Fórum témák
» Több friss téma |
Tisztelt felhasználók!
Kéretik a politikai és egyéb felekezeti ill, obszcén viccek bemásolását mellőzni szíveskedjetek.
Viszont a Mami azt már 30 éve tanulta - amikor még tanítottak - így ez felér egy dícséretes 5 -össel.
Csakhát a tények pontosan az ellenkezöjét mutatják. Sok fiatal titán még azt sem tudja, amit még az alig müvelt nagyszülei is könyökböl fujtak. Mégis ezek akarják gyakran a dolgokat irányitani.
( olvasgass vissza, hányan és hányszor tárgyalták az itteni forumokon a 200 éve ismert Ohm törvényeket - és ez szakforum....).
Én is ezt írtam ...
Idézet: „( olvasgass vissza, hányan és hányszor tárgyalták az itteni forumokon a 200 éve ismert Ohm törvényeket - és ez szakforum....)” Pedig a tudomány életet menthet:
Elküldtem kolléganőmnek poénkodni, erre ez a válasz:
Idézet: „[3/30/2020 11:37 AM] *** ***: Én ötösöket írok, bár csak 6.-os az anyag 11:50-tól írok angolból, Simple Past Arra kell ügyelni, hogy valami hiba azért legyen és ne küldjük be túl gyorsan. Tanulom a Toldit, Rákóczi szabadságharcot és Magyarország vízrajzát is.”
A gyerek közben mit csinál ?
Gondolom okostelefont nyomkod, amikor pillanatnyilag nem eszik.
E két tevékenység eszembe se jutott .
Vajh miért ?
Vagy épp nem. Erre a "mai fiatalok, bezzeg a régi öregek" témára sajnos nincs reprezentatív felmérés, példa pedig mindenre is van. Azt tudom, hogy az én nagyapám nem ismerte az Ohm törvényt, Ő azt hiszem 4 elemit járt, ott nem tanulták, szüksége se volt rá.
Ugyanakkor (tanítónő) édesanyám erősen csodálkozott, hogy nekem gimiben tananyag volt az, amit neki főiskolán tanítottak. Pedig Ő se gyenge gimibe járt, szerintem nevesebb volt az intézmény, mint ahova én jártam. Csak sajnos az oktatási rendszer arra ment rá, hogy minden egyes területről megpróbálnak minél több lexikális ismeretet belesűríteni a tananyagba, akár még úgy is, hogy a megértésére, az összefüggésekre nem marad idő. De ez nem baj, ha bemagolod és bármiféle megértés nélkül vissza tudod adni, akkor már átmentél, többnyire a 3-asod is megvan. De ha mondjuk használni tudod éppen, de a definíciót nem úgy írod ahogy a tanár leadta, akkor megbuksz. És nem egy tárgyból csinálnák ezt, hanem mindegyikből. Persze a diákok top 10%-ának ez nem probléma, a többi pedig "oktatáskárosult" lesz. A kevesebb néha több...
Egy közlekedésmérnöki főiskola végzősei az utolsó próbát készítik el az általuk megtervezett repülőgépen, minden tanárukat a gépre ültetik és várják, hogy felszállhassanak....
Az utasok között kitör a pánik: Le fogunk zuhanni, le fogunk zuhanni... A nagy hangzavarban csak egy tanár ül nyugodtan, a géptan tanár. Halkan mondogatja: Ha ők tervezték a motort, fel sem fog szállni. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2020
A baj inkább ott van, hogy az utobbi 70-100 évben elképesztöen növekedett az a ismeretanyag amit meg akarnak tanitani az iskolákban. Mást sem hallani mint azt, hogy ezt is kéne, azt is kéne, stb. ( csak két példa a számitogépes ismeretek vagy a pénzügyi ismeretek, de van legalább egy tucat). Ha meg megnézed az oraszámot illetve a diákok összetételét - nejem tanito - ez gyakran kizárja, hogy az alapokat elsajátitsák (nincs idö, nincs meg a háttér sem), nem még, hogy az extra tudást, plusz 2 nyelvet. Miota nincs suli, naponta kommunikál a szülökkel. Az egyik minap irta, el sem tudta képzelni milyen nehéz egész nap a gyerekkel együtt lenni. A nejem meg husszal volt mindennap együtt!! Nyugaton a helyzet még rosszabb, a nagy városokban a gyerekek 40-80%-a még a nyelvet sem érti, igy az elsö 4-5 osztály azzal megy el, hogy összeálljon a minimális kommunikácio - azaz megértsék egymást. Mikor marad idö a többi tudományra?
És ennek az a következménye, hogy az átlagmüveltség csökken - mert ( sajnos nincs erre kimutatás) az emberi agy kapacitása aligha változott az adott idökeretben. Igy törvényszerü, hogy lesznek kimagaslo diákok egy két tantárgyban vagy témában, akiknek fogalmuk sem lesz az élet más területeiröl. Ekkor jönnek az ujabb nagy mondások, hogy nem látják az összefüggéseket a dolgok között - valamikor ezeket szakbarbároknak hivták. Sajnos ennek az eredményével sokan szinte naponta találkozunk, amikor egy használhatatlan szoftwarrel harcolunk, vagy amikor a médiában a legnagyobb társadalmi baromságokat olvassuk, látjuk. Irni sokan tudnak, gondolkodni egyre kevesebben. Az ember a mai napig találkozik ( itt is) szoftware gurukkal akik a nagyérdemüt zaklatják, hogyan kell egy LED elötét ellenállását kiszámolni - vagy a minap egy külföldi forumon napokig ment a vita, hogy két zener diodát felesleges antiparallel kapcsolni, mert annak semmi értelme nincs. ( Arrol nem is beszélve, hogy ma szimulátoraink vannak stb. Amik megkönnyithetik az életet, de ahhoz is kell egy minimális tudas és tapasztalat, mert különben hülyeség jön ki. Egy néhai tanárom jelszava volt, ha nem tudjuk milyen eredményt akarunk egy példábol kapni, felesleges nekifogni a számolásnak. ) A fiam egyszer bejelentkezett egy Arduino kurzusra ( nem kis pénzért) az elöado, nem volt rossz az Arduino nyelvböl - fiatal egyetemi oktato - de nem ismerte még az alkatrészek nevét sem. - potenciométer szerinte tekerö, meg hasonlo "szakkifejezésekkel" volt tele az munkafüzete amit a gyerekek megkaptak. Szoval igy is lehet, a kérdés csak az, hogy igy kell, vagy igy akarjuk?
Cseppet sem vicces, de most jutott eszembe:
A jelenkori Szülők egykori kérdése: - Mikor lesz nekem szükségem még egyszer a kovalens kötésre, a színusz-tételre, a kiegyezésre!? Az iskola válasza ma: - MOST...
Nagyrészt egyetértek. Én is pontosan látom, hogy a legtöbb szaktanár (és sajnos azok is, akik a tanterveket összeállítják) a saját szakterületükön egy "mini tudóst" akarnak faragni a gyerekből. Látom, hogy egy okos, ügyes alsós gyerek (amúgy megyei versenyeket nyer néha) mennyire megszenved egy-két tanárral vagy tantárggyal. Habár egész napos az iskola, de azért szinte minden nap van még házi, hétvégén pedig biztosan. Azonnal vágnám felére, harmadára a tananyagot szinte az összes tantárgyból, így egyszerűen gyereknek lenni nincs idejük. Én emlékszem, hogy amikor dél körül hazaértem a suliból, akkor lehajítottam a táskámat, ebédeltem, megcsináltam a házit (max. 1 óra), aztán mentem focizni, biciklizni, hintázni, a cseresznyefára, stb. Nagyon ritka volt az a dolgozat, amire komolyabban készülnöm kellett. Aztán mégis bekerültem egy olyan gimibe, ahol évnyitón és évzárón kínosan hosszan kellett hallgatni a diákok által elért eredményeket, pedig csak a versenyek országos döntőivel lehetett bekerülni a felsorolásba.
Amúgy a pénzügyi ismeretek és a számítógépes ismeretek nagyon fontosak lennének, sokszor fontosabbak, mint a magolós tárgyak. De most látom csak, hogy ez nem az offos topic, szóval be is fejezem, de ki már nem törlöm, remélem elfér itt.
Ha már a vicceknél tartunk.
Közkézen forog egy olcso Arduino léptetö motor 28BYJ-48, szinte minden második kezdökészletben benne van. Ebben a motorban van egy látszolag ideális áttétel 64:1 a doksi szerint. A valoságban azonban az áttétel nem ennyi, hanem, 63,8935xxx : 1. Azaz mint léptetö motort alig lehet használni, hiszen a motortekercseibe adott jelek nem adnak egyöntetü forgásszöget a kimenö tengelyen. Azaz a doksiban ajánlott 4076 lépés, csak megközelitöen 360 fokos fordulat. Hogyan lehet egy ilyen motort pontos vezérlésre használni?
A második kábel után pöri!
Jó, tudom, van akinek élettársa az állat, azok ne olvassák! (Nekem macskám van, de az nem eszik elektronikai cikkeket..) A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2020
Nekem egy monitoromat jelölte meg a kedvenc macskám, pedig nem is kandúr...
A nyulak kapcsán: Kolléganőm lelkesen mutatott egy nyuszit a neten: "Nézd milyen aranyos! Hát nem ennivaló?" De, az! - válaszoltam jelentőségteljesen. Talán a hangsúlyozásomban lehetett valami, mert egy ideig csúnyán nézett rám... Dehát ő kérdezte...
Azért a kutya se kutya.
Hogy a pismacskáról ne is beszéljünk. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2020
Ha már meg lett szólitva macskák nemzettsége, igy le tudja marni a mészbázisú falfestéket.
Ha ezt macskák csinálták oda kellett volna "löttyinteni" egy kis kutya vizeletet. Utána még a környéket is elkerülték volna a nyávogók ...
Lakáson belül, az se az igazi.
Ó, ez még régről maradt.
Azt viszont komoly gondként könyvelem el, hogy amóta elkezdtem javitani, azóta még úgy sem működik mint előtte. De nem értek hozzá...
nincs új a nap alatt
közel 100 éve is létezik már
Nekem a kedvencem amikor a kapunyitó motorról tőből kirágja a vezetéket, utána vissza kell bontani az állórész tekercset. (sajna nincs képem)
Épp a múlt héten javítottam egy ilyet.
Mondjuk a tulajnak is kedve lett volna lerágni a blöki egy-két alkatrészét, mert mindössze hat napig élvezhette a vadiúj motoros kapuját.
Haver kutyája a pár napja vásárolt autó( használt) lambda-szonda vezetékét rágta el. Vitte szerelőhöz, hogy világít a lámpa, kiolvasták - lambda szonda. Teljesen kettérágva két darabban lógott a kábel.
Azt a nyest is szereti, meg a motorháztetö csillapitást is.
Ha föld tényleg lapos lenne, a macskák már mindent levertek volna róla.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |