Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv. Sajnos valóben nem lehet már Mihai indítórelét kapni. Tudsz venni Klixon-t helyette. https://www.zotek.hu/motorindito-rele-klixon-4cr
Ugyan más a méretezés, de szerintem lehet helyettesíteni vele. Én ilyet használok.
Szia! Mi a probléma a relével? Az érintkezője van összeégve? Mutass róla képet, hogy mi a hibája. Ha csak az érintkezője ment tönkre azt én egy EVIG relé érintkezőjével pótoltam ki és forrasztottam a szárát.
Nem lehetne üzemi kondis gép mert a segédtekercsét nem arra tervezték. Sajnos hogy nem lehet kapni Ez meg az 1500 gyorsé ugye a legkelendőbb,nameg 1100 gyors :/
Mindenkinek köszönöm szépen a hasznos hozzászólást, tanácsot.
Még az is lehet, hogy működik az eredeti MIHA relé. De ha már felújítok, akkor szívesen kicseréltem volna. Az biztos, hogy amikor bekapcsoltam a gépet, nem indult és füstölt a motor. Ezért döntöttem a felújítás mellett. Valószínűleg újratekercseltetés is lesz. Az érintkezőt nem barkácsolnám, míg van lehetőség gyári alkatrész beépítésére. De egy másik, nem megfelelő áramértékű új MIHA alkatrészeiből átgondolom a restaurálást, ha rákényszerülök. Köszönöm ezt az ötletet is. Ha modernizálnom kell, akkor mechanikusan összeszerelem a gépet és elvégzem a motoron a Klixon kiválasztásához szükséges áramméréseket. Eközben kiderül, hogy képes-e a tengely és fűrésztárcsa tehetetlensége és az ékszíj áttétel veszteségei ellenében, a katalógusban ajánlott 40µF üzemi kondenzátorral, pár másodperc alatt felpörögni a motor. Ha képes, akkor csak üzemi kondenzátort kap a gép, mert ez a legegyszerűbb és házi fűrészgépen a munka közbeni nyomaték szerintem fontosabb, mint a gyors indítás. Ha nem pörög fel, vagy csak hosszú idő alatt, nem tudom mellőzni az indító kondenzátort és a relét, akkor a Klixon 4CR lesz a megoldás. Szép napot mindenkinek.
Ha nem indult és füstölt a motor akkor már nagyon sanszos az újra tekercselés, azt meg már ha lehet akkor állandó üzemi kondenzátorosra kérjed és nem kellenek a relés dolgokkal bajlódni. Indítani azt is lehet fürgébben ha éppen szükség volna rá de egy fűrészgépnél ez nem olyan fontos.
Ráadásul erősebb is lesz. Nekem az OZF 90L 2KD is elindítja a fűrészt, minusz 10 fok környékén gondolkodik az elinduláson, de rásegíteni sem nagy kunszt induláskor. Plusz kis fordulatú motor könnyebben is indul.
Üdvözlet!
Adott egy AZ734F7e30 típusjelű IMI villanymotor. Adatai a következők: 220V 50Hz; 1,2A; 130W; 1400 fordulat. A kondenzátor 10 mikrofarrad értékű. A kondenzátorból kifolyt az elektrolit, tehát azt cserélni kell. Szeretném megtudni, hogy milyen értékűek lehetnek a tekercsek ellenállás értékei, ugyanis nem biztos hogy nem égett le. Előre is köszönöm a válaszokat.
Szia nem tudok értéket de ha van rá esély feltétlen rápillantanék vizuálisan a tekercsekre mert simán van olyan hogy értékre jó, üzemre jó csak meg van már valamelyest sütve és jó ha tudja az ember milyen belülről.
Szia! Az olaj folyhatott ki, mert ezek nem elektrolitkondenzátorok. Vegyél egy kondenzátort, kösd be, és próbáld ki árammal a motort. Azonnal kiderül, hogy le van-e égve.
Kondenzátor nélkül kipróbáltam, működik. Még kondenzátort nem vettem hozzá, de hamarosan azzal is kipróbálom.
Én megmértem az értékeket, rendre a következők az értékek: -"W" és "U" kivezetés között 28,3 Ohm; -"W" és "X" kivezetés között 28,8 Ohm; -"U" és "X" kivezetés között 18,8 Ohm. Ezek az értékek jók lehetnek? A hozzászólás módosítva: Szept 1, 2020
Ez a moci miért nem 370 wattos? Oké hogy valamire gyártották (utolsó 4 szám) de eleje szerint(OZF 71c 4K) 370 wattosnak kéne lennie. Watt szerint meg "b"-s nek kellene lennie mint az utolsó képemen.
A hozzászólás módosítva: Okt 5, 2020
Talán azért, mert kicsit lassabban forog...?
Sziasztok Srácok! Tudom, hogy nem evig fórum, de nem találtam hasonlót itt. Aki tud segítsen. Van egy Evig VZ 80 h6-os villanymotorom. Megtudnátok mondani, hogy milyen csapágy szükséges hozzá? Vagy hol találok olyan katalógust, amiben ez a típus benne van? Előre is köszönöm a segítséget. Üdv.
Szia! A tengely méretet meg tudod mérni kívülről a kihajtó tengelycsonkon. A csapágy méretét ez fogja megadni. A méretek öt milliméteres lépcsőben adódnak. A 6203 az 15 milliméteres tengelyre való a 6204 pedig 20 mm-re. Ha általánosságot veszünk akkor a tengely méretet elosztjuk öttel és a motorsorhoz alkalmazott csapágyméretet kapjuk a 6200-as sorozatból.
A 6203-as csapágy 16mm-es tengelyű villanymotor, 17mm-es csapágyfelfekvésű lépcsőjére való. Sajnos nincs lehetőségem szétszetni, majd csak a Szüleimnél, 200km-el arébb. Ezért lenne jó tudni, hogy mi a mérete, mert meg kell vennem előre.
Akkor 6203 kell bele. Bővebben: Link Amire én emlékeztem az a 20mm és annál nagyobb étmérőjű tengelyekre vonatkozik. Biztosat nem tudok mondani de ha azt vesszük alapul, hogy a kisebb villanymotorokba a 6200-as sorozatot építik be akkor az említett méret jónak kell, hogy legyen. Nekem pl. csak 6204 és 6205 méretek vannak ha szükség volna cserére és van IMI is és EVIG motorom is de 6300-as méretre nem emlékszem, hogy kellett volna (az nagy golyós).
A 6203-as csapágy nem lehet, mert ha jól emlékszem a témában forgó Evig villanymotoronak 19mm-es tengelye van, tehát elképzelhető, hogy jó a 6004-es csapágy. Ha jól emlékszem a 6303-as csapágy kellett a 750W Imi villanymotorba(Bajai szitattyú)
Van egy VZ80h2 EVIG motorom, 1100W három fázisú. Levettem a külső porvédőjét mert csak két db ötös csavar rögzíti a pajzson. A tengely méret 20mm a pajzsban pedig 47mm az átmérő. Említettem, hogy nem használnak nagyon eltérő csapágysort ezekhez a "kis" motorokhoz. Tehát 6204 kell bele. Fotókat nem akartam róla feltenni.
Ugyan úgy 4 polusú. Már az új adattáblás. Olyan mintha KD-s lenne. Amper meg a fordulat is más., de a betűjelzés még mindig zavaros nekem.
Na most már az enyém a villanymotor. Tekercskihozatal gyári lehet. 16µF a kondija ami gyári lehet. Utolag a kondira földelést nagyon ritkán raknak az emberek és épp olyan a vezeték amit az imi használt anno.
A "b"-s 12µF a kondija a"c"-s meg 20µF-os eredetileg. Van "b"s motorom ha lesz ráérő időm összehasonlítom a ezzel (állórészhosszal)
Mire fogod ezt a motort használni? Kevés olyan funkciót tudok elképzelni, ahová elég ekkora teljesítmény. Az oszlopos fúrómon volt ehhez hasonló, de néhány hét után azt is lecseréltem 3 fázisúra, mert nem volt elég erős.
Pont oszlopos furóra terveztem, de még kiváncsi leszek hogy 1 talicskás betonkeverőhöz mit szól.(lehet nem indul el) Én az ennél kisebb teljesítményűeket nem tudom elképzelni hová lennének jók. Max kis ventiknek. Érdekes hogy gyakoribb ez a 250es moci mint a 370 wattos.
A betonkeverőmön 370 W-os 3f motor van. 3 fázissal bekeveri a két talicskányit (nagy talicska). 1 fázison másfél talicskányival bír el. A kis sárga gyári betonkeverőkön többön is 1f 250 W-os motort láttam.
Ez a motor, ha látszatra kicsi is a teljesítménye, de nem kétökölnyi, mint a kínai oszlopos fúróé. Szerintem elég hozzá. Az ágaprítóm behúzó motorja 42 V-os ceglédi fúrógép. 320 W-ot írtak rá. Kétkezes, morzekúpos. Dolgoztam vele ip. tanulóként, bizony meg kellett fogni, hogy oda ne vágjon.
Ez már a 3 ilyen/ilyesmi motorom. Furógépeken a budapesti FA13on 350 wattos 3f. A dunavecsein 370 wattos 3f imi motor van gyárilag.
Szerintem is a kis sárga magyar keverőkön gyárilag volt a imi 250 wattos (nem emlékeztem hogy nem-e esetleg 370 wattosak voltak e) Tavaly pont ide is irtam hogy az állandó kondis 750es imi motor, terhelve 1 talicskás keverő üresjárathoz képest talán fél amperrel "terhelődött meg", olyan 3 amper környékéről(üresjárat) felment terhelve 3,5re, tehát bőven nagyobb a motor mint kéne rá (5 amperes amúgy a moci) Állórész hossz. imi könyv szerint: - a 250wattos 71b-4K mocinak 50mm - a 370wattos 71c-4K mocinak 70mm Az "új" motor mérés alapján (mondjuk tényleg újszerű ) - a 250wattos 71c-4K/1044 mocinak viszont 70mm Milyen gép az a 42voltos ceglédi furó csak kiváncsiságból? (ha valahol már mutatad elég a hely/linkje)
Aprítógép
A tölcsér után kissé ferdén ott van az ősrégi ceglédi kétkezes fúrógép kissé lecsupaszítva.
Bár nem "P" meg "T", hanem R-es ami bele illik "véletlen" az OZ rendszerezésében is.(B3, B5 építési alak)
Köszi a segítséget. 6204-est vettem bele, és az is kellett bele. Mára már kicserélve. Üdv.
Sziasztok, Van egy 1988-as évj motorom, ami VSZ01 szivattyúban szolgált valamikor. Adat táblája olvashatatlan. Tudtok segíteni beazonosítani? 1 fázisú, két kondenzátoros.
Gyári szám szerintem 796 89 Fordulat ból 2-es látszik elején.
2800...860...890.
A méretei/súlya alapján is azonosítani lehetne...
Vsz01 szivattyút nem ismerem de volt olyan szivattyú amin ez a motor volt. 1100 watt 2800 fordulattal 80as tengelymagassággal(ez is kivehető az adattáblán). 2db 20 mikroFarádos kondi van rajta.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |