Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Digitális forrasztóállomás
Találtam egy jó pákát.
JBC T245-A Ujjan 60 euro használtan 40 euro. Megéri szerinted? Ha igen akkor melyiket?
A használt páka állapotát nem tudom megítélni, ha hirdetésben találtad, akkor nézd meg alaposan a fotókat róla. Ha jó (újszerű) állapotú és belefér a költségvetésedbe akkor ok.
A JBC245 páka bolti ára is kb 60euro, pl. itt: Bővebben: Link
Csak ha jol nézem akkor ezzel nincs páka. Csak a tartó része vagy, hogy is mondjam.
Plusz a páka darabja 17 euró Bővebben: Link Ott lejjeb vannak a képek. A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2021
Nézz szét a T12-es pákák között is! Kb 1000Ft-ból jön ki egy hegy hozzá Kínából, nagyjából kicsit többe van hozzá nyél is.... hasonló kategória mint a JBC, de lényegesen olcsóbb...
Ez szerinted jó lesz? Bővebben: Link
Azt szeretném ha jó pár évig nem kellene ujjat vásárolni.
Néhány fajta hegyet érdemes hozzá megvenni, legalább egy vékonyabbat és egy vastagabbat! A nyél kicsit idővel átmelegszik, de cserébe olcsó, és jó rövid fogású... ) Nekem is van ilyen, de van hozzá kb ugyanannyiért másik fajta, az kicsit hosszabb, de ha jól tudom az egyáltalán nem melegszik hosszú idő után sem. Olyanom is van, de azt még nem próbáltam ki...
Melyik az a másik fajta ami nem melegszik?
Ez még olcsobb is?
És ez tuti jó lesz ehhez a hegyekhez ugye? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2021
Ezek szabvány hegyek...mint láthatod....
Biztos hülye kérdés.
De amit linkeltél azzal van kábel? Mert nem látszik a képeken és a leirásban sem látom, hogy irná.
Én ilyen alu nyelet vettem, nekem bevált. A műanyag nagyon silány volt. Gyenge volt az érintkező, melegedett, hamar letört a hegytartó rész rögzít pöcke. Szóval kuka.
Ahol nincs feltüntetve a kábel is, ott valószínűleg nem jár hozzá! Az eladó nem én vagyok, én is csak annyit látok, amennyit te ....
Esetleg tudja valaki, hogy mi ennek a csatlakozonak a neve?
A csatlakozó nevét nem tudom, de ha nem kész állomást veszel, hanem építesz, és nem találsz ilyen csatit, akkor tetszés szerinti csatlakozó párt vehetsz, és lecserélheted a pákán levőt.
Pl. a JBC gyári csatlakozóját én is lecseréltem. Mondjuk nekem a T12 verziók közül, a sector99 által belinkelt tetszik eddig a legjobban, valószínűleg azt választanám ezek közül. A csatlakozója is ismerős, valami ilyesmit (vagy legalábbis nagyon hasonlót) használok én is. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2021
És elég lenne csak 4 PIN-eset rá rakni nem?
2 tápnak 2 hőérzékelönek ??
A T12 ugyanúgy működik 2 szál dróttal mint a JBC, a belső felépítése is hasonló. Ez teszi lehetővé hogy pl. drága speciális kábelt sem kell venni hozzá, mert elég egy hajlékony érpár.
A T12-ből az olcsó klón hegyek nagy csalódás lesz, annak a minőségétől (ami az árából is következik) még az is jobb (solomon) amit legelőször linkeltél. A Hakko eredetiben egy nagyon jó páka, de a klónok hegyei siralmasak. Nekem volt 2 fajta is, mindegyiket eladtam mert egyszerűen használhatatlanok voltak, az ón meg sem tapadt rendesen a hegyen. Nézz körül felétek hirdetési oldalakon, ha tudsz venni olcsón hegyet akkor nagyon baráti áron lesz egy egész jó minőségű pákád, amit össze sem lehet hasonlítani a kínai klónokkal. Nálunk néha még ennél olcsóbban is szoktak lenni új hegyek. Nyélnek való anyagot tudok küldeni ha adsz valami itthoni címet.
Ez itt eredetinek nézz ki és 17 euro. Az kb 5000 HUF mint amit linkeltél.
Bővebben: Link Amugy ezeknek a pákáknak jó egy kapcsolóüzemü táprol DC 24V 4A? Vagy inkább DC 24V 6A? Vagy inkább keresek vamailyen trafót? A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2021
Nem nagyon. A 24V-ot én eleve feleslegesen soknak tartom, 16-18V bőven elég. A fűtőbetét ellenállása 2,5 ohm sincs, szóval a 24V-os kapcsolóüzemű tápnak olyannak kell lennie, ami elviseli azt a 10A-es áramot. A trafó annyival jobb, hogy abból egy 40-50VA-es is elég, mert a felfűtéskori teljesítménytöbbletet rövid időre elviseli, utána meg már szakaszos, az effektív teljesítményfelvétel kevesebb.
A kapcsolóüzemű tápot is lehet tuningolni egy kicsit, pl. növelhető az áramkorlát küszöbértéke. Persze tartósan az sem bír nagyobb teljesítményt, de ahogy egy sima trafó, úgy ez is elviseli rövid ideig (amíg felfűt a páka). Kínai 24V/6A-es tápot kb. 9A-re tuningoltam fel, így lazán elviszi a két pákás állomást (csak a szoftvert úgy kell megírni, hogy a két PWM-ben ne legyen átfedés).
A trafó egyszerűbb annyiból, hogy azt nem kell tuningolni, és kicsit nehezebb lesz tőle a doboz, ezért kevésbé tud elcsúszni az asztalon vagy a polcon. Tehát van amikor a plusz súly előny, amikor viszont cipelni kell akkor hátrány. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2021
Akkor a JBC hegyekhez 18V 3A-es trafót ajánlasz egy hegyhez?
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2021
Szóval ha jól értem elég 2 vezeték?
De a képen 3 vezeték kell, nem? Vagy én látom rosszul? És honnan tudja az állomás ha elérte a kivánt hőfokot? A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2021
A termoelem saját ellenállása kicsi, ezen keresztül is lehet fűteni, a fűtést kikapcsolva pedig a fűtésen keresztül is mérhető a termoelem - így működhet 2 vezetékkel (a csatolt rajzodon C2 és C3 pontokat használva). Természetesen nem kötelező így használni, ez csak egy lehetőség.
Nem itt kellene erről beszélgetni hanem a pákás topikban mert ez nem digitális állomás hanem analóg, ott le is írtam mindent róla. De hogy egyértelműbb legyen, mutatom a szabályozó rajzát, rajta a bekötéssel, mutatom a kísérleti nyák képét, ahol látszik hogy 2 szál dróton működik a páka, és mutatom a nyelet amit házilag csináltam hozzá.
Amikor be van kapcsolva a FET akkor fűt a páka, amikor pedig ki van kapcsolva, akkor R1-en keresztül méri a hőelem feszültségét, így szabályoz, kapcsolgat ki-be. Meglepően jól, gyakorlatilag 1-2 fokon belül tartja a hegy hőmérsékletét. Ha minden igaz a 2 vezetékes elvet a Japánok találták ki a T12-es és hasonló hegyekhez, ha jól emlékszem a gyári Hakko eleve így is működik, a kínai meg lekoppintotta, én meg lekoppintottam az egészet a JBC-m meghajtására.
Az UD1200-as nyél pedig JBC kompatibilis (koppintás). Minőségre ez lesz olyan mint a fent említett Solomon vagy T12 nyelek, és jobban néz ki mint egy házi készítés. Nyilván nem éri el az eredeti JBC minőséget, de harmadába kerül (8000 vs 26000Ft).
Köszönöm. Akkor ezt választom. Esetleg a csatlakozó nevét megtudnád mondani?
Szia!
2-3 éve vettem egy ilyet, vezérlővel együtt, ennél könnyebb, és gyorsabb a hegy csere, mint a másiknál, ami csavaros hüvellyel rögzíthető. Használom mindkettőt, nekem egyiknél sem zavaró a melegedés. (Nekem csak hobbi, nem forrasztok napi 8 órában.) Ha viszont csak két vezetékkel kötöd be az eredeti vezérlőhöz, akkor pl. a beállítható idő utáni csökkentett hőmérsékletről nem fog visszakapcsolni, mert a nyélben van a "mozgás" érzékelő, illetve szerintem a hőfokszabályzás sem működik. A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2021
Köszönöm. De sajnos ezt nem értem teljesen.
Idézet: „Ha viszont csak két vezetékkel kötöd be az eredeti vezérlőhöz, akkor pl. a beállítható idő utáni csökkentett hőmérsékletről nem fog visszakapcsolni, mert a nyélben van a "mozgás" érzékelő, illetve szerintem a hőfokszabályzás sem működik.”
Létezik olyan, hogy a pákában van egy mozgásérzékelő, és ha X ideig nem mozgott (tehát gyanúsan a tartóban van), akkor a vezérlő visszaveszi a hőmérsékletet pl. 150 fokra. Aztán ha megmozdítod, akkor felfűt gyorsan a beállított hőfokra.
A hőfokszabályzós részt nem értem én se, annak menni kell 2 vezetékkel is. DE! Ez a téma itt továbbra is nagyon off, az egész szálnak kb. semmi köze a digitális forrasztóállomásokhoz,
A panelfotón látszólag van 2 db TO220-as tokozású alkatrész. Feltételezem a hűtőlemez alatt van a FET, de a másikat nem tudom azonosítani. A 9013-as tranzisztor, és a stabilizátor is TO92 tokos lenne, amiből egyet látni, és talán alul van a másiknak valamilyen SMD változata. De mi lehet a másik alkatrész?
Esetleg mutatsz képet a hátoldalról is? Illetve látszólag nincs kivezetve a hőmérséklet szabályozó potméter (vagy alul van kivezetve). Ezt nem kell gyakran tekergetni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |