Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Ti hogyan vinnétek be a hálózati 230V jelet a mikrokontollerbe?
A régi mozgásérzékelők 12 voltosak voltak és vonalat szakítottak, galvanikusan leválasztva, tehát mehetett rá az MC I/O lába egyenesen. Most voltam a praktikerbe és döbbenetemre csak olyan mozgásérzékelők vannak, amik 230 -al működnek és a jelet is hálózati feszültségen adják ki. Remek... (Majd a betörő kiszúrja, lehúzza a vezetéket és máris rákötheti a flexét, hogy levágja az ajtópántokat.... Gratulálok a tervezőknek.... Vagy rövidre zárja és máris biztos lehet benne, hogy se riasztó se kamera.... Remek...) Szóval a 230 V -os jelet kellene biztonságosan leválasztva kontrollerbe vinni. Relét nem akarok kattogtatni, ráadásul folyamatos jelet ad a mozgásérzékelő ami riasztáskor szakad meg, szóval állandóan behúzva lenne a relé. Ti hogy oldanátok meg ?
Most is vannak 12V-ról működő mozgásérzékelők, csak riasztókkal foglakozó üzletekben vagy webáruházban kell keresni.
Ha már megvetted a 230V-os érzékelőt (kicsit macerásabb szünetmentesíteni, mint a 12V-osat ), akkor használj optocsatolót a galvanikus leválasztásra. A LED oldalát kösd be úgy ahogy ebben a topikban már sokszor és sokféleképpen leírták, a tranzisztoros oldalát pedig simán rákötheted a kontrollerre.
Szia! A kérdésedre optocsatoló a válasz, de a problémát a riasztókhoz használt 12 V-os mozgásérzékelővel tudod korrektül megoldani. Attól, hogy a Praktiker nem forgalmazza, még létezik. Bővebben: Link
Szerk.: elkéstem a válasszal, a DSC link miatt nem törlöm. A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2020
Önmagaddal vitázol. Elhiszek Neked mindent, csak azt nem hogy a nagyfrekvenciás áram a dielektrikumba folyik.
Sziasztok. Egy elég kezdő kérdésem lenne. BC547-l szabad kapcsolni 24 voltot? Elvileg az adatlapja szerint igen,de azért jó lenne ,ha valaki megerősítene.
Lehet vele.
Bár ha tudnánk a terhelést és a környezetet, akkor biztosabban bólintanánk.
Szia. Az áramkör egy egyszerű 24 voltos relé ami 1,2voltos jelre kell behúznia.
Megépítettem,12 voltal csodásan működik,de a relé bizonytalan. Ezért kérdem,hogy cserélhetem-e a 12 voltos tápot 24 voltra.
Ha nem jó a tranzisztor meghajtása, 24 V-tal is bizonytalan lesz. Rajzold le, mit építettél.
Szia. Ha a led nincs jól a rajzon bekötve,nézd el nekem.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2020
A relé ellenállását tudni kellene, gyanítom a tranzisztor kicsi lesz. A led anód 24V-ra jön, nem a testre. Relé tekerccsel párhuzamosan egy 1N400x dióda ajánlott, katód 24V-ra. Tranzisztornak bázisellenállás kell, értéke függ a relétől, tranzisztortól.
A relé ellenállása 291 ohm, a dióda benne van,csak elfelejtettem ide rajzolni. A bázis ellenállást,hogy számolom ki?
A tranzisztor,miért halna meg ha így van bent? A netem minden kapcsolásnál így van bekötve.
A bázisellenállást hogy mérjem meg(esetleg a feszültségforrás belső ellenállása)? a 24 voltos relé ellenállása pedig 291 ohm. Az 1.2 volt egy időkapcsoló agyából jön ki, ami 1.2 voltos elemmel megy.
Helo.
Injektorokat hajtok meg egy atmega2560 kimenetével. (highz, 12ohm) Elegendő ez a védelem amit tettem rá? Nem szeretném ha átmennének rövidzárba a mosfetek és teleengednék a motort benzinnel. Ha nem, mit érdemes még bevetni? A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2020
Szia!
Dióda is kellene a D-S közé. Az integrált belső dióda nem elég.
Köszi. 1N4007 mondjuk, vagy valami gyorsabb?
Gyors kellene. Az injektor induktív jellegű fogyasztó, így fellépnek feszültséglökések, amik akár veszélyesek is lehetnek. Ezenkívül valamiféle rövidzár-védelmet is szoktak alkalmazni az injektor zárlatának esetére.
Van belső védelemmel rendelkező fully protected mosfet, csak nem sikerült szerezni szóval ilyen lett helyette. Rövidzárvédelemnek marad a biztosíték.
Érdekes mert az adatlap szerint egész jó a belső dióda. Ugye a pozitív túlfeszt elvezeti mert kinyit a tvs eken keresztül, a negatívval kell kezdeni valamit a záráskor, mikor tovább akarna folyni az áram. Reverse recovery time typ: 16ns max: 24ns, és 75A folyamatos, 340A impulzusos áramot elvisel. 1N5819 schottky typ. reverse recovery: 10ns. De fő a biztonság.
Az megvan, hogy a kondenzátorban az eltolási áram a dielektrikumban folyik?
Ha 1,2V elemről van táplálva, akkor feltételezhetően nem 1,2V lesz a vezérlőjel. Meg kell mérni.
A tranzisztor adatlapján megtalálod, hogy az adott terheléshez mekkora bázisáram kell. A tényleges vezérlőfeszültség (a bázis áramával terhelve) és a tranzisztor bázis nyitófeszültségének különbsége adja, hogy mekkora ellenállás kell oda.
Nem az injektorral párhuzamosan kellene záróirányban? D-S közé inkább RC tag dukál.
Sziasztok!
Elnézést, hogy ezt itt kérdezem, de a multiméter topic elég halott. Ami szintén halott az hordozható multiméterem, így gyorsan szükségem van az utódjára. Hobbi szinten szerelgetek gyenge áramú dolgokat. Imádnám ha lenne az új gépen 4 vezetékes ellenállás mérés, de nem akarok olyan sokat kiadni, úgy látom ez nagyon prémium dolog. A költséghatékonyság jegyében ezt a készüléket (UT-131 A) néztem ki az automata méréstartomány váltás miatt. Ti tudtok esetleg jobb vételt a <10k kategóriában? Köszönöm!
Na ne már, hogy a dielektrikumon átfolyjanak a töltéshordozók.
A vákuum kondenzátor nem elektroncső, mégis működik.
Szerintem arra jó lesz, amire hazsnálni akarod. Ha nem lenne elég, azt tudnád és nagyobb kategóriában nézelődnél.
Négy vezetékes ellenállásmérés van egyáltalán hordozható multiméterben? Nem mintha utánanéztem volna de tudtommal csak asztali gépek tudják ezen funkciót, sokezerért.
Igen, én is így láttam. Előfordul hogy jó lenne az ohm tört részét tudni sönt ellenállások esetén, de általában be tudom kalibrálni ha elég áramot nyomok rajta keresztül
Nem is értem különben, nem tűnik egy bonyolult dolognak, mégis annyi pénzt elkérnek érte... Gafly: Pfff hahaha. No thanks A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2020
Megpróbáltam az RGB LED effekt-áramkört összerakni a videó alapján.
Mikor ráadom a 12V-ot, nem megy, a LED szalag sötét marad. A csatolt képen rajta van a videóból származó kapcsolási rajz is. Mit bénázhattam el? Működéséhez ki kell-e vennem a tartó csipeszekből az áramkört? Módosítsak-e valamit az áramkörön?
A tranzisztoraid hűtőfelületén keresztül nem csináltál zárlatot a csipeszekkel ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |