Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a gyors választ !
Amennyire kivehető a picur alkatrészekből : e ledes lámpák egyenirányítóval kezdenek, majd van valami 6-8 vagy többlábú jószág , amit biztosan fel tudok ismerni, egy nagy kondenzátor ( ún. parkfényes lámpákról van szó - dinamó leállása után is világítanak még 3-5-10 percet ...) Ha a HeStore-ban DCDC-6010-M nevű modult beállítom ~7V-ra jó lehet ? A kerékpáron használt jobb dinamók (generátorok) névleges 6V feszültségűek, de inkább kicsit többet adnak
Szia. Sajnos a motoromról csak annyit tudok, hogy 24V 300W 3000 fordulat. A nyomatékot nem, de nyilván jobb a hatásfoka mint a fúrógépnek. A bringa gyengeségét nem csak a kevésnek tűnő nyomaték okozza, hanem a 4 cellás li-ion. A 24V-os motor nyilván nem megy normálisan 15-16V-ról. Már folyamatban van egy 5 cellás 12Ah-ás li-ion, csak idő és pénz kérdése. Az 25%-kal magasabb feszültség és fogalmam sincs mennyivel több áram, majd jobb lesz a bringa.
Hátha értesz hozzá. A szabályzómon egy P120N05 című fet van. Nem találtam róla adatlapot. A hasonlók alapján lehet azt mondani, hogy ez 120A 50V képességgel rendelkezik?
Ha van rajta elektronika, akkor jó a konverter amit találtál. Bár a 10A -es verziót enyhén túlzásnak találom, ha csak két LED lámpa lesz rajta, feltételezem elég 5A -es is, ha találsz olcsóbban.
Persze ha tudnád a lámpák áramfelvételét... Próbálhatod 7V -al szerintem menni fog. Ha mégsem, 8.5V-ig növelheted, mivel a dinamó egyenirányítva is annyi DC feszültséget ad... AC6V*1.41V. A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2022
Ha 24V a motor, legalább 6 cellás LiIon aksit vegyél hozzá.
Úgy lesz az üzemi feszültséged 6*3,7V=22.2V.
Szia. Igaz, de nem fog összejönni. A terv az, hogy veszek 3db X20V-s 4Ah-ás parkside akkut és adapterekkel összefogom párhuzamosan. Ennek, elképzeléseim szerint elégnek kell lenni az általam elvárt sebességhez és az emelkedőm megmászásához is. Ha belegondolok, csak az adaptereket kell megcsinálni, az akku már kész van. Viszonylag olcsók is, meg van rá 1 év garancia. 1db már van. Ha még sem válnának be (bár kétlem), vannak ilyen fúróim, majd jó lesz hozzájuk. A bringa így tud kb 23Km/h sebességet vízszintesen és 16-17 Km/h-t a felém lévő emelkedőn. Ha kalkulálok a 25% feszültség növelésével biztos meglesz az emelkedőn az a sebesség amit most vízszintesen tud. Azzal megelégednék. Ha 6 cellást akarnék, akkor kéne egy BMS plusz 4 db ilyen aksi. Az 40 db cella, az 6*6-os pakk. Ugrik a garancia. Én ezeknél jobb és olcsóbb aksit nem tudok venni. Az innen-onnan kibontott cellákat meg nem szeretném.
Ja, hogy ez amolyan kényszermegoldás lesz. Hát ha ez van ezt kell szeretni...
Talán nem is kényszernek nevezném, bár pénzből mindig kevés van. Inkább praktikus megoldás. Csak gondolj bele. 6-9 havonta veszek egy új aksit (az első 3 után) és van friss blokkom a további garanciához. Igazából a jelenlegi 4 cellás aksim is úgy raktam össze, hogy van egy 1,5Ah-ás kisgép aksi a benne lévő elektronikával, és a műanyag dobozom tele van rakva laptop meg telefon aksikkal, kb 10Ah. Szüttyögtem vele épp eleget, hogy a sorokban lehetőleg azonos képességű aksik legyenek. Na ezt szeretném elkerülni. Így lesz egy új aksim. A bringám egész jónak tűnik, legyen hozzá új aksi. Egyszer.
~500 mA a két lámpa összes felvétele (talán hideginduláskor kicsit több...)
A "kiválasztott" áramkör volt az első találat ami szabályozható (vagy 6V kimenetű). Teszek egy próbát, ha kiiktatom a bemeneti diódahidat (a lámpából) működik-e 5V-ról ( egy 5V,1A konverter tizedannyba kerül )
Sziasztok! Eddig gond nélkül működő 48 V-os e-bike /kínai, Polymobil gyártmány/ akadozni kezdett induláskor, majd többé nem indult. Még a szétszedésnél tartok. Sokat segítene, ha a nálam tapasztaltabbak meg tudnák mondani, hogy mit érdemes csinálnom vele. Tartok tőle, hogy kontroller csere, de kérdés, hol tudok venni, megfelelőt olcsón, gyorsan stb...
Főleg az érdekelne elsőként, hogy volt-e már hasonló hibája másnak is? Típus: ZQTD 301-2
Elsőnek nézd meg a hall-szenzorokat, szakadásra. Vezeték-kidörzsölődés majd szakadás, esetleg letestelődés a gyanúm.
Utána a félvezetőket (6db) zárlatra-szakadásra (inkább az utóbbi). Az akku egészen biztosan jó?? (hány volt van benne induláskor, nem fexik-e ki, ha indulni próbálsz?) PS: most nézem a képét, hát, ezen minden is lehet a baj, a vezérlőből jövő összes szál (pl fék érzékelő, riasztó, indítókapcsoló) Végig kellene nézni mindegyiket. A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2022
Maga a gép már 7 éves. 2 évet akkuk miatt állt. Idén vettem bele új akksikat. Eredetileg 20 Ah-sak voltak, most azonos méretben 22 Ah-s típusút kaptam. Volt egy összeköthető kilógatott vezeték amire azt mondták, hogy lekorlátozza a sebességet. Összekötöttem, így az eredeti végsebesség, ami 33 km/h volt, lefeleződött. Kicsit már zavar, hogy a biciklisták elkerültek, de van egy vasúti felüljáró ami így is nagyobb áramot kíván. Hogy az akkuk élettartama hosszabb legyen, mégis meghagytam az összekötést.
A vezérlőt még nem termeltem ki, ránézve ijesztően sok kábel (jó pár bekötetlen) jön ki belőle. I max=22 A, szerintem ide bivalyerős, az eladók szerint így is le lett butítva, hogy moped jellegű legyen. A hiba induláskor jelentkezett, az első gázkar húzásoknál akadozni kezdett, majd mint ami bemelegedett egyre jobban hagyta húzni a gázkart és végül megszűnt a probléma. Tegnap hiába indítottam óvatosan, kiakadt, mintha letiltott volna. Akkuk teljesen feltöltve, most mértem rá, 52,8V de rácsipeszelek és megnézem esik-e a fesz indításkor. A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2022
Az akkufesz stabil, a próbák alatt pár tized voltot esett, de nem látok semmilyen esést a gázkar meghúzásakor.
Esetleg akkor a motorban benne levő hall-ok?
Viszonylag egyszerűen kimérhetők, digitális jelet adnak.
Köszi a segítséget! Először is azt kellene megtudnom, ki kell-e szerelnem a vezérlő egységet. Még nem szereltem ezt a kismotort. Az akku vizsgálata közben jutott eszembe, hogy a letiltás is lehetséges a fékeken keresztül. A két fék nem egyformán viselkedik, a bal oldalinál hallani a mikrokapcsolót, a jobb oldalon nem. Tudnom kellene a vezeték kiosztásokat, de ahhoz nem ártana egy rajz a típushoz. A vezérlő adattábláján olvasható: Input brake: Low Próbáltam típus információt keresni de csak a betűket tudtam kiolvasni, az utána következő számokat nem: WZK ..... Az adattábla tetején An Jiu Brushless Motor Controller áll. Magyarul: semmilyen információm nincs a vezérlőről és a csatlakozó kiosztásról! Mindig állt a szőr a hátamon, ha kapcsolási rajz nélkül kellett belenyúlni valamibe.
Holnap kibontom azért a becsomagolt vezetékeket, hátha meglesz a motorba menő köteg, abban megkeresem a hallokat, de a fékek vezetékei is érdekelnek. Van ezekre valamilyen szabványos színkiosztás?
Sajnos nincs. A vezérlőben az alaplapon szokott valami szitázás lenni, ha mázlid van, nem kínaiul.
De szerintem az elején a vezetékek mozgatása is támpont lehet esetleg. Mindenesetre szétszedés közben fényképezz bátran.
Sziasztok!
Mostanában nyűglődik a mocim (zt-27). Alig 4 hónapos az akku és a felét sem bírja mint annó. Ez megy is vissza gariba az tuti. Viszont észrevettem egy érdekességet. Megyek egy adott tempóval és mintha a vezérlő kiesne a szinkronból és a motor ad egy ilyen gyenge kis darálós hangot menet közben. Bővebben: Link Ő lenne a vezérlő. Viszont nem teljesen egyezik meg a bekötése a képen lévővel amit jeleztem is nekik mert ha jól gondolom enyémen van egy pass sensor és még valami összedugható rózsaszín vezeték amit nem tudok beazonosítani. Elméletileg 60-120fokos szenzorhoz jó de szerintem néha betéveszt. Az előtte lévő vezérlővel csöndben volt a motor ezzel pedig vinnyog fordulatra. Létezhet hogy a vezérlő eltéveszti a hall -ról jövő jelre a vezérlést? Mi van akkor ha a vezérlő 120fokra készült és 60fokos vezérlést kap? Gondolom nem egészséges neki.
Csak az utolsó kérdésedre válaszolnék, ha nem egyezik a szenzorelhelyezés, akkor el sem indul...
Egyébként az oldalon előtted leírtak neked is jó szolgálatot tehetnek a kezdeti hibakereséshez. Ha kimarad néhány sorozat szenzor jel (pl kontakt hiba stb) az okozhat szinkron vesztést.
Amit tapasztaltam: Némi bontás után két csavart eltávolítva kivettem a helyéről a vezérlőt. Hozzáférve a vezetékekhez láttam a 3 db vastag meghajtó és a külön csatiba menő hall vezetékeket. A 3 hall a kereket tekerve 0 és 5V között kapcsol. Viszont a 3 vastagon megjelenik a tápfesz és nem változik tekerésre sem. Ez meglep, 0v-ra számítottam.
Ha adod a gázt ÉS mindegyiken ott a tápfesz, akkor vagy a vezérlő vagy a FET-ek pukkantak.
Mérj rá kikapcsolt (akksi lehúzva) állapotban a FET-ekre (hosszabban). Nem lehet rövidzár semmilyen lábak közt.
Köszönet Diódának, mert a linkjére ránézve sokat tanultam a bekötésről! Neki üzenem, hogy az én motorom is akadozós lett induláskor, bár bemelegedve "rendbe jött", amíg meg nem döglött.
Köszi a segítséget Balázs neked is! Most már biztosan tudom, hogy a vezérlő adta meg magát. A kék vezérlő szálon még kikapcsolt állapotban is kijön a tápfesz. Már csak az a kérdés, hogy csak a FET pukkant el, vagy az elektronika is. Az utóbbi azért is merült fel, mert a nyekkenéskor a sebesség mutató maxra kiakadt. Azóta nem moccan. Nyugodtan szétszedhetem persze az egész vezérlőt. Ha leolvasható a Mosfet típusa még vehetek is a Somogyitól. Ez a vezérlő annyiban más mint Dióda típusa, hogy ebben van egy pedálozás érzékelő. Ha pedálozni kezdek, bután megtolja a gépet max erővel. Ez lenne kis Kínában a pedelec-rásegítés üzemmód! Gyanítom azt is, hogy a "pedálozás" miatt adta meg magát, mert ki akartam próbálni, a viselkedését felezett üzemmódban. Ugyanolyan buta volt mint régen, mert 33 km/h-ig gyorsított. Gondolom a leggyengébb Mosfetnek ez a sivatagi időjárás miatt sok volt. Az is lehet, hogy veszek mindenképpen egy másik vezérlőt, mert ez már 7 éves, az akksik meg újak. Csak hol találok ilyen An Jiu gyártmányt?
Én minden gépemet átépítettem a GT-100 típusú kijekzős szabályzósra. Állítható a max. sebesség, az áram, a kijelzett sebesség kalibrálható, lekapcsolási feszültsèg állítható, mindent tud, amit kell, olcsó. Mert ha ugyanolyan szabályzót akarsz, hogy a csatlakozók kompatibilisek lesznek, meg fogják az árát kérni. Van sok változata a GT-100-nak, más betűkombinációkkal is árulják (TF-100, stb), 250W-tól 3kW-ig találsz szabályzót, és a kijelzővel kompatibilisek mind. Dual módot is támogatja, ha két motord lenne, fékezéskor meg visszatölt. A rossz az egészben, hogy a szabályzóhoz kell alakítanod a meglevő gépet, ami tudást igényel, de megéri.
Köszi! A fő paraméterek egyeznek, az ár még barátságos, főleg a kijelző miatt. A gond épp azzal lesz, hogyan építem be az elejébe és a programozásról is kell információ. Ha ezt választom, remélem küldenek hozzá.
Szombaton szétkaptam a motort és megállapítottam, hogy a vezérlő a hunyó. A kék fázisvezetékén megjelenik a pozitív akkufesz. Ezért kivettem a vezérlőt is és szétkaptam. Most jönnek a mérések, de nem könnyű, mert vastagon le van lakkozva. 9 db P75 NF75 tip Ncsatornás MOSFET dolgozik benne (Udss=75V, Id=80A). Valszeg egy ment tönkre bennük a csatornánkénti 3-ból, de nem tudom, megéri-e javítgatni, mert ha átégett lehet rossz a vezérlő ák is. Az áramokat fél centi vastag forrasztóón vezeti, nyilván a hővel együtt. Egy újabb beforrasztás -főleg az én 220.voltos pákámmal- tönkre teheti a többit is. (TO 220M műanyag tokos, tmax=175 C) Amúgy is cserélni illenék mind a 3 Mosfetet. Lehet, hogy egyszerűbb venni egy új vezérlőt, bár eredeti kellene, ha meg akarom tartani a pedálrásegítő képességét. Azt sem tudom, lehet-e kapni a Somogyinál ilyen Mosfetet. Pozitívum, hogy a panel átlátható és európai írás van rajta. Javítottál már ilyen vezérlő panelt? Vagy olcsóbb úgyis a vezérlő csere.
Nem bonyolult azt a pár fetet cserélni, még akkor sem, ha egy egy gate meghajtó kis tranyót is le kell cserélni.
Sziasztok! Köszönök minden hozzászólást, támogatást! Tegnap visszaszereltem a vezérlőt. A panel vizsgálatával kiderült, hogy a pozitív tápfeszt egy, a negatívot 2db MOSFET kapcsolja a tekercsre. A javítás egy Fet cserével megoldva. A vezérlő működőképes! Már csak a menetpróba van hátra, illetve a műanyag díszburkolat letört darabjainak visszaragasztása. Bizakodó vagyok, de majd a vasúti felüljárók döntenek. Végül is kis kínai járgányom öt évig szépen működött és most új akkuk hajtják.
Hali!
Szerintetek ebben a roller akksiban van BMS és/vagy valamiféle védelem? Akai F3 roller Köszi
Persze. Akkot lehetne esetleg kérdéses, ha lenne egy kb. tízpólusú csati is rajta.
Sziasztok. A korábbi bringámon fejlesztettem egy-két dolgot. Még nincs kész, pontosabban tönkre ment a fúrógép szabályzóm, de ezt leszámítva ilyen marad. Hátha kedve lesz valakinek ehhez hasonlót építeni. Bár a kormány elé már felkerült egy fekete bringás kosár.
Tudnátok linket mutatni egy olyan brushless motorvezérlőről, amely: 48V, 350W, a lényeg hogy HALL jeladó nélkül is működjön.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2022
Üdv Mindenkinek. Mi lehet a baja az elektromos kerékpárnak ha a gázkart húzom nem indul-el? Viszont ha a pedált minden féle erőlködés nélkül forgatom akkor elindul. Menetközben ha nem hajtom a pedált megint meg ál a motor. Ha a gázkart abban az állásban tartom ahogy előtte mentem és újra elkezdem forgatni a pedált akkor újra húz a motor és megy tovább, mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |