Fórum témák
» Több friss téma |
Az elektronikában kellene lenni valamilyen terhelésállításnak, vagy szoftveres, vagy valamilyen potis megoldás. Erre gondoltam. Lehet maga az elektronikának az érzékenysége lesz hidegebb időben más.
Jártam már úgy, hogy végálláskapcsolóban billeget/lifegett az érintkező. Az tud galibát csinálni.
Nos, ez eléggé furán hangzik..."kerítést elbontani", érdekesen lehet felszerelve az a motor.
Értem, köszi - szerintem ez a motor direkt 230V-ot kap az elektronika által vezérelt relén keresztül. (Optokat kellett már cserélni 2x, szedtem már szét, ennyire emlékszem ).
Köszi a tippet, akkor megvárom a következő időszakot, hogy ne működjön, és megpróbálom kimérni a kapcsolókat.
Kondi lesz az, legyen a zsebedben...
Hidegben kapacszegény, melegben kicsit több...
Protecoék szokták figyelni a motorokat, tehát van visszacsatolás a vezérlés irányába, egy esetleges legyengült kondit is ki tud szúrni.
De akkor ehhez nem is lehet hozzáférni és nem is lehet tudni a tipusát és, hogy milyen hibával áll le? Akkor ez egy schrödinger macskája De, hozzá lehet férni, csak az elő- és utómunkák nem annyira vonzóak. Amúgy a típusa Proteco, ezt talán írtam. Valszeg neki kell esni, és szétszedni... Ezek szerint amúgy akkor is ír ki hibakódot, ha ilyenkor megáll?
A szétszedést nyilván nem lehet megúszni... minél előbb annál jobb, egyre hidegebb lesz, nehezebben szánja rá magát az ember
PROTECO csak a gyártó...és nem csak egyfajta (típusú) tolómotort gyártanak!
Látatlanban a (meg a kora alapján) a régebbi MOVER típusra tippelnék, de annak is van legalább fél tucatnyi "altípusa". pl. 5N...8N...15. Jellegzetes "fazonja" miatt könnyen azonosítható... Más kérdés, hogy milyen vezérlő került bel...az eredeti a Proteco Q36S típus. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2021
Ok, közben megtaláltuk a doksiját: Proteco KIT-SLIDER.
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2021
Q60S vezérlés van benne elvileg.
Annak van egy 2 digites kijelzője és bizony, figyeli a motort, a pdf-jébe szépen listázza is a hibakódokat. "nr" a motorhiba "P7"-el lehet inaktivizálni a motortesztet, ha a kondi csere nem oldja meg a gondot, akkor ezt érdemes kipróbálni.
Ez Euromatic Laser 5 néven is "futott"..
Ó, köszönöm, ez nagyon nagy segítség.
Most akkor megint várunk, hogy elromoljon (tegnap du. óta működik...)
Indításkor kis árammal "megpingeli' a motort, csak a szakadást a tekercsekben tudja érzékelni.
Mást a motornál nem figyel...még csak vissza se nyit akadály esetén (mint a mostani motorok), amit nem lát a fotocella. Egyszerű, idő alapú vezérlés, működési időket lehet beprogramozni, meg a motorerőt.. Airween-nek: De tény, hogy ha működés közben megáll, akkor kijelezhetné, hogy mi a gondja. Kikuplongolva kéne megmozgatni...kiderül, hogy van-e "szorulása". Ha kis "erőre" van a motor állítva (vagy kondihiba), akkor szoruláskor kéne a motor hangját hallani, ahogy erőlködik. Fotocella és végálláskapcsoló hibát azonnal megjeleníti a kijelzője. Nagyon kíváncsi lennék arra a motor "el-kerítésre"...mutathatnál egy képet erről, mert nehéz elképzelni... A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2021
Ha potis a nyomatékállítás, nem lehetetlen hogy annak a környékén a nyákon átvezetés van és ez párás időben vezetővé válik és minimumra esik le a nyomatékhatárolási küszöb.
Perpill más ötletem nincsen, elindul, ugye indulásnál 1-2 másodpercig nincs nyomatékhatárolás, ezért tud megmozdulni, üresbe végigmegy de a legkisebb terhelésre is megáll, ennek a nyomatékhatároláshoz lehet köze. A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2021
Nem "potis"...digitálisan programozható. Persze, ha a QxxS vezérlő van benne...
Persze a digitálisnál is lehet ilyen párásodás...ha a triakok környékén (meg máshol) sok a szennyeződés.
(Pl. épp tegnap egy vízszintes helyzetű panelre hullott tűlevelek okoztak a kapuvezérlésben némi anomáliát) A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2021
Fogd le kézzel, kell, hogy legyen benne erő tartalék.
Sziasztok!
olyan problémám lenne egy ROLL 230-as kapunyitóval, hogy az 5Amperes bizti elszállt, kicseréltem és azóta olyat csinál a cucc, hogy nincs meg az a 3 másodperces lassítás, ami a munkaidő lejárta után kellene, hogy legyen.. sajnos csak becsapja a kaput. Vajon ez javítható, vagy kuka? köszönöm
Én is úgy tudtam, hogy , csak az indítás pillanatát figyeli, ha meg már elindult, akkor csak az idő és a végálláskapcsoló számít, de proteco-éknál vannak érdekes dolgok.
Te pl tudtad, ha csak, a vezérlés sec-re adsz 24Vac-t és a 220 nincs bekötve, akkor se kép se hang?
Triac zárlat lesz.
Minél hamarabb cserélni kéne, mert elintézi a relé érintkezőit is.
Letekerve minimunra a "WORKTIME" potit sincs lassítás a munkaidő végén ?
Sajnos nincs, csak annyi, hogy kevesebb ideig megy, bár teljesen nullára a WORKTIME-ot nem tekertem le szerintem.. Ezen van BLOCK potméter is amúgy, azzal is szórakoztam, de nem tudtam összehozni...
Meg nézd át a 220-as részleg vezetősávjait, mert roll 230 nagyon hitvány ilyen szempontból, nincs esetleg valahol beégés, valami miatt lement az 5A-es. meg kéne keresni az okát, mert a triac zárlat miatt még nem kéne levernie.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |