Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
A matekról jut eszembe .... Bővebben: Link ..... Bővebben: Link.... de jobb lenne ha az áramfelvételt meg tudnád mérni a "fázisokon", hogy egyenlően oszlanak e el. A vacillálásra már csak az maradt volna, hogy kicsi a kondenzátor az induláshoz ha a tekercsek és azok elemi szálai is nem sérültek meg (nem szakadt) a csillagpont megbontásakor. A klasszikus megoldás ez volna ha a delta kivezetések a megfelelő helyre kötődtek a csillagpont megbontása után.
Sziasztok. Van egy villanymotorom amit szeretnék próba képen bekötni.
Hogyan, miképp kell ezt megtennem? Utána olvasgattam, de írnak többféle motort, többféle bekötést. Csillag, delta, csillag-delta... Nem szeretném elszúrni. Szeretném egyértelműen tudni, hogy melyik kivezetésekre kell rákötnöm a három fázist, illetve melyik kivezetéseket kell esetleg összekötnöm egymással. A Védőföld világos, h hova, illetve az is, hogy nincs nulla. Kismegszakítóm 25A. ADATOK Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2020
Szia! Deltába kell kötni, tehát az U-Z, V-X, W-Y kivezetéseket kell összekötni. A három fázist pedig értelem szerűen így az UVW-re vagy az XYZ-re.
Szia.
Kis frekiváltó jó ötlet bár 16ért van már kisebb imi (1f) is néha igaz a frekit több helyen lehet használni. (gondolkodok is frekibe mert van egy hajtóműves 250wattos mocim) Amúgy imi 3f a moci ami rajta van olyan mint a régi mosógép csak 380/220as. Ma kíváncsiságból mértem feszkót rajta (áramhoz nem volt kedvem ) ~ 220/230/240 voltot mértem terheletlenül, terhelve be is állt a ~ 230/230/230ra így a 18 Mf kondi végül is csak jó. Indítónak pluszban ráraktam egy 4-est de kevés 10-zel indul szépen de az még kialakításra vár (csengőkapcsoló felhelyezése)
Igen, a vacillálás vége az volt végülis is, hogy megszórtam kondival amíg jó nem lett Nem tudom sajnos megmérni, nincs lakatfogóm és a multiméter azt hiszem 10 amperig jo, a motor 220on üzemeltetett értéke 8.6A így inkább nem sütöm meg a kis multimat ha valami mégsem jó. A kivezetés/tekercsek/stb sértetlenek, nem kellett barmolnom se és jó helyre tettem mindent. Ha viszont megnézed az első linked az alapján 90-100 mf kellene nekem üzeminek, matek szerint 85, az utolsó linked szerint (ahogy egyebként most kötve lett végül) 180 mf üzemi és 360 mf indító kellene hozzáteszem a mostani 240 mf indítóval még mindíg ékszíj "kuplungolni" kell hogy elinduljon tehát léhet benne valami. Üzeminek teszek még rá próba képpen 100 mf-ig mert kicsit kevesnek érződik, terhelve még lehet fékezni a motort és hamar 30-40 fokos a háza
Sziasztok!
Nem teljesen motor, de mégis. Van egy szelszin párom, de különbözik a hagyományostól. Ezen csak két tekercs van a forgórészen, cserébe több az állórészen. Ezek egy kivételével öszze vannak kötve a forgórész tekercseinek közös kivezetésével. Sajnos sehol nem találtam, hogy hogyan kell ezeket összekötni. Ehhez kérném segítségeteket. Tipus: Gamma SR322 500Hz, 30V
A szelszineknek háromfázisú tekercseik vannak a forgórészen, csúszógyűrűkkel, az állórészen, lehet egy, és háromfázisú tekercselés is.
Ha összekötöd a két motor forgórészeinek háromfázisú tekercseit, és az állórészeikre ugyanazt a feszültséget kapcsolod (párhuzamosan kötöd), akkor amennyivel elforgatod az egyik szelszin tengelyét, a másik ugyanannyival fordul el. Szög jeladóként használhatod, pl. antenna pozíció visszajelzésére. A három fázisú tekercs csillag kapcsolású(nak) kéne lenni A működéséhez elő kell állítanod 30 V 500 Hz 3 f~ színusz jelet. A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2020
Ha az állórész tekercselés három fázisú, akkor tudod motorként használni, hasonlóan mint a háromfázisú aszinkron motorok egy fázisról, az egyfázisú állórésszel rendelkezőt valószínűleg nem (sohasem próbáltam). A technikai felépítése megegyezik egy háromfázisú tekercselt forgórészű motoréval, ha mindkét tekercse háromfázisú.
Létezik belőle egy difernciál szelszin változat is, annak a3f~ állórészét az egyik, a 3 f~ forgórészét a másik szelszin forgórészéhez csatlakoztatod, akkor a diff szelszin tengelye a két szelszin tengely szögének különbségével (vagy összegével) fordul el. A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2020
A forgórész nem három fázisú. Csak KÉT tekercs van rajta. A három fázisút ismerem, itt is van nálam kettő, használom, szuper. Én a Gamma SR322 után érdeklődnék, különbözik a felépítése.
Ezek a tekercsek vannak benne, az értékek Ohm-ban van megadva.
A 120-asok a forgórészen vannak, csúszógyűrűs leszedővel. A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2020
Valóban az, elvileg lehet hagyományos szelszinként is használni, majd kiderül.
8 (vagy7) eres összekötés kell.
Sziasztok!
Van egy három fázisú álványos fúrógépem, aminek a motorja 2 fordulatot tud. Hogyan kell bekötni? Kimértem, és minden tekercsnek egyik vége össze van kötve a többivel, a motoron belül. Most bekötöttem a felső pólusokat, de csak az egyik fordulatot tudom használni, szerintem az a lassú. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2020
Ha jól látom akkor 6 kivezetésed van, csillagpont belül van elkötve.
Adattáblából úgy néz ki, hogy két külön tekercselés van a motorban. Tedd át a három fázist a három (képen az) alsó motorkivezetésre. Szerintem a három középső csavar az egyik fordulat tekercs kivezetései, az alsó három csavar meg a másik fordulat tekercselés kivezetései. Egyszerre csak egy tekercs működhet, ha kapcsolóra kötnéd..!
Én is erre gondoltam, de nem.
Ha az alsóra kotöm, akkor csak búg. Kezdek kételkedni benne hogy ez a moci tényleg 2fordulatu lenne. Végig követtem a kapcsolótábláját, fenti állásban deltába lenti állásban csillag a köti, középen kikapcsol. Van rajta egy mágneskapcs is az szerintem a motorvédelem miatt. A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2020
Nem nem tévesen írtam, amikor a kapcsoló fel állásban van, akkor üresen hagyja az egyik tekercs sor végeit, és csak a másiikakra köt fázist.
Ha lefelé áll akkor olyan mintha csillagba kötne(persze nem, mert a motorban már csillagba van, csak az a fura hogy miért zárja rövidre a tekercsvégeket.
Igen, ha az alsó sorra kötöm a fázist, és a felsőket összekötöm, akkor marhára felpörög.
Ha pedig a felső re kötöm a fázist, és az alsót üresen hagyom, akkor pörög lassan.
Szia! A sebesség átkapcsoló állása alapján le lehet követni, hogy az egyes állásokhoz hogyan köti el a kapcsoló a motor hat kivezetését. Már csak fázissorrend helyesen kell bekötni a motorhoz menő hat szálat a sorkapocstól ha a kapcsoló még használható állapotban van. Ezek a gépek még az örökkévalóságnak készültek.
Valószínű Dahlander motor.
Csatoltam képet. Már csak azt kell tudni, melyik hármat kell összezárni a gyors fordulathoz - próba. Egy pillanatig nem lesz baja.
Külsőleg ilyen gépet vett az egyik szomszéd gyerek. Picit fiatalabb, mint ez. Abban VBK kapcsoló van. Ez valami ősi változat. Az övében minden a helyén volt, hibátlanul működik is.
A kapcsoló alatt a 6 db csavarból egyik három a motoron az egyik sor, a másik három a másik sor. Leírtad, melyik sort kell összezárni a nagy fordulathoz. Már csak ki kell mérni, melyik hármat zárja össze a kapcsoló. A sorrendre figyelj a bekötéskor, nehogy fordulatszámváltásnál irányt is váltson!
Már működik, aznap összeraktam, egyenlőre ideiglenesen, csak a kisebbik fordulaton, 230 bekötve, kondikkal.
A nagyobbik fordulaton olyan hangja van mint egy Boeing 747-nek felszállás közben. Valóban egy kiváló gép, nagyon örülök neki, hogy sikerült megszerezni. Eddig minden működik rajta, kivéve az előtolást, azt még nem néztem meg. Holnap munkába kell álljon. Régóta állt. Amit lehetett bezsíroztam. Erbe, kezdem azt hinni hogy az utcánkban laksz. Amit leírtál, majdnem teljesen illik rám Köszönöm a segítséget!
Csupán ~300 km választ el.
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni, mert sajnos tökhülye vagyok az elektromotorokkal kapcsolatban. (Sokminden másban is, de az más kérdés…) Adva van egy 400 V-os, háromfázisú villanymotor. Elvben, ahová venni szándékoztam, lett volna három fázis (kiépítve) de mégsincs. (Utólag derült ki, szopás, meg tényleg hülye vagyok. Egy körfűrész meghajtásáról van szó, amit jó lenne mindkét [egy, ill. három] fázis megléte esetén használni, nyilván nem egyszerre, hanem ami épp van.) Arról van némi tudomásom, hogy lehetséges egy ilyen villanymotort úgy átkötni, hogy némi (30%) teljesítményveszteséggel 220 V-ról is üzemeljen. Ez egy 2,8 KW-os, indukciós motor, három fázisú meghajtással. Elvben bőven elegendő a majdnem 2 KW is, csak „mukodjon”. Mivel előbb-utóbb lesz három fázisú csatlakozási lehetőség, vissza lehet majd állítani az eredeti üzemmódjára, de addig is… Elnénézést a kis bevezetőért, csak hogy érthető legyek. A motor paramétertábláját és a bekötésdoboz belsőjét feltöltöttem. Ha jól tudom, ún. delta kapcsolással és egy jól méretezett kondenzátorral megoldható a kérdés – és itt áll meg a tudományom. Olvastam már hat kivezetésről, melyeket megfelelő módon lehet csillagba vagy deltába kapcsolni, csakhogy itt max. négy kivezetés van, amiből egy a nullás… Vagy nem is tudom… Szóval, ebben szeretném a segítségeteket kérni: mit kéne csinálnom, hogy egy fázissal is működjön a motor? (Bekötés, esetleges kondenzátor méretezés [típus?].)
Szia!
Ezt nem lehet átkötni 230V-ra, úgyhogy forszírozni kellene a három fázis kiépítését. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2020
Miért nem? Legfeljebb gyenge lesz. Csillagban is elmegy 1~, 230 V-ról. Én tekertem autótrafót egy kisebbhez, elég erős maradt. Varrógéphez. Ez itt nem opció.
Halvány lepkeszellő lesz az ereje, el fog tűnni a teljesítmény ekkora feszültségcsökkentéstől. Nincs 400/230V-os váltási lehetőség...
Autotrafóval én is kötöttem be 3 kivezetésest gabonafúváshoz. Padlásra nyomatták fel. Persze kellett hozzá 1 kW-os autotrafó. No meg megfelelő feszültségű kondi. Üzemivel oldottuk meg. A ventillátort kellett felpörgetnie, egész jól indult.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2020
Szia
Én úgy szoktam számolni hogy 750watthoz 35µF kondit teszek állandóra, de mostanában annyi kondim van hogy mindig megpróbálok kisebbet-nagyobbat. Ha jó a füled akkor lehet hallani hogy üt a motor. Az azért van mert a kondi túl nagy, és ellendolgozik a többi tekercsnek. Ha túl kicsi, akkor meg nem érted el a maximális teljesítményt amit ilyen ütemben ki lehetne hozni belőle. Én minden motoromat bekötöttem egyfázisra, muszály volt mert a háromfázist bekötni 200-300K. Ezt a motort nem ismerem, de én mindig úgy kötöm hogy a három bemennő fázisból az egyiket nullánál hagyom, a másik a fázis, a harmadik a kondenzátor egyik kivezetése, a kondi másik vége meg a fásisra van kötve. Ha lehet inkább deltába, de nem mindig lehet. Az iditokondit meg nyomó gombbal szoktam megoldani, egy olyan gombbal ami egyben zárja a kondit, és egy mágnes kapcsolót, ami a motornak ad áramot. Ilyen átalakításnál mindig csökken a teljesítmény! Úgy hallottam hogy 40%ot, de szerintem annyit nem, bár biztos motor függő. Ha valamit elírtam vagy rosszul tudok a többinek majd kijavítanak Ja, és vigyázz nehogy megrázzon az inditokondi, mert az nagyot csíp.
Szia!
nincs 9 vagy 12 kivezetés --elkötve szigszalaggal stb? |
Bejelentkezés
Hirdetés |