Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Szerencsére kiparkolni akart a nő, így egyszerűbb az eset, mert csak akkor kezdheted el a mozgást (parkolóból az útra), ha mindenkinek megadtad az elsőbbséget, akinek meg kellett adni.
Ha beparkolni akart volna, az sokban megbonyolítaná az ügyet, de erről ne is beszéljünk, mert ez oldalakon át menne (és én lennék a hibás valószínűleg benne). Számomra az jelent megnyugvást, hogy kiparkolás előtt közvetlenül meg kell bizonyosodnod arról, hogy senki mást nem korlátozol, nem kényszerítesz senkit vészfékezésre. Ez nem történt meg, a nő a parkolás elindulásától kezdve az ütközés pillanatáig észre sem vett. Úgy mesélte nekem is, hogy parkol ki, aztán egyszer csak puff. Na ez talán elmond mindent. Az autó az út közepén állt meg, én az út bal oldalán álltam fel, tehát én már elég nagy ívben próbáltam elkerülni az ütközést. Mindegy. Nem tudom, kinek kell ez a sok plusz költség, de a nő leginkább az igazát akarja bizonyítani (persze én is).
A legolcsóbb megoldás egy mágnes. A wolframot nem fogja mágnes.
Ez kb. az az eset, mikor a Bajcsy-n tekerve, a leparkoló autós elém nyitotta az ajtót. 1 m-rel kijjebb voltam tőle, -a forgalom nem engedett többet-, mert számítottam rá, de kevés volt! Én egy elegáns szaltóval megkerültem, a bringa kormánya kissé elfordult. Félóra múlva helyrehúztam és továbbmentem. Addig derekam kissé nehezményezte a mutatványt (sp.b. és akkor már 60+). Mondjuk el is törhetett volna.
A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2021
Egyébként ha ezen fog múlni, vannak alkatrészeim, mint pl. a hátsó motor féktárcsával, fékkel kompletten, az első rész lett kidobva, meg a chassis, kormány, stb. Most hogy ezzel tudnak-e valamit kezdeni, esetleg megnézik, hogy el vannak-e kopva a fékpofák, azt megtehetik, ha ez előre lendíti az ügyet. Én nem zaklattam a nőt, elfogadtam a kárt, pereskedés többe kerül mint a károm... De jó kérdés, pl. a gumi állapota is fontos lehet. Rendesen belementünk, valószínűleg a bíró is ezt fogja csinálni. Egyébként egy biciklis se tud megállni 1m-en belül, ha belegondolunk, és azok is hajtanak 20km/h-val simán.
Elképzelhető, hogy téged is számonkértek volna, mint engem.
Látom, lettek törölve troll hozzászólások, ha nekem szóltak, nyugodtan küldjétek el privátban, érdekelnek azok is, lehet segítenek valamit.
Nyugi, Zsombornak szóltak.
Nem is baj hogy törlésre kerültek.
Nem ismerem a lehetőségeidet...
Én arra gondoltam, hogy szabadtéren (homokon, vagy betonon) egy megfelelő méretű darabkát két fogóval szakaszosan rányomni autó akkura, izzásig. Ha sárgás az oxidáció, akkor lehet wolfram. Vagy AWI-s ismerőssel megpróbálni leolvasztani.
A wolfrámot porkohászati úton állítják elő, hidrogén redukcióval. A kapott szivacsos anyagot kovácsolással zömítik. Az eljárást még Bródi Jánosék dolgozták ki ipari méretekben és - némi korszerűsítéstől eltekintve - a mai napig változatlan. A földön nem létezik olyan anyag, ami elbírná a wolfrám olvadáspontját - vagy még nem találták meg ...
Végig néztem a folyamatot, mert a főiskolán is "csak" megemlítették az előállítást.
Mi a te szemed ? Spectrométer ... ?
Privátban megmondom - ha érdekel.
Ez nem a reklám helye ...
Ez egy gyakorlatban járatlan hozzászólása volt.
A szikra színe, sűrűsége elárulja annak, aki ért hozzá. Lehet gyakorolni, sosem késő.
Szia!
Ez igaz, de nem én keresem a megoldást.
A sofőr egészsége komoly veszélyben volt az egybegyűltek miatt.
Idézet: „Egyébként egy biciklis se tud megállni 1m-en belül, ha belegondolunk, és azok is hajtanak 20km/h-val simán.” Hát ha én jól számoltam akkor 10m-ből 4,5 marad a megálláshoz ... az meg már szerintem nem lehetetlen.
Idézet: „Remélem, hogy a biztosító fog fizetni mindent.” Milyen biztosításod van a rollerre? Vagy az autósnak van "casco"-ja?
Ismerted te a miskolci egyetem kohász karán "Ló bácsit" ?
A rendes nevét senki nem tudta - azok közül, akivel én beszéltem.
A szén magasabb olvadáspontú, vagyis a légköri nyomáson szublimációs pontú, mint a volfrám.
Elvileg grafit tégelyben meg lehetne olvasztani, csak egy probléma van, a volfrám reakcióba lép a szénnel, volfrám-karbiddá alakul.
Az autóséra gondoltam kizárólag.
És miért kellene jelen esetben akárminek is elbírnia az olvadáspontját?
Ha rányomod a drótot az akkura, akkor nem az a cél, hogy megolvadjon, csak hogy felizzon, majd oxidálódjon. AWI hegesztésnél meg "hozaganyagként" ki kell próbálni. Ha jól olvad, akkor nem wolfram. Ha wolfram, akkor nem fog megolvadni, vagy folyni. Esetleg gombóc lesz a drót végén. AWI esetén a hegesztő elektróda wolfram(ötvözet).
Nem, viszont ismertem mestereket, akik ezt tudták és átadták annak, akit érdekelt.
Miskolcon átutazóban jártam párszor a VAF (Kazincbarcika) felé. Sajnos a (M)NME-s ismerőseim már odaát vannak.
Itt a Földön normál körülmények közt folyékony szén-dioxidot még senki nem látott, mert nem hozható létre ... Ugyan így folyékony szén sem hozható létre. Elpárolog olvadás helyett.
Otthoni körülmények közt hogy gondoltad a dolgot megvalósítani ?
Ez az ember - Ló bácsi - egy kétlábon járó számítógép volt, valami elképzelhetetlen tahó emberi tulajdonságokkal.
Az utolsók közt születhetett, aki még gyerekparalízissel jött a világra, az egyik lába kicsivel rövidebb volt. Ezért a járása kissé "érdekes" volt. Aki már látott színkép vonalakat, az tudja milyen a kinézete az "eredeti" -nek. 56 - 88 ( attól függ milyen tipusú ) vékonyabb - vastagabb zöld-fekete vonalak sorozata egymás mellett. A vonalak egymásutániságából és a vastagságukból lehet megállapítani egy tetszőleges anyag összetételét. Ló bácsinál abból állt az év végi vizsga, hogy húztál egy tételt - ami egy ilyen színképvonalat tartalmazott - és meg kellett mondani a delikvensnek, mit tartalmaz a minta. ( Egyszerű szénacélok voltak ... ) Aki ott járt a közelében a megoldásnak, abból mérnök lett, a többiek sosem mentek át a vizsgán. Az öreg csak rápislantott egy ilyen színképre és lökte az 5 legfontosabb összetevő ℅ -os mennyiségét. Egy anekdóta szerint a `70 -es években az akkori magyar kormány szabadalmaztatni akart egy - akkor - nagyon jó tulajdonságokkal rendelkező acélt. Nem szerettek volna nagyon mellényúlni, ezért néhány anyagvizsgálattal foglalkozó intézményt megkerestek: - Mondják már meg, mitől ilyen jó ez az anyag ? A helyes megoldást sehol nem kapták meg - így már érdemes szabadalmi védelmet kérni. Elkerültek "Ló bácsihoz" is. Az öreg állandóan a szikráztatóját ( akkori színképelemzőjét ) bámulta, ezért a szeme körül "karikás" volt, mint egy idült alkoholista - hasonló mentalitással megtámogatva. Kérés: - Mondja már meg miből van ez a fém. - és kap egy darabkát. Az öreg beteszi a szikráztatóba, gomb megnyom, zúgás , csend, majd megszólal ... - Engem akarnak maguk át***ni ??? ( minisztériumi delegáció volt ) Ez egy közönséges szénacél, némi - és sorolja az összetevőket - kezelve. A társaságot kiverte a verejték, majd megkérték adja már ezt írásba, hogy tudják dokumentálni. A szabadalomból nem lett semmi ... Hát nekem nincs ilyen szemem. A szikraképből viszont valóban sokminden megmondható még egy egyszerű lakatos szakembernek is, aki sokat köszörül. A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2021
Moderátor által szerkesztve
Ez jó kis történet volt, tetszett!
Ha megengeditek a ma reggeli jelenet (hasonlít fórumtársunkéra, de itt szerencsésebb vége volt) régi film stílusában előadva:
Egy novemberi párás, hűvös reggel Stirlic a külvárosból a belváros felé kerekezett... 05:15:33 Stirlic a kereszteződéshez közeledve balra tekint. 05:15:34 egy fázós gyalogos gondolta Stirlic. 05:15:35 jobbról tiszta gondolta Stirlic 05:15:36 A f*m a villanyrolleredbe üvőltötte Stirlic Most már a baleseted szempontjából mindegy, de szerintem az autós ha bele is pillantott a tükörbe, 1 másodperc alatt gyalogosnak vélt, aki számára veszélytelen max 1 m/s tempóval közeledhet. Puff a roller 10* gyorsabb volt. Én is így gombáztam el majdnem, egy szervdonorjelöltet (bár ő kivilágítatlanul a járdáról támadott)
Nem a villanyrollerrel van a baj, hanem aki vezeti.
Ott már alapvető problémák is voltak, mert annak így kellene kezdődnie:
05:15:33 Stirlic álomtól összeragadt szemhéjai közül kilesve örömmel konstatálja hogy még csak nem is pitymallik, majd átfordulva a bal oldalára feljebb húzza a nyakáig a takarót és szundít tovább. |
Bejelentkezés
Hirdetés |