Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A kimenő két azonos lábat illik összekötni, nem az egyik ide, a másik oda...
Amúgy jól gondolod, kapcsolj 12V-ot, és az mp3-nak stabkocka Ha nagyobb áram kell, gyakorlatilag azt építsd meg mint ami az FDC6324-ben van Felül PFET van!
Igen, a gyakorlatban összekötöttem volna.
Miért ugyan azt építsem? Ha külön csinálom, nem elég egy logikai NFET? Azt látom, hogy két kettő van benne egy N és egy P, valamint egy dióda alul. A P is logikai legyen?
Egy P fet elég lehet ha a vezérlőfeszed és a kapcsolt tápod azonos, pl 5V-os vezérlés, 5V-ot kapcsolsz.
Ha 12V-ot kapcsolsz akkor kell egy alsó N (logic fet vagy tranyó), felülre meg PFET
12V-ot fogok kapcsolni, mert akkor az erősítő 12V-ot kap, az mp3 pedig 5V-ot. Így akkor kell mind a kettő. Körbenézek itthon mi van és csinálok egy rajzot is. Ha azt is megnéznéd, hogy működni fog-e stabilan, azt megköszönném.
Sziasztok,
Újra itt vagyok egy láma kérdéssel amelyet ezúttal a tesóm kérdez, csak neki nincs regisztrációja, ezért kért meg engem, hogy járjak utána. A szőke fejemmel a lehető legegyszerűbben teszem fel a kérdést Eladja az autóját és a zene cuccot kiszedte belőle amellyel az a terve, hogy a kis udvari fészer, vagy műhelyében üzemeltesse 220V-ról. Az a kérdés, hogy hány Amperes 12V-os trafó kell neki ami hozza az autóban lévő 55 vagy 60Ah teljesítményét? Egy Sony magnója Bővebben: Link van amelyhez társul ez az erősítő Bővebben: Link, illetve ez a mélyláda vagy hagszóró Bővebben: Link, vagy mi az és elől pedig ez a komponent szettje volt Bővebben: Link Hány Amperesre van szüksége szerintetek, illetve ebben az esetben is 4 diódával csinál egyenáramot, vagy inkább alapból olyat vegyen ami gyárilag DC? Azt mondja a "csúcson" volt, hogy még a lámpa és műszerfal is nagyon enyhén, alig észrevehetően pislákolt, szóval volt kakaó. Köszönöm előre is a válaszotok, remélem nem bénázom el a linkeket, mert szőke vagyok szó szerint A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2020
Szia,
van rá saját topic: Autórádió erősítő szobai üzemre 14 oldalon keresztül fejtegetik a dolgot, szerintem azt lenne érdemes átnézni elsőként.
Idézet: „mert szőke vagyok szó szerint” Ez nem a szőkeség kérdése. Sajnos a férfiak nagy hányada így tartja. Vannak férfiak akik valóban buták, de akkor csak azt mondják, hogy nem ért hozzá. Viszont a nő ha nem tud valamit, akkor egyből rásütik hogy buta. Én tisztellek és becsüllek, hogy a tesódnak ily módon is hajlandó vagy segíteni. Biztos vagyok benne, hogy itt senki sem tart butának. Üdv a fórumon. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2020
És lám, öt és fél órán belül kapott a lehetőségekez képest korrekt választ.
Mondjuk látok ellentétes példákat is itt a fórumon, ahol direkt lányként regisztrál valaki, vélt, vagy valós pozitiv elbirálásban reménykedve.
Az erősítő elvileg 435 Wattos, I=P/U, szóval 345/12 Amperes kell elvileg, ha kihajtod az erősítőt. De nyilván nem hajtod ki.
És ne trafót keress, hanem tápegységet, mert ugyan a tápegységben van trafó, de nem csak az. És ha a fenti összefüggés "nem megy", akkor nem javaslom saját tápegység építését, különösen nem 230 Voltról. Lehet kapni ún. "LED tápegységeket", beírod gugliba hogy "LED tápegység 12V", aztán van rengeteg. 400 Wattost is láttam, de szerintem egy kis sufniba ekkora teljesítmény bőven overkill. Anno egy 30 m2-es szobába összeraktam egy hangcuccot a PC-hez, egy Videoton hangfalpárt egy Ebay-es D osztályú erősítőpanel hajtott, a tápja egy 18 VA-es dugasztáp volt (most az egyszerűség kedvéért fordítsuk a VA-t Wattnak). Soha nem volt maximumra tekerve, és nem volt panasz a hangerőre.
Szerintem sem kell ennyi.
Lehet ugye gondolkozni például kamionos boltban, mert nekik szoktak lenni hasonló problémáik. Lehet ugye elmenni a PC/Szerver tápok tápok irányába is. Lehet menni a LED lámpa irányba is. Az általam javasolt topic 14 oldalon keresztül tárgyalja, szerintem ne kezdjük itt újra, nulláról... Olvassa el Hajni és Tesója (rámegy egy fél nap), meg bármit is vesznek a a boltban, akkor az nagyságrendileg 5 számjegyű befektetés...
Egyszóval komoly tápegység kell, mert 435 W /12 A= 36 A csúcsáram leadására lesz szükség.
Idézet: Emellett okosnak tudják magukat. Ez viszont a legrosszabb. „Vannak férfiak akik valóban buták”
Sziasztok!
Az LM311 -es invertáló és nem invertáló lábaira az adatlapja szerint csak +-15V -ot köthetek. Ez azt jelenti hogy +15V-nál nem lehet nagyobb feszültséget adni neki, vagy csak a 30V-os különbséget szemlélteti. Nekem a referenciafeszültségem +12V lenne, és az invertáló lábra max +20V-ot kellene raknom. Ez a feszültség fog ingadozni (leginkább csökkenni) amit komparálnom kellene. Ezt még így elbírja az LM311? Előre is köszönöm a segítséget!
Hello! Cseppet félreérted a dolgot. Az abszolút maximum azt jelenti, hogy attól még nem károsodik. De vannak kritériumai. A bementi feszültség nem lehet magasabb mint a tápfesz. Sem a Vcc sem a Vee oldalon. Akkor köthetsz 20V-ot a bemenetére, ha tápfesz ennél magasabb.
Az Input Voltage Range -14,5V..+13V ig terjedhet. De a táblázat tetején (nem egészen pontosan mert csal Vcc van) látható, hogy ez +-15V táp mellett igaz.
Sziasztok!
Korábban kérdeztem, hogy szabad-e 12 V AC halogén izzó trafóval LED szalagot meghajtani. Kicsit ellentmondásosak voltak a válaszok, így egy konzervatív megoldást válaszottam. Vettem egy G4-es LED-es lámpát és betettem a halogén izzó helyére. Kicsit ducibb az új lámpa és nem fért volna bele, ezért galád módon leszedtem a takaró üveget és a LED lámpát befeszegettem a csatlakozóba. Nem szép, de most szép stabilan érintkezik és világít és persze nem is megleszik! Minden esetre leszedtem a burkolatot és a trafó leírását megtaláltam a neccen: TCI 50 STr/12 TS. Szerintem kicsit félrevezető az elnevezése: "TCI 50 Str/12 Mechanical 12V Low Voltage Transformer For LED And Halogen Bulbs", de gondolom ez csak arra vonatkozik, amit én is csináltam, azaz egy G4-es LED lámpát tettem rá. Gondolom, hogy magában a lámpában van egyenirányító és egy kondi a simítás végett. Köszönöm a válaszokat mindenkinek!
Vicces megoldást találtál valamint nem tudom követni a logikát benne, de ha neked jó, akkor nekem)/ünk aztán dettó.
Sziasztok!
Ismét segítséget szeretnék kérni! Van egy elektromos fűnyíróm, ami nem akar elindulni. Szétszedtem és azt látom, hogy valami fémes izét nyomott ki magából a motorhoz csatlakoztatott kondenzátor, szétnyomván a tetejét. Képet csatoltam. Ha jól látom, akkor ez egy 450 VAC 20 µF-os kondenzátor. Az elján van egy csavar is, amivel a motorházhoz lehet szorítani és a kábeleket sarukkal lehet csatlakoztatni. Ha jól tippelek, akkor ez egy motor indító kondezátor. Találtam is ilyen a HEStore honlapján 20µF 400/450VAC. Ez jó lehet? Előre is kösz! Cöcö A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2020
Elfelejtettem írni, hogy a TEXAS adatlapját nézzed, az korrektebb..
Basszus, neked már most megvan az Alien 6 teljes verzió élőben?
Hello! Minden kívánságod így teljesüljön.. 12V/56A
Akkor itt vége a történetnek, és mindenki örül.
Sziasztok! Adott egy tápegység 220 AC-ról transzformál 5v DC-re ledszalagprojekthez. A nulla és a fázis bekötése fix, nem felcserélhető (megtettem: durrant a biztosíték...:/). Ez elég nagy baj mivelhogy sima fali konnektorhoz csatlakoztatnám de nem fixen, hanem normalis villásdugóval, mert mobil a dolog. Namost ennél fogva minden áthelyezésnél kontrollálnom kéne melyik a fázis az adott konnektorban, hogy megfelelően csatlakoztathassam, ez fárasztó és nem valami elegáns..
A kérdésem tehát: nincs valami kis elöregyártott modul amit használhatnék, amit a kábel és a táb közé iktatnék és az mindig a megfelelő polaritást adná a táp felé? Esetleg egy okos megoldás? elöre is köszi
Miféle tápegység az ahol nem mindegy, melyik a fázis és a nulla? Ott valamilyen hiba, leginkább zárlat van.
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy (nem tudom jól gondolom-e), de azt szeretném hogy a mellékelt képen a BDX akkor nyisson ki ha a tápfesz. elérte a 13V-ot. Mondjuk hogy ez egy néha ingadozó egyenfeszültség ami le is csökkenhet egész alacsony szintre. Azt szeretném elérni, hogy amikor 13V alá esik a tápfesz. akkor a BDX kapcsoljon ki.
Ezért gondoltam hogyha egy 13V -os zénert a bázisra kötök, akkor az GND-re van húzva marad addig amíg a feszültség el nem éri a 13V-ot. Ekkor bekapcsol a tranzisztor és átereszti az áramot. Jó ez így, működhet az elképzelésem, vagy találjak ki valami mást? A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2020
Idézet: „durrant a biztosíték” Pontosabban? Kiolvad egy üvegbiztosíték ami a tápban volt, vagy a konnektor áramkör kismegszakítója oldott le, esetleg a ház főbiztosítéka (is), netán az egész utca áram nélkül maradt, vagy a Fi relé oldott le?
Hali!
Vigyázat, nem indító, hanem üzemi kondenzátor. A He linken is hibás, de a részletes leírásban már jól szerepel. Ha más boltban veszel akkor szigorúan üzemit kérj, az indító kondi csak az indulás idejére kapcsolódik motorra... |
Bejelentkezés
Hirdetés |