Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok.
Az én autómban,az én képességeimmel így adta ki a precízen elhelyezett gomb a váltókaron,ahogy a képeken látszik. Egyszerű, olcsón kivitelezhető, és működik. Utólag eszembe jutott, hogy a bal oldalra is tehettem volna a gombot. Ha a pöcök végére,merőlegesen hegesztünk egy másik rövidke pöcköt,az benyomná a gombot,amikor balra húzva egyesbe teszem a váltót. Az ilyen típusú autókban, mint az enyém is, elég "rövid" az egyes seb. fokozat.Gurul néhány métert ,és tesszük is kettesbe. Ezzel kapcsolatban meg az jutott eszembe, hogy valamiféle kondenzátor közbeiktatásával,még 10-15 másodpercig mutatná a kamera képét a monitor,azután is,hogy a váltó már kettesben van. Fel is vetettem a dolgot a "mesternek",aki kötözgette a dolgokat, de nem sikerült megvalósítani a dolgot. Kifogás volt több is,hogy miért nem ajánlja,miért nem lenne jó az úgy,ahogy én gondolom. Na,mindegy. Nem megyek abba a műhelybe mégegyszer. A képek készítése óta már összeraktam az autót, de egyszer még szétszedem majd a váltó környékét. Bekenem majd valami kenőccsel a gomb csatlakozóit,hogy ne korrodálódjon, meg próbálok majd összehozni valami plusz védelmet fröccsenő víz ellen is. Köszönöm mindenkinek a korábbi hozzászólásokat és a segítséget.
Sziasztok!
Tanácsot kérnék elektromosan állítható ülés bekötésével kapcsolatban. 1996-os Laguna I-ben szeretném lecserélni az első üléseket. Az autómban eredetileg sima ülések vannak, az új ülések motorizáltak. Vannak kapcsolási rajzaim, de sajnos a motorizált ülések bekötéséről semmit nem találtam, azt a rajzok nem mutatják. A kérdésem az lenne, hogy vajon elég lehet csak egy 12V-ot odavinni az ülésnek és minden vezérlési feladatot ő intéz-e. A nyomógombok mind magán az ülésen találhatók. Én úgy gondolom, hogy elég lehet csak tápot adni neki. De beszéltem a szerelőmmel és ő kihangsúlyozta, hogy ő nem villamossági szakember, de szerinte nem elég csak a táp, mert ő úgy tudja, hogy az ilyen ülések kommunikálnak a központi vezérlővel is és ha a vezérlő nincs erre felkészítve, akkor nem fogom tudni használni a motoros ülést. Facebook-on Lagunás csoportokban is kérdezősködtem, ott inkább arra tippelnek, hogy elég lehet csak a táp neki, de biztosra senki nem tudja megmondani. Esetleg van valakinek konkrét tapasztalata ezügyben? Meg merjem venni a motorizált üléseket szerintetek?
Az eladótól ezt a fotót kaptam.
A világoskék csatlakozó megvan az én ülésem alatt is, de fogalmam sincs, hogy mi célt szolgál. Feszültséget nem mértem a kapcsokat széthúzva az autó felüli oldalon. Lehet, hogy a biztonsági övvel kapcsolatos lehet, pl. előfeszítés. Az én autómban visszajelzés még nincs az öv bejötött állapotáról. Az is lehet, hogy előkészítés ülésfűtéshez, bár az sincs az enyémben.
Szerintem a tipped jó a világoskék csatiról. Az a betáp. Ellenőrzés: A te autódban, csak gyújtásra van táp rajta, és a csati profil, valamint a kábelek színe, helye a két csatiban egyezik, akkor az.
Az az 5 eres az a kapcsolóhoz megy? Az előfeszítésnek + indítókábele van. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2020
A világoskék csatlakozó profilja egyezik az enyémmel, de az enyémen nem mérek semmilyen feszültséget. Akkor sem, ha ráadom a gyújtást.
Az 5 eres az az ülésen belül csatlakoztat egy egységet egy másikhoz, az nem csatlakozik "kifelé". Hogy pontosan hová megy, azt nem lehet tudni, csak azt kifelé nem. Az autó felé csak a fotón látható világoskék és fekete csatlakozók csatlakoznak.
Lehet hiányzik a biztosíték, vagy egy relé. Szerintem az ülés ezen keresztül kap 12V-ot. Az 5 eres most nem számít. A csati még lehet ülésfűtés is.
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
Igen, ha fűtés csatlakozója lenne, akkor lehet, hogy hiányzik a relé.
De ha csak ez a gond, azt meg tudom oldani, hogy valahogy rávarázsolom a 12V-ot. Akkor szerinted működhet az elektromos ülés az autómban? Elég lenne neki megadni a 12V-ot, nem kell semmi más, pl. központi vezérlés az autóból?
Innen az marad, adnék 12V-ot az ülésnek és azt próbálnám ki.
Persze egy rajz az autóról egy+/- miatt jól jönne. A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2020
Sziasztok.
Nem elektromosság, C corsa fűtésével van gondom. Éppen csak langyosat fúj, a motor üzemmeleg, a fűtéscső forró, a kijövő ág langyos, tehát leadja a hőt, de nem értem hova Tud ezeknek olyan baja lenni, hogy valami zsalu rossz irányba tereli a levegőt és kifele megy a meleg levegő?
Sajnos tud. Más baja nagyon nem is lehet, mert csapja nincs, a radiátoron folyamatosan áramlik a víz.
Tegnap a termosztátot szedtem szét, lepróbáltam, működik rendesen, max annyi, hogy a felület a termosztát házon, egy kicsit kopott, tehát nem 100%-osan zár, nem azt mondom, hogy át tudok köpni rajta, hanem van 1-2 tized mm.
A fűtést ma slaggal átmostam, hátha jön ki belőle valami, igazából minimális szutyok jött ki belőle. A hűtővíz is szép rózsaszín, pár hónapja lett lecserélve, leszűrve vissza is öntöttem. Vagy esetleg nem keringteti elég intenzíven a fűtőradiátor körét , mert ugye az kívülről nem látszik csak az, hogy bemegy a meleg, kijön a hűvösebb, ergo leadja a hőt (tzermodinamika 1 alaptörvény) de hova?
Sziasztok!
2000-es 1,7 központis Niva-ba nem volt gyújtás. Ebben a drágább fajta ikertrafós gyújtómodul van. Cseréltem, egy új került beépítésre. Az autó már működik, de nem mutatja a műszerfal az aktuális fordulatszámot. Szépen jár, viszont ha pl. menet közben forgalmi okból meg kell állni, akkor leáll. Elméletileg a gyújtómodultól kapja a fordulatszám jelet. Tudja esetleg valaki, hogy milyen jelet kellene mérni/látni?
Sajnos nem találtam olyan rajzot, amin rajta van ez az ülés csatlakozó.
Úgy döntötem megveszem az ülést aztán majd kitalálom, mit lehet vele kezdeni. Remélem valahogy sikerül majd kitalálni, hogy melyik vezeték a +/- és nem füstölöm majd el egyből az egészet.
Közben azért keresgéltem, szeretnék megerősítést kérni:
A rajz szerint a műszeregység 5-ös pontjára csatlakozik egy barna vezeték, ami a trafómodul középső csatlakozójába (a főtengely jeladó csatijához közelebb eső szélénél) fehér színre vált át. Ezen elviekben a fordulattal arányosan változó frekvenciájú négyszögjelet kellene látni (0-5V)? A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2020
Igen, de szerintem 0-12V lesz inkább. Állítólag neten talált infó alapján némely utángyártott trafó nem ad ki tiszta jelet, kell utána egy r-c szűrő.
Köszi, ezek szerint használhatónak tűnik a logikám. Rálépek szkóppal arra a vezetékre, aztán jelentkezek az eredményekkel.
Sziasztok. Boldog új évet forum társaknak! Segítségeteket kérném matiz lambdaszonda kimérésében hogy jó-e. Vagy nem e ad hibás értéket. Régi 2 vezetékes szonda, tcs/cdp re téve lambdaszonda feszültség értéken belül mozog . Hiba p0171 kód ,auto nem rángat indúl pöcre, müködésben nem észrevehető a hiba. Gyertyák korom fekete , folytószelepház, érzékelő, alapjárati motor, kitakarítva, bemérve jók, map szenzor értéke 1.20v hírtelen gázra felmegy 3-4v ig. 1-ső Lamdaszondát szeretném elenőrízni,de hogyan? Kép hibáról, és élőadat alapjáraton. Köszönöm
A gyertyák megfelelő hőértékűek? Gyertyakábelek ellenállása megfelelő értékű? Nem biztos, hogy a szondát kell vizsgálni.
Köszi . Hőértéket még nem néztem, de ez van benne Bpr5es szerintem újak állapotukból! Gyárinak ez kellene lennie Bpr5ey!
Kábeleket holnap kimérem, de szerintem nem ez a gond . Motor nagyon szépen egyenletesen jár!
Szkóppal. Bővebben: Link
Van egy 20 mhz szkópom ha jó a feladatra. Szonda 2 vezetékes szkópot hová csatlakoztassam? Esetleg valaki megtudná mondani matiz 2004 évi be hol találató légtömegmérő szenzor MAF ? Én nem lelem csak map ot , szívón és a fojtószelepházon nincs ez a szenzor.
Szia! Ha jól emlékszem a levegőszűrő után van.
Szia! Szerintem addig amíg a "check engine" lámpa nem világít folyamatosan addig az a hibakód csak tájékoztatás, hogy minek kellene utána nézni. Először is ha kormos a gyertya az dús keverékre utal amit már nem tud elégetni a munkaütem és ennek egy része bekerül a katalizátorba ahol a lambda megjegyzi, hogy ez egy kicsit sok lesz. Ezt a dúsult keveréket okozhatja a ECT (motorhőfok érzékelő) hibás értéke. A motorvezérlő csak akkor tesz róla bejegyzést ha az szakadt. A másik pedig az EGR, mert mindkét motorhoz társítottak ilyet. A 800-hoz sima szelep míg a 1000-hez szelephelyzet érzékelőset (potmétereset). Az EGR szelep ha nem zár rendesen akkor onnan elég sok korom visszakerül a szívó oldalra és ettől ugyancsak elégtelen lesz a keverékképzés.
Üdv Mindenki!!
Segítséget szeretnék kérni olyan szakembertől aki jártas autóba utólagos EPS elektromos kormány szervó beépítésben.Adott egy Opel Corsa B amibe szeretném beépíteni az EPS-t.Megvan hozzá minden,kormánymű és vezérlő is.Kérdés mit hová kell kötni.Annyit tudok róla hogy kell egy direkt 12v és egy kapcsolt +12v.Ezen felül még van pár szál vezeték amit nem tudok hová kell kötni.Kipróbálva ki lett ezzel a három bekötött vezetékkel de semmit sem reagált. Ha valaki tudna segíteni megköszönném!
Köszönöm . A p0171 szegény keverék re mutatt , de a gyertyák kormosak igy inkább dús szerintem is. Rövídtávú üzemanyagellátás menetközben folyamatosan kb28%- 35% on ingadozik diagnosztikán, Igy viszatérő a hibakód . Gázadásra menetközben 40km- től lassan gyorsúl ,de nincs torpanás, gyújtáskimaradás , rángás még 100km -nél sem. Egr azt tudom hol van, de Motorhőfok senzor melyik, hol találom esetleg rövidítés neve? Sajnos tanácstalan vagyok igy egr szelepet megnézem, meg a motorhőfok érzékelőt ha meglelem.
Kétvezetékest még nem láttam, a kettőből az egyik a biztos a nerst cella kivezetése, a másik vagy test, vagy a fűtés és a testnek nincs külön szál hanem a kipuf adja. Neked a nerst cella és a test közt kell mérni. Az autó testjéhez képest mérj ellenállást, a fűtés pár ohm tól tizen x ohm lesz, ha külön testkivezetés van az meg 0 ohm körül. A másik pedig a jelvezeték ami neked kell. Vagy ami egyszerűbb és gyorsabb, működés közben bemelegedés után rámérhetsz a szkóppal mindkettőre akku minuszhoz (autó test) képest, az egyiken látnod kell a billegést ami a linkelt jelalakon látszik, ahogy a vezérlő dúsból szegénybe majd vissza vezérli a keveréket hogy működtesse a katalizátort. Nekem gyanús a szonda mert szegénynek érzi az ecu az amúgy dús keveréket, persze kompenzál és ebből lesz a kormos gyertya és túlfogyasztás. A motorhőfok látszik a diagon, azt ellenőrizheted, de nem ott lesz a baj.
Rajzot töltöttél le? Azon látszik ami neked kell.
Lehet, hogy "bementem az erdőbe", mert a szondák nem mást érzékeltek, mint amit a hibakódhoz hozzárendeltek. Ha szegény keveréket éreznek és nincs "check engine" lámpa gyújtás és a monitorozó szonda sem hoz hibát, akkor az olaj lesz a probléma ami bekerül az égéstérbe és nem ég el. A gyenge gyorsulás is előjele lehet annak hogy talán kopott a motor vagy a szelepszár szimmeringektől kerülhet olaj oda ahová nem kellene. Persze ettől meg nem hiányozhatnak a lovak. Annak a 65 LE-nek repítenie kellene az kis kasztnit.
Köszönöm a tanácsokat. Probléma még nem oldódot meg , hibakód fennál, beíródot p0171 és rövidtávú üzemanyag érték 30% fölött magas. Kérdésetekre válaszolva motor vízhő ecu szerint 85c , auto nem füstöl, 98ez km futott. Ha a map szenzor vákumja csökken ,nő a rövidtávú üzemanyag értéke. Mivel a map-ot jónak mértem , Iac beszívot levegő hőfok érzékelő szerintem öszejátszik a map értékeivel. Észrevételem beszívot levegő hőfoka 40c ami kinti levegőt figyelembevéve magas szerintem. Lehet elpiszkolódott.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |