Fórum témák
» Több friss téma |
Eddig ezeket sikerült mérni.Hátul a motoron lévő vezetékek lettek mérve, a többit majd jövőhéten.
Egy érdekes dolog is megfigyelhető, a K4-es relé egy pillanatra összekapcsol majd kiold szerszámcserénél, de a K4 elméletileg az asztal mozgatással kapcsolatos, nem tudom hogy ez össze függhet-e ezzel vagy teljesen más dolog. Amit én észre vettem hogy a főrorsó forgatásnál a minimum fesz. 0,14 Ellenben mikor szerszám csere van, csak 0,08-0,09. Lehet hogy ennyi hiányzik neki hogy megtudja indítani a motort? (A potencio méter tekergetése nem befolyásolja a szerszám csere fordulatát, az fix fordulaton van) A hozzászólás módosítva: Feb 29, 2020
Az érdekes dolgokat neked kell felderíteni..
![]() A bemenő vezérlő feszültség útvonalát is neked kell tudnod, ill. megvizsgálnod különböző mozgatási fázisokban. Derítsd fel, hogyan tudsz beavatkozni külső leosztott feszültséggel ( kis dobozkában egy cerkaelem és ellenállás+poti ), aztán kiderül, kevés-e a panelről jövő 0.08-0.09 volt.. elveszne pl. 0.02...0.04 volt? Eléggé "szűkös" és rizikós. ![]() A panelen talán van valami poti, amin lehetne tuningolni cseppet? Vagy megnyúlt egy ellenállás? Ha kiderülne, hogyan van "előállítva" az a kicsi feszültség, biztos bele lehetne nyúlni egy soros ellenállás söntölésével úgy, hogy 5-10 %-ot csökkenjen eredőben az értéke. Az se derül ki az írásodból, hogy a főorsó min. 0.14 volthoz tartozó fordulat mennyiben különbözik a szerszámcseréshez képest. Csak úgy messziről nézve, az esetleges pár század +volt hiánya lehet a gond? A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2020
Üdv!
Némi plusz infóval jelentkeznék. 206-209 +0,7V szerszám csere állásban, motornál mérve, 210-223 +0,5V minimum fordulatszám munka állásban, főorsó forog, 205-208 +0,7V szerszén csere állásban, 205-209 +0,6V szerszám csere állásban, F6.1 biztosítéknál mérve 206-209 +1,3V szerszám csere állásban, 205-209 +1V szerszám csere állásban, motornál mérve. Relék cserélgetéssel tesztelve, elméletileg mind jó, R16-R17 ellenállás határ értéken belül, állítgattuk, semmi változás. R25 csak akkor mérhető ha kivan forrasztva, ellenkező esetben 0. Motor vezérlőn 7 db poti van, mind végig tekergetve, semmi változás. Tachon 2 poti, egyik poti megpiszkálása után, a rángatózás abba maradt, finoman, egyenletesen lassít, gyorsít munka állásban amikor forog a főorsó, szóval ez a gond megoldódott. Ha ezeket a potikat tovább állítgattuk, elindult a szerszám cserén a forgás, de egyből 1500-2000 as fordulatra állította, és már le is tiltott vagy épp elkezdett gerjedni de úgy hogy majd szét esett az egész. Most vettük észre hogy szerszám cserénél csak egy irányba forog, bármerre kapcsoljuk. Illetve a munka állásban, 1000fordulat/perc lenne a maximum, azonban nincs limit, annyit forog amennyire a poti állítva van, amíg kapja a kakaót addig forogna... R54-es poti nem egyenlő azzal amivel a főorsó fordulatszámát lehet beállítani, szóval ez a kapcsoló szekrényben van, teljesen minimumra van tekerve, ez így volt régen is és működött, ha ezen változtatunk, túl pörög munka állásban, szerszám csere állásban megindul ugyan a forgás, de még mindig túl kevés neki... Köszönöm a segítséget előre is! ![]() A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2020
Szia!
Ez az infóáradat semmire sem elég/jó. A múltkori 0.1x volt vezérlő feszültség (?) értékekhez képest egész másak és a mérési helyek se mondanak sokat, nem értelmezhetőek. Egy vonatkoztatási pontot kellene keresni ( U2.1-en a gnd ) és direkt a szerszámcserés helyzetet, ÚTVONALAT kell átnézni. A szerszámcserés helyzethez nem hinném, hogy sok köze van a normál sebességet beállító potinak, hacsak nem annak a leosztott feszültségéből gazdálkodna (?). Ezzel ellentétes is, hogy írtál olyanról, hogy a szerszámcserés fordulat nagyobb a normál minimumnál, "gyárilag".
Szia! A főmotor elég összetett felépítésű ahhoz, hogy egyszerűen csak a vezérlésben kellene keresni a hibát. A fordulatmérés és a fordulat mérő gerjesztő feszültsége a szénkeféken adódik át az elektronikának. Ha csapágyas a motor vagy a szénkefék kopottak a kommutátor szeletek köze szennyezett vagy a kefehíd laza már nem fog megfelelően működni. A régi orosz technika elektronikája elég megbízhatóan működött és a cserére esedékes alkatrészeket betokozták vagy az elektronika ezen részét panelcserés megoldásra tervezték. A 80' években volt hasonló eset a régi munkahelyemen egy ettől nagyobb marógéppel amit az orosz szakemberek tudtak csak megjavítani, mert ők tudtak mindent a gép felépítéséről és hatásmechanizmusáról és a rajzra is ciril betűkkel jegyzeteltek. Esélyünk sem volt a gép telepítése után megfelelő működésre bírni a "szerszámot".
Remélhetőleg nem tekergetted el túlzottan a potmétereket. ![]()
Hát ez nem hangzik túl bíztatóan, elméletileg minden poti ugyan oda lett vissza tekerve. Minden esetre köszönöm a segítséget!
Az előzőleg kapott értékeket tekintsük semmisnek, nem lett lejegyezve rendesen hogy mikor mi lett mérve, feliratozás is megkopott, lehet hogy össze voltak cserélve a számok, elnézést kérek ez miatt. A mostani mérések azok pontosabbak.
A mérési helyekkel mi a baj? A motornál mérve azt jelenti hogy közvetlenül a motoron, az számozással ellátott vezetékek között lett mérve a feszültség. Amihez nincs ez oda írva, az pedig a kapcsoló szekrényben lett mérve. Leírás alapján nagyjából ezeknek a pontoknak lehet köze a ahhoz hogy forogjon a motor. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2020
A "motoron" (?) mért feszültségek semmire se jók.
Az U2.1 panelen lévő kivezetések "nevei" érdekesek, mint referencia pont, alapjel, stb. Gondold át: van egy gnd.. ehhez képest ki van adva, vezetve pl. egy stabil 5 voltos feszültség, ami rámegy egy határoló ellenállásra, utána egy potira, aminek a csúszkájáról visszakerülő feszültség vezérli a gyújtásszög szabályzó elektronikát. Ez ellen dolgozik a tacho leosztott és szűrt jele, feszültsége, ami ha eléri az előírtat, beáll egy sebességre a motor. Ugyanez van a szerszámcserés menetnél is, csak más az alapjel ( pl. nálatok nagyobb kicsit ).
Az a "baj", hogy hiába írom be a keresőbe a motoron lévő azonosító számsort "4п0112м2г04" akkor sem találni semmit sem erről a motorról és a benne lévő összetett "gépcsoportról" ami azonos tengelyen van felfűzve. Talán ha volna valami neve a gépnek vagy más azonosító felirat a masinán amin el lehetne indulni a keresésében ... Az a másik probléma, hogy a rajzból sem derül ki, hogy ki kivel van és melyik funkcióhoz tartozik. Ha van hozzá orosz leírás azt érdemes bepötyögni a google fordítóba a billentyűzet kiválasztása mellett és legalább a kontaktorok, relék funkcióbeli hovatartozása már felismerhető lenne a rajzon is.
![]()
Köszönöm az észrevételt! Nemsokára leírom a gép pontos nevét, tipusát!
Újra jelentkezem! Mindkét problémát sikeresen megoldottuk, nagyon köszönöm mindenkinek aki segített, különösen ferci-nek rávezetett a helyes megoldásra az útvonal felderítésével.
Leírom a megoldást hátha más is hasonló hibába fut. A szerszám csere azért nem működött mert az R24* ellenállás szétment, átforrasztással megoldva. Az 1. sebességi fokozatban azért nem volt limit 1000 fordulat/percnél, mert a mérő műszer ami kijelzi a fordulatszámot, nem működött megfelelően. Ezek szerint az nem csak mér, de jelet is továbbít. Megoldás: Jó nagyot rá kellett csapni, és voálá, a skála felvillant, és nem is lehet túl forgatni. Lesem tagadhatnák hogy oroszok készítették. (Persze utána szét lett szedve, kifújva, megmozgatva, valami, valahol kontaktos lehetett...)
Sziasztok
Egy gépünkben Agisys fékes villanymotor van. És gyárilag Siemens S5 plc kapcsolta a fék oldó mágneskapcsolót, következő networkben a motor mágneskapcsolót. Leállításkor pedig egyszerre kapcsolt ki a fék és motor is. Semmi késleltetés vagy visszacsatolás nem volt. Ezt a fékesmotor féke mennyire viseli el? Mert tuti hogy nem állt a motor amikor a fék megfogta. Most frekvenciaváltós lett és tettem késleltetést indításnál és megállításnál is.
Szia! Akkor ezt már olvastad és beállítottad ha nem megfelelő a hézag?
![]()
Ez egy gyári gép volt a mágneskapcsolóval, akkor az nem tett jót neki?
Nem emelőgép, nem balesetveszély miatt van a fék amúgy a gépen
Szerintem a motorra nézve semmi károsodás nem származik ebből ha ez a mechanikus kuplungos fék rosszul van beállítva. Ha induláskor kiold a fék de nem teljesen, legfeljebb beég a tárcsák felülete és annak szaga is van és kézzel tapintható ha túlmelegedne.
![]()
10éve üzemelt így, most került be frekvenciaváltó. Ellenőrzöm majd a motort.
Néztem az oldalukon a karbantartását a fékeknek már. Köszi
Meg Agisys aztmondta csak rögzítőfék. Tehát csak akkor húzhat meg a fék, ha megállt a motor.
Csak az a furcsa hogy eddig nem így működött, mert tuti nem állt meg a motor hanem egyből fogott a fék
Hát én nem tudom, nálunk a cégnél van több fékes motor. Kis motorok, 1kW alattiak. Ezeknek nincs külön vezérlése. Általában a motor egyik fázisa és a csillagpont közé van a fék bekötve, (esetleg egyenirányító van benne?, ez nem biztos) - ezek a fékek áram alatt oldanak . Mikor a motor áramot kap, a fék akkor old, az feszültséget megszakítva egyből fog a fék - ez is a szerepük, egyből álljanak meg, ne forogjon lassulva tovább a motor. Nálunk nem a rögzítés a fontos - persze lehet más alkalmazás is, azt nem tudom. Olyan motorunk is van, ahol a fék áram alatt fog, feszültségmentesen old. Ez frekiváltós motor. Lábpedállal vezérelik, melyben kapcsolók és potméter van. Itt sincs semmi késleltetés, a pedálról lelépve egyből leáll a motor - megfogja a fék. Ha a dolgozó elfelejti lekapcsolni a főkapcsolót, rendesen átforrósodik a fék, már jön a szaga
![]() A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2020
Igen ezért nem értem, mert aztmondta az agisyses hogy csak rögzítésre való. De viszont beköthető a motor 3 fázisához is közvetlen és ott még tuti forog a motor
Sziasztok!
Kérdéssel fordulok hozzátok. Adott egy bálaprésgép, melynek neve magyarra fordítva "Bálaprés 4kW + 5,5kW". Az áramutas rajzán nem tüntették fel a motor teljesítményét, így nem tudni 4 vagy 5,5 kW. Az eredeti mágneskapcsoló 5,5kW-os (ABB), viszont az újonnan beszerelt darab csak 4kW (Schneider). A motort 4x1,5 YSLY kábellel kötötték be gyárilag. Vajon bírni fogja hosszútávon ez a mágneskapcsoló a motor terhelést, ha esetleg az 5,5kW teljesítményű lenne a motor? Köszönöm a segítő válaszokat és remélem megfelelő topikba írtam! A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2020
Szia! Szerintem a most használatos feszültségre megfelel. A feltüntetett nagyobb kW érték a nagyobb feszültséghez tartozik. A 4X1.5 mm2 vezeték keresztmetszethez a 4kW terhelhetőségű mágneskapcsoló biztosan jó lesz.
Köszönöm!
A Schneider mágneskapcsoló annak táblázata alapján 20A állandó árammal terhelhető, motoros terhelésben (AC3) pedig 4 kW-t bír. Erre is alig találni szakirodalmat, még tankönyvben sem találtam. :/
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, mivel sajnos nem igazán vagyok jártas a villanymotorok témájában. Van egy villanymotor, annak a vezérlését kellene megoldani,
a bekötését. Jelenlegi állapotokat lefotóztam, ebben a konstrukcióban a motor üzemképtelen. Az (új) indítókondenzátort és a relét is lefotóztam. Egy rajzon tudnátok esetleg szemléltetni a helyes kapcsolási sorrendet? Illetve ha egy kis magyarázatot is kaphatnék, hogy miért úgy kell kötni, ahogy, akkor még okulhatnék is belőle. ![]()
Szia. Mellékelem azt is.
Szia! Így kösd be, ez egy gyári rajz ha a fedélben nem találtál volna. Ha elromlik a relé, mert nagyon úgy néz ki, hogy a fő érintkező ki van melegedve elég rendesen, akkor nyomógombos megoldás is lehetséges.
![]()
Próbáld meg ez alapján bekötni: Bővebben: Link.
Köszönöm mindenkinek! Holnap reggel megcsinálom a kapcsolást, aztán jelentkezem.
![]()
Sikerül megcsinálni, szuperül működik, köszönöm.
Sziasztok!
Van egy 1100W-os vagy lehet 750W-os 230V-os Imi motorom. Erre mekkora üzemi kondenzátort lehet tenni? Hallottam már 5 mikro/100W, meg hasonlókat, de biztosat senki nem tudot még. Tettem rá 35 mikrosat és azzal melegszik a motor egy kicsit. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |