Fórum témák
» Több friss téma |
Ha a hőmérséklet-függésre gondolsz, az jelen esetben nem számít. Csak szobahőmérsékleten lenne üzemeltetve, a dobozban lehet kicsit melegebb.
Az konkrétan ez a típus. A szín lényegtelen, ami lényeges az az anyag. Általában 3 típust szoktak tartani, az Y5V (kukába való) az X7R (jó) és az NP0 (ez a legjobb). A hestore néha még maga sem tudja hogy milyet árul...
Van olyan sárgám is (1uF), anyagát nem tudom, ESR-re jó (0,097 ohm) de ugyanúgy nagyon rossz hőfokfüggése van mint az Y5V-nek. Ha aláteszem a páka hegyét, rohamosan csökken a kapacitása a töredékére, az NP0-nál ilyen nincs.
Egy rövid videó a két anyag hőfokfüggéséről, a kivitel (méret) ugyanaz, csak az anyag más.
Az előző hozzászólásban a képen NP0 van, de amit linkeltél az Y5V. Esetleg tudnál helyes linket küldeni a képen lévő NP0-ás kékhez is? A videón milyen alkatrész van a multiméter alatt? Olyanom is van E102J (logó) NGE felirattal, de már nem tudom beazonosítani.
És tényleg, rossz zacskót néztem... Meg kell keresni, az oldal keresője nem valami jó ebből a szempontból. Nem találok most olyat, de már a zacskóját se, csak X7R-t találtam hirtelen, az is jó. A multi alatt valami MKT fóliakondi van, azzal támasztottam ki a műszert.
1µF-ost ne keress NP0-ban. (vagy más néven C0G) Ezt csak kis kapacitásban tudják gyártani. Tipikusan 10nF-ig. SMD-ben van felette is, akár 100nF-ig, de biztosan nem akarsz annyit költeni egy 100nF-os kerámia kondira, hacsak nem időállandót határoz meg: Bővebben: Link
Használj X7R-t. Az Y5V tényleg nem sok mindenre jó, de tipikusan hidegítésre igen, mert olcsó és mert ott nem annyira számít a kapacitás konkrét értéke, és nem tart senki egy 300 fokos pákát mellé állandóan. Normál üzemi hőfokon meg lesz annyi kapacitása, ami kell.
Akkor ezt az infót meséld el a gyártóknak is, mert volt belőle nekem 1u biztosan, de a videón a 330pF is az, meg volt 560, és 680pF is belőle. Mutattam régen grafikont is (adatlapok összeollózva) amin látható melyiknek mekkora hőfokfüggése van, és a pákától az X7R is elmászik, ha nem is olyan durván mint az Y5V.
Nekem a gyártók mesélték ...
Létezik 1µF-ban is NP0, de nem hiszem, hogy bármelyikünk fiókjában lenne. $97.82/db az ára a Digikey-nél. Tehát megfizethető áron nem beszerezhető, így neked sem hiszem, hogy volt egy zacskóval.
Nem tudom melyik gyártó mesélte, de ha rákeresel a guglival mondjuk a 470nF-ra abból is van több gyártónak is ebből az anyagból, nekik valahogy sikerült leküzdeni azt a 10nF-os határt. De az 1u is létezik. Egyébként a videóban nem 300 fokos a páka hanem csak 170 mert le van tekerve. De így is elég jól mutatja hogy meleg közelében (borda) hogy viselkedik az adott anyagú alkatrész.
De a kérdezőnek tökéletesen megfelel az X7R is, azt meg talál bárhol olcsón.
Nem azt mondtam, hogy nincs 10nF felett, hanem lábasban tipikusan 10nF-ig vannak. SMD-ben linkeltem az 1µF-ost, de ha megnézed az stack-elt, ami 2db 470nF van egybe rakva. Kemet-nél 470nF a max, AVX-nél 100nF.
Olyan tokban és méretben, amit az ITT becsatolt képen van nem létezik NP0, ha hiszed ha nem. De ha szerinted létezik, akkor légy szíves csatold be az adatlapját vagy a gyártó oldalát.
Akkor többek között ez sem létezik. És ez speciel 100 nanó, szóval szerintem ne fárasszuk tovább egymást, főleg olyannal hogy ki miben hisz vagy nem hisz...
A tipikusan 10nF-ig vannak lábas változatban, abba belefér, hogy van nagyobb. De várom az 1µF-os linket.
Szervusztok!
A képen látható SMD kondit milyen sima alukondival tudnám helyettesíteni? Köszönöm
Ez is sima alumínium elektrolit kondenzátor, csak SMD tokban: 10µF 50V
Köszönöm.
Nem hit kérdése. Egyrétegű kerámia kondi nagyjából 10, 22 nF -ig létezik felette többrétegűek. Amit linkeltél az is többrétegű, az adatlapján ez áll:
Idézet: „Multilayer Ceramic Capacitors MLCC - Leaded” Egyébként létezett a kőporc gyártmányú 47, és 100 nF egyrétegű kerámia kondenzátor, (emlékeim szerint valami titánoxid dielektrikumú) de a szörnyű minősége miatt elég gyorsan kikopott a divatból. A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2021
Sziasztok
Hibás kondenzátorokkal lehet valamít kezdeni a kidobáson kivül ? Van egy rakás 1000 mikro 10 voltos kondim, ha 10 voltot kapcsolok rájuk, akkor folyamatosan 20-100 mA áram folyik tehát zárlatosak. Esetleg nem lehet javítani rajtuk ? Nyilván nem, de mielőtt kidobom, azért gondoltam megkérdem. Némelyik 6-7 volton még rendben müködik tartja a feszültséget.
Formázni megpóbálhatod. Ha nem sikerül, akkor még mindig kidobhatod. Villanyszámlát nem sokkal növeli meg, tanulságnak viszont mindenképpen hasznos.
Ez a formázás mit jelent ? micsináljak velük ?
Sokmindent lehet olvasni a neten.
Ha visszanő a szigetelőréteg (névleges feszültségen nem folyik számottevő áram) és megmarad a kapacitás (kikapcsolva megmarad hosszan a feszültség), akkor minden jó, és örülés. De nem értek hozzá. A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2021
Az a probléma az ilyennel hogy megeshet, a formázás ideiglenesen javít a helyzeten. Beépíted, majd fél év után lehet keresni a hibát, miért nem megy adott eszköz.
Idézet: „Beépíted, majd fél év után lehet keresni a hibát, miért nem megy adott eszköz.” Dehát addigra már el régen van adva a cucc...
Ez is egy szempont, már ha az ember nem vállal garanciát a munkájára.
Ez olyan igazi, magyaros gondolkodás ...
Szia!
Azt a netes rajzot felejtsd el, mert ha nem figyelsz oda, könnyen átpolarizálhatod az elkókat. Az csak bipolárishoz való. Semmi nem mindegy.
Ha maradsz az automatizálásnál, a tranzisztoros rész egyáltalán nem kell a te elkóidhoz.
A tesztelendő elkó előtti ellenállással nagyjából bent maradsz a periódusidőben. Először csak kis feszültségeket látsz a multin, aztán fél-1 óra múlva már elérheted a 7-8 volt környékét, ha jó még az elkó. Ha ez bejön, akkor már használhatod. Lemehetsz egészen 3-4 kohm-ig, ha ott sem látsz akkora feszültség maximumot, akkor inkább kuka. Ha van sok időd kapcsolgatni, az 555 helyére ( 3. láb ) egy kétállású kapcsolóval ( mikró pl. ) is adogathatsz 10 voltot vagy gnd-t fél perces ütemben.
Sziasztok!
Rusz (pycb) filmvetítő gépemben használat közben megadta magát a képen látható kondi. Ha kicserélem, mennyi esély van rá, hogy az is szétdurran? Más lehet az oka, vagy egyszerűen csak elöregedett az eredeti kondi? Érdemes a gépben lévő többi kondit is cserélni, mielőtt azok is durrannak? Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia!
Szerintem egyszerűen csak elöregedett. Ha jól látom 1979-es gyártmány. Egyébként csak zavarszűrő kondi, enélkül is üzemel a gép. Tehetsz helyette másikat, de ha teszel, X2-est vegyél. Valószínű szögletes tokozásút vagy mártott csepp alakút kapsz csak. 47nF 400V-os az eredeti. Látok ott egy feszültségválasztó kapcsolót. Azt a mai hálózaton 240V-ra kapcsold! Ez pl jó lehet.
Köszi, akkor ha tudom kicserélem, de addig akkor max nélküle használom. Többi kondit érdemes cserélni? A feszültségválasztóra azt írja az eredeti leírás, hogy csak 220v-ra van bekötve, és ahogy látom, valóban így van.
Szia!
A motornál is van egy hasonló, annak is kezd a közepe dudorodni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |