Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Az én motorom is járt tekercselősnél. Szétszedte és azt mondta h ránézésre semmi baja, így egyedül a mágneses mező lehet ludas.
Aztán böngészve a netet erre a spanyol videóra akadtam: https://www.youtube.com/watch?v=M2yTjrGg-EQ
Most néztem az áramfelvételt,közel sincs a 0.2 A hez!Igaz mindegyik műszerem mást mutat,de a 2A nem elfogadható!újból szétszedem a motort ,mert kefe hangot is hallok most hogy szíj nélkül van meghajtva!A Delejezést kelen megpróbálni valami házi megoldással!
Általában eléggé. Szoktuk cserélni, ha menetzárlatos lesz, de van több fajta. A fesz 140-180V között van, ami jó, ha azonos, mert esetleg sebesség hibára fut, máramelyik pad figyeli, erősen elektronika függő. Az 1,25 helyett, 1,75 nem gond, esetleg 2HP-s nál már érdemes nagyobb IGBT-t belerakni, én csaki 60N60SFD-t használok, az kibírja a motor menetzárlatot is, csak a megszakítót veri le. Van még 2 csavar, a felfogatáshoz, de azok eléggé szabványosak, vagy meg lehet fúrni, új menet mehet bele.
A kefe hang azért van mert még nem kopott be a kommutátorba. Ez a 2A teljesen üres-futásban van? Gondolom sorba vannak kötve a multik, akkor a bal oldaliban meghalt az Lm324, a beépítettben van 2 kis poti, be lehet kariblálni, ha találsz egy pontos műszert, általában a multiban is szokott lenni ilyen lehetőség. Az enyémek is mást mutatnak csak pár száz mA -en belül. A beépített nekem is adott tegnap még egy utolsó füstjelet....az külső shöntös, s B3A SMD van rajta, közben megtaláltam, hogy opamp, de most nézem hogy az 5A-es is ugyanaz.
Szia, Ez nagyon szép, de egy kukkot sem értettem belőle. Ami biztos a kis motornak van 2A -es áramfelvétele, mégis a naggyal bűvészkedik. Ha menetzárlatos, vagy lüktet, enyhe lefogásra, vagy el sem indul egy ponton, később látszik a kommutátoron elszineződés, a legvégső, hogy már el sem fordul, a megolvadt műanyag-daraboktól.
Ma viszem vissza az elsőt, az volt a baja hogy veri a biztit. Az egyik szénkefe jócskán elkopott, s ívet húzott a föld felé. Körbenyomtam a kefetartót ragasztópisztollyal, meg raktam bele is egy snubber kört.
Igen mint írtam ékszíj nélkül van mérve nincs terhelve!A műszereket majd kalibrálom!
Egy szót sem tudok spanyolul, de szerintem a különböző módszereket mutatta meg, hogy lehet kideríteni, hogy egy motor rossz. A nagyobb méretű jó motor 0,2A körül vett fel (nem nagyon függően a feszültségtől), a kisebb méretű rossz pedig terhelés nélkül 2A felett kezdte, és növekvő feszültséggel nőtt az árama is. A rossz motor szinte úgy viselkedett, mintha ellenállás lenne. A jó motorban a forgás indukált saját feszültséget (ez ellene dolgozott a ráadott feszültségnek, ezért nem nőtt az árama), a rossz motorban nem indukálódott megfelelő feszültség. Azt is mutatta, hogy a jó motor áramfelvétele nem a feszültség növelésétől, hanem a terheléstől nőtt meg (mikor lefogta a jó motort, megnőtt az árama). A lefordított szövegből az is kiderült utólag, hogy ha szépen forog a motor, nem akadozik, de valahogy mégsem működik jól a padba beépítve, az áramfelvétellel el lehet dönteni, hogy jó vagy rossz (akár labortáp nélkül, egy otthoni adapterrel és egy multiméterrel is).
Miután megnéztem a videót, akkor vettem észre, hogy az eredetileg spanyol nyelvű feliratokat le lehet fordíttatni magyarra. Rettenetes a fordítás, de a lényeg kihámozható belőle.
Itt viszont 1,75-öt cserélnék 1,25-re. Abból lehet gond?
Elvileg az 1,75-ös az nominal 100V, max 2.7Hp @130V. Viszont az 1,25-ös meg elvileg 180V... Elvileg mind2 max 16km/h, gondolom az erősebb motor elvileg jobban terhelhető.
A 2 közül az egyik kefém felülete nekem sem tetszik. Nem olyan szép fényes mint a másik.
Ezt szabad finom papírral meghúzni kicsit? Beszéltem még a motortekercselőssel, akinél járt a motor és elmondta, hogy tett be valami fullámlemezt az első csapágy elé, mert szerinte lötyögött kicsit. Na ezt gyorsan kiműtöttem, így 1A-ről 0.6A-re csökkent a terheletlen áramfelvétel.
Lenne hozzád egy proformos kérdésem! De ha más tudja a választ, ne tartsa magában!
A futólap elején (első élénél) a két széle picit fel van domborodva és nem tudom megmondani, hogy ez gyári, vagy esetleg kapott némi nedvességet a lap és azért? Itt az első élénél (a két szélén) a szalag szinte (?) hozzáér a laphoz, a hátsó élnél van egy 2-3mm rés. Vajon ez gyárilag ilyen? Kopás nyomát nem látom ott a lapon. Ja és még1. Elvileg ezek a padok 'gondozásmentesek' voltak (valószínűleg ezért is hullanak). Annyit találtam a neten, hogy nem szilikon olajat kérnek, hanem talán valami waxot. Olyat hol lehet beszerezni?
Szia. Nálam az eleje sima éles mindenhol,mind hátul!Szerintem a nedvességtől feldagadt!Én olajjal próbálkoztam,De a hátsó görgőnél találtam wax nyomokat.Lehet hogy csak az jó neki?
Hát a kutatásaim eredményei szerint ezek eredetileg gondozásmentesként voltak árulva. A könyve írja is, hogy nem szabad kenni.
Aztán ahogy tovább olvastam a neten, pár év múlva rájött a gyártó, hogy így nagyon fogy a szalag, ezért valami 'spéci' folyadékot lehetett hozzá kapni. De azt a cikkszámot már sehol nem találtam. De ezen kívűl még arra jutottam, hogy alapvetően 2 fajta cuccot használnak. Vagy szilikon olaj, vagy wax. Utóbbit még nem láttam, hol lehetne beszerezni. Olajjal én is próbálkoztam, de nem lett jobb. Olvastam még olyat is, hogy max emelkedésre állítva, kikapcsolva a padot, ha ráállsz, és meglököd magad hátra, akkor majdnem a végéig el kellene csúszni. Ezt az enyém nem tudja.
Én háromféle szilikonnal próbálkoztam eddig,szilikon zsír,sűrűbb olaj ,hígabb olaj.Most hogy nincs rajt a motor ,teljesen felemelve a padot eltudom tolni magam a végéig,lökésre nem csúszik.
Hello, Mindenkinek válaszolok akkor, amit tudok. Igen, azt akartam kérdezni, hogy nem szorul-e véletlen a motor? Mert az megemelheti az üresjárati áramot. Gyárilag egy hullámos vákony alátétszerű lemez van benne ez tartja pozícióban, s nyilván nem feszül be. Sőrő szilikon olajat használunk, tehát nem spray vékonyságút. Pld. ilyet. Tegnap, amit visszavittem motort, csak nem lett jó, külső tápról megy rendesen, panelra kötve viszont áthúz a kefe a s a föld között./ valószínű belül a forgórész áthúzott a szigetelésen, lyukat égetett, s az impulzusok ott már midíg utat találnak. / 3HP-s volt, valami spéci, nagyon rövid, alig találtunk másikat ami befért, de az csak 2,5 HP -s volt, amivel még elment rendesen. A lényeg, hogy kissebb motorral letiltott az elektronika, E2-vel, hiba a motor áramkörben, de erősen gépfüggő. Az eredeti motornak olyan 2,5-3 Ω volt az ellenállása, a kisebbnek 6 körül. De már ez sem tetszett neki. Mennek padok, 1,25 -ös motorral is ez nem gond, ha nem vagy 100Kg.
Köszönöm az infót !újbóli szétszedés becsiszolás,most nincs kefe hang,az üresjárati áram lement 0.84A 12v ,20v on 0.99!Annyi eredmény van hogy teljesen megemelve a padot 10 lépést lehet tenni aztán leszabályoz!
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2020
Szia, A motor adattábláról tegyél már fel egy fotót. Pont most voltam egy ugyanilyen vezérlős gépnél, veri biztit, elhoztam a panelt, meg a motort, hétvégén méricskélem. Abban 4Hp körüli van.
Szia, itt a motor adat
Szia, A tiedet tekercselték meg? Találtam róla egy videót, hát semmi pénzért nem vállanám el! Igaz nem pont ilyen, de baromi nagy álat! Itt tudsz belenézni, hogy milyen is az. Egy másik motort is hoztam, az nem indul egy ponton. Szakadást mutatott ott a kommutátoron, leégettem a mőgyantát, s egy szál meg volt szakadva. Ha ahhoz mérem akkor jónak néz ki. Holnap megpróbálom azt is kipótolni, s beforrazstani, majd kiönteni. Nem néztem ez milyen pad, de android system van a kijelzőn, s míg az be nem tölt nem is lehet bakapcsolni, egyébként nagyjából úgynéz ki mint a 2100-as, egészen pontosan MC2100ELS-50W2Y. Egyster már javítotam, akkor a ráépített inverter égett szét, nem tudtam mást, raktam rá 2 független 12V -os tápot. s egész idáig ment, de aza része jó még.
Ez nem volt tekercselve,csak csapágyazva meg a kommutátor szabályozva!Most már biztos hogy a mágnes erejével,vagy egy részében megváltozott a mágneses tér!Itt egy videó hogy mindjárt jobban megy a motor mágnesezés után!
https://www.youtube.com/watch?v=nYB5jUoRCTc A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2020
Nem, tekercselni nem kellett, az teljesen ép volt. Egy felmágnesezés úgy néz ki segített rajta.
Most még szalagot vadászok, mert az enyém is waxos lehetett új korában, de abból már nincs rajta semmi. Az olaj viszont nem jó hozzá, mert átereszti, olajos lesz a zoknim, ha ráállok.
Áramkorlát van a tápon beállítva, azért nem ment feljebb először 6V -nál, utána már 12V -on is kevesebbet vett fel. jó lenne ismerni a gépet. Valami hasonlót láttam, ott egy olyasforma tekercset raktak a mágnes köré, mint az autó önindítóban van. Arra kapcsolta a feszt, s mágnesezte fel. Ezt találtam hírtelen házi mágnesezésre.
Akkor lehet az Imiét is fel kellene mágnesezni, Esetleg beszéljétek meg, ki, s hol csinálta, ha az általam mutatott út nem járható. Igazából ilyennel itt még nem találkoztam. Hamarabb égetik le, minthogy lemágneseződne. De a sima kalickás motort is drágábban tekerik meg, mint egy új. Megya recycling-be
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2020
Sziasztok,
megtaláltak a családomból egy futópaddal, aminek a mellékelt képen látható elektronikája van. A jelenség egyenlőre annyi, hogy a felső kezelő panel teljesen halott. Egyenlőre ott tartok, hogy szétszedtem a cuccot és alap dolgokat nézegettem végig. Tápot még nem adtam neki. Esetleg van tapasztalat ezzel a cuccal/ hibával kapcsolatosan, vagy kapcs. rajz esetleg valakinek? Minden segítség érdekelne, mert semmi tapasztalatom nincs ezekkel a cuccokkal. Köszi előre is!
Sikerült életet lehelnem bele, néhány gyanús helyet átforrasztottam, elindult a kijelző és mennek a kezelő gombok is. Sajnos előjött egy újabb probléma. A START gombra nem reagált, nem is csipogott. Kimértem, nem jön kontaktus a nyomógomb felől. A többi gomb pár száz kOhm ha megnyomom, a start teljesen halott. Kivezetékeztem egy külső nyomógombra, működik is szépen (akár 100kOhm-al, akár simán testre húzva). A probléma csak annyi, hogy a program választás végén, mikor azt írja, hogy -npress start - a start gombot megnyomva csak csipog egyet és nem történik semmi, hanem a kijelzőn továbbra is a press start szöveg fut. Van valakinek ötlete? A masina típusa: OPTIMA 807
Köszi előre is!
Szai, Tudnál képet felrakni a schreen panelről? Nézd át mégegyszer az átforrasztott pontokat, nincsen-e zárlat valahol. Általában egy védőellenálláson keresztül direkt a µcontrollerbe futnak, az dekódolja, s küldi a parancsokat, valószínűsíthetem, hogy nem jól értelmezi, azért csak csippant, s nem csinál semmit.
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2020
Szia, Ebben 4,25 HP-s van, tegnap kitakarítottam, leteszteltem. Már 12V ról indítva is bekapja a 7A-t, akkora nyomatékkal, hogy leugrik az asztalról. Ebben eredetileg GP4063D IGBT volt, vagyis 40A -es, raktam helyette FGH60N60SFD-t.
A szalagvezetőnél 4.5cm a szalag táv!
Szia, valami miatt nem a START gombnak értelmezi a kontaktust, de miért? Létezhet, hogy valamilyen matrix elrendezés van a fólia alatt? Ha rányomok a többi gombra akkor olyan 470k körüli ellenállást produkálnak a föld felé. Próbáltam soros ellenállást is betenni, de eddig nem jártam sikerrel. Kritikus lehet a kontaktus ellenállása?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |