Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok BUEK
Van egy kérdésem vagy problémám Junkers Euromaxx 24 kazán TR200 szabályozóval. Szóval adott egy fűtési rendszer és már rég elérte a hőfokot a termosztát vagyis a beállított hőmérséklet oké és a szivattyút működteti a kazán. Miért is? A viz meg már fele olyan meleg.... A szivattyú meg búg... nem levegős, hanem búg ! A háló melett van és így elég zavaró..... Ezzel mit lehet kezdeni? 1. A termosztát okozza azt hogy jár a szivattyú? 2. mésik termosztát? 3. A szivattyú csere? kérem segítsetek.... Kösznöm Sziasztok
Szia! Már beszéltünk róla egy évvel ezelőtt, hogy mi okozhatja ezt a zúgást és hogy nálam mi volt a megoldás. Bővebben: Link A szivattyú az a termosztát és kazán folyamatos szabályzása révén állandóan keringeti a rendszerben a vizet, hogy az le tudja adni a hőmérsékletét. Ezt mindaddig forgatja ameddig a termosztát újra be nem kapcsolja a kazánt, hogy fűtsön. Az utókeringetés az csökkentett fordulaton működik. A fűtési idényen kívül is időnként bekapcsol a szivattyú a "leragadás elleni védelem"-ből kifolyólag. Ez a működési forma ennek a rendszernek a sajátossága. Ha nem csináltad meg azokat az apró korrekciókat a lemezeken amik a zajokat okozhatják, akkor ne csodálkozz a hangok okozta zavaró jelenségen.
Szia! Az osztó-gyűjtőn a visszatérő oldalon az "M2"-be egyszerre kettő visszatérő csatlakozik be és azután egy keresztmetszeten az osztóba. A tömegáramok itt hogy alakulnak "kettő az egyben"? Az "M1" pedig kizár öt kört is?
Szia. Igen M2-be kettő kör csatlakozik és kétszeres lesz a tömegáram. M1-be pedig öt, de ezért tennék oda 1/2 colos helyett 1 colos golyós szelepet. Így a keresztmetszet 4-szeres lesz az áramlási sebesség pedig csak 25%-al lenne nagyobb mint M3 és M4-ben. M2-be 1/2-es szelepet gondoltam, de lehet jobb volna 3/4-es melynek keresztmetszete 2,25-szöröse a félcolosénak és ezzel nagyjából kiegyenlíteném az áramlási sebességeket. Köszi, hogy rámutattál erre a lehetséges problémaforrásra.
Csatoltam a frissített vázlatot. Kiegészítettem pár részlettel.
Szerintem ha megépíted majd akkor fog elválni, hogy a körökben arra megy-e a víz amerre Te akarod, nem beszélve arról ha a gyűjtő felét később kizárod (kizónázod). Ha megépíted akkor tervezd be az áramlásmérőket is, mert azokkal sokkal könnyebb lesz a beállítás és azonnal látszik majd a zónázáskor hogyan alakulnak az értékek. Az én elgondolásom az nem sokban térne el Tiedtől de nem közösítenék kettő visszatérőt egy zónazáróba, ettől még lehet együtt zárni a kettőt.
Arra gondoltál, hogy a gyűjtő1-bő utolsó leágazásán a gyűjtő2 összes tömegárama át kellene "férjen"? Az átlagos osztó-gyűjtő kialakítása olyan, hogy elég szűk keresztmetszetű a kivezetések. Azon nehézkesen fog öt kör tömegárama átjutni. Szerintem VIM előttem feltett rajza sokkal jobb megoldás!
Az osztógyüjtőket magam készítem és a gyüjtő1 utolsó leágazása 1"-es lesz, a többi eredeti terv szerint 1/2", de a 3-as kivezetést ami ketté van osztva meg fogom növelni 3/4"-re. Ezzel kb egyenlőek lesznek az áramlási sebességek a leágazásokon.
Ezt eddig még nem mondtad, akkor azzal tömegáram gondok nem lesznek.
A 2.2 szervízmenüben az értéket 2-re kell állítani, akkor 3 perc utókeringtetés után leáll, ha a szoba eléri a kívánt hőmérsékletet.
Van valakinek tapasztalata a kínai elektromotoros golyós szelepekkel?
https://www.nemsemmi.hu/motoros-ketjaratu-szelep-DN20-zonaszelep https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&am...+valve
Sziasztok!
Korábban beszéltünk a Termomax Inka 24K kazánról. Lemértem a HMV vízhozamot. 12L/perc a bemenő vízhőfok 14 fok, a kimenő 44 fok, tehát a delta T 30 fok. A gyári specifikáció 16,8 liter/perc. A kazántól a csapig kb. 5m szigetelt vízcső megy. Ez elfogadható? A másik, nem tudom ismeri-e valaki a típust. Programozás, manual 26. oldal. Egy jópár menüpont hiányzik. Pl a PU, ahol a keringető modulációját lehet állítani hiányzik, egyébként a PS is. Illetve van olyan menüpont, ami nincs a manual-ban, pl. Ac, 95. Ezekről van valahol infó, hogy mik az újak és pl miért hiényzik a PU?
Nálam egy ilyen háromjáratú 1"-os működik a meleg víz készítésnél. napjában kétszer (reggel-este) vált oda-vissza, így túl sokat nem dolgozik, de eddig gond nem volt vele.
Ilyet tervezek beszerelni zónaszelepként a padlófűtéshez, remélem nem lesz vele gond. Vezérlését mivel oldottad meg?
Egy egyszerű hőfokkapcsoló ad neki áramot, ha kihül az indirekt tárolóban a víz. De egy időkapcsoló is bent van a vezérlésbe, hogy csak reggel meg este tudjon működni. Zónaszelepként azért kicsit több dolga lesz szerintem. De az ár mindent visz!
A kapcsolás szerint nem lehet fázis egyszerre mindkét szálon. Nálad mégis úgy működik vagy van egy relé ami vált? Az ábrán a Control switch-re gondolok.
Igen egy relé van beépítve, az működteti.
SZiasztok!
Segitsegeteket szeretnem kerni, mert kuszkodok egy ideje a futessel. Szerencsre van, de nem teljesen ertem a rendszert. Olvastam ezt forumot hatha talalok megoldast a problemamra, de ra kellett jonnom, hogy minden rendszer mas, igy egyszerubbnek ereztem leirni. Kezdem az elejen: Tavaly mar futes szezon vegen koltoztunk be, vegyes rendszer van. Foldszinten padlofutes, emeleten radiatoros, az emeletet nem is hasznaljuk. A regi tulaj, kikototte az termosztatot, es kozvetlen a kazanon allitotta a vizhomersekletet. Valoszinu azert csinalt igy, mert egy termoszatattal nem mukodott rendesen. Mire rajottem, miert nem valtozik a homerseklet ha allitgatom a termosztatot az is egy szep mese lenne... Nade... szereloi tanacsra, beszerelesre kerult egy masodik termoszatat, es egy Zona vezerlo, ugyanis szerencsere a padlofutesnek es a radiatoroknak kulon-kulon szivattyu is van. Szoval T1 (computerm q7) foldszinti-, T2 (Q3) emeleti termosztat kapcsolja kulon a ket kort a zonaverelon keresztul(computerm q4z). A tavalyi szezonra ezzel meg is oldottak a problamak... Idei szezonnal, jottek az igazi kerdesek... Kezdodott azzal, hogy a futesszezonm elejen, nappal annyira meleg volt, hogy nem kapcsolt a padlofutes. akkor tanultam meg, hogy kell egy 4 ora mire atmelegszik a padlom. ez elmult a hidegebbek bealltaval. De mostansag jott a kovetkezo: ha fix, allando 21 fokra van beallitva a termosztat, akkor miert mutat 18,8 fokot reggel? miert hul le a levego? Vagy hogy miert nem eri el soha a beallitott erteket a levego homerseklete? Es hogy miert van a furdoben hideg? Fizikailag: Termomax gaz kazan, egy Diamond szivattyu a radiatoroknak, egy grundfos padlofutesnek. a padlofutes 5 koros, es van beepitve egy esbe keveroszelep, plusz egy piros nyomastartaly. Plusz ha jol tudom 1-1 visszacsapo szelep. Es a termosztatok. Az emeleti kor nem is megy, allando fagymentesito beallitasoon van. A lenti most fix 23ra. A reggeli 18,8 fokot sikerult azzal megoldanom, hogy leszedtem a termoszatot a kulso falrol igy igaz, hogy log a kabelen, de mar nem a fal homersekletet meri egy gonddal kevesebb. De hiaba van most 24 fok beallitva 21,3 at mutat. Ezek utan elkezdtem jatszani a vizhofokkal, es a kevero szeleppel. A kazan most 45-55 fok kozt kapcsolgat, az esbe keveroszelep 20-43fokos maxon, 6os osztason nyitva, az eloremeno, es visszatero agak kozti homerseklet 6-8 fok. Az elosztoba meno viz 38fokos a padlo 26-27. Ezek ellenere a termosztat 21,5 fokot mutat, folyamatos futes ikonnal (23 fok van beallitva, +-0,1fokos kapcsolassal ) es ma se erte el egesznap a 23 fokot. vagyis egesznap megy a szivattyu, kapcsolgat a kazan... Mellekek par kepet is, remelem tobbet segit a rendszer atlatasaban! Szoval mukodik, mert meleg van, nem fazom, de nem ertem a mukodeset. Kerlek bennetek segitsetek megerteni, rajonni a problemara! A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2020
Szia! Kérlek, hogy olvass vissza IDE. A szakember is azon a véleményen van, hogy ez a VTA 322 ESBE szelep kis térfogatáramú, nem ehhez a rendszerhez való hanem HMV készítéshez. Neked nagyobb térfogatáramú szelep kellene, az okfejtéseket végig követheted a hozzászólásokban, hogy miért és a működésbeli különbségre is megtalálod a magyarázatot.
Hello!
Koszonom szepen a gyors valaszt! Vegig olvastam, megertettem! Ennyi lenne az ossz problema?
Szia
Köszönöm, bocsánat a késői válaszért Igen ezt elbambultam... A problémám csak annyi, hogy azt írod, hogy alacsonyabb fordulaton... na most nekem ugyanolyan fordulaton keringteti mint amikor normálisan... a szivattyú 2es állásban van folyamatosan. ezt hogyan lehet bállítani ? vagy ezt maga a vezérlő panel csinálja? de ha nem akkor merre induljak el ? köszönöm
Szia! Szerintem ezt is írtam annak idején, hogy a szivattyú az III. fokozaton "tolja ki" (adja le) a maximális teljesítményt magából, helyesebben a kazán teljesítményéhez a szivattyúja maximális fordulatára van szüksége. A többit a vezérlő végzi, mármint a keringési fordulatot és a szivattyú leragadás elleni védelemkor szintén. Ez az alacsonyabb fordulat okoz némi rezonanciát az éppen összeérő lemez alkatrészeknél, amit én úgy oldottam meg, hogy a kérdéses darabot kivettem és kireszeltem belőle annyit, hogy ne érjen össze a szivattyúhoz menő csővel. A másik részhez ami rezonált, oda egy kis vékony műanyag darabkát tettem, hogy ne fémesen érjenek össze a felületek. Ha valami nem világos a képek alapján amiket annak idején készítettem, tegyél fel egy képet a levett burkolatú kazánról és azon berajzolom, hogy hol zenél a lemez.
Igen... Értem.. Köszönöm.
A rezonanciat megoldom...de most valamiért értetlen vagyok vagy nem értem. Vagyis a szivattyú legyen 3as fokozatba es majd a kazan fogja es lejebb veszi a fordulatszámot magának. Jól értem? De ha 2es fordulatszám van beallitva a szivattyún akkor is lejebb fogja venni nem? S mi a teendő akkor ha nem veszi le a fordulatszámot? Utokeringeteskor is teker teljesen. Köszönöm szépen
Megtaláltam azt a cikket ami alátámasztja azt amiről tegnap beszéltünk. Bővebben: Link Ezek szerint az alkalmazott szerelési anyagok és fittingek, presszidomok esetében nem mindegy, hogy mit mivel, milyen keresztmetszeten kötnek össze, pláne ha tömegáramokról van szó.
Most már elbizonytalanodtam ... hát nem ugyanolyan kazánod van mint nekem? Euromaxx ZWC 24-1 MFK23, de szerintem a szivattyú fordulatok azok mindegyiknél a III. fokozaton kell, hogy menjenek, ez az alap beállítása a készüléknek. Azt nem tudom, hogy nálad miért van II. állásban de szerintem elbeszélünk egymás mellett vagy másról beszélünk, mint amiről valójában szó van. Ugyanis a szivattyún lévő állások azok római számmal vannak jelölve és annak a III. állásban kell lennie, mert ez az emelőmagassághoz kell a másik szám amiről csak a szervizmenübe lépve (2.2) lehet meggyőződni és állítani 1. 2. 3. szivattyú kapcsolási módok között, azt a gyártó 2. értékkel adja, ez az általános és a folyamatos BUS kommunikációra képes szabályzókhoz ez a kapcsolási mód kel. Tehát aki elállította a szivattyún a fokozatkapcsolót azt nem értem, hogy miért tette, ettől eltekintve a vezérlő az kezelni fogja tudni az ehhez tartozó fordulatokat csak a szivattyú szállító teljesítménye kevesebbre van véve ezzel az állással.
Szia
Igen... Ugyanolyan kazanunk van.... Es a szivattyú fordulatszámot en vettem le III rol IIre mert hangos nagyon az utanforgatas. Olyan mintha a kazan az utanforgataskor nem szabalyozna es kellemetlen mikor egesz ejjel megy a keringető szivattyú max fordulatszámon. Ezt a szerviz menüt merre tudom elérni? Van errol valami doksid részemre? Köszönöm szépen a segítséget
Nehéz szülés volt ez részemről, mert a telefonom úgy elrakta a képet, hogy alig találtam meg és tettem a helyére. Kicsit kisminkeltem, hogy olvasható is legyen a szöveg.
Szupper köszönöm szépen
Esetleg a tobbi oldalról nem kaphatok egy kopiat? Meghalalom b Köszönöm szépen
.... egy arab "2"-t kell beállítani, vagy ha az látható a beállításban akkor az úgy jól van. A képeken dolgozom ....
NE állíts el rajta semmit, mert szerintem jól vannak az értékek megadva (gyárilag). Az Euromaxx doksija ami a felhasználóra vonatkozik, a többi pedig a látottak alapján "sikerült" összeszednem. Amire szükséged lehet azok a részek jól láthatóak a többihez NE nyúlj!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |