Fórum témák
» Több friss téma |
Rengeteg a kamu manualos oldal, vigyázni kell velük. Ha sokat keresgél ilyesmit az ember, egy idő után felismeri őket. Csak az a céljuk hogy reklámokra kattintást generáljanak vagy esetleg vírust telepíttesenek azzal aki hagyja. Egy ideje a találatok nagy százaléka ilyen. Tartsd nyomva az as gombot és közben kapcsold be a rádiót. 2-3 másodperc után pittyen, akkor engedd el. Aztán írt be a kódot a szám gombokkal és újra nyomd meg az as gombot.
Köszönöm a részletes leírást. Az imént sikerrel alkalmaztam, és újra életre kelt a masina. A mai sikerélmény(em) már megvan.
Köszönöm, elmentem az általad küldött linket (is), de moltam instrukciói szerint sikerült bevinnem a kódot, és működik a rádió.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, egy 2004-es opel meriva javításához. Az autón ráadott gyújtásnál folyamatosan világítanak a féklámpák, csak a bizti eltávolításakor alszanak ki. Ellenőriztem a féklámpakapcsolót, de az jónak tűnik, és lehúzott csatlakozóknál is világítanak. Jó lenne a javításhoz egy kapcsolási rajz a féklámpák áramköréről, és egy relékiosztási rajz is. Az a gyanúm, hogy esetleg beégett a reléje, ha egyáltalán van neki. Minden más ötletet is szívesen fogadok.
Szerintem relé ott nincs. Fapados egyszerűséggel a kapcsoló működteti. Ha a fékpedálkapcsolóról lehúzott csatlakozóval is világít, akkor a 12V irányában zárlatos lehet a vezetékelése.
Igen teljes fényerővel mennek. A csomagtérajtó átvezetésnél voltak eltört vezetékek, de azokat elszigeteltem, majd véglegesen javítom. Arra gondoltam, hogy ott kaphatott olyan zárlatot, amitől beéghetett akár egy relé is. Nagyon jó lenne hozzá egy kapcsolási rajz. Nincs véletlenül valakinek? Anélkül sötétben tapogatózás, és ha biztosan nincs megrelézve, akkor máshol keresném a hibát.
Kapcsolási rajz mellékelve, bár pontos típust nem adtál meg, de szerintem nem sok különbség lehet. E57 E58 a féklámpa S23 a kapcsolója A11 pedig a motorvezérlő.
Köszi!
Ezek szerint akár a motorvezérlő is lehet hibás?
Elvileg lehet, mivel ez már teszteli a féklámpát ha jól tudom.
Hát amig csak teszteli addig semmi baj vele, csak ne kapcsolgassa!
Egyébként ez egy 2004-es benzines meriva A. Mindjárt nekigurok megint, aztán meglátom.
A motorvezérlőn azok bemenetek. Ha ott megjelenik a 12V, akkor valószínűleg a motort sem lehetne már beindítani, akkora zárlat lenne. A féklámpakapcsoló csatlakozójának lehúzásával lehet megtudni melyik oldalon van a hiba, a kapcsoló előtt vagy után. A biztosítékok egyesével kihúzásával lehetne megtudni honnan kap a féklámpa áramot. Bárhonnan kaphat, ha valamivel összeér a vezetéke. Ha megvan mi táplálja, azt a vezetékszakaszt lehet tovább vizsgálni a csatlakozókkal együtt.
A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2021
Tesztelni úgy tudja, hogy egy pillanatra feszt ad neki és méri az áramot. Ha az a fet elszállt ami kapcsolja akkor mindig világít.
Köszönöm a tanácsokat, mindjárt nekiállok, de úgy emlékszem, hogy a saját biztijét kivéve elalszik.
De ma jól körülnézek benne. Eddig bíztam a reléhibában, könnyen javítható lett volna. Az autó egyébként működik.
kombinált láb néha ki általában meg be, mivel ha tempomatos az autó, akkor figyelnie kell hogy fékezel e.
A rajzon amit adtál a 25c az milyen kapcsoló? A tempomathoz tartozhat, mert ezen az nincs?
Na nyomon vagyok, a féklámpa kapcsolóról ha lehúzom a csatlakozót, és mozgatom, akkor hol világít, hol nem. Csak ne volna ilyen istentelen helyen!
Miből gondolod, hogy az ECU feszültséget ad ki és úgy teszteli? Két bemenet van. Az egyik nincs kapcsolatban a féklámpákkal. Azon a bemeneten látja az ECU, amikor rálépnek a fékre. A másik, féklámpákkal összekapcsolt bemeneten tud feszültséget mérni benyomott és elengedett fékpedállal. Emiatt nem lenne szükség arra, hogy feszültséget adjon ki, mert a féklámpakapcsoló úgyis megteszi, hacsak nem indulás előtt kell tesztelni.
Azt hiszem megtaláltam. A féklámpakapcsoló felett kb 8-10cm re összeolvadt a bejövő és elmenő vezeték.
Erre tippeltem. Mielőtt javítod, nem ártana kideríteni mitől olvadt össze és a hiba okát megszüntetni.
Valószínűleg a csomagtérajtó vezetékátvezetéseinek törése és zárlata miatt. Ezt már két napja megtaláltam, le is szigeteltem őket, a végleges javítást is megcsinálom, de ez a folyamatos világítás jobban izgatott. Remélem beljebb nem sérült mer az csúnya lenne. A hátuljának a javítása türelemjáték, de megoldható. Azért nagyon köszönöm a segítségeteket, mert anélkül belevesztem volna egy fetételezett reléhibába.
A csomagtérajtónál a vezetékek törése sajnos típusbetegség. Forrasztottam, de jobb lett volna toldóhüvellyel javítani. Tartok tőle, hogy a forrasztás mellett megint el fog törni.
Nekem zafirám van, az gyújtás ráadásakor minden izzót letesztel hogy jó e, ha ki van égve pedig kiírja melyik a rossz.
A fedélzeti számítógép? Nálam nem gyári BC van és kéri, hogy lépjek a fékpedálra. Az ECU nem ír a kijelzőre (legfeljebb hibakódot tud generálni vagy a check engine lámpával jelezni), azért érdekelt, hogy az ECU miért tesztelné a féklámpákat feszültséggel.
ha a kapcsolást megnézed, abból szerinted hogy tudná meg hogy jó e a féklámpa, ha nem adna rá feszt? Ha csak mérne akkor csak azt tudná megnézni hogy jó e a fékkapcsoló, de az izzókat nem. Nálam a kijelzőre szöveggel írja ki, az összes izzót fékbetét kopást, folyadékszinteket stb.
Igen egyszer már én is forrasztgattam, azok törtek el megint. Most vettem mérővezetéket, az extra hajlékony, és toldóhüvellyel tervezem összerakni úgy hogy az átvezetésen csak a vezeték menjen át. Abba kellett hagynom a szerelést úgyhogy az holnapra marad, de az oldalsó féklámpák már működnek.
Ez egy régi meriva ebben nincsenek ilyenek, de baj van vele elég így is.
Már több ajtóátvezetést javítottam rajt, meg egy csomó mást is. Igazából a húgomé Ő szereti így is, persze nem ő javítja.
Üdv, 2000-es évjáratú F astra x16xel, motorlámpa folyamatosan villog, autó nem indul. Szívattyú sem megy. Ha áramot adok a szívattyúnak akkor sem indul. Ha a főtengely jeladót és a vezérműtengely jeladót külön-külön széthúzom, szikra van és fecskendőzésre pöffen. Ötlet?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |