Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Kimondottan érdekesség, hogy ezt hosszú évek óta nem tudják/akarják megoldani. Időnként felröppen a hír, hogy egy-egy kamion alászorult.
Volt annál durvább is, amikor emeletes busz fejelte le (bámészkodó) utasokkal
Ha engem kérdeznének meg, akkor kaput/figyelmezetőt a lejáró elé tenném, nem utána. De nem kérdezett még meg senki erről... A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
Majd az uj polgármester biztos megcsináltatja....
Mindkét irányból van már optikai figyelmeztető. A városközpontból kifelé a benzinkút után (kút és a figyelmeztető között lehajtási lehetőség is van), befelé Ferihegy I után, ahol még lehet sávot váltani. Egyébként három ilyen aluljáró volt a Gyorsforgalmin (a 70 -es korlát és a BKV buszok felterelése után inkább Lassúforgalmi úton). Kettő helyett ma már felüljáró van, a Kőhídnál egyéb műtárgy akadályozhatja a megvalósítást: szennyvíz átemelő.
Attól függ melyikre gondolsz... Ha a gyorsforgalmira, ami a reptér fele megy, ott megszámolták mennyi jelzést és figyelmeztetést hagyott figyelmen kívül a buszos, mire beszorult - elég szép szám volt ez, s legalább két helyen ki tudott volna előtte hajtani.
Az ilyen esetekre kellene használniuk a nem létező eszük mellett olyan navigációs rendszert, ami tudja az útvonalon milyen magasságú járművel lehet közlekedni (létezik ilyen, kamionosok se mindig használják, mert minek is, jó a sima navi, ami a személyautóknak van kitalálva).
A múltkorában mutattam néktek, mit is lehet időnként találni a kidobásra ítélt lomok közt, elektronikai holladéknak nevezve... Az rft rádióról van szó.
Most pedig találtam hzzávaló (ámbár Videoton gyártmányú) hangszórót, pont 10w-os, 4ohmos, és még a borítása is ugyanolyan hosszanti faerezetű. És mindez működik! Én most nagyon örülök! A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2020
Az optikai jelzèst könnyü kihagyni. Ha a soför nem jut el agyilag a magassägig, nem néz felfelé. Olyan kell ami kolopmol a tetejön legaläbb két erösségi fokozatban. De utäna legyen kihajtäsi lehetöség.
Én a múltkor ezt találtam, Grundig CCF8300. Kis takarítás és működik minden része.
Illetve volt ott még egy lineáris karú lemezjátszó, de hangszedő nélkül, kicsit romosan, azt otthagytam.
Meg a vizecskét.
Lehet anélkül nem nagyon bírta volna.
Így lett élete végére SZTAKANovista (orosz help: sztakan=pohár)
Érdekes az eredeti linkelt cikk, számomra azonban a szokásos orosz csodahősökről szól, akikről gyermekük nyilatkozik sok év távlatából párás szemmel. A cikk szerzője is ismeretlen, ami szerintem alap lenne egy ilyen publikációnál.
Ebben a cikkben kicsit másképp mutatják be: Bővebben: Link További gondolatok, wikiről, ahol forrásokat is feltüntették. Valódi teljesítménye: A The New York Times egy 1985-ös cikkében rámutat, hogy Sztahanov valójában csak azért tudta véghez vinni ezt a hőstettet, mert a párt előre megszervezte az eseményt és több bányász segített neki. Idézték Konsztantyin G. Petrovot, a Centralnaja-Irmino párttitkárát, aki szerint: „Nem kellett, hogy Sztahanov legyen az első… bárki lehetett volna. Végül is nem egy bányászon múlt a rekord megdöntése, hanem egy új szénfejtési módszeren.” Eredeti neve: Születéskori neve Andrej volt, azonban a világrekord felállítása után tévesen, Alekszejként jelent meg a Pravdában. Az amúgy előre eltervezett eseményről ugyanis a bányából táviratot küldtek az újságnak, de abba csak a hős nevének A. kezdőbetűjét írták be. Az újságírók rövid gondolkodás után az Alekszej mellett döntöttek. Később Sztahanov erről levelet írt Sztálinnak, de ő azt válaszolta: „A Pravdánál nem tévedhetnek!” Röviddel ezután kicserélték a személyi iratait és a pártkönyvét, ahol már az Alekszej név szerepelt.
Idézet: Ez már az akkori ottani világ ismeretében is kalkulálható volt. Valamivel buzdítani akarták a népet. Egy ember abban a világban nem tudott volna semmit kezdeményezni.„a párt előre megszervezte az eseményt” Volt ilyesmi mozifilm is, ha jól emlékszem címe "A prémium" vagy valami hasonló. Arról szólt, hogy építkezésen egy dolgozó visszaadta a prémiumát, mert szerinte nem érdemelte meg. Az egész iskolánknak meg kellett nézni, óraidőben vonult a suli a moziba kötelezően. Népnevelés, ráhatás.
Az eredménye is meglett, hisz még évek múlva is emlékszel rá
Kb.: 44 éve volt, és íme a negatív hatás is tud nagyon emlékezetes maradni. Rendkívül vontatott unalmas volt, viszont nem kellett suliban órán lenni, ennyi pozitívum is volt benne.
Sajnos a vasfüggöny másik oldalán sem igen mentek a dolgok máshogyan. Emlékszem egy kb 2002-s kongresszusra az USA-ban, ahol az egész tisztelt társaságnak a világ minden sarkábol meg kellett néznie az akkori amerikai höskölteményt (1,5 orás filmet a cimére már nem emlekszem, biztos a nagy siker miatt) amit a Jugoszláv háboruban vitt végre. Természetesen egyedül gyözte le Milosevics meg Karadzics stb katonáit. De hasonlo filmek készültek a vietnami meg a többi "világmegválto" haborurol meg eseményröl is.
Vagy elég megnézni Merkel asszonyrol készült uj német propaganda filmet, ahol mindenki árulo meg csalo ( beleértve miniszterelnökünket, aki egyenesen Lucifer a filmben), aki nem engedi be a "szegény" migránsokat, és csak a Mutti dönt helyesen..... A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2020
Ez meg a jelen korunk legnagyobb rákfenéje:
Akkoriban a Idézet: , mindenki tudta ezt és mindenki a maga esze szerint állt az ügyhöz. „mert a párt előre megszervezte az eseményt” A mai "hösköltemények" szerzöi meg alattomosan eltitkolják kinek a megbizásából teszik azt amit tesznek, tüntetnek kétes célokért és hülyitik a népet mindenféle zagyvasággal.
Tipikus. "Minden szentnek magafelé hajlik a keze." - tartja a közmondás, ami úgy tűnik, hogy vezetők vagy fontosabb személyek esetében megtöbbszöröződhet, ezek szerint legtöbbször negatív értelemben...
Idézet: „hülyitik a népet mindenféle zagyvasággal” Erre lassan már nem is lesz szükségük. A "nép" önnönmagát is tudja professzionális módon hülyíteni a félreinformációs hírportálok (facebbokk és társai) segítségével. Legújabb saját tapasztalat: A fiam a hasznaltauto.hu-n meghirdette eladásra a motorját. A linket erről a hírdetésről megosztotta a facebookon. Egy órán bellül jött a kérdés: "Megvan-e még a motor, mennyi az ára, és mit lehet tudni róla?" Elmagyarázta, mint apa a hülyegyerekének, hogy ott a link, tessék rákattintani. Még aznap ötször jött ugyanez a kérdés, ugyan oda. Ennél tovább már hova kell hülyíteni?
Épp most volt egy kisebb konfliktusom egy hös bicajossal. Vagy 3 éve tüntetéseket szerveztek ( nem tudom, hogy ö is köztük volt), hogy *** fontos lenne egy bicikliut. Hihetetlen, de megépült teljesen elválasztva az autouttol, s meg egy kis alagutat is épitettek nekik, hogy ne kelljen keresztezni egy másik 3 sávos utat. Ma jövök a kocsimmal, ki tántorog elöttem Eddy Merkx felszerelésben a föuton? A bicajos barom. Rádudáltam, és mutatom neki az üresen kongo bicajos utat kb 6 méterre a föuttol. A barom megsértödik meg visszapofázik!
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2020
Moderátor által szerkesztve
Idézet: Sok épült mifelénk is, mozogjunk jelszóval követeli a lakosság, csak biciklis nincs rajta. Egyik legalább 15-20 Km pazar aszfaltozott bicóút. Gyakran jártam arra két évig kocsival, ritkán láttam ott bicósokat, de mindig ugyanazt a kb. tíz embert. Mondhatni ő értük épült sokszáz milliókból. „Vagy 3 éve tüntetéseket szerveztek ( nem tudom, hogy ö is köztük volt), hogy *** fontos lenne egy bicikliut.” A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2020
Moderátor által szerkesztve
Mifelénk is ez van. Igaz, hogy vagy 40 km-re vagyunk a fövárosi népségtöl, akik "el sem tudják képzelni" az életet bicikliut nélkül ( hát mégha biciklizni is tudnának). Itt vidéken mindenki immár vagy 100 éve bicajozik bicikliut nélkül is, és ha kell, akkor akár a frissen vágott tarlo sem akadály ha a cél világos. Két hete egy méröberendezést szereltek a bicajos utra, mert félö volt, hogy kinö rajta a kukorica. Kell valami kézenfoghato bizonyiték a milliok elköltésére.
Az itteniek meg amugy is a legrövidebb uton bicajoznak oda, ahova kell.
A rendőrségnek igen jó bevételi forrása lehetne a barom biciklisekből... (A normális biciklisek sajnos sokkal kevesebben vannak... De láttam már olyat is!) Csak meg kellene állniuk a megfelelő helyeken és büntetni. Még trafipax sem kellene, tehát sokkal olcsóbb lenne, mint autósokat büntetni... Kerékpársáv nem használata, kanyarodási szabályok, egyirányú utca, piros lámpa, zebrán átkelés (mert a zebrán a gyalogosok kelhetnek át, a kerékpárosoknak -elvileg- a zebránál le kellene szállniuk a bicikliről, áttolniuk, majd a túloldalon visszaszállni rá...), autóút használata (Igen, az M0-on láttam valakit biciklizni!) csak hogy a leggyakrabbakat említsem...
De pl. az is nonszensz, hogy nagyon sok egyirányú utcába beengedték a bicikliseket szemből (táblával), oda is, ahol a parkoló autók között éppen annyi hely van, hogy jó esetben elfér egy autó. De ha szemből jön egy biciklis, akkor hogyan tartsam meg az elvárt 1m-es távolságot tőle??? Oda nem kellene beengedni szemből, ahol nem fér el! De ez nem az ő hibájuk, hanem az út kezelőjéé, aki kitette a megengedő táblát. Ja, igen, mindenhová biciklis-utat építenek. Ahol van, ott meg felfestik az úttestre a biciklis-sávot. Mint pl. az ELTE körüli a Magyar Tudósok Körútján. Eredetileg az úttest mindkét oldalán van járda, és az egyik oldalon kiépített kerékpárút, de kb. egy éve felfestették az úttestre a kerékpársávot. Idézet: „De láttam már olyat is!” Nicsak, hol? A Guiness csodák könyvében, vagy a cirkuszi podiumon????
Frissen kiépítették, felfestették a Ferenc körúton a bicikli sávot. Van nekik biciklis lámpájuk - külön. SOHA nem álltak meg eddig a piros jelzésnél az üllői út előtt. Ha meg elcsapja őket - teljes joggal egy zöldön áthajtó autós, akkor az autóst veszik elő. Én bicikliztem, biciklizek eleget. De a barom biciklis szerintem az élet más területén is barom. Szerintem érdemes lenne egy bringatraffit felszerelni az ilyen lámpákhoz 8k-s kamerával, ami a facebookra dobja az arcát egyből, ha már rendszáma, jogosítványa és esze nincs, csak arca. A műegyetem után a Petőfi hídra jobbra fordulva is kereszteznie kell az autósoknak a biciklisávot. Ráadásul teljesen vakrepülésben, mert holttérből bukkan elő a bringás. A lámpa ugyan piros nekik (sajna néhol párhuzamosan zöld, ami a lehető legrosszabb konstelláció), de ezzel ugye minek foglalkozzon a bringás - lassítson a hülye autós - aki mellesleg nem is látja. Az Erzsébet híd alatt az Attila út felé nem egyszer a gyalogátkelőn masíroznak át a túristák segway-el. Nyilván nem szálnak le - és sokszor nagyon hirtelen, a semmiből bukkannak fel. Nekik sem kell rendszám és jogsi, de ha elütöm én vagyok a hülye. Pedig az én féktávom és sebességem gyalogosra van méretezve és látható átkelőre. Nem láthatatlanul az útra száguldókra. Majdnem ugyanott csak kicsit feljebb kifutott fejhallgatóval egy gyerek elém a zebrán - szintén egy bokor mögül. Ezekre nem lehet ép ésszel felkészülni. A budai rakparton nem egyszer látom a bringás fején az usanka méretű fejhallgatót. Még véletlenül se hallja meg, ha keresztezi a villamost...
Ott is érvényes: A népesség ~10 %-a hibás! Na, ők a hibásak, mert kilógnak a normáltalanok közül.
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2020
Áh dehogyis. A hazunktol alig 50 m-re megy egy extra komfortos bicikliut (kilométerenkěnt pihenövel. Gyönyöru napfényes tavaszi hétvégén 7 ( hetes) bicajost számoltak meg rajta a diákok! Most idetelepitettek egy elektronikus számlálot. (Amugy a családban mindenki bicajozik, én is azzal járok a boltba. igaz, hogy a bolt nem a bicajut mentén van.
) A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2020
Vannak nagyvárosok ahol a segwayt már kitiltották a turista k alol, söt ha jol tudom az e-rollekenek is befellegzett.
Ha egy ut közut, akkor ott garantálni kell minden résztvevönek az azonos jogokat, márpedig ez valahogy ezekre a kétkereküt használokra ez nem igen vonatkozik.
Nálunk ilyenkor százával rajzanak a bringások a bringaúton. De tavasztól (leszámítva az ideit) őszig is rendesen van forgalom rajta. Igaz, dühöngök eleget miattuk, mert fogalmuk sincs az alap közlekedési morálról, szabályokról. Az a baj, ha bemegyek Keszthelyre a boltba (~25 km, oda-vissza) korán (hogy ne zavarjanak), visszafelé már agyvérzés és infarktus közt tekerek, annyi barom van. Ráadásul az új (EU-pénzből!) utat hülyék tervezték olyan sz.. a vonalvezetése, helye! Ahelyett, hogy tizedéből a régit újították volna fel, ami már lassan használhatatlan!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |