Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Ion saját akkucsomag készítése
Lapozás: OK   21 / 27
(#) zoly15 válasza GPeti1977 hozzászólására (») Márc 23, 2022 /
 
Nemsokara, igen eros korrozio lesz ott, ugyhogy a cella az dobos lett
(#) Mot hozzászólása Márc 31, 2022 /
 
Sziasztok.
Lehet hülye kérdés,de két BMS-el ellátott akkupakk mennyire köthető párhuzamba egymással?
Szereztem egy akkus fűnyírót akku nélkül,így hát vettem hozzá még ősszel BMS-t meg vannak hozzá bontott celláim, viszont a 7s 3P felállás úgy néz ki kevés lesz, a BMS melegszik valamint cellák se tudnak annyi áramot amennyi kéne,erősebb terhelésre leesik a feszültség.
Arra gondoltam kívülre teszek párhuzamba bekötve még egy akkut, kérdés hogy a BMS-ek mennyire szeretik az ilyesmit?
(#) Kovidivi válasza Mot hozzászólására (») Márc 31, 2022 /
 
Szeretik, nem okoz nekik gondot. Az akksik legyenek azonos feszültségen az összekapcsolás pillanatában.
(#) Mot válasza Kovidivi hozzászólására (») Ápr 2, 2022 /
 
Az szuper. Az azonos feszültség nem lesz gond, úgyis egyszerre kell rajta legyen a két pakk. Köszönöm a segítséget.
(#) antikzsolt hozzászólása Ápr 2, 2022 /
 
Tudtok valakit ajánlani aki 9 darab 21700 aksit összehegesztene nekem? Baranya Szigetvár, Somogy Barcs környéke lenne az ideális. De postázom is ha kell.

bms.jpg
    
(#) Régi motoros hozzászólása Aug 29, 2022 /
 
Üdv!

Tudtok olyan helyet (lehetőleg Magyarországon, mert sürgősben kellene), ahol árulnak normális áron,
nikkel szalagot az eltolt 18650 cellaelrendezéshez?

Az alábbi akkucsomagot kellene összehegesztenem a bringámhoz.

Esetleg ha valakinek volna kéznél elfekvőben, megegyezés szerint átvenném...
(#) vargaf válasza Régi motoros hozzászólására (») Aug 29, 2022 /
 
(#) proli007 válasza vargaf hozzászólására (») Aug 29, 2022 /
 
A linket nem nézted meg..
(#) vargaf válasza proli007 hozzászólására (») Aug 29, 2022 /
 
De megnéztem, mi a baj a linkkel? Van raktáron, igaz kevesebb mint 1000 darab.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2022
(#) proli007 válasza vargaf hozzászólására (») Aug 29, 2022 /
 
Én úgy látom a HeStore-os egy sima szalag, amit szeretne az pedig egy perforált széles szalag, kimondottan az eltolt aksi szereléséhez.
(#) Régi motoros válasza proli007 hozzászólására (») Aug 29, 2022 /
 
Úgy van. Sőt, kerülőmegoldásnak akár olyan is jó lenne, ami nem perforált,
de mindenképpen érjen át két sor cellát. Tehát minimum 27mm széles legyen...
Vékonyat találtam én is...
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2022
(#) uniman válasza Régi motoros hozzászólására (») Aug 30, 2022 /
 
Itt van még néhány fajta raktáron (nem olyanok, mint amilyet keresel).
(#) Jambi hozzászólása Szept 26, 2022 /
 
Szervusztok ! Van különbség a LiFePo akkumulátor és a Li-Ion akkumulátor BMS-e között ?
(#) uniman válasza Jambi hozzászólására (») Szept 26, 2022 /
 
Ha a LiFePO4 cellákról lenne szó...hasonlítsd össze a "számokat" a Li-Ion cellákéval:

LiFePO4.jpg
    
(#) Jambi válasza uniman hozzászólására (») Szept 26, 2022 /
 
Köszönöm a segítséget ! Azt tudtam, hogy a két akku típus ezekben a paraméterekben is különbözik, de pl. az ebay-en úgy árulnak BMS áramköröket,hogy az jó mind a két típushoz, csak a rákapcsolt töltőfeszültséget kell beállítani a típusnak megfelelően.
(#) Kovidivi válasza Jambi hozzászólására (») Szept 26, 2022 /
 
Egy BMS nem tudja a két különböző cellatípust kezelni. Esetleg, ha állítható. A két típusnak teljesen mások a lekapcsolási feszültségei!
(#) Jambi válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 27, 2022 /
 
Rendben! Még egy kis segítség kellene. HX-4S-F30A típusú BMS áramkör, melyik fajta akkuhoz jó?! Bocsánat hogy nyaggatlak benneteket .

IMGP2491.JPG
    
(#) pipi válasza Jambi hozzászólására (») Szept 27, 2022 /
 
(#) Jambi válasza pipi hozzászólására (») Szept 27, 2022 /
 
Köszönöm szépen a válaszod ! Így már tisztább lett a helyzet. Nagy a gyanúm, hogy az enyém LiFePo akkumulátor pakkhoz jó. A sok keresgélés közepette, mintha valahol olvastam volna, hogy a kék színű PCB az LiFePo-hoz való.
(#) pipi válasza Jambi hozzászólására (») Szept 27, 2022 /
 
Ha már kézben van, szerintem ki lehet mérni...
Pl lemerített li-ion cellákat rákötni, óvatosan labortápról tölteni, és figyelni mi történik, meddig tölt/mikor kapcsol le...
(#) Jambi válasza pipi hozzászólására (») Szept 27, 2022 /
 
Köszönöm a tippet, valahonnan szerzek még két cellát (kettő van ). A kapacitása egyforma kell legyen mindegyiknek ?
(#) pipi válasza Jambi hozzászólására (») Szept 27, 2022 /
 
Ha óvatosan és a cellákat figyelve töltöd a teszt erejéig akkor nem lényeg... Csak előtte merítsd le 3V környékére, terheletlenül se legyen nagyobb...
(#) uniman válasza Jambi hozzászólására (») Szept 27, 2022 /
 
Van ahol leírják a paramétereket..
(#) Régi motoros válasza Jambi hozzászólására (») Szept 27, 2022 /
 
Ha az apró hat lábú alkatrész típusszámát leolvasod, az adatlapjában benne van milyen feszültségen kezd balanszálni. Abból egyértelmű melyikhez való.
(#) Jambi válasza Régi motoros hozzászólására (») Szept 28, 2022 /
 
Tisztelt fórumtársak, mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítséget! Ahogy mondtad, megnéztem az IC típusokat, és balancer IC az LiFePo akkuhoz való. Így ezzel a BMS-el nem tudok mit kezdeni (eladom) , ezért kell egy Li-Ion akkupakhoz való .
(#) VAZO72 hozzászólása Okt 16, 2022 /
 
Szep jo napot mindenkinek.
Kb 4 honap hasznalat utan tonkre ment a motorom lithiumos
a 12 v 2.4 ah akuja. A teszter 12v -ot mutat de csak 0.25 ah.
Lehet cserelni az akukat belole?
(#) Régi motoros válasza VAZO72 hozzászólására (») Okt 16, 2022 /
 
Nem lett volna egyszerűbb garanciában kicserélni az egészet?

Ha a cellákra gondolsz, lehet cserélni. De ahogy elnézem a kiszuperáltat, az fel van púposodva,
azt gyanítom túltöltés miatt. Hiába cseréled ki a cellákat, ha az elektronika gagyi ami benne van.
Feltéve ha van benne valami egyáltalán a szintjelzőn kívül...
(#) VAZO72 válasza Régi motoros hozzászólására (») Okt 16, 2022 /
 
Ennyi a benne levo elektronika.
Fogalmam sincs hogy mik azok a kutyuk...
(#) Régi motoros válasza VAZO72 hozzászólására (») Okt 16, 2022 /
 
Azt én egy balanszer áramkörnek nézem, ami kell bele, meg van (talán) egy fet a 8 lábú, és egy tranzisztor pár ellenállással. Ez utóbbi a kakukktojás, hogy vajon alulmerülésnél, vagy túltöltésnél kapcsol le. Előbbire tippelnék, mert fel van púposodva a cella. Rámértél már hány volt van benne?

Az a gond, ha folyton töltés alatt van, hiába van banalszer áramkör, az a tyúkfing ellenállás kevés árammal balanszál, így előbb utóbb túl lesznek töltve a cellák. Mondhatnám úgy is a töltőáram több mint a balanszáló áram ez az alapvető probléma.

Vagy a másik lehetőség, ha nem mindegyik cella van púposodva, akkor a púposhoz tartó balanszer csütörtököt mondott.

A másik verzió meg az, hogy a 8 lábu IC nem is fet, hanem egy proci ami a kijelzőhöz tartozik,
akkor viszont sem alúlmerülés sem túltöltés elleni védelem nincs, legalább is másik kapcsolóeszközt én nem látok, amivel ezt meg lehetne valósítani.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2022
(#) VAZO72 válasza Régi motoros hozzászólására (») Okt 16, 2022 /
 
Szemrebbenes nelkul bevallom, *** (gőzöm) sem volt arrol, hogy ezeket az aksikat nem kell tolten, vagyis gondozas mentesek. Minden motorozas utan ratettem az akutoltomet es 8-16 orat toltettem.
A mert adatok azt mutattak, hogy 12, 6 v van az akuban de csak 0.25 AH a 2.4 AH hekyett. A puposodas amit latsz az csak az aluminium zacsko puposodasa. Olyan mintha levegovel lenne felfujva. Koszurtam egy tuvel es oda a puposodas!
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2022
Moderátor által szerkesztve
Következő: »»   21 / 27
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem