Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv,
A status2 a riasztó barna vezetéke,ide kösd a kp.zár kapcsoló ledjét,erről fog be-ki kapcsolni. A kp.zár utólagos vezérlése egyszerű,de használni mégis bonyolult. Ugyanabban a kapcsoló csatlakozóban ahol a status2-t kötöd,van egy vezeték,amire ha negatív impulzust adsz,bezár.Ha még egyet,kinyit. Ha jól emlékszem(mérd meg kérlek), a távirányító modul kimenetei negatívot adnak.Összehozod őket 2 diódával (pl4001) és rákötöd az impulzusos vezérlésre. A gond csak annyi,hogy ha egyszer megnyomod a belső kp.zár kapcsolót és elfelejted,megfordulhat a vezérlési sorrend.
Nem tűnik túl biztonságosnak, hogy ajtó nyitásra inaktíválja magát. Hiszen ha betörik az üveget, a vezető oldali kilincs belülről nyitni fogja. Más honnan nem lehet valami jelet levenni? De minden esetre nem működik így sem, pedig raktam diódát is ahogy a gyári rajz írja. Vagy az ajtó nyitó modul zavarja?
Arra gondoltam, hogy a központi zár, nem egy vezetéken keresztül vezérli a zárakat? Mert akkor arra raknék feszt vagy testet és úgy nyitnám.
Hm.
Pedig ha rajz szerint van kötve, működnie kell. Ellenőrizd kérlek testet,tápfeszt,a can H és L vezetékeket. Nem értem miért kapcsolna ki ajtó nyitásra?Akkor mi értelme lenne? A közponi zárat meg tudod vezérelni a vezető ajtóban levő zár működtetésével? A kp.zár motorokat végül is meg lehet vezérelni,de az sem olyan könnyű. Meg kell keresni,hol jön ki a többcélú vezérlőegységből.El kell vágni,mert a vezérlőegység alapból negatívot tart a motorok mindkét pólusán. Ha megpróbálnál tápfeszt kapcsolni így a motorra,zárlatot okoznál. Rádió modult lehúzhatod,de ha jól van programozva,akkor már azzal is kellene működnie.
Ez volt az első furcsaság mikor megvettem. Bezártam távirányítóval, vártam 5 percet, majd belülről kinyitottam simán a vezető oldali kilinccsel (kívülről értelem szerűen nem lehet nyitni ilyenkor) - másik ajtók kilincsei nem nyitják a kocsit. Már gondoltam rá, hogy valahogy relézem hogy ne lehessen nyitni. A központi zár gombja fent viszont pár perc után letiltásra kerül, így oda sem lehet a riasztót kötni, mivel utána hatástalan marad a nyitási jel (bár ennek nem látom értelmét, ha amúgy belülről a vezető oldali ülésről lehet nyitni).
A test, táp oké, kis kék led villog lassan. De nem riaszt be, ha nem nyomom meg a saját távirányítóját. Ha a saját távirányítójával beélesítem, akkor villogtatja az indexet, tehát úgy veszi a jelet. Ilyenkor elkezd gyorsan villogni a kék ledje. Ha viszont a kocsiéval próbálom nem kezd el gyorsan villogni, ebből gondolom hogy nem riaszt be - meg abból hogy ha kulccsal kinyitom az ajtót, akkor sem riaszt be. A H és L vezetéket úgy kötöttem ahogy a képen is van. Onnan a nyitás és zárás jelet kellene csak kapnia nem? Majd az alapján villogtatja az indexet. Lehet valahogy a H és L kapcsolatot teszteltetni? Az indexet a kocsi is villogtatja nyitáskor záráskor. Riasztáskor kellene csak neki. A két index kimenetet viszont nem kötöttem be, mivel a tetőn lévő vészvillogóval villogtatja. Gondolom ez nem lehet baj. Valamint ajtó kulccsal nyitására sem jelez be. Utóbbira arra gondoltam, hogy egy relén keresztül veszek jelet a belső világításból. Bár az kicsit lomhán kapcsol fel. És rákötöm a motorháztető nyitására. Akkor az lehetne minden nyitási riasztás bemenete. A vezető oldali ajtókilincs nyitása nem nyitja a központi zárat csak azt az ajtót. Egyelőre a következő gondokon szeretném átrágni magam: - miért nem érzékeli hogy nyitom zárom a kocsi távirányítójával az ajtókat? - miért nem élesedik ki-be nyitáskor és záráskor? - lehet-e analóg módon ajtónyitást bekötni valahová? A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2020
Ok.
Sok fontos infot leírtál most. Tehát a távirányító modullal működik,ok. A led gyors villogása kikapcsolás után jelentkezik-jelzi hogyha nem nyitsz ajtót,vissza fog élesedni.Ezt most a hasznodra fordíthatod;ha a gyors villogási fázisban nyitsz egy ajtót,es a led elalszik,az azt jelenti hogy lát ajtó nyitás jelet can-en. Ha később zavar ez a funkció,kikapcsolhatod az automatikus visszaélesedés (rearm) funkciót,és akkor nem fog gyorsan villogni. -ellenőrizd,hogy ha beülsz,magadra zárod a gyári távirányítóval,a tetőben levő kp.zár kapcsoló piros led bezáráskor világít-e.Rajzhoz képest jó helyre van kötve, a diódát nyugodtan kiveheted. Hülye kérdés, de a bizonság kedvéért felteszem,kérlek ne sértődj meg;a can bekötés vezeték színeit.A riasztó sodort érpárból sárgát az OBD 6.pin szürkére;a riasztó lilát pedig az OBD 14.pin narancsra kötötted? Mára ennyi,folyt.köv.
Most rádugtam a laptopot és csináltam róla pár képet, hátha a beállításoknál lesz valami, bár mindent végig próbálgattam. A státusz ablakban nem jelzi a program: ha kinyitom az ajtót, ha lezárom a kocsit, ha a lezárt kocsit kinyitom távirányító nélkül, ha a riasztó távirányítójának valamelyik gombját megnyomom. Valamint a sziréna sem szólal meg. Felraktam a FWDCS_1408_GRUPA_A.bin frimwarwe-t hátha jobb lesz, de nem.
Sajnos mint írtam az ajtó nyitásra egyáltalán nem reagál. Igen, ha bezárom világít egy ideig. Megnéztem, de igen így van kötve az obd-be ahogy írtad. Van valami ötleted? Kezdek értetlenül állni előtte miért nem megy. Jól érzem, hogy a vészvillogóra kötés a villogtatást hivatott csinálni, a motorháztető nyitását annak védelmére kell bekötni, míg az obd-n kellene neki az ajtók nyitásának és zárásának jelét fogni és a központi zár nyitásának-zárásának jelét? De akkor minek a tetőn lévő központizár gombját bekötni? Megnéztem a kocsi kapcsolási rajzát és ott a tetőn lévő központi zár kapcsoló A3 lába a zár jelet adja, míg a B3 ami nincs bekötve adja a nyitás jelet.
Szia,
A programozásban is találtam néhány problémát: -A brown wire menüpont fontos lehet,mert ez a status2. Elvileg automatikusan át kellene állnia amint az autó típust kiválasztod. Ha van olyan lehetőség hogy status,válaszd ki. -Rearm legyen 0 -A disarming with tytan remotes only -t válaszd "nem"-re,mert így most csak a távirányító modulra kapcsol ki,a gyárira nem. -Passzív élesedést és immobilisert, rablásgátlást kapcsold ki szerintem.Meg fogsz tőle őrülni. -jármű can bus vezérlésnél ne vezéreljen semmit. Ha a számítógépedet oda tudod vinni az autóhoz és összecsatlakoztatod usb-n,mikor a riaszzó tápon van,a status monitoron látod,milyen jelek aktívak.
A barna kábelre 4 féle lehetőség van:
- pager - pager pulse - reverse gear - immobilizer (relay nc) Melyik legyen? Igazság szerint mindet végig próbáltam. A rearm nem azt jelenti, hogy zárás után ha véletlenül kinyitom vissza riasszon? Ahogy a képen is van, csak a led villogtatást írja ki. Semmi más eseményt nem ír ki. Nem lehet hogy másik verziót kellene feltöltenem? Te melyikkel használtad?
A barna vezeték funkcióját elvileg úgyis felülírná az autó típusa.
Ezt az új program felületet még nem ismerem,nekem még régebbi van. A rearm azt jelenti, ha kikapcsolás után nem nyitsz ajtót,akkor beállított idő után visszakapcsol,feltételezj hogy véletlen nyomtad meg a nyitást. A gyári rendszer egyébként is visszazárná magát,és a felhasználók általában nem értik,miért villog még mindig a led,ha egyszer kikapcsolta.Ezért javasoltam a kikapcsolását. Még egy dolgot megnézek,utána a forgalmazótól kell segítséget kérned.
Ez az utolsó lista amihez hozzáférek.
Ez is azt írja,hogy OBD 6-14 a can. Nincs több ötletem.
Igen én is néztem és a kocsi kapcsolási rajzán is az.
Na ma postára adtam a forgalmazónak, küzdjenek meg ők vele. Azt mondták hogy mennie kellene és másik riasztó típust nem is tudnak ajánlani ehhez a kocsihoz.
Vissza jött azzal hogy jó, nem nyúltak hozzá. Pedig valamit csak csináltak, mert rádugva a csatijaira rögtön nyöszörögni kezdett a riasztó szirénája. Viszont baromi halkan. Aztán szétszedtem a hangszórót és tele volt vízzel! Most szárítom ki. Nem is értem hogy lehet olyan szirénát csinálni ilyen célra, amiben a pára így le tud csapódni belül. Szóval úgy néz ki működik. Köszönöm a segítséget.
Sziasztok!
Hogy érdemes ultrahangos belső érzékelőt elhelyezni? 3 sorban vannak az ülések és a hátsó mozgásra nem jelez ha az első szélvédő jobb és bal oldalán van felül.
Sziasztok.
Vettem egy delight 55076 riasztót. Lakásba szereltem fel, csak ajtónyitási riasztásra van bekötve. Működik is. Ha lezárom és ajtót nyitok, szirénázik. Oké. De ha kikapcsolom a riasztót és ajtót nyitok, kb fél percig kattog az indexvilágíttató reléje. Ezt még meg is szoknám. De ha ezután becsukom az ajtót, kb10mp múlva 3-at csipog a sziréna!! Ráadásul minden ajtó nyitás-csukás után. Ki lehet ezt valahogy iktatni? Segítsetek kérlek, mert a szomszédok már nem nagyon köszönnek. ,,
Valamelyik figyelmeztető jelzés lenne? A leírását kellene megnézni és kikapcsolni, ha lehet.
Esetleg rakhatsz egy 1xs-es késleltetőt a szirénára, addig néma...
Sziasztok, Fabia 1 utólagos riasztó. Tudja valaki, hogy ennek mi a tipusa vagy száma ami alapján találok leírást? Semmi nincs ráírva. Ki szeretném vagy kötni a késöbbiekbe vagy állítani mert össze vissza működik, pl kinyitom ajtót felkapcsolja a vészvillogót. Illetve az egyik doboz vezérli a központi zárat a másik a riasztót? Nem mertem lehúzni nehogy az immo letiltson.
Szia,
Ők forgalmazták emlekeim szerint:Bővebben: Link Az ajtónyitásra index villogtatás "normális" ezeknél a riasztóknál,azaz nem egészen... Szerintem egy kevésbé szakmai fordítás a jelenség oka. Egész egyszerűen a motortér kapcsolót kötteti a rajz az ajtóra. A kinyitott motortérnél villogtatni az indexeket sokkal logikusabb... Igen,a kisebb doboz egy utólagos központi zár elektronika, a nagyobb a riasztó,ezzel így nincs gond. Az indításgátló rész egy sima relé,(nem hazudok,láttam már így forgalmazó általi fordításban Az indításgyilkos relé. (Starter killer)
Értem,köszi! Riasztót én valahogy ki tudom iktatni?
Lehúzod a csatlakozót..
Idézet: „Lehúzod a csatlakozót..” Azzal csak azt éred el, hogy az autó sem lesz indítható. A riasztó indításgátló funkcióját is meg kell szüntetni. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2020
Írtam az említett cégnek, hátha ráismernek, bekötési rajz kellene, mert ha a veszvillogot le ki tudnank kötni mar jo lenne.
Ha egyáltalán bekötötték.
Plusz mint írtam egy külső relét vezérel egy negatívos kimenettel. Bekapcsolt állapotban ad negatívot a relé egyik tekercs kivezetésére,a másik párhuzamos a blokkolni kívánt körrel. Ha jól emlékszem tán narancs vezeték megy a reléhez. Ha be van kötve,kösd ki a relét és állítsd vissza az elvágott gyári vezetéket. És akkor mindenkinek igaza lesz.
Üdv, vettem egy piros villogó ledes ál riasztót.
Be is kötöttem ahogy kellett, az állandó +12v a rádió csatlakozótól hoztam el, ki is mértem, a gyújtás +12v pedig a szivargyújtóról vettem le. Az a probléma hogy ha nincs gyújtás az autón akkor is a szivargyújtón megvan a +12v a villogóval azonos ütemben pulzálva. Valaki találkozott ilyen jelenséggel? Esetleg tudja a megoldást? Egy 2007 Toyota yaris az alany.
Tudna-e valaki segíteni sR-5 riasztó átalakításában?
Mozgásra, ajtónyitásra kb. 1 percig másodpercenként meghúz-elenged a relé, amire pl a kürtöt lehet kötni. Nekem az kellene, hogy addig az 1 percig legyen behúzva a relé, utána engedjen el. Ha valakinek lenne hozzá kapcsolási rajza, megköszönném. Ha meg segíteni tudna valaki, hogy lehet átalakítani, azért meg végtelenül hálás lennék. 30 éves jószág, ha a kétoldalas nyákot kellene visszarajzolnom, akkor inkább - ha fájó szívvel is, de elengedem.
Sziasztok,
új tag vagyok az oldalatokon és a segítségeteket kérem. Fórumot átböngészve sajnos nem találtam infót a problémámra. Régi autómban utólagosan beszerelt Piranha CS1 riasztó van 1992-ből, amihez vettem egy távirányítót, de nem tudom, hogyan lehet rátanítani. Angol oldalon levelezve csak a CS3-nál tudták leírni, hogy a fehér/piros vezetéket kell testelni a tanításhoz, de a riasztómba nincs bekötve fehér/piros vezeték. Két fekete két pines csatlakozóhoz viszont nincs csatlakoztatva semmilyen kábel. Van valakinek kapcsolási rajza vagy információja, hogyan tudnám párosítani a második távirányítót? Segítségeteket előre is köszönöm!
Szia,
Sajnos én már csak az utódját ismerem,ami már nem Orvel gyártmány. Ott egyszerű a tanítás,gyújtáson kell tápfeszültségre helyezni,nyomni a tanítandó távirányítókon (mindkettőn)bármelyik gombot és kész. Azt nem ajánlanám,hogy az akkusarut gyújtáson tedd fel,nem szerencsés. Látom nem okoz problémát a szétszedése,inkább a riasztó csatlakozóknál próbáld. Amit ismerek ott a piros-fekete a gyújtás vezeték. Egyébként 92-ben ez még nem sima fix kódos forrpontos(fólia vágós)kódolású? Szia!
Ezeket találtam CS1-hez.
Kód felejtés nem tudom mennyire jellemző,de távirányító elemet terhelve mérd meg,tehát rámérsz az elemre,majd megnyomod valamelyik gombját és nézed mennyit esik a feszültség.Ha pl 6V tápfesznél 5V-ra lemegy,érdemes új elemmel próbálni. Gyorsan beleolvastam,itt egy kicsit más,kikapcsolt állapotban 3x gyorsan gyújtás,működő távirányító 2.gomb megnyom,led villan,tanítandó 1.gomb megnyom 2x. |
Bejelentkezés
Hirdetés |