Hamarosan egy rövid szerver karbantartás lesz. Ha nem töltődne be az oldal, kérjük várj türelemmel! Köszönjük!
(Addig biztosan van olyan fiók, amiben pont most van idő rendet rakni :D)
(Addig biztosan van olyan fiók, amiben pont most van idő rendet rakni :D)
Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Tudom, azt használom, csak most elfogyott a Dry fólia...
Értem , azt hittem most akarsz váltani ..
Nem, csak a P20-hoz meg TN140-et használtam régebben, de az meg már bedöglött, ezért kerestem valami előhívót a lakkhoz.
Ötletnek nem rossz, de most rendeltem 100€-ért készre szerelt verziót.
(hőfokszabályzóval, mindennel) 3D fűtött asztalából 2db + mechanika többe lenne
Mármint hőprést ? Kárvolt semmivel sem lesz jobb a végeredmény mint a laminálóval ...
Igen
Lehetséges (ahány ember, annyi eltérő módszer vált be ahogy a témát követtem) Ha mégse válik be, eladom. Eredetileg póló feliratozás lenne a célja, otthon sokkal drágábban árulják és a 100€-s akció is elmúlt, így szerintem tuti nem marad rajtam. Photoart LSI17 Laminátorom van, de még mindig lusta voltam átalakítani, lehet most ennek is eljön az ideje. A laminálógép egyébként is jobb, mert az szépen bubimentesen is fel tudja vinni a fóliát, ha azt használ az ember. A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2020
Szia!
Mit akarsz átalakítani a Photoart LSI17 laminálón ? Kevés a hőfok ?
Gyári hőfok kevés, egy kapcsoló és egy ellenálás segítségével fel lehet húzni 190 fokig.
Egyes nyomtatók tonerpora magasabb laminálási hőfokot igényel. Itt volt róla szó, ha esetleg téged is érint a dolog
Én már ezen túl vagyok, 3 éve beletettem az ellenállást és a kapcsolót.
Működik azóta is szépen. Bocsi, azt hittem hogy te ezt nem láttad (ötletet akartam adni). Bővebben: Link Bővebben: Link
Sziasztok!
Abban a kérdésben kérem a tanácsotokat, hogy a Positiv 20 lakk fújását és száradását követő hosszabb tárolási idő mennyiben befolyásolja a levilágítás időszükségletét? Korábbi tapasztalataim alapján rémlik valami olyasmi, hogy valamelyest tovább kell világítani, de már nem emlékszem. Eddig (nem itthon) úgy csináltam, hogy fújást és forszírozott szárítást követően azonnal ment a levilágításra, azonban most itthon, ráérősen elkészíteném a lefújt nyákokat (szobahőmérsékleten 24 órán át kiszárítanám) és csak kb. egy hét után vinném el levilágítani.
Ha egy hétig szárítod szoba hőmérsékleten csak érzékenyebb lesz , teljesen ki tud száradni. Egy hét tárolás nem probléma ha nem éri fény .
OK, köszi az infót.
Amúgy fura, valamiért nekem tényleg úgy rémlett, hogy minél szárazabb, annál érzéketlenebb. De akkor nem parázok, megcsinálom majd így.
Akkor lesz érzéketlen ha túlszárítod (túl magas a hőmérsélet , ha jól emlékszem 70 fok a max ) De majd megmondják azok akik használják én kb 10-12 éve nem is láttam P20 at (szerencsére)
"Amúgy fura, valamiért nekem tényleg úgy rémlett, hogy minél szárazabb, annál érzéketlenebb."
Én is ezt tapasztaltam, de a különbség nem jelentős.
Az októberit láttam már, csak nem tudtam személyhez kötni...
Sajnos nálam 1000 másik projekt van. Legutóbbi NYÁK-om, olyan sietős volt, hogy a műhelybe se mentem le a laminálóért, csak elloptam az asszony vasalóját (hát ezért nincs még átalakítva)
Én is vagy 10-12 éve még suliban használtam P20-at, de arra emlékszem, hogy mi így csináltuk mikor tudtuk, hogy visszatérő rendelések lesznek:
Lefújtuk a panelt, aztán hagytuk kb 1percig terülni, majd kb 50fokra előmelegített elektromos sütőben (erre a célra lett kukázva), az ajtaja nem volt rendesen csukható). Ott kb 10 percig szárítottuk/sütöttük, majd egy régi szekrény fiókjába eltároltuk amire nem volt azonnal szükség. Ott teljesen fény védett volt és akár 1 hónap múlva is simán működött, kvarclámpával, kb 5 perc levilágítással. (nálunk semmi levilágítási idő eltérés nem jelentkezett)
Szerintem nem megy tönkre, csak a levegő nedvességét magába szívja. Tovább kell hígítani. Ez az igazán tömény, folyékony zsíroldó. De így viselkedik a vasklorid is. Nem vagyok vegyész, majd az okosabbak cáfolnak, ha nem így van.
Ha a levegő nedvessége eléri, akkor a levegő is. CO2 van a levegőben, azzal reakcióba lép, tönkremegy.
Hasonló vegyület az oltott mész, (csak ott Ca van benne, nem Na), annak pont az a lényege, hogy mészkő képződik a falon a levegőben lévő CO2 hatására. Persze, nem azonnal megy tönkre, de ha már elfolyósodott, könnyebben végbemegy a CO2 elnyelése. A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2020
Köszi a felvilágosítást! Akkor ha időben észreveszi az ember, felhasználható. Így a folyékony zsíroldót sem szabad nyitva hagyni. Persze a veszélyes anyagokat soha sem hagyjuk nyitva, mindig jól lezárva, és megfelelően elrakva kell tárolni.
Jobb ha vízben oldva tároljuk (akkor sokkal kisebb felületen érintkezik levegővel ) De Mindig - lúgot a vízbe és soha sem fordítva , mert erős hőfelszabadulással jár az oldódás , ha a lúgra kevés víz kerül a keletkező hőtől felforr és szétfröcsköl ja és kesztyű szemüveg kötelező ..
Lúgba vizelni tilos! Nekem így tanították.
Sziasztok
Azt meg tudja valaki mondani, hogy a NYÁK-ok miért zöld vagy kék színűek (az esetek 90%-ában)? Emlékszem valakivel beszéltem róla, és ő elmondta, de már nem tudom miért.
Van rajtuk forrasztómaszk , az akadályozza meg hogy a forrszemeken kívűl máshová is jusson a forrsztó ónból ,ezt még a hullámforrsztáshoz találták ki de a mai technológiákhoz is tökéletesen illik . És azért zöld legtöbbször mert a legtöbb nyákgyártónál ez a szín a legolcsóbb .
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2020
Köszönöm a választ!
"...még hullámforrasztáshoz találták ki..." Miért még? Még mindig úgy csinálják az elektronikai gyárakban , vagy nem? Van már újabb technika?
Sok helyen már a forrasztó pasztát használják (főleg az smd alkatrészekhez) ez a pasztázás az alkatrész felrakás után egy meghatározott hőprofillal való melegítés során megömlik és "felforrasztja" az alkatrészeket
Megérkezett a "préselős laminálóm" (választás oka, mindössze a kényelem lett volna)
Nyomtatóm Samsung ML-2026 (gyári tonerral), kínai sárga papírra nyomtattam, 180, 190 fokon próbálkoztam, 1 illetve 2 perces préseléssel (miután fixen elérte a hőfokot, vártam 1 percet, hogy biztosan átmelegedjen a szilikon lap és csak ezután helyeztem be a panelt) Sajnos az eredmény siralmas, évek óta nem volt ilyen vacak NYÁK-om. Szerintetek mi lehet a gond? A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2020
200 fok és 4 perc préselés hozta el a sikert
Hát mit ne mondjak kezdetnek talán, de a siker szerintem, azért elmaradt.
Tisztában vagyok vele, hogy nem szokás a kínai sárgát áztatni.
Én a helyedben azért megpróbálnám a préselés után rögtön langyos vízbe dobni 2 percre. Ezután nem púposodik a száraz papír, és szépen lehúzható hiba nélkül. Próba-szerencse, ennyit megér. Nekem így működik, szárazon nem. Bővebben: Link
Voltak nekem is ilyen irányú próbálkozásaim.
Például. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |