Fórum témák
» Több friss téma |
Kompresszor olaj. A keverés sem gond, ha azonos az olaj. Félszintetikus keverhető.
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2384466.html#2384466
Sziasztok! Linkeltem a kérdésem egy hűtőből kiszedett kompresszorral kapcsolatban. A segítségeket előre is köszönöm szépen!
Ott már kaptál választ. PTC, az a dolga hogy melegedjen... Bekapcskor, hidegen kis ellenálláson keresztül "indítja" a motort, a segédfázison folyat áramot, kis idő múlva felmelegszik, nagy lesz az ellenállása, lecsokkenti a segédfázis áramát
Köszönöm szépen!
Akkor így használom.
Sziasztok. Adott a képen szereplő hűtőgép kompresszor. A fórumon található létező összes módján megpróbáltam már bekötni. Sajnos azon kívül, hogy zúg és melegszik nem nyomja a levegőt (papírdarabbal tesztelve). Áramfelvétele kb ~5A-t mértem.
Lehetséges, hogy rossz a kompresszor? (sajnos, az előéletéről nem tudok semmit.) Előre is köszönöm a válaszokat.
Nem kéne mellé kondi? Vagy valami indító bigyó?
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2020
Gyárilag se volt hozzá így gondolom nem kell.
A hiányzó indítóreléje (3 üres tüske) nélkül bizony nem is fog elindulni, és jobb is ha így tesz, nem dísznek rakták azt oda. Azért (is) kell, hogy véletlenül se indulhasson el ellenkező irányban mert akkor a tengely nem tudja felvenni az aljáról az olajat és nem lesz kenés.
Szevasz!
"Gyárilag se volt hozzá így gondolom nem kell." Ott voltál a születésénél és így született? Indítóegység nélkül nem fog elindulni, mert oda kell egy relé, úgyhogy az előző hozzászólásokat végignézve, nem találhattál (szerintem) bekötési sémát. OFF! Próbaképpen el lehet indítani anélkül is, de az nem publikus. Aki ismeri ezeket a kompresszorokat, az tudja hogyan, aki nem, jobb ha nem babrálja. ON Tekercsellenállásokat, test felé zárlatot mértél? Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2020
Az indító egység is rajta volt, először úgy próbáltam elindítani. Alsó bal oldali tüske a segéd fázis, jobb oldalra ment a fő és a felső tüskére ment a nulla, behúzó (relén!?) keresztül.
A relé kattant, szintén zúgott pár nap múlva kioldott és csend, utána szintén újra behúzott zúg de semmi más. Ezt csinálta. Ez után kötöttem be én youtubos videó alapján. Úgy próbáltam bekötni, hogy a bal alsó tüskére a fázis, onnan nyomó gombon keresztül a jobb oldali tüskére és a nulla fixre kötve a felső tüskére. Addig még nyomtam a gombot zúgott de amint elengedtem nem csinált semmit. Tekercsekre holnap rá mérek. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2020
Szevasz!
"Gyárilag se volt hozzá így gondolom nem kell." "Az indító egység is rajta volt" Ez két állításod, az egyik nem igaz... Hibás információkkal ne kérj, ne várj eredményt hozó segítséget. Úgy tűnik elpusztult a segédfázis.. A próbálgatás megrontotta (ha volt) a segédfázis egészségét. "Úgy próbáltam bekötni, hogy a bal alsó tüskére a fázis, onnan nyomó gombon keresztül a jobb oldali tüskére és a nulla fixre kötve a felső tüskére." A segédfázis tekercsen keresztül akartad, hogy forogjon, olyat nem tud tenni... Üdv: StMiklos
Szia! Addig addig próbálgatod amíg le nem égeted. Ha jól kötötted volna be első alakalommal, talán már fújná is a levegőt. A jobb alsó és a felső tüske a fő fázis, a bal alsó a segéd. Ha ezzel a bekötési felállással megvagy, rögzítsd oda a tüskékhez a bekötéseket, hogy azok ne tudjanak leesni ha megütöd a kompresszor oldalát. Ugyanis feszültség alá helyezve a kompresszort (az ellenkező oldalon a bekötéssel szemben) egy jól irányzott gumikalapács ütéssel talán sikerülhet forgásra bírni, mert lehet, hogy éppen a holtponton állt meg és a kenetlenség miatt nem képes beindulni. Persze fordítva is csinálhatod ezt a kalapácsos műveletet (előbb oldalba csapod, majd rákapcsolod a feszültséget) csak akkor nincs meg a motor forgató nyomatéka ami mindezt határozottabbá tenné. Olaj az van benne?
Szia/Sziasztok!
Az meglehet, hogy akkor a sok rossz próbálkozásom miatt "leégettem" mert egy kis minimális füst már jött ki belőle. Így ezek után már lehet nem is használható. Bár ma sajnos nem volt időm kipróbálni az általatok ajánlottakkal, mérést se tudtam végezni a tekercs ellenállásokra de ha holnap lesz időm ránézek.
Akkor meglehet, hogy kijött a működtető füst.
Sajnos nem jutottam vele semmire így feladtam a harcot..
Sziasztok! Van egy ACC AS80AS hűtőgép motorom de nincs hozzá indító kondi.Már hívtam egy csomo üzletet ahol árulnak kondikat de sehol nem tudták megmondani hogy milyen kondi kell rá.
Ha valaki tudna ebben segíteni megköszönném!
Szia!
Miért kéne ehhez indítókondenzátor? Szerintem ezen is csak a szokásos indítórelé van, vagy volt. A hozzászólás módosítva: Nov 25, 2020
Kedves Fórumtársak!
Szeretném megkérdezni tőletek, hogy van-e különbség belső felépítésben az R600 valamint az R134A hűtőközeggel működő kompresszorok között. Gondolok itt arra, hogy a különböző töltetek miatt más anyagokat használnak a belső szigetelésre / tömítésre ami mondjuk másképp reagál a beletöltött olajra. Nyilván nem eredeti helyén szeretnék használni ilyen kompresszort, hanem nyomástartály feltöltésére használnám. Válaszaitokat előre is köszönöm. Üdv.B
Szia! Az a lényeg, hogy az R134-el töltött kompresszort nem szabad használni (feltölteni) R600-al, mert túlmelegszik de az R600-al töltött helyett lehet használni R134-el működő kompresszort ugyanide. Ez Téged nem érint ha kis kompresszort akarsz csinálni levegő termelésére.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2020
Köszönöm szépen a válaszod, igen én is ezt olvastam valahol. De akkor elvileg nagy különbségek nem lehetnek a felépítésben.
Szevasz!
Valóban felbontva nem észlelsz különbséget, de az R600-asban ásványolaj van, ami nagyjából max. 0,1% vizet hajlandó felvenni, de az R134-esben észterolaj van, ami ennek sokszorosát képes felvenni és nyitott rendszer esetén előbb-utóbb rozsdásodáshoz vezethet. Még egy (nem látható) különbség van: ugyanolyan hűtőteljesítmény esetén az R600-as lökettérfogata lényegesen nagyobb, így különbség van a betétmotor teljesítményében is. Hogy ebből az adott felhasználásban mi számít, mi nem, az eldöntendő. Üdv: StMiklos
Engedj meg még egy kérdést, gyárilag olajjal feltöltve kerülnek kereskedelmi forgalomba? Mert ha ez így van, és ásványi olaj van benne ami nem köti meg a vizet, akkor nem érdemes lecserélnem. Válaszod előre is köszönöm.
Szevasz!
Igen, a működéséhez szükséges mennyiségű olajjal feltöltve kapod, továbbá feltöltve 0.2-0.5 bar nyomású nitrogénnel vagy -40C harmatpontú levegővel és légmentesen ledugózva. Ha dugó eltávoításakor szusszan, akkor tudhatod, hogy a gyárkaputól a Te kezedig előírás szerint volt tárolva, azaz hibátlan. (Ez a fajta lezárás, de minimum a légmentes, sok hűtős alkatelemre igaz.) Ha ez egy R600-as kompresszor, akkor 8, de max. 10 bar fölé nem engedném már a 8-al is kilép az üzemelési tartományából. Más a helyzet az R134-R404 kompresszorokkal, azok jóval nagyobb nyomáson üzemelnek. Ott még a 20bar is belefér, sőt több is, ha nem mélyhűtő tartományú. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2020
Köszönöm szépen a részletes leírást.
Igen ez egy R600a-s kompresszor és 8-barnál tervezem lekapcsolni, és 6-nál vissza. Meglátjuk hogy fog működni.
Elég esélyes hogy 6 bar nál nem bír elindulni a motor (nyomás ellen) tehermentesítést mindenképp csinálj hozzá . Visszacsapó szelep a tartályra és egy mágnesszelep ami leengedi a nyomócsőből a nyomást amikor megáll a komp és visszazár a motor indulása után .
Igen, erre én is gondoltam, és kialakítottam a tehermentesítő ágat. Valamint vettem egy egész jónak tűnő kompresszor légszűrőt is a szívó oldalra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |