Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolóüzemű táp 230V-ról
 
Témaindító: cimopata, idő: Szept 13, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   750 / 782
(#) 13_Balu50 válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Okt 28, 2020 /
 
Egy másik nagyobb trafóval szinte tökéletes 10Volts/div és 10uS idővel 1/10 osztóval a szekunderen 2x55V van egyenírányitva 30W terhelés mellett, tüske nincs, FET-ek nem melegszenek.A snubber kell neki 10R2w/4n7/1000.
(#) GPeti1977 válasza 13_Balu50 hozzászólására (») Okt 28, 2020 /
 
Ha már van soros kondid (1uF), még egy tekerccsel vagy a főtrafó kialakításával rezonáns táp is lehetne.
(#) 13_Balu50 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Okt 28, 2020 /
 
Köszi, de örülök, hogy így működik, egyenlőre tesztelem hadd menjen, hogy bírja a terhelést.
(#) KKobra válasza ferci hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Közben megint volt időm foglalkozni az öcsipanelle és mindent átnézve nem találtam hibát.
Illetve egyet csak a fet nem kapcsol.
Kicsit méregettem
és eljutottam oda hogy ha a vezérlés kapcsolja a fűtést akkor a FET G lábán mérek fesdzültséget
csak éppen a fet nem nyit.
gondolom két probléma lehet
1, Hibás a FET
2, nem jó a típus
Vagy tévednék?
Jaa a tranzisztor valóban nem BC555 hanem BC550
A FET IRF3205
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2020
(#) ferci válasza KKobra hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Hetente egy percet szánsz rá..?
"a FET G lábán mérek fesdzültséget " - g-s feszültség hány volt? Elvileg annyi, mint a zener feszültsége, ha a tranyót lezárja az optó tranyója.

Hány volt van a drainen a gnd-hez képest?
Infó ( mérések ) nélkül semmit se lehet erre mondani.

Ha a fetet rövidrezárod, fűt a páka egyáltalán?
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2020
(#) KKobra válasza ferci hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Ha nincsen Fűtés a g feszültség 0V
Ha kapcsolom a fűtést 28V-ot mérek.
Tudom hogy 16V kéne de már annyiszor átvágott a műszer hogy nem hiszemvalahol van egy régi depréz mindjárt lemérem azzal.
(#) ferci válasza KKobra hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Mérj mással.. a 16 voltos zeneren nem lehet 28 volt...ha nincs ott a zener "elektromosan", tönkrevágod a fet g-s-t.
Az utolsó kérdést is válaszold meg ( d-s rövidzár, fűt-e a páka )..

g feszültség nincs, g-s van csak.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2020
(#) KKobra válasza ferci hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Hát ez nekem is fura pedig nem értek hozzá
Minden jól van kötve minden a helyén és ha D-S lábat rövidre zártam semmi nem történt
Majd egy darab vezetékkel összekötöttem a öcsi paneél negatív pontját a FET S lábával és teljesen jól működik
Kisipoltam a műszerrel és nincsen szakadás a FET S lába és a GND közöt.
Mondjuk elég vékony a fólia.
(#) ferci válasza KKobra hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Ezek szerint nem volt folyamatos a gnd...ezért hiába kötötted át a d-s-t, mintha egy kapcsoló lenne..
Az öcsi panel rajzon nézd meg: a panel gnd és a fet S egy folyamatos vonal..
Optó tranyó emitter, BC emitter, zener anód, fet S mind egy potenciálon ( gnd-n ) vannak..

A d-s láb átkötése ugyanaz, mintha egy kapcsolóval kapcsolnád be a fűtést - ha ez nem történik meg mégsem, a tápfesz nem jut a panelre.. - a miértet CSAK te tudod felderíteni.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2020
(#) KKobra válasza ferci hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Az öcsi panel nyákja CNC maróval készült és szintw minden rézfelület megvan Mivel a FET S Lába a panel szélén van a Tranzisztor E lába és az optocsatolo E lába is. Igy csak összekötöttem a fel nem használt Foliát a FET S és a Tranzisztorok emmitterét A fel nem használt fólia résszel és működik.
Köszömöm a segítséget!
És Igen a család és a munkabeosztásom miatt igen ritkán jut idő a barkácsolásra
(#) ferci válasza KKobra hozzászólására (») Nov 1, 2020 /
 
Oké.. arra figyelj, hogy a fólia elég legyen a 2 ampert átvinni a táp gnd felé a fet source-től, nehogy elégjen lassan. Futtasd be ónnal, vagy forrassz rá vékony rézdrótot pluszban.
(#) KKobra válasza ferci hozzászólására (») Nov 2, 2020 /
 
Rendben. Még egy kérdés! Mivel a páka most egyenáramról működik így nem mágneseződik fel idővel a páka hegy?
Ez a második forasztóállomás amit építettem. Az első tökéletesen működik évek óta a tápfeszt egy 2x 12v trafőrol kapja.
Azt tapasztalom hogylényegesen gyorsabban melegszik fel a kapcsitápról. Gondolkodom a régi átalakításán.
(#) ferci válasza KKobra hozzászólására (») Nov 2, 2020 /
 
A páka fűtőelemének nincs olyan mágneses tere, ami felmágnesezné, de ezt ki is próbálhatod hegy nélkül, pár másodpercig.
(#) Vacok hozzászólása Nov 23, 2020 /
 
Sziasztok!
Egy 24V-os kapcsolóüzemű tápegység kimeneti feszültségét le lehet vinni 14-15V-ra a visszacsatolás módosításával? Vagy inkább egy 12V-ost kellene fentebb húzni? Ha lehet.
(#) ferci válasza Vacok hozzászólására (») Nov 23, 2020 /
 
Szia!
Inkább az utóbbit kellene megpróbálnod - max az áramterhelés kisebb lesz.
A 24 voltosnál majdnem a felére le kell vinni a kitöltést és nem biztos, hogy kis terhelésnél rendesen menne.
(#) pipi válasza Vacok hozzászólására (») Nov 23, 2020 /
 
Hali!
A 24V-ost szerintem sem tudod levinni egyszerű fesz osztó módosítással. Én egy 18,5V noti tápot nem tudtam 14V alá levinni, kezdett bizonytalankodni. A 12V-oshoz közelebb van, talán enged annyit, viszont az elkót nézd meg a kimeneteten csaréld 25V-ra, ha 16V-os van benne
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2020
(#) Vacok válasza ferci hozzászólására (») Nov 23, 2020 /
 
Szia!
Lenne terhelése. Éppen egy processzor vezérelt ólom akkutöltőt tervezgetek. Az elképzelés az lenne, hogy a proci egy kapcsolóüzemű táp visszacsatolását vezérelné és az egyes töltési fázisokon tápon mindig a megfelelő kimeneti feszt állítaná be. Ezzel kiküszöbölve a felesleges hő veszteséget. A másik gondoltat egy 230V/24V 150W hagyományos trafó után egy buck converter, amit a proci az előbb leírt módon vezérelne, a töltés legelső ütemében, ahol áramgenerátorként kell, hogy működjön gyakorlatilag folyamatosan változna a kimeneti feszültség.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2020
(#) GPeti1977 válasza Vacok hozzászólására (») Nov 23, 2020 /
 
Lehet kapni névlegesen 15V tápokat is.
(#) Vacok válasza GPeti1977 hozzászólására (») Nov 23, 2020 /
 
A szabályozhatóság lenne a lényeg, hogy a töltés elején 14,4V legyen a kimeneti feszültség, a töltés végén pedig 13,6V. Stab kockát nem szeretnék alkalmazni, mert nagyon sok hőt termel (pláne 5-10A-nél), ezért gondoltam szabályozható tápegységre.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2020
(#) GPeti1977 válasza Vacok hozzászólására (») Nov 24, 2020 /
 
Az áramot nem kell szabályozni?
(#) Vacok válasza GPeti1977 hozzászólására (») Nov 24, 2020 /
 
De kell, és lesz is, de az áram szabályozása is a táp kimeneti feszültségének szabályozásán keresztül valósul meg.
(#) kralg válasza Vacok hozzászólására (») Nov 24, 2020 /
 
Szia, nem tudom pontosan mi a cél, a mikrovezérlővel való játszadozás, vagy pedig működő töltő építése, de ha az utóbbi, akkor érdemes megnézni a kifejezetten erre a célra készült IC-ket. Én jelenleg egy CN3300-assal építek zselés akku töltőt, de autó akkuhoz például a CN3717-es tökéletes.

A töltési profil eleve le van bennük programozva, szinte bármilyen feszültségről elmennek (akár stabilizálatlan 7,5V-től 28V-ig, amilyen tápot talál az ember a sufniban), és tudnak olyan extrákat is, mint pl. az akku hőmérséklet figyelése és ennek megfelelő töltési üzemmód váltás. Az adatlapon részletes tervezési leírás van, nem kell tálentumnak lenni, vagy fluxussűrűséggel integrált egyenleteket megoldani a megépítéshez.
(#) Bakman válasza Vacok hozzászólására (») Nov 24, 2020 /
 
Idézet:
„a töltés elején 14,4V legyen a kimeneti feszültség, a töltés végén pedig 13,6V”
Fordítva. Ha egy lemerült, pl. 55 Ah-s akkura rákötsz 14.4 V-ot, akkor az annyit fog felvenni, amennyit a tápegység szolgáltatni képes. Ha a tápegységben/töltőben nincs védelem, akkor dobni fog egy hátast valami, a lemerült akku nagyon sok áramot képes lenyelni károsodás nélkül (elsősorban a kapocsfeszültség és a belső mőmérséklet az irányadó).

Szerintem amit te keresel az egy olyan áramgenerátor, aminek a maximális kimeneti feszültsége 14.4 V.
(#) Vacok válasza kralg hozzászólására (») Nov 25, 2020 /
 
Szia!
Természetesen egy működő akkutöltőt szeretnék, és tetszik is a javaslatod, viszont ezzel kapcsolatban felmerült egy két kérdésem, ezt a megfelelő témában felteszem.
(#) Zsarka hozzászólása Dec 2, 2020 /
 
Szép jó estét ! Szeretnék építeni egy 60- 80 W 12-14 Voltos kimenettel. Pc trafót szeretnék használni . A lényeg hogy ne melegedjen a vas , hónapokig működjön kikapcsolás nélkül . Köszönöm a segítségeteket , ötleteiteket .
(#) ferci válasza Zsarka hozzászólására (») Dec 2, 2020 /
 
Szia!
Nyugodtan válaszd ki a neked megfelelőt a "csak képek keresése" tömegből, de tegyél a trafó primerrel sorba egy 50-70 uH-s tekercset, célszerűen egy AL=250 vagy 400-as fazékvasmaggal. A pc trafónak nagyon kicsi a szórt induktivitása és ezt kell "meghosszabbítani." A huzal hasonlítson a trafóéra.
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2020
(#) Zsarka válasza ferci hozzászólására (») Dec 3, 2020 /
 
Köszönöm ! Sorba kötött induktivitással még nem próbálkoztam .
(#) pajesz66 hozzászólása Dec 29, 2020 /
 
Sziasztok!

Az alábbi kapcsolást építettem meg. (kapcs1.gif) A nyákterv hibás volt, de egy vezetékdarabbal javítottam (pirossal jelölve).
Az eredeti kapcsolásból a 230V oldali NTC, és zavarszűrő áramköri részt kihagytam. (Csak próbára építettem meg az áramkört.)
Valamit elronthattam, mert az áramkör zárlatos lett, a két mosfetet összekötő S$17 jelű vezeték elégett, és ha jól mértem mindkét fet zárlatos lett...

Valakinek valami ötlet? Mit csináltam rosszul?
(#) pajesz66 válasza pajesz66 hozzászólására (») Dec 29, 2020 /
 
Ez előzőből lemaradt, hogy a BA159 helyett egy 1N4007 került az áramkörbe.
(#) dara válasza pajesz66 hozzászólására (») Dec 29, 2020 /
 
Kiguvasztom a szemem,nem látok s 17 vezetéket.Milyen trafót tekertél bele?Hány uH re?Egyébként műkődöképesnek nézem az áramkört.
Következő: »»   750 / 782
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem