Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Ezt a videót csak az előhívás ideje miatt tettem fel , a szilikon ecsetre a videó elkészülte után leltem rá, de itt nincs jelentősége mert a DRY fóliát mosószódával kell előhívni ami egyáltalán nem bántja az ecsetet
Aha, akkor azért dörzsölted olyan vadul? Csodálkoztam is...
Igen ,a DRY adta a legjobb eredményt a kipróbált (sok-sok) technika közül ezért maradtam őmellette ... A Bungard nyák (gyárilag fényérzékenyített) drágább és sokkal érzékenyebb az előhívó töménységére hőmérsékletére a P20 szintén .. A DRY ha jól van levilágítva az előhívásnál nem lehet hibázni ....
A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2020
Láttam itt olyat aki ahhoz is NAOH-t használ, hígabban keverve, de valóban a NA2CO3 a hivatalos előhívója. Azzal nem lehet nagyon hibázni ha tovább áztatod sem.
Alucsíkkal? VAn füll műanyag iskolai ecset. Vagy zsugorcsővel is felfogatható a szőr.
A közönséges fanyelű festőecsetről volt szó. Különös tekintettel a lúgban pezsgő alura.
Nem vontam kétségbe, hogy léteznek más ecsetek. A kérdés feltevője sajnos csak azt nem közölte, hogy ő milyet használt. Idézet: Most közlöm. Nem alucsík, hanem vascsík. Ránézésre is vas, és a mágnes erősen vonzza. A szálak biztosan valamiféle ragasztóval vannak összefogva, a vascsík nem tartaná. Sajnos kuka elvitte, azonnal eldobtam véletlenül se kerüljön újra kezembe, nem tudom már lefényképezni. A fémtartóra én is gondoltam, azért vizsgáltam anyagát. De nem a vas a hibás, a másik -jó- ecset is vascsíkkal van készítve. Sokféle legolcsóbb ecsetet használtam már erre, ez az első ami kilőtte az előhívót. „A kérdés feltevője sajnos csak azt nem közölte, hogy ő milyet használt.”
Sziasztok!
Maratás után milyen lakkot használtok, hogy ne oxidálódjon a réz? Én legutóbb SK10-el fújtam le. Forrasztás után azonban eléggé látszanak rajta az újjlenyomatok. Valami keményebb lakk kellene ami még jól is forrasztható.
Ez pont jó lesz neked, nekem is ez volt a bajom az SK-10-el.
Jól forrasztható, gyönyörűen terül és hamar keményre szárad. A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2020
Én a Plastik 70-et néztem ki. Erről nincs tapasztalatod?
Nem tudom, nem ismerem.
Nem látom a leírásában, hogy átforrasztható.
Szépen terül, fényes marad a felülete akkor, ha forrasztás és lemosás után fújod a panelre. Kissé rugalmas marad de az ujjaddall nem tudsz nyomatokat készíteni bele. Úrjaforrasztani macera, a lakk megég és/vagy beleragad a folyasztószer, csúnya lesz, tehát élesztés után, készre szerelt állapotban érdemes használni.
Pár kép: Bővebben: Link. A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2020
Gondolom, rövid időn belül forrasztod. Elég sokáig lágy. Rá kell kicsit égetni, akkor kevésbé ujjlenyomat érzékeny. Valamint ha nagyon gáz én lemosom és újrafújom beültetés után.
Janigel: Ez mennyire forrasztható át és milyen lesz utána? Véglegeshez én is a Plastik 70-et használom, de nem tetszik ha javítani kell. Jobban kell melegíteni mint az SK10-et és a forrasztás széle elég csúnya ahogy Bakman is írta.
A V-66 nem csinál ilyen problémákat.
Nem kell jobban melegíteni, de azért nem fut rajta az ón úgy mint az SK-10-nél. Viszont nem érzékeny a fogdosásra, és jól forrasztható. Javításnál is tökéletes, csak arra kell vigyázni, hogy az ónszívóból kihulló törmelék hozzáragad. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2020
Hogy csinálod a ráégetést? Mivel lehet lemosni?
Denaturált szesz, izopropil-alkohol oldja.
Ha hagyod száradni két-három órán át 20 - 25 °C-os helységben, magátol is megkeményedik annyira, hogy ne tudj ujjlenyomatokat nyomkodni bele. Egyébként sütőben, 40 - 50 °C-on próbálnám meg, miközben nincs más otthon, legfőképpen a feleség. Ha ráégeted (még nem próbáltam), megeshet, hogy utána nem tudod lemosni.
20-25 fokon nem elég a 2-3 óra. Az több nap mire eléri ugyanazt a hatást mint a sütés.
designer: Ahogy Bakman írta vagy sütőben, vagy én hőlégfúvóval meg szoktam küldeni 300-400 fokon ha nem nagy a NYÁK, azzal 2-4 perc alatt megfelelően kikeményedik. Láthatod is a folyamatot. Bemattul mintha nem lenne rajta semmi. Utána is ugyanúgy lemosható Denaturált szesszel vagy IPA-val, ahogy Bakman fórumtárs írta. Idézet: Nem a sütésről írtam az értékeket. „két-három órán át 20 - 25 °C-os helységben, magátol is megkeményedik annyira, hogy ne tudj ujjlenyomatokat nyomkodni bele.”
Én 3d nyomtató fűthető asztalt használok melegítésre. A 4 sarkába tettem távtartót, így lába is van
Labortápra ráteszem, áramkorláttal szabályozható a hőmérséklet. Aliról $10 alatti összegből rendelhető, pl. ez is jó. Infrás hőmérővel mérem a hőmérsékletet. Mondjuk én elég régóta foglalkozom 3D nyomtatással, így vannak ilyen cuccaim itthon, nem ezért vettem, ez csak egy alternatív felhasználása.
A postázás során nem hajlik el a heatbad? Mert elvileg valami keményebb anyagot kellene a dobozba rakni, hogy megóvja a heatbad-et, de ennyi pénzből még erre is futja az eladónak?
Nekem az Aliról a mágneses ragacs+ PEI fólia+ vékony vaslemez(220*220mm) épségben megérkezett, kemény kartonpapírban jött+puki zacsiban.
Ez végülis egy nyáklemez, ami elég erős.
Sziasztok!
Rendeltem az aliról dry fóliát. A probléma az, hogy a képen látható kisebb nagyobb világosabb foltok vannak a fólián. Korábban rendeltem az ebay-ről, ugyanez volt a gond, gondoltam egy rossz széria. Na, de másodjára is? Más is tapasztalt ilyet? Használható ez így?
Azok nem a rétegek közötti légbuborékok? Képről annak tűnik.
Az a probléma hogy a fólia melegben tönkremegy , Én amikor rendeltem inkább kivártam a hűvös időt és ahogy megérkezett rögtön ment a hűtőbe ...
Én ebay-ről rendeltem eddig, nekem nem volt ilyen gondom. Igaz az utolsót még nem bontottam ki amit áprilisban rendeltem és Augusztus elsején jött meg. Ha csak buborék ahogy Bakman is írja akkor használható, de az én kezembe még nem akadt buborékos Dry fólia kivéve persze a NYÁK-on amikor először csináltam
Az a rész sajnos off, azaz ott nem fog megfelelő film képződni. Ha sok ilyen van a fólián akkor kuka, ha csak 1-2 darab akkor esetleg tudod úgy helyezni a NYÁK-on, hogy ne vezetősávra essen.
Szia!
Felhasználnám, esetleges hibák maratás előtt retusálhatóak. Kis szerencsével nem mind fog fóliasávba esni.
Sziasztok!
Nyák vasalással próbálkoztam, de nem sikerült. A rajzot kinyomtatták nekem, a papír vékony műnyomotnak néz ki, a nyomtatás fényes. Ha itthon nyomtatom ki, utángyártott patron is jó? Esetleg a nyomtató típusa is számít? Kösz!
Minden is számít. Utángyártott általában nem jó. Nem mindegy, milyen a réz felülete (tisztaság, érdesség), nem mindegy, hogy milyen a papír, a nyomtató, a toner, a vasaló hőmérséklete, az időtartam amíg vasalod, az erő amivel nyomod a vasalót és talán még a csillagok állása is beleszól.
Magyarán masszív kísérletezgetés kell, néhány iránymutatás alapján. Lapozgass a témában, a java úgy is a vasalásról szól.
Kösz, próbálkozom még egy ideig.
Lenne egy köztes megoldás, rávasalom így homályosan és kihúzom filccel. Ha jól tudom sima alkoholos filc is jó? Nátrium-perszulfát maratóhoz. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |