csak előtte írd és rajzold le, hogy melyik hol volt. Utána bekötöd a műszert, és egyesével elkezded visszarakni a biztosítékokat. Amelyik biztosítéknál megemelkedik az áramfelvétel, azon az áramkörön keresd a hibát (gondolom 88-as skodában még nem túl bonyolult az elektromos hálózat).

De 20mA áramfelvétel egy 55Ah-s akkut kb. két hónap alatt merítene le félig, tehát nálad nem a 20mA nyugalmi áram miatt nem indul az autó (azért azt nézd meg, hogy mi veszi fel a 20mA-t, mert azért ez sem jó).

Csináld meg azt, hogy amikor megállsz az autóval, akkor leszeded a sarukat az akkuról. Ha legközelebb indul az autó, akkor nem az akku a hibás.

Amikor megálltál az autóval, és leszedted a sarukat, akkor 1-2 óra múlva mérj rá feszültségmérővel az akkura. Ha nem 12,3-12,6V között van a feszültsége, akkor hibás az akku.

Járó motornál mérj rá szintén az akkura. Ha a feszültség nincs 13,5V felett, akkor nincs töltés. De mivel azt írtad, hogy csak 3-4 nap után nem indul, ebből azt következtetem, hogy rövid idejű állás után beindul, tehát a töltés rendbenlevőnek tűnik.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Biztos van benne rádio, és akkor már meg is van az a 20 mA.
(#) bancsi15 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Szia!

Ez meglepett. Kikapcsolva is van áramfelvétele a rádiónak( még ha csak 20mA is)?
Amúgy elvittük a szerelőhöz a kocsit és ingadozik a töltése, ha megemelkedik a fordulatszám. Alapjáraton nem valami sok, ha a lámpákat rátesszük, már kevés is a töltés, azt mondták. Reggel 7-re visszük a kocsit. Kipucolják a generátort, meg szénkefét cserélnek. Elvégre 21 éves a kocsi és még soha se kellett hozzányúlni. Az akksi meg már ott van teljesen feltöltik csepptöltéssel, mivel azt mondták a gyárban éppen hogy megtöltik, a kocsiban meg csak kisebb töltések, plána ha az is ingadozik, nem sokat ért neki. Remélem ezzel megoldódik majd.
(#) zsoltee0001 válasza bancsi15 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
hali
mivel azután kezdődtek a gondok, hogy új akksit vettél eléggé egyértelmű, hogy az aksi a rossz, vidd vissza garanciába
"forró volt a töltő, meg az akksi is"
ez is csak azt bizonyítja.

" 6 év után feladta a szolgálatot"
szép kor, örülnék ha nekem eddig bírná (max 4 év)
üdv
(#) potyo válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Azért négy év az kevés. Nincs az véletlenül alul vagy túltöltve?
(#) Dudus válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Tudni kéne milyen töltővel töltötte. Mutatok olyan piacit, amivel az akku és a töltő is meleg lesz
(#) bancsi15 válasza Dudus hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Sziasztok!

Én meg előtte apám a kocsihoz az összes aksit a gyáritól kezdve( mivel első tulajdonos) a mostaniig, sőt apám régi kocsiainak az akksiait is egy Jugoszláv töltővel töltötte / és tölti/ amit még 1973-ben hozott. 6-12V-os átkapcsolási lehetőséges, és azt hiszem automatán veszi vissza a töltést az akksi töltöttségétől függően. Ehhez mutatós ampermérő is volt rajta, csak egy szerencsétlen baleset következtében a Trabantjában ez megsérült. Eddig a Skoda összes aksija ilyen szép ideig húzta, mint a mostani elődje.
(#) Lozsa válasza Dudus hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Szerintem tutira az aksi szar.

Úgy lehet frankón kipróbálni, hogy mérsz levett saruval nyugalmi feszültséget. Levétel után kb 20-30 perccel majd 2-3 óra múlva. Ha a különbség nagyobb mint 0,1V vagy folyamatosan csökken akkor tuti zárlatos az aksi.
Az a 0.02 amper pedig szóra sem érdemes.
0.2 körül kezdene érdekes lenni, de ez semmi.
(#) Dudus válasza Lozsa hozzászólására (») Júl 16, 2008 /
 
Hát az igazán korrekt a teszter. Én egy Midtronics - ot használok. Megadja a szabványos indítóáramot néhány általam választható szabvány szerint. Valamint a 20 órás teszt, de ahhoz műterhelés kell. Saccra jó a feszmérős módszer is.
(#) akos70 válasza bancsi15 hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
Ha programozhato a rádiod (ma már elég ritka a tekerös), akkor igen, van egy minimális áramfelvétele kikapcsolva is. Ha ezt lekötnéd, elfelejtené a beállitásokat.
(#) lyorak hozzászólása Júl 17, 2008 /
 
Semmit nem tudok ,csák annyit , hogy 3 kivezetése van a fesszab.-nak és nincs rajta jelölés. A generátor nem beépített szabályzós 1600-as nivából van.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Júl 17, 2008 /
 
Idézet:
„Ha ezt lekötnéd, elfelejtené a beállitásokat.”


Amit lazán kiküszöbölhetett volna a gyártó némi eeprom memória használatával. A 20mA egyébként sem nevezhető minimális áramfelvételnek. A CMOS statikus memóriák áramfelvétele nA nagyságrendű, ha csak az adat megtartása a feladatuk.
Következő: »»   7 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem