Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok
Az unokaöcsém kapott szülinapjára egy kis robotot amit egy kézre szíjazható kis távirányítóval lehet mozgatni 4 irányba. (1.kép) Sajnos valamiért nem működik. A robotot bekapcsolva villognak a szemei így a robot oldali gondot egyelőre kizárnám. A kis távirányítón a gombokat nyomkodva nem villog a led, telefon kameráján keresztül nézve. Így szétszedtem és mintha hiányozna egy alkatrész a "100R" felirat alatt. A gyári forrasztás ott van viszont alkatrész nincs. Lehet ez a gond vagy oda nem is kell semmi? (2-3. kép)
Kellene bele egy gombelem ) Ennek a feszültségét (terhelés alatt) nézd.
Nyugodtan tegyél be egy 100 Ohmosat, baja nem lehet. Aztán a gombokat kellene még ellenőrizni.
Szerintem oda nem kell semmi, különösen ha a megjelölt kép pont másik oldalán sincsen semmi.
Az a 100 Ohm a LED-et meghajtó tranzisztor kollektora és a tápfeszültség közé menne, a LED és a soros ellenállásával párhuzamosan (aminek sok értelme nincsen, szerintem). Ha már LED, telefonja és távirányitója válogatja, hogy látszik-e? Jártam már úgy, hogy az egyikkel látszott, a másikkal nem...
Szerintem semmi jelentősége a 100 Ohm-nak, a tranzisztor kollektorán ott van az ellenállás, ami a LED-re megy.
Na Urak, véletlenül megtaláltam a hiba okát. Mivel mondtátok hogy annak az ellenállásnak nincs jelentősége így összeszereltem és közben véletlenül hozzáértem a ledhez ami abban a pillanatban fel is vált a forrsávval együtt. Nem volt kontakt a led egyik lábánál. A maradék , még jó résznél felvakartam a lakk réteget és újraforrasztottam a lábat. Már villog a led, telefonon keresztül látszik is, működik a robot.
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Délután elviszem az unokaöcsémnek, hadd örüljön a kis lurkó az új játéknak.
Banyek, még félkövérrel is van szedve a wiki szócikk első mondatában: "A valve amplifier or tube amplifier is a type of electronic amplifier that uses vacuum tubes".
4 betű...
De én próbáltam, és nem fogadta el azt hogy amplifier.
Nem tudom mi lehet a megoldás.
Nem tudom, hogy hova lenne jó a kérdésem.
Adott egy "BLUESTAR LCD Writing Tablet" azzal a hibával, hogy egyszerűen nem hagyja magát letörölni. Gombelemet mértem, 3,01V van benne, ami szerintem bőven jónak minősülhet. Hosszú állás után szeretném újra használni, de így már nem lehet. Az elemtartó fedele kivételével szétszedhetetlen. Vajon mi baja lehet?
Üdv!
A leírás szerint van véletlen törlés elleni védelem. Nem lehet hogy be van kapcsolva?
Már mindent kapcsolgattam és nyomogattam, de eredménytelenül. A törlésvédő kapcsolóját jól ismerem.
Talán a számítógép hiba... topikba kéne.
De hogy érdemben is hozzá szóljak, gondolom, az elem kivételén már túl vagy, ugye? Elem nélkül is megmarad a kép? Ha több órán keresztül nincs benne elem akkor is? Esetleges beépített pufferkondenzátor, vagy szuperkapacitás tárolhatja a tápfeszültséget, pont az elemcsere idejére, hogy addig se törlődjön. Ha a hosszú állásidő elem nélkül nem segít, és a tápcsatlakozók hozzáférhetőek, zárd rövidre egy 10-20Ω ellenállással pár másodpercre, hogy kisüsd. A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2021
Félre ne érts, ennek köze sincsen számítógéphez, ez egy teljesen buta eszköz: rajzolsz/írsz rá (akár körömmel is), gombot megnyomod ami éppen csak egy pillanatra teszi rá a gombelemet a panelra, ennek hatására eltűnik a tartalma. A probléma az, hogy midengy hogyan áll a törlésvédő kapcsoló meg hogyan nyomogatom, nem tűnik el a panel tartalma. Gombelem mérve 3,01V.
Nem láttam még ilyen készüléket, most néztem a youtubon.
Azt hittem, valami e-olvasóhoz hasonló. Cserélj elemet, ha régi az elem, lehet már nem elég erős, terhelés hatására (gombnyomás) talán beesik a feszültsége, jobb ötletem nincs.
Sajnos jelenleg csak éppen picit vastagabb gombelem van itthon. Legalább fél évig nem használtam (mostani helyzet maitt, ugyebár) ma pedig akartam volna, de nem sikerült. A gombelem ami benne van az még a gyárilag mellékelt példány...
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2021
Labortápot/2db cerka elemet nem tudsz próbára rácsíptetni?
Üdv. Egy éjjellátó kamera infra fénye eza kapcsolás. Probléma, hogy nonstop világít. Tranzistorokat cseréltem, de a gond ugyanaz. Méghozzá fotodiódát is próbáltam cserélni, mégse jó. A kimeneten állandó 3V körüli a feszültség, és fényre nemigen változik.
Mi a gond?
Az R4 az biztos 1.5 milli Ohm akar lenni? Mert ha igen, akkor azon keresztül és a vele sorba kötött R1 és R2 áramkorlátozó ellenállásokon keresztül minden LED testelve van, ha az R3 ellenállás tápfeszültség felőli lábát a testnek vesszük. D1 -től D10 -ig pedig minden LED tápfeszültségen van...
Egyébként elég kacifántos ez a Móricka rajz, próbáld átrendezni átláthatóbb formába. Az se világos Q1 tranzisztor miért a D1 LED utáni részről kap tápfeszt... A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2021
155 SMD jelzéső ellenállás, tehát 1,5Mohm.
Igen, a rajz kacifántos de pontos mása-bekötése az éjjellátó nyáknak. És bizony, a Q1 így kapja a tápfeszültséget, nem tudom miért.
Ja jó, csak azért mondom, mert a millinek kis m, a megának meg nagy M a prefixuma.
A rajzodon meg kis m szerepel. Mérted már a Q1 tranzisztor bázisfeszültségét, hogy reagál ha az érzékelőt letakarod, és rávilágítasz? Ugyanezt a Q2 gate lábán is mérni kellene... Tápfeszültséget sem ártana tudni... Elmondásod szerint állandóan világítanak a LED -ek, tehát ezek szerint mindkét félvezetőnek nyitva kell lennie. Mérj CE feszültséget a tranzisztoron, és DS feszültséget a FET -en... Elvileg mindkettőn kis feszültség különbséget kell mérned, akkor vannak nyitva. A Q1 bázisáramának pozitívabbnak kell lennie a jelenleginél, hogy lezárjon, tehát a fotodióda ellenállásának csökkennie kell fény hatására. Ha a Q1 lezár, a Q2 gate lábán nem lesz vezérlőfeszültség (R5 testre húzza), ezért az is lezár. Kb ennyi az áramkör működése. A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2021
Egyébként azon gondolkodom, hogy állapítottad meg, hogy "a fénye nem igen változik"?
Sima fehér LED -ek vannak benne? Vagy infra LED -ek? Éjjellátóban általában infra LED -ek vannak tudtommal... A hozzászólás módosítva: Máj 11, 2021
Tükörből?
Q1 bázisfeszültsége sötétben közel a 0hoz, 0,1V körül, fénynél 4V felett. Q1 kollektorán sötétben 3,1V, és világosban 3,6V.
Q1 C-E sötétben 0,72V, világosban közel a 0hoz.A Q2 most nincs az áramkörben, azon most nem tudok mérni. De azt a Q1 vezérli, a bibi itt lehet. Ez az áramkör jelet ad a kamerának, ha az infrák világítanak, és a kamera is átvált esti fekete-fehér nézetbe. AZ egész 5Vról működik. A fénye nem változik, abból adódóan mondom, hogy kiviszem a napra, és még mindig fekete-fehér képe van, tehát az éjszakai mód működik rajta, és szemmel is gyengén látni a piros infra led fényt.
A Q1 kimenetén a 3.1V nagyon sok. Az a tranzisztor átereszt, mikor nem kellene.
Nem lehet, hogy túlhevítetted és tönkre ment? Vagy ha a "Ki" vezetékre más is kapcsolódik, lehet ott kellene szétnézni, más alkatrész ad neki feszültséget... Ha Q1 -et kiveszed, és Q2 -t beteszed, akkor ki kellene kapcsolni a fénynek... Ez így van? Aztán ha a Q1 CE lábát áthidalod, akkor meg be kell kapcsolni a világításnak... Ezeket próbáld.
Ezek a képen látható 1000Ft-os triakos dimmer jelalakjai egy 220->12V trafón direktben mérve.
Úgy tudom a triakos dimmer a szinusz hullámot egy helyen vágja ketté de ez a közepéből hagy ki egy részt. Hogy jöhettet ki ez? A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2021
Tettél rá terhelést? A triak csak egy pillanatnyi gyújtóimpulzust kap, azt amit ott látsz, ha begyújtott és megvan a szükséges terhelőáram, a nullátmenetig begyújtva marad...
Akkor ez lehetett a baj, mert csak egy kis 12cm-es PC ventilátor volt egy egyenirányító után.
Sziasztok!
Ha egy kapcsolóüzemű táp trafójának a szekunder oldalán nincs semmilyen feszültség akkor gondolom az kuka? Menetzárlatos lehet a szekunder oldal? A primeren mértem 125V AC-t de semmi nem megy át. Az optocsatolón 4.5V ugrándozik így az erősáramú résszel nincs gond szerintem vagyis a FET-nek is jónak kell lennie, de az optocsatoló másik oldalán semmi. Elképzelhető hogy valami szekunder oldani rövidzár miatt megadta magát a trafó? Normál esetben mekkora feszt. kellene találnom a szekunderen? (monitor táp)
Szia, a triak nem a feszültség nullátmenetében kapcsol ki, hanem amikor az áram a triak tartó árama alá esik, azaz kb. az áram nullátmenetekor vagy ici picit előbb. Ha ohmos terhelést teszel a dimmerre, akkor a feszültség és áram nullátmenete egybe esik, akkor az lenne amire számítottál, de a trafó induktív terhelés, a rajta átfolyó áram késik a feszültséghez képest, annyival ahol látod a feszültség nullátmenetét és utánna ahol kikapcsol a triak a kettő közötti fázisszöggel. Ez a szög valahol 0 és 90 fok között lesz az induktív jellegtől függően.
Eredetileg egy 2V jelölésű tranzisztor volt benne. Gondoltam hogy tönkrement, azt cseréltem először. Amit a guglin találtam, ez volt.
E helyett tettem BC847et. .... ?? És most nézem.. BC857et készültem bele rakni, mivel ez PNP, mint a benne lévő. Most hogy nekiugrottam újra, hogy leírjam mit és hogy tettem, rájöttem, hogy a rosz tárolót vettem elő, amiben az NPN SMD van, és nem a PNP. Szóval most PNP van benne, és minden rendben
Köszönöm a tegnapi triakos kérdésre a magyarázatokat!
Transzformátoros hegesztő primer oldalt szeretném pisztolyról gombbal kapcsolgatni. SZekunder oldalon egyenirányítás után max 100A 10-20V terheléssel. Ahogy nézegettem más gépeket pl. MIG hegesztőkben elég kicsi relé van erre a feladatra. HE store-ban 10A-es a legnagyobb abból a fajtából. Nem lenne jobb ide egy 20-30A-es kontaktor a kezdeti nagy áramlökés miatt? Illetve nem találom a kapcsoló oldali áramfelvételét ezeknek a mágneskapcsolóknak. például ennek |
Bejelentkezés
Hirdetés |