Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   274 / 302
(#) proli007 válasza Laslie hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Oké, ezek szerint tiszta minden..
(#) Laslie válasza proli007 hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Igen, azt hiszem.
Már csak egy kérdésem maradt. Az IFRZ44 kiváltható valamivel? Esetleg egy BDxxx -vel? Ha igen, akkor miként változik (ha változik) a kapcsolás ezen része?
Ugyanis ez utóbbiból bőven itthon, míg az IFRZ-ből hiányban szenvedek. Persze, ha a FET a jobb megoldás, akkor beszerzek pár darabot.
(#) proli007 válasza Laslie hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
A Fet-etne akard kiváltani, mert azt egy tranyóval nem lehet. A Gate-en van egy RC tag, ami a Fet-el időzítőt alkot. Más N-csatornás Fet megfelelne helyette, ami képes 1W-ot elvinni.
De ha vaskarikát készítünk, akkor általában nem az a jó kérdés hogy puha vagy keményfa jó-e helyette..
(#) Laslie válasza proli007 hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Rendben. Akkor beszerzek pár FET-et.
Nem tudtam, hogy ilyen szerepe van, ezért is kérdeztem. Köszönöm.
(#) szs válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Nem olvastad figyelmesen amit írtam. Megismétlem:
Nem ugrál. Benne van a töltőmben.
(Mármint a mérő által mutatott érték nem ugrál. Mert arról van szó. Meg arról, jogy nem kijelentem, hanem a mérő be van szerelve a töltőmbe. Az egyenirányítás utánról kapja a tápját. Majd az áramgenerátor és a feszültségstabilizátor után, közvetlen az akkuhoz menő vezetéken mér.)

Lehet, hogy ezt butaságnak tartod, de majd elmondom a mérőkének, hogy butaság, hogy nem ugrál, azt üzened
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2020
(#) Alkotó válasza szs hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
A lírásodban szó nem volt "áramgenerátorról" és "feszültségstabilizátorról", ezeket csak most csempészted be a paraméterek közé.
Én igyekeztem a körülményeket leírni, és a várható hatást felvázolni, amit a saját töltőmmel való tapasztalat meg is erősít (abban se áramgenerátor, se feszültségstabilizátor, sőt még puffer sincs).
(#) szs válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
Volt róla szó, van róla kép, azt hittem, veszed a fáradságot, hogy megnézd... Nem becsempésztem.
Te sem teszed minden hozzászólásodhoz oda a töltőd képét, ha kíváncsak vagyunk, rákeresünk.
Írtad régebben, hogy nem vagy népszerű emberek közt. Már értem, ezzel az arroganciával (először butának, később becsempészőnek, azaz csalónak minősítesz, ahelyett, hogy kérdeznél két egymást követő hsz-ben) nem is lehetsz.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2020
(#) szs válasza Alkotó hozzászólására (») Nov 30, 2020 /
 
De hajlok én a megegyezésre:
Azt nevezed "ugrálás"-nak, amikor nem tudja a mérő eldönteni, hogy 12,7V-ot, vagy 12,6V-ot mutasson? Mert akkora, az utolsó számjegy "reszketése lehetséges. Ennyit, 1/10V-ot "ugrál"-hat. Az áram számjegye nem szokott ugrálni.
A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2020
(#) adapter válasza szs hozzászólására (») Dec 1, 2020 /
 
Szerintem arra gondolt, hogy bizonyos feltételek mellett, a kimenő áram lüktetésszerűen változik amit nem tud követni a kis műszer, persze töltő elektronika válogatja milyen eljárással, milyen elven működik. (Nekem is ilyen van beépítve az akkumulátor töltőmbe, és általában remekül látszik az áram -és persze a feszültség is- és ahogyan írod, épp csak billegnek az utolsó számjegyek.)
Épp kb. kéthete jártam úgy, hogy egy nagyon lemerült akkut kellett -volna- töltenem, de pont a csekély töltő áram beállítása esetén, a töltőáram leolvasott értéke 2,5 és 0,9 A között változott random módon, mindig más értéket kiírva, szegény kis digit műszer nem tudta követni a változást.
(Előtte sosem láttam még így viselkedni...)
(#) szs hozzászólása Dec 1, 2020 /
 
Mint írtam, akkutöltés közben ez a kis műszer elég jól viselkedik, nem ugrálnak a számok.
Azonban érkezett egy kérés, hogy képzeljem el, mi történik egy olyan töltőnél, ahol nincs áramkorlát, sem fesszabályzó. Én azt képzeltem el, hogy ott sem lehet ugrálásról szó, maximum sűrűbben határozatlankodhat a feszmérő utolsó számjegye.
Aztán azt is elképzeltem: mi lenne, ha akkut sem teszek, ami pufferel, hanem csak ellenállást? Na, összeállítottam.
Nincs puffer, nincs áramkorlátozó IC, fesszabályzóIC sem, akku helyett egy ellenállás van az áramkörben.

Akkor most szs pictures bemutatja
puffer nélkül VIDEO

Így, minden nélkül is csak a feszültségmérő határozatlankodik, az árammérő stabil. Ha akku volna az ellen helyett, ennyi sem lenne a határozatlanság.

Szerintem jó ez a kis műszer akkutöltőben használatra.
A hátulján a trimmereket viszont (másik műszer segítségével) be kell állítani, gyárilag nincs beállítva jól.

Bekötése a műszernek:
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2020
(#) mr.Cara válasza szs hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
Fura ez a rajz... Mintha az árammérő rész is párhuzamosan lenne az áramkörben .
(#) ferci válasza mr.Cara hozzászólására (») Dec 2, 2020 / 1
 
Nem fura, csak a motor - és + túl közel van...- nézd meg jobban.
Az a terhelés.
A külső sönt pedig nagyobb áramoknál kell ( >> 10 A , szöveg ) és a belső sönttel paralel kapcsolódik ( option 2., 3. )
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2020
(#) jdani hozzászólása Dec 2, 2020 /
 
Üdv. Kocsiba kell új aksit vennem. Eredetileg 56Ah akksi van benne. Ugyanilyet vegyek, vagy vehetek erősebbet? Nem lesz gond az alternátornak?
(#) Bakman válasza jdani hozzászólására (») Dec 2, 2020 / 1
 
Magyarul generátornak hívják, összezavarod a közönséget.

Mehet bele nagyobb akku de ha a mostani kibírt 5 - 6 évet, akkor felesleges. Drágább, nehezebb. A generátor korlátozva van, nem lesz senkinek semmi baja, legfeljebb teljes lemerülésnél a bikázás után több kört kell menned.
(#) Gafly válasza jdani hozzászólására (») Dec 2, 2020 / 1
 
Arra figyelj, hogy a kivezetései ott legyenek, ahol a réginek voltak.
Valamint beférjen ugyanoda.
Mert ha nem, akkor...
(#) szs válasza jdani hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
Vehetsz nagyobbat, amekkora belefér az előző helyére.
Maximum annyi hátránya van, ha azt a nagyobb akkut véletlen lemeríted, akkor később töltődik vissza. Még tanácsosabb olyankor külső töltővel feltölteni, utána útnak indulni. (Az eredeti akkuval is úgy kéne, mert megsínyli hosszú závon a betoljuk, aztán töltődik dolgot)
Arra is figyelj, hogy keleti vagy európai méret van-e benne, mert például a Marutiba bele lehet ugyan spaniferezni az európait, de nem igazán szerencsés.
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2020
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
Idézet:
„a kivezetései ott legyenek, ahol a réginek voltak”

Igen. Szegény nejem emiatt oda-vissza biciklizett az új akkuval...
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2020
(#) szs válasza jdani hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
És van még az indítóakkun egy másik szám is, párszáz Amper. Az legalább akkora legyen, mint az előző akkudé. Az az "indítóáram", ha kisebb az újé, hát nem fogja jól forgatni az önindítót -például most főleg. Jön a hideg, ilyenkor kell az áram.
A hidegben az akkukapacitás is "elvész" valamennyit, és bármily jók a mai olajok, a mai motorok, a hidegben mindnek nagyobb ellenkezése van.
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2020
(#) hajdumihaly hozzászólása Dec 3, 2020 /
 
Sziasztok!
Giant GZL-50 akkumulátor töltő (persze patkolt hálózati bitosítékkal), a 12V/24V kapcsolója és a mögötte lévő kábelek szénné égtek. Nincs valakinek egy kapcsoló bekőtési rajza, vagy fotó róla?

Előre is köszönöm.
(#) Alkotó válasza szs hozzászólására (») Dec 4, 2020 / 2
 
Én is készítettem egy felvételt. Ezen egy sok megcsapolásos transzformátorból és 4 db nagyméretű diódából álló töltőt használok. A kombinált mérőegység a töltő kimeneti pontjainak feszültségét és a kimeneten folyó áramot méri, kb. 0,5 másodpercenként mintavételezve. A mérőegység nem végez integrálást vagy átlagolást, az adott pillanatra jellemző feszültséget és áramot mutatja.
FONTOS részlet, hogy ez a mérőegység a feszültséget és az áramot is 1 nagyságrenddel pontosabban jelzi ki mint a tiéd, ami jelentősen hozzájárul az értékek változásának érzékelhetőségéhez.
1. (0-16 másodperc a felvételen) Először egy „ellenállással” (jobb ötletem nem volt, ezért a konyhából hoztam egy vízforralót), kötöttem rá. Az egyenirányított, de pufferelés nélküli feszültség kb. 9,6 V és 1-2 tized Voltot mozog, és az áram is ingadozik 1-2 század Ampert.
2. (17-41 másodperc a felvételen) A vízforralót levettem, és egy nagyjából feltöltött akkumulátort (ilyen volt kéznél) kötöttem a töltőre. A feszültség megnövekedett a csúcsértékhez közeli értékre és kijelzése stabillá vált, hiszen az akkumulátor jelentős mértékű puffer. Az áram kijelzés itt is változik a mintavétel pillanatának megfelelően. Ahogy a töltés hatására szépen lassan növekszik a kapocsfeszültség, elvárás szerint úgy csökken a töltőáram átlagos értéke is.
3. (42 másodperctől a felvételen) Kikapcsoltam a töltőt, de az akkumulátor továbbra is csatlakoztatva van. Ilyenkor a műszer az akkumulátor kapocsfeszültségét mutatja, és természetesen nem folyik töltőáram. A feszültség csökken, és kis idő múlva konkrétan ezzel a rozoga akkumulátorral 12,5 V körül beáll stabilra.

Szerintem elég jól látható mennyire stabil az áramkijelzés ellenállással, és ehhez képest mennyire imbolyog akkumulátorral.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2020
(#) szili83 hozzászólása Dec 13, 2020 /
 
Miylen akkumullátor töltő modult lenne érdemes kintről pl Aliról rendelni?

Az elvárás, hogy legyen rajta feszültség, és áramerősség mérő. 1-2A töltő áram bőven elég, amit lehesen állítani. Fordatott polarítás elleni védelemmel rendelkezzen.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2020
(#) levaitamas hozzászólása Dec 13, 2020 /
 
Sziasztok!
Kaptam egy CTEK MULTI XS 3600-as töltőt hibásan.
Rátéve az akkura, halványan világít a STANDBY, a hálózatra kapcsolva erősen. MODE gombra nem reagál. Érdemes lehet vele foglalkozni vagy kuka?
(#) Bakman válasza szili83 hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Nem néztem végig a videót de ez jónak tűnik a feladatra: YouTube.
(#) Laslie válasza Laslie hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Megvettem a FET-et.
Megcsináltam proli007 által tervezett NYÁK tervet egy kicsi módosítással. Rátettem a relét a NYÁK-ra és a Q1-hez a GND-t a másik oldalról vezettem. A relé egy LEG-12-es.
proli mester vetnél rá egy pillantást, hogy jó lesz-e ez így?

accu-gr4.JPG
    
(#) szili83 válasza Bakman hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Igen jónak, de ennyiért már majdnem lehet venni töltőt.

Nem rég volt a Lidlben, lehet meg kellene néznem, hogy valahol marad-e, de ebben a vírusos és karácsonyi időszakban ott őrültek háza van.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2020
(#) Bakman válasza szili83 hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Lehet, de milyet? A pontos feszültség- és áramkorlát nem az olcsó töltők jellemzője. Ha nem kell akkut tölteni, mini tápegységként is használható.
(#) szs válasza szili83 hozzászólására (») Dec 13, 2020 1 / 1
 
Semmilyent. Ha csak Aliról vagy képes rendelni...
...akkor ott kérdezz
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2020
(#) proli007 válasza Laslie hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Hello! Én jónak látom a nyákot..
(#) szili83 válasza szs hozzászólására (») Dec 13, 2020 /
 
Máshonna is ha van valami jó.
(#) szs válasza szili83 hozzászólására (») Dec 13, 2020 1 / 2
 
Máshonnan is lehet. Teherautósofőröknél is lehet gázolajat vásárolni, milyen gáz már benzinkúton tankolni, ugye....
Ha a nejemnek van egy honlapja, biztosan célszerű ott egyéb lehetőségeket kutatni.
Mindig is csodálkoztam azon, hogy egy honlapnak, fórumnak van egy fenntartója, de azért rohadtul természetesnek veszik emberek, hogy a konkurrenciát reklámozzák, népszerűsítsék, sőt, néha kizárólagos beszerzési forrásként tüntessék fel.
Miközben ugyanaz dolgokat legtöbbször ugyanannyiért, kevesebb idő alatt, magyar jótállási szabályok szerint beszerezhetnénk.
Nem alinál kéne kezdeni, csak akkor kéne odajutni, ha másként nem megy.

Mert ha ott kezdted volna, hogy van-e helybeni beszerzési forrás, akkor minden rendben. De hogy Alival kezdtél, hát ez majdnem azt feltételezi, hog Ali promoter vagy.
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2020
Következő: »»   274 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem