Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Nem vágom annyira ezt a teljesítmény igény sztorit (motor/kompresszor), de a 10 bárhoz lenne az a 1.9kW meghatározva és szerintem (de csak szerintem) a 6 vagy a 8 bárhoz elegendő a kisebb teljesítmény is.
Szia! Lehet, hogy az "áttekert" motorokkal volt ott a probléma, mert nem minden tekercselő tudja jól átszámolni 380-ról 230-ra az adatokat, persze ez nagyban függ az adott motor méreteitől, horonyszámától. A motor az működni fog csak nem adja le azt a teljesítményt a kívánt fordulaton.
Sajnos az adattáblájáról nem mentetettem le fotót de ez volt ráírva
6kp-cm üzemi, 1500-2000 u per min 1,5-1,9 KW.jpg Ifának néz ki még ha nem is a megszokott kinézetre Múltkor írtam az egyik komprimat, a másik is ifa meg 80 literes a tartálya de szépen viszi az 1100wattos gyors fordulatú indítókondis moci. Láttam már a neten 750 daráló motorral ifa kompresszort amin gyári ifa tgk.-ra való ékszíjtárcsa volt
TK200 téma...
Kézzel megforgatva feltűnt, hogy egy főtengely fordulat alatt csak egyszer szuszog a nyomó ág. Levéve a hengerfejet, gázolajat a szelepekbe töltve az egyik kisebbik szelepnél elfolyik. Próbáltam villás kulccsal kitekerni a két felső 27-es kulcsnyílású "csavart", de egyik sem akart megmozdulni sem, pedig üvöltöztem már vele rendesen! Mi a megoldása ennek? Gázlámpával melegítve sem indult, meg nem is mertem annyira, az autókból kiindulva nehogy eltekeredjen nekem a hengerfej, és utána meg a tömítésnél fújjon ki. Hogy tudom én ezeket a szelepeket szétszedni? Kapni ezekhez felújító készletet valahol, vagy hogy működük ez?
Tedd vissza a hengerfejet, és úgy próbáld kiszedni. Kis wd40, kis melegítés, sok káromkodás aztán csak kijön.
Én vagy 5éve vettem hozzá cuccokat, a draspó-tól. Alkatrészkatalógusból kiirtam a cikkszámát ami kellett nekem, emailben elküldtem, ők meg küldték postán. Tömítést meg a tömítésgyárba (Debrecen) is van, jó minőségű.
A draspó. Lehet, hogy egy kicsit rá is koppinthatsz arra a leszorító csavarra, hiszen a nyomó szelephez tartozik és tőcsavar ragasztó fogja.
Köszönöm! Ma felhívtam a draspót, kaptam egy telefonszámot, aki az alkatrészekkel foglalkozik. Nem emlékszel, mennyire volt drága? Igazából más nem kell, csak a négy szelep, a hengerfal nagyon szép, gyűrűzni nem akarom. A tömítés készletet már korábban megrendeltem a tömítésgyárból, az már itthon van.
Akkor melegítem, megütöm, meg üvöltözök még vele egyet, akkor szét kell tudnom szedni, csak nehezen. A szívó szelepekhez köszörüljek valami célszerszámot, vagy azokat hogy tudom majd kiszedni?
Sziasztok! Építettem egy légkompresszort kéthengeres csepel kompresszoral, jól működik, de nem tudom melyik irányba kell forognia. A forgás irányt semmi nem jelzi, mind a két irányba termeli a levegőt, de az olajozás miatt aggódom. Ha valaki ismeri ezt a típust, kérem írjon! Köszönettel. V.J.
Szia! Nekem a berajzolt irányba forog. A lényeg, hogy ne a karter szellőző felé verje fel az olajat. A többi kép a kompresszorról. A képeket előzőleg megforgattam, hogy jól álljanak de nem kellett volna, mert megjelenítéskor visszafordultak (fene sem érti ezeket a programokat, hogy miért csinálják ezt).
Megfizethető volt. Pontosan nem emlékszem de 300-700 körül volt a szelep.
A szívószelephez célszerszám kell. Én egy laposvasat fúrtam ki, abba tettem két stiftet.
Köszönöm!
Ma hoztam el a homokszórótól a légsűrítőt, nagyon szép lett. Megmelegítettem a nyomószelepek rögzítő csavarjait, majd egy határozott csapást mértem rájuk kalapáccsal. Utána az egészet egy nagy satuba befogva, a 27-es villáskulcsot tenyérrel határozottan megütve meglazult mindkét csavar, szóval nem is kellett vele üvöltözni. A múltkor többet melegítettem, most a kalapáccsal rákoppintás tényleg sokat segített. A szívószelepekkel már nem volt ekkora szerencsém, a szelepházakra hegesztettem egy 24-es kulcsnyílású csavaranyát, és még melegében légkulccsal levertem őket. Máshogy egyszerűen nem jött le, így találtam legkisebbnek a veszteséget, bár a szelepházakat buktam, de nem volt mit tenni, az egyik szelep itt is eresztett, muszáj volt kiszednem őket. Utána a lecsupaszított hengerfejet alaposan átmostam benzinnel, szép tiszta lett belül a szívó és a nyomó csatorna is. Most megrendelem, ami kell, de nem mindent, mert a négy komplett szelep bruttó 32 ezer lett volna, de például a szelepülékek, a nyomószelep csavarjai és rugói is tökéletesek, ami jó, arra meg nem költünk pluszban. Ha haladok vele, jelentkezem!
32ezer négy szelep!? Az derék.
Neked van visszacsapó szeleped?
Urak!
Jikov kompresszor az alany. A szelep jobb menetes a hengerfejben? Melegítsem, kopogtassam? A forgásiránynak lehet jelentősége? A főtengelyen nincs "olajfelverő". Mintha az olajtérben nyomás lenne működés közben. Gondolom, hogy ez nem természetes, mivel ez a fajta kompresszor gyárilag rá van építve a motorblokkra, azzal közös az olajtere. Köszönöm!
Emlékezetem szerint jobb menetes. Nekem melegítés és "kocogtatás" segítségével sikerült kitekernem (40cm-es csillagkulcs fél kilós kalapáccsal ütve). A forgásirányról nem tudok mit mondani, sajnos a járvány miatt nem tudok elmenni a műhelybe megnézni.
Kartergáz keletkezik, aminek a kivezetését meg kell oldani. A hajtó tengely olajozása nyomott olajozású, a kép szerinti másik oldalon van egy furat a tengelyközépen ott kell olajat pumpálni a tengelybe fúrt lyukba (ami a hajtókarok forgópontjaihoz kerül). A hengerfely vízhűtéses.
Köszönöm!
Igen, komplett nyomószelep cikkszámra kérdeztem, a szívószelepnél nincs ilyen, de az ugye sokkal egyszerűbb, 3 alkatrészből áll az egész. Nem rendeltem meg a komplett szelepeket, csak amit szükségesnek éreztem. Így 15-ből megúsztam postaköltségestől az egészet. Ebben benn van a két tűgörgős kosár is, mert kézzel mozgatva úgy ítéltem meg, hogy túl nagy a lógása, de az újakkal sokkal feszesebben áll a főtegelyen a hajtókar, nem bántam meg a cserét.
Még csak most építem a kompresszort, így még nincs visszacsapó szelepem, de egyszerű dolgom van, mert autóval 5 percre otthonról van egy komoly pneumatikai és hidraulika-technika bolt, ahol bár nem olcsón, de jó minőségű alkatrészeket tudok beszerezni. Rákérdeztem már a visszacsapó szelepre is, akár 1" méretben is van. Szerintem, 1/2 vagy 3/4 lesz a befutó. Egy 120 literes tartályt fog tölteni a kompresszor.
Erre a furatra gondolsz az olajozás kapcsán?
Igen arra gondolt. Nekem is van egy ilyen kompresszorom, de én azt a lyukat ledugóztam. Csináltam neki egy kartert és abban van az olaj amit a főtengely csap fel a megfelelő helyekre. Készítettem még rá egy olajbetöltő/szellőző csövet szűrővel. A karterre tettem egy csavart az olajszint ellenőrzésére. Most nem azt a kompresszort használom, mert az egyik szelep nem zár rendesen és így nem igazán lehet használni. Ha gondolod készítek róla fényképet.
Ha készítessz pár képet, azt köszönöm!
Ezen is van karter, de elég kókány, így került hozzám. Szeretnék készíteni egy másikat. Köszönöm még egyszer.
Nekem sem sikerült túl jól, de így nem is érdekes. IFA kompresszor van helyette.
Ilyenhez csövet hol lehet venni? Szatmáriban nem tudták mi kell hozzá, valami roppantásról beszéltek, de ez csak rá volt húzva a csőre.
Az a kicsi a roppantógyűrű azt kell ráhúzni a csőre és meghúzáskor rászorul a csőre.
De nem roppant semmit, azt mondták, ahhoz speciális roppantó kell, és nem tudnak olyan csövet adni, olyan helyen kell venni, ahol ráteszik a csőre. Ez meg csak rá volt húzva ahogy írtam, meg te is azt írtad.
A hollandi meghúzásakor szorul meg. A csőnek kel passzolni hozzá. Légfék rendszerekhez ezt használják.
Én is azt írtam, hogy csak rá kell húzni. Nem én mondtam, hogy nem, hanem a Szatmáriban az eladó, mikor csövet akartam venni hozzá, és nem tudtam, mert nem adott, mert azt mondta amit írtam. Azt szeretném tudni, hogy ehhez pontosan milyen cső jó, és hol lehet venni?
Normálisabb traktoros boltban lehet venni. illetve légtechnikával foglalkozó boltban is. Légtechnikai cégnél a hajlítást is megoldják.
De ez olyasmi volt, mint a kábelköpeny anyaga, és kék. Milyen hajlítást?
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2020
Nem.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |