Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sajnos nincs hozzá rajzom és a gugli sem segített!
Nem kell rajz, elég egy próbalámpa, megnézni, hogy megy e oda 12V, ha megy akkor kikapcsolja e.
Szia! ITT találsz segítséget magadnak ha tudsz rajzot olvasni. A ködfényszórónak is van reléje és ha nem hallani, hogy kattan a reléje amikor kapcsolod akkor talán ott kell kezdeni vizsgálódni.
Idézet: „és ha nem hallani, hogy kattan a reléje amikor kapcsolod akkor talán ott kell kezdeni vizsgálódni.” Attól még a kapcsoló lehet hibás.
Kettő van, a másik nem hibás, működő autóból hoztam el..
Köszönöm hogy megosztottad velem, annyi hogy 1U2-es az Octávia, nem 1U5.
Motorkóddal konkrétabb lenne az évjárat. Ha hazaérek majd megnézem ha van benne változás de lehet hogy itt a képek között is találni világításról rajzot.
Nincs relézve a ködlámpa. A biztosíték táblán a három függőleges oszlopból a középső oszlopban alulról felfelé a második a biztosítéka (15A). A világítási főkapcsolóból szürke-sárga csíkos vezetéken kapnak táplálást a lámpák. A szürke-fehéren pedig a hátsó kapja ami ugye jó, tehát a kapcsoló ezt a szálat tudja kapcsolni. A kérdés, hogy a szürke-sárga vezetékre kiadja-e vagy sem a feszültséget vagy ki van melegedve a kapcsoló érintkezője. Szét lehet szedni de csak úgy vállalkozzál rá ha bevállalod a velejáró tortúrát. Ha nem ad át az érintkező azt a műanyag ház olvadéka szigeteli ki. A lámpák negatíva az pedig barna vezeték de ott a lámpáknál, nem egy a hátsó világításéval .... (lehet, hogy csak nem kap testet?).
Idézet: „Kettő van, a másik nem hibás, működő autóból hoztam el..” Ezek szerint akkor lehet mégis a kapcsoló lesz a hibás?
Sziasztok
Kis segítségre lenne szükségem, hátha valaki találkozott hasonlóval: Octavia I. AKL időnként elgyengül (cca 25%-ra), megváltozik a motor hangja és nagyon büdös lesz. Az alapjárat megmarad, de cca. 1,5x fogyasztás a computer szerint. Aztán gondol egyet és akár 5 perc után helyrejön (vagy egy motorleállítást követően is előfordulhat). Két ilyen hibajelenség között akár 100-300 km-t is hibátlanul megtesz, nagyon jól megy és normálisan fogyaszt. Hibakódok alapján egy hőmérséklet jeladó lett cserélve és ideiglenesen le van húzva a lambda szonda (annak valamilyen vezérlési hibáját adta egyik hibakód). Tud ilyet okozni a légtömegmérő hibája? Azért tippelek rá, mert véleményem szerint túl sok benzint kaphat a motor. Még az eredeti van benne (Toshiba 06A 906 461B) Ha valaki megosztaná velem ilyen irányú tapasztalatát, azért hálás lennék.
Illetve az is érdekelne, hogy ez melyik elv alapján működik.
Sziasztok! Úgy tudom, hogy az O1 hátsó ablaktörlőjében van egy tranzisztor. Valaki meg tudná mondani a pontos tipusát?
Szia! A rajzon látható tranzisztor jel nem feltétlenül jelenti annak jelenlétét abban az egységben, csupán elektronikus kapcsolású a motor ami a fő törlő, mosó ütemvezérlőtől kapja a jelet. Nem tudok róla, hogy abban a motor egységben elektronika lenne.
Üdvözlet a fórumozó Társaknak!
Rögtön bele vágok a hiba leírásába, hátha tudtok segíteni. Octavia I AEE. A bal hátsó ajtót nem tudom kinyitni. A központi zár néha kattan ugyan, de az ajtót akkor sem lehet kinyitni. (Belülről sem.) Gyanítom inkább mechanikai baj lehet, csak azt nem tudom hogyan lehetne kinyitni, a belső kárpit szétbarmolása nélkül. Minden ötletet örömmel fogadok. Köszönettel: csibai
Szia! Próbáld meg azt, hogy a külső kilincset meghúzva kifelé, láthatóvá válik az ajtózár bowdenes működtetőjének rögzítő füle. Ha minden igaz a kis rövid cilindert le lehet pattintani és akkor jobban hozzá lehet férni annak a bowden végén lévő fülnek a kiakasztásához. Ha ezt sikerül kiakasztani akkor már belülről a belső ajtónyitó karral nyitható lesz az ajtó.
Kedves VIM Kolléga!
Köszönöm, megpróbálom és érsítelek! Üdv: csibai
Alig találtam meg ... Egy próbát megér, mert, hogy a Skoda az nincs megemlítve.
Köszi a választ! Már semmi másra nem tudok gondolni, mert meg sem mocccan a szerkezet. Cserrrélveee lett a kapcsoló, a relé végig lettt bogarászva a kábelöteg. Látszatra semmi hiba, még sem megy az ablaktörlő. Pontosabban az egész rendszer fejre van állva. Az első ablaktörlők vezérlése megy, de csak akkor áll meeg a törlés, a a hártsó törlő á lllásában van a kar, Ha normál állásban van akkor nem áll le, de a funkciói használhatók.
Ennek nagyon kórmánykapcsoló "szaga" van, mert, hogy ott dől el a törlők kapcsolása és ütemvezérlése. A hátsónak talán nincs kapcsolható sebességi fokozata.
Kedves VIM, és a többi segítőkész kolléga!
Addig jutottam, hogy az általad javasolt bowdent kipattintottam, de sajna így sem tudom kinyitni.... Úgy látom nincs más választás mint a belső burkolatot "szétbarmolni". Ezt szerettem volna elkerülni, mert nem biztos, hogy tudok venni legalább hasonló belső burkolatot. Az autóban 147.000 km van, télen leállítva a garázsban, tényleg nagyon szép megkímélt állapotban van. Körömnyi rohadás sincs rajta, ápolom, tisztogatom, stb. Nyugdíjas vagyok, így új autóban nem tudok gondolkodni, használt helyett meg használtat minek vennék? Esetleg még arra gondoltam, hogy a képen látható két torx csavart ha kihajtom, engedne e annyit, hogy a belső kárpitot lebontsam. Az is érdekes, hogy a központi zár, csak ennél az ajtónál teljesen rapszodikusan működik. Van hogy kattog, de van hogy meg sem mukkan. Lehet valami komfort elektronika? Továbbra is várom javaslataitokat. VIM kollégának külön köszönet a sok önzetlen segítségért!!!! Üdvözlettel: csibai
A belső kilincs meghúzásával sem nyitható az ajtó?
Nem lett a gyerekzár aktiválva? Bővebben: Link Bővebben: Link
Jó reggelt kedves VIM!
Az meglehet, mert nemrég a lányomékat vittem a kisunokával és bekapcsolta. Nem biztos, de lehet. Láttam egy másik módszert egy kampós pálcával, beakadni beakad de úgy sem nyílik. https://www.youtube.com/watch?v=TNq1Aa1MrxQ (Bocsi, hogy csak így ide tettem de nem tudtam linket beszúrni a gombbal.) Üdvözlettel: csibai A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2020
Hiszen annak pont az a lényege, hogy belülről ne lehessen kinyitni az ajtót. Úgy próbáld meg kinyitni, hogy adsz egy nyitási parancsot az ajtókra és most már akkor kívülről a drótos benyúlással kellene meghúzni a belső kart, mert a bowdnes működtetése ki lett akasztva.
Már próbáltam sokféleképp, de egyelőre nem sikerült. Még próbálkozom, és megírom az eredményt.
Nagy köszönettel: csibai
Találtam benne még egy folydogáló szervo nyomáskapcsolót meg egy elporladt gégecsőszakasz miatt sérüléseket vezetékek szigetelésein, de ezek kijavítása után is előjött a probléma.
Aztán miután elkezdtek hűvösebbek és párásabbak lenni a reggelek egyre gyakrabban jött elő a hiba már indítás után (de így is pöccre indult mindig). Mivel a gyertyák nem voltak régiek megreszkíroztam egy gyújtótrafó cserét és azóta minden rendben.
Sziasztok! Nekem egy 1.6-os octaviam van 2000-es évjárat 75 ló motor:AEE
Rövid történet az autóról, kereskedőtől vettem azóta 2x cseréltünk benne motort először olaj fogyasztas miatt másodszor porrá tört a dugattyu és a hajtókar bele mart a hengerbe. Gondosan kitakaritva csapágyak kicserélve meggyűrűzve, szelepszárszimeringezve stb szóval teljes generál. De egy gond van amivel mióta megvan küzdök és nem tudunk rájönni mi a hiba. Tünetek: az autó menetközben torpan beful a torpanás időközönként jelentkezik egyébként megy mint a golyó. A fulladás úgy jelentkezik, hogy a gyujtás kimarad nem pörög csak ha játszok a gázzal alapjárat 800 ról 2-300-ra esik majd ismét fel ugrik ezerig majd leáll. Ez a jelenség leginkább esôs párás időben jön elő. De én már a teljes gyujtásrendszert kicseréltem újra minden le van szigetelve. Szóval tanácstalan vagyok már egy vagyonba van az autó és még mindig nem merek vele elindulni sehova mert ezt csinálja |
Bejelentkezés
Hirdetés |