Fórum témák
» Több friss téma |
Tehát először ott keressem a hibát, amit a rajzon bekereteztem?
Azon a részen, de előtte meg kellene nézni a hálózati oldalon a nagy táp dolgait. Zárlat, szakadás, stb. Hagyományos javítási metódust kell követni, voltmérés, ohmmérés.
Egész héten későn jártam haza, csak ma értem rá kicsit
Kiszedtem a táppanelt, igyekeztem végigkövetni a stby és a "power" útját, majd visszaraktam, visszadugdostam a csatlakozókat, és (borzasztó körülményesen, mert nekem nem szakmám ez, kétszer meg kell néznem, hová nyúlok) méregettem. -stby 5V megvan. (Ezt sejtettük, mert világít a led) -"power" a bekapcsolási próbálkozás ideje alatt ad 1,1-1,2V-ot PC811S -1. lábán 6,6V, bekapcsolási próbálkozásnál 1,2-1V -2. lábán 5,9V, bekapcsolási próbálkozásnál 0V -4. lábán 2,6V, bekapcsolási próbálkozásnál 2,5-2,6V -3. lábán 0,9V, bekapcsolási próbálkozásnál 2,6V (ezután visszacsökken lassan 0,9-re) ...mindez (szétszedés-átnézegetés-visszarakás, méregetés) két órás ügyködés volt nekem. Nem egy gyakorlott izé vagyok -de lagalább ismét fülig poros ... Szerintem hétfőn folytatom, de ha van előzetes tanács, hozzáfűzés -nagy örömmel veszem. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2022
A nagy táp primer oldali kis elkóit nézd át és a nagy pufferkondihoz képest is érdemes feszültségeket mérni a hálózati oldalon.
Kezemben a tápegység, szakadásokat néznék először -és máris megakasztott egy dolog.
J212 atkötés(ez D806 és QS802 közt van, lenne) helyébe egy 750Ω-os ellenállás van beforrasztva, úgy nézem, utólag. Lehet ennek magyarázata?
Mint kutyaütők kicseréltem a 4 kis kondenzátort (ha már mérni nincs mivel)
Most visszarakva a D803 mindkét végén 35V-ot mérek, és R805 végén, a trafó felőlin is 35V. Álmélkodom, mert az közvetlen összeköttetésben lenne a nagy pufferrel, azon pedig amikor kivettem a lapot még több, mint 120V-ot mértem....
Az a Viper IC-s táp a segédtáp, ha minden igaz és azzal nincs baj. Mérésnél a hálózati oldal negatívja legyen a viszonyítási alap, tehát egy puffer elkó negatívja.
Igen, ezen mérgelődtem (mert kivettem újra(, hogy nem is jó helyen mérném a 0-t, a földet..
Szóval, megvan a 330V a trafóhoz menet. Mikor bekapcsolnám, akkor visszaesik 325-326V-ra, és a készenléti fény villogása után is úgy marad. Ha a főkapcsolójával kikapcsolom, majd vissza, akkor lesz újra 330-331V.
Esetleg zárlat a táp kimenetein? Olyan is szokott lenni, hogy kimeneti egyenirányító dióda lesz zárlatos. Van az a D808-as dióda-IC, aminél kondenzátorok vannak a belső diódákra kötve.
Nagy vidáman megmértem, el is veszett a vidámság.
Egyszerűen: odáig sem jut semmi. L810, L812, L813, L814, L815: 0V FD804S, FD805S: 0V (szakadva sincsenek) El sem jut a trafótól semmi hozzájuk. (már újra megmértem a szalagkábel végeit is, semmi nincs rajtuk. Nem tudom, azt az 1,6V-ot hogyan mértem a 8,5 helyén, most az is 0V) A PC812S lábain viszont semmit nem mutat, egyiken sem, pedig azt hiszem, a 4-esen kéne lenni valaminek (csak hiszem?)
A tápok kimenetén viszont már a kimenő puffere a viszonyítási alap. A pufferek sarkain hogy alakulnak az ellenállások? Ez a zárlat kiszűrése miatt lenne fontos. Az L8xx tekercseken feszültségimpulzusok vannak (ha jó a táp), ezért ott nincs értelme méricskélni.
Ami kondenzátorhoz hozzáfértem összerakva, azokon 0V. Kiszedve meg nem tudok feszültséget mérni (de majd kitalálok hosszabbítót a "madzag"jához, jut eszembe. Bár úgy meg a "power"-t nem tudom agyusztálni...).
De: A D808-on át sem megy a 13,5V, és az sincs. Nekiálltam ugyan a lábainál méregetni, de vagy túl fáradt vagyok, vagy... nem tudom, mintha iszonyat kondikat töltögetne a szakadásmérő. Szerintem lefekszem, reggel 8-ra megyek. (és még mindig nem fogom fel azt sem, miért nincs a PC812S optó egyik lábán sem feszültség.)
A diódák utáni pufferkondenzátorok sarkain kellene ellenállást mérni. Mert ha zárlat van abban az áramkörben, akkor az megmutatkozik a kondenzátor sarkain. Persze kikapcsolt állapotban kell ellenállást mérni.
Végül ma rájöttem, hogy a D808-on melyik dióda merre, azok jók.
A pufferek lábainál méregetve: mind töltődik szépen lassan. Szakadásmérővel viszont a +20V-os oldalon csak 1920-1949-ig megy fel, és hamar le is esik, ha feszültséget mérek -szemben a -20V-os rész konxijával, ami "vegtelenig" (persze, hogy nem) feltöltődij, és sokkal lassabban esik a feszültség. Idézet: „mind töltődik szépen lassan.” Szóval ezzel azt akartam kifejezni, hogy és nem értékeltem zárlatosnak egyik "vonalat" sem. De lehet, hogy másként kellett volna?
Szóval, egyre inkább arra jutok, az STR-X6456 lesz a ludas.
Volt ugyan szó a szekunder oldali zárlatról, de a 35V-os rész is 0, pedig az teljesen független a többi kimenettől (a rajz szerint is). Azért gondolom így, mert: A primer körön a nagy puffertől hiába jut el a trafóig a 330V. -a trafó 1 lábáig eljut. -a 2 láb be sincs kötve, mert ezen a lapon nincs L801 -a 3 lábon (és D803 anódján) mérhetem ugyanezt, és az összeköttetésben van az említett IC 1 lábával, de ha az IC nem működik, hát nincs áramkör a trafón. (és például ezért sem találok feszültséget PC812S 4. lábán) Az IC összes lábától szakadás nélkül eljutok a jelzett diódákig (amik jók), az ellenállások is jók, amik útbaesnek (a zenerek értékét megmérni nincs mivel, de szakadásmérővel diódaként rendben vannak, anódtól dióda, katódtól szakadás) Zárlatosnak nem mérem az IC-t, de szakadás lehet benne. De örülnék, ha mást mondanál (mondanátok), mert ez (úgy látom) elég messziről, és összességében iszonyú drágán jönne.
Tehát az összes ellenállás meg dióda jó. Van még az STR körül egy-két kisebb elektrolit kondenzátor. Ha azok is jók, akkor cseréld ki az STR-t.
Kicseréltem már, mind a négyet, vadonatújakra, még LowESR is mind, amit betettem.
Az STR-t nemigen tudom kicserélni, mert nem találok olyat, ami közel van. Ami messze van, az meg összesen 10 pénzbe fáj. (nem, mintha nem tudnék előhalászni egy tizest, de akkor elhozom a képhibás, de működő ugyanilyet 5 pénzért, és akkor a két hibásból lesz egy jó. De a nejem már agyonüt, mert egy szoba az én hóbelevancaimmal van tele) Jobban örültem volna, ha megjavítni sikerül... A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2022
Mégiscsak van, nem is messze, a HQ Elektronikánál, és 5000 alatt. Valamelyik nap elautózpm arra, és beszámolok.
Addig is köszönöm az eddigieket!
Az str-x6456-ot megvettem, hazahoztam, beletettem. A negyedik lábat valamiért nem bírtam odaforrasztani (lehet, hogy a kiforrasztásnál túlmelegítettem?), da a rajzon az van -az be sincs kötve! Úgy hagytam..
Beindítom: van bekapcolási hang, és a kép szerinti hangyák háborúja. Most el kell pakolásznom, nem biztos, hogy ma át tudom tologatni a másik szobába (ahol kábelek is vannak), de szerintem jó lesz. Köszönöm a segítségeket, ismét sokat jelentett!
Szép munka, a kitartás meghozta az eredményét!
Most jön számodra a pepecselős része: megjelenítesz egy megbízható tesztábrát és beállítod a képet...
Hát, azt hiszem, ez lesz a bajom.
Például: nem tudom, hogyan kell. (Éppen erről akartam írni, és csak most láttam az írásod)
Sóval:egész egyszerűen nem jó, homályos, szinte szétesett a kép, még a "tv-néző szemüveg" sem segít.
A mellékelt képek még szebbek is, mint ami szemmel látszik. Mégcsak a jobb oldalon legörbülés sem fényképezési hiba, és a fényképen még az elmosódottság sem annyira jön ki, mint valójában. (Tudom, hogy a szemem sem a régi, azaz a régi, de nem új, de szoktam más TV-t nézni, azért másabb kép kéne fogadjon. Azt azért jó volna tudni, hogyan tudom állítgatni ezt. Köszönöm.
Sötét szobában, vaku nélkül fényképezd le. Egyébként jól látható konvergenciahiba van és eléggé koszosnak tűnik az ernyő is.
Ha nem is teljesen sötét, de félhomályos szobában fényképeztem, és vaku nélkül. Azok a "fényes" betők olyanok. (Pedig nem olyannak kellene)
De mindjárt megpróbálom ismét a képet. Na, ennél sötétebbet nem sikerült csinálni (már a redőnyt is sikerült megszorítani, a fene..) No, majd este... A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2022
Fókuszhiba, konvergenciahiba, meg piszkos az ernyő belülről.
-Fókusz: autofókuszt a menüből elindítottam, miután ráköttem a DVD-lejátszót (mert addig, míg semmi nem volt rákötve még az se ment). De a "service menu"- ból lehet, hogy jobban beállítható.
-Konvergencia: nem is tudom pontosan, mit jelent, de homályosan sejlik. Emlékszem arra, hogy gyerekkoromban volt olyan könyvem, amiben a kis rajzoknál a háromszínnyomtatás nem sikerült, ezért az egyik szín kilógott a képből. Ez lenne az?. Ezt gondolom ugyancsak a "service"- ből lehetne állítni. Na, itt jön a gond. Azt olvastam: úgy lehet belelépni, hogy (készenléti állapotában) megnyomom a "MUTE" "1" "8" "3" gombokat. Hát nem jön elő, csak bekapcsol. És a továbbiakban sem lehetek biztos, mert találtam harmadik topikot is ehhez (a francért nyitnak minden kérdéshez új topikot) ott pont te mutattad, mivel kell "véglegesíteni" a beállításokat. No, hát nekem van három Samsung távom, egyiken sincsenek az "S-Std" és az "SI-II" gombok... Este hazaérek, lefényképezem a távokat, hátha tudsz (tudtok) helyettesítő gombokat rajtuk. És (mint írtam) belépni sem tudok. (De az még most nem baj, míg semmit nem tudok igazán )
A korábban belinkelt szervizleírás 2-1 oldalán van a belépés leírása, amely nem egyezik meg az általad próbálttal.
No, épp hazaértem. Azt is meg fogom nézni (mert természetesen elmentettem) amit most írtál (csak akkor még a tápegységgel voltam elfoglalva, tehát csak azt néztem belőle)
Közben lefényképeztem a távirányítókat. Az első három a Samsung, a negyedik egy programozott és tanítható egyben. Most még nem tudom, hogy ezekkel lehet-e "service"- be lépni, és pláne véglegesíteni, hiszen ezeken tényleg nem találom azokat a "S-std" "SI-II" gombokat, de ha azelőtt megmondod, hogy átbogarászom a "service manual"-t, az jól jön. Mert külföldiül van. Én pedig sok nyelven nem tudok, és épp külföldiül sem. Ezért mindig sokáig tart nekem az ilyesmi átbogarászása. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |