Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos nem látom a típusát. A házal együtt vettem, eddig nem volt vele baj... Leszedtem az előlapot,m de ott sincs típus. Esetleg ötlet, hogy merre keressem? Közben talán megtaláltam: Saunier Duval Semia F 24 E
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2020
Szia! Ha a fűtést bekapcsolod a termosztáttal és úgy van HMV akkor a radiátorok is melegednek? Az az érdekes, hogy amit írsz:
Idézet: az váltószelep hibára enged következtetni, hogy nem áll át fűtésre de ha ebben az esetben HMV vételezés van akkor a víz-víz hőcserélőnél a kazán leadja a teljesítményt. Ez azt jelenti, hogy a kis körön van nyitva a váltószelep által a víz útja. Azt viszont nem tudom, hogy ez e az alapállása a kazánnak és nem e az átfolyás érzékelőnek kell kezdeményezni a háromutú szelep átállását HMV vételezéskor. Bővebben: Link „Ha pl. a termosztáttal bekapcsolom a fűtést, és bekapcsol a kazán, akkor van melegvíz is.”
Igen. Melegednek a radiátorok is, a padlőfűtés is megy és van melegvíz is...
Talán akkor a váltószelep vagy annak a motorja Bővebben: Link lehet hibás, mert feles állásban van vagy nem áll át a rendeltetésszerű állásába, ezért lehetséges, hogy van fűtés és HMV is egyszerre. (hazai árfekvésben) Nem tudom, hogy mi szokott lenni a hibája ennek a szelepnek, mert ez egyben van az egész szeleptesttel. Nincs külön a motor és külön a szelepfelújító készlet.
Beretta Ciao Green 25 C.S.I. kb 3 éves kazán hiba jelensége az alábbi .
A hiba jelzés előtt a víznyomás jelző lassan, hetek alatt lefele ment majd 1-ik nap közel 0-ra esett . (nem tudom állandóan figyelni mikor, mit, csinált csak ritkán) A kazán alján lévő vízcsappal újra felvittem a nyomást 1 - 1,5 bar közé. Ki - be kapcsoláskor elindul, pár perc teszt/beállási folyamatok alatt A04 "végzetes hibával" áll meg. Tekerői (kissé fura egyedi kezelési logikával) közép állásban vannak. A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
Erőt s egészséget, hölgyek urak!
Van egy 2008 ban beszerelt Saunier Duval Semia F24 típusú kazánom /Mellékelem a tábláját./ A kazánnal kezdetektől nem vagyunk jóban, annak ellenére, hogy akkoriban sem a legolcsóbb kategóriát képviselte. Mostanra azonban elérte a váltószelep probléma, hiszen számos alkalommal a radiátort melegíti a használati meleg víz helyett, illetve heti 1-2 alkalommal fűtés közben is lekapcsol a drága, piros jelzéssel. Kaptam rá /váltószelep csere/ ajánlatot, kb 90.000 Ft ról, azzal a jelzéssel, hogy ennek az ajánlatnak nem része a piros hibajelzés kiolvasása, illetve annak javítása. Most azon töröm a /nem szakértő/ fejem, hogy vajon nem lenne jobb egy új kazán? Tudna ebbe egy hozzáértő segíteni? Hiszen kondenzációs kazánokat már találni 2-300.000 ft ért is. Köszönöm a segítséget!
Sziasztok, olyan kérdésem volna, hogy Ariston Clas B Premium Evo kazánnál, dobálja az 1p1 mikor 1p2 hibakódokat és HMV vételnél, mintha forrana a víz-pezseg a hőcserélő felől. Valakinek van ezzel tapasztalata?
Fűtés része szépen muzsikál hangtalanul fűt, mind a pad mind a radiátor részen. Illetve még egy kérdésem volna, ha a fűtés oldali szűrőt szeretném kiszedni megtakarítani, ahhoz, minden előremenő visszatérő ágon a csapot elzárom aztán engedek le pár litert a kazánból, A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
Szia! Ha váltószelep baja van ami magába foglalja a motort is azt lehet kapni már negyvenezerért. Ha ügyes vagy ki tudod cserélni magad is. Az új készülék engedélyeztetésével is számolj. Az SD. kazán ezen típusa jó konstrukciónak mondható, mert nem bitermikus a hőcserélője.
Szia! A gázszelep cseréje után eltűnt a piros LED villogás, de a nyomás probléma maradt. Lehet hogy tényleg nincs benne nitrogén, az lenne a kérdés, hogy kb. hány bar levegő kell bele? Elég biciklipumpával csinálni vagy kompresszor kell? (van mindkettő kéznél)
Szia! Bővebben: Link Ezt a ckiccet azért csináltam, hogy ne kelljen mindig leírni az egésznek a menetét. ... de mégis leírtam.
Szia! Talán csak ennyi a probléma. A három év alatt elillant a nitrogén a tágulási tartályból amit pótolni lehet levegővel a leírtak alapján. Az "A04" hibakód az vízhiány lenne és a harang jel plusz a piros led az ennek a hozadéka vagyis inkább fordítva.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget, sikerült levegőt fújni a megfelelő helyre és most már tartja a nyomást. Örök hála!
Aha "túlnyomást" kell neki adni O2 ha N2 már nincs, ami aztán másik szelepet fog elrontani. Legalábbis erről is értekeztetek.
Ok , de lehet még kicsit keveset írtam , a jelenségről. Tehát működött, majd kezdett esnie a nyomása (ez nem tűnik fel egyből , nem lesed állandóan, víz tócsa se van a padlón ... stb. ). (használati meleg víz is jött belőle és radiátorokat is fűtötte) Több hét alatt lassan lecsökkent 0-ra és megállt a kazán A04 hibával.(ezen nincs piros led) Ezek után a víz nyomást a csappal kazán alján 1bar körülre állítottam be, a leírása alapján. Ki be kapcsolás hatására nem indult már el , a hibakód megmaradt. (A pár perces indulási folyamat lépései látszanak amit jeleznie kell) A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2020
A váltószelep sem működik jól, nem áll át rendesen.
Van olyan kazán amiben 1,2 bar kell, mert csak akkor vált át a víznyomás érzékelője.
Amikor a rendszer nyomása lement 0 bar értékre, akkor megnézted a TÁT-ban a levegő nyomását?
Gondolom a nyomás abban 1 bar körüli érték volt és csak azután nyúltál a feltöltőcsaphoz, ugye? Idézet: "Scarabeus" meg tudta csinálni amit leírtam neki de ha Te is odafigyelsz arra amit csinálni kell, neked is menni fog a dolog. Ha együtt melegedik a HMV és a fűtési kör akkor az váltószelep hiba. „a víz nyomást a csappal kazán alján 1bar körülre állítottam be, a leírása alapján.”
Sziasztok!
Bosch kombikazán kéményes, az vele a probléma, hogy mikor feszültség alá helyezem a kazánt akkor a fűtés egyből elindul, de a termosztát nem kapcsol be. Ha kinyitom a meleg vízcsapot akkor van meleg víz, ha elzárom a csapot akkor leáll a cirkó és minden rendben és utána is üzemszerűen működik. Mi lehet a baja? Köszönettel, Sándor Idézet: „hogy mikor feszültség alá helyezem a kazánt akkor a fűtés egyből elindul, de a termosztát nem kapcsol be” Szövegértési gondjaim vannak.
Sziasztok.
Segítség kellene. Van nekem egy FÉG Komfort 24K kombi cirkóm. Leszereltem, mert festettem a helyiséget. Most visszatéve elindul, de pár másodperc után lekapcsol. Mi lehet a gondja?
Egyet értek. Vagyis nem tudom, hogy akkor mi ott a probléma: A kazán, vagy a termosztát?
Szerintem arra céloz hogy kikapcsolt, azaz OFF, fűtést nem kérő állapotában a szobatermosztátnak bedugja a cirkót a konnektorba és elindul a cirkó fűtéssel. És amíg nem vételez meleg vizet, addig fűti a lakást. Ha HMV vételezés történt, utána minden beáll a normális üzemmódba.
Ez egy nyári áramszünetnél igen érdekes lehet amikor visszajön az áram, ha nincs otthon épp senki akkor 40 fokot csinál a lakásba. Nem tudjuk, milyen a szobatermosztát, buszrendszerű, on-off? Bár nem úgy tűnik mintha lenne köze a hibajelenséghez de első körbe én kikötném a készülékből a szobatermosztátot és próba. Ha így is elindul fűtéssel akkor igen érdekes és nem lesz egyszerű rájönni a hiba okára. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2020
Szia! Szerintem fázis érzékeny a készülék, tehát ha fordítva dugtad be a konektorba akkor nem fog gyújtani vagy leblokkol.
Idézet: „Figyelem! Ügyelni kell a fázis és a nulla megfelelő helyzetére: ezek esetleges felcserélése esetén a központi gyújtó egység leblokkol, amely a fázis és a nulla helyes sorrendbe állításával szüntethető meg.”
Köszi, erre én is gondoltam de ugyanúgy van bedugva a dugvilla a konnektorba, mint korábban.
Szia! Azért próbáld meg a dugvilla elforgatását. Egy próbát megér, mert már korábban írtam: A szomszédom Saunier Duval kazánja sok évig ment, egyszer csak leblokkolt és sok időbe került, míg rájöttek, hogy csak a dugvillát kell megfordítani a fázisérzékenység miatt. A szomszédom pedig esküdött rá, hogy ő soha nem fordította el a dugvillát.
Sziasztok!
Nem vagyok semmilyen szinten szakmabeli. Nos próbáltam elolvasni mindent itt de nem vagyok benne biztos hogy olvastam a megoldást a problémámra, amiben nem is vagyok biztos hogy az, ezért kérném a segítségetek! Adott egy Baxi 240 eco i falikazán. Nos nem figyelgettem túl sokat a készüléket az évek alatt de mintha ekkora nyomás mozgás talán nem volt régebben. Most 1,2 mutat alap állapotban hidegen működés nélkül és ha bekapcsol a fűtés vagy a meleg víz akkor mondjuk egy kád jó forró víz ideje alatt felmászik 1,8 ig ha a fűtés és a meleg víz egyszerre megy akkor 2 körülre, picit fölé kb. A közelmúltban mondjuk ami történt az annyi hogy a fűtés körön a legmagasabb ponton lévő automata légtelenítő szelepek tönkre mentek elkezdtek csepegni folyni amit én cseréltem magam. Kikapcsoltam a kazánt, leengedtem a nyomást a rendszerből és kicseréltem a szelepeket majd vissza töltöttem a vizet amíg 1 körül nem volt a nyomás majd járattam és némi hangolás által beállt ez jelenlegi helyzet. Na most lehet én emlékszem rosszul de mikor beköltöztem jó pár éve akkor ez a nyomás mutató nem mutatott ekkora mozgást szerintem. Szerintetek ez normális így? Vagy lehet nekem is az a gondom amit olvastam már itt hogy autópumpával valami nitrogén tartályt vissza fújni 1 bar-ra? Előre is köszi a választ!
Lehet amikor le volt engedve a rendszerből a viz, akkor kellett volna felfújni a tágulási tartályt. Még az is lehet, hogy emiatt kezdett csepegni a rendszer. Ha nincsen hová tágulnia, akkor nagyon megnőhet a nyomás...
De én sem értek hozzá. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2020
Nem ismerem pontosan e kazánt, de úgy általában érvényes: Az 1,2 és 1,8 bar nyomáskülönbség nem probléma, ez a rendszer hideg-meleg állapota, de amikor leengedted a rendszerből a nyomást, akkor kellett volna a tágulási tartály nyomását mérned és ha kell, utána pumpálni. Nulla rendszernyomás mellett a TÁT levegőnyomása úgy 1,2 bar legyen. Ezt most is megteheted: Rendszer nyomása leengedve nulla bar-ra, TÁT levegőnyomása mérve, ha kell akkor pumpálni 1,2 bar körüli értékre, azután vissza a feltöltés.
VIM korábban ennek pontos menetét már többször leírta. Bár van egy dolog: Az automata légtelenítő elkezdett csepegni? Az csak a levegőt hivatott kiengedni, esetleg piszok került a zárótest alá, vagy túl nagy lett a rendszer nyomása?
Nem tudom mi volt az oka de igen eresztett csepegett. Több mint 10 éves cucc lehetett vagy több szerintem amit abból engedek következtetni hogy 7 éve mellettem tette a dolgát és én azt sem tudtam hogy létezik amíg nem kezdett el folyni csepegni de tuti nem akkor szerelték be amikor beköltöztem. Én gondolok el koszolódásra de nem értek nagyon ehhez ezt is csak azért csináltam meg mert vagy horror összeget mondtak rá vagy "száz" év múlva jött volna valaki úgyhogy fogtam és kicseréltem. A nyomás is csak azért tűnt fel mert a zöld sáv aljából eljutunk a tetejéig a mérőn egy "sima" üzem alatt. De akkor meg próbálom megkeresni ezt a TÁT -ot benne és megnézni hogy mi újság vele. Köszi!
Szia! Ezt a piros tartályt keressed ott hátul aminek a tetején van egy autós szelep és rajta van a szelepsapka. Ha azt leveszed és jön belőle a víz akkor az selejt de ha nem akkor szerencséd van és tudsz bele pumpálni levegőt az ITT leírtak szerint. A színes rajz az pontos vázlata a készülékednek. Jó konstrukciójú a készülék ne hanyagold el, mert nagyon egyszerű még a javítása is.
A hozzászólás módosítva: Máj 24, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |