Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
ez szerintem sem baj--néha szükséges is. Mert ha a szomszédoktól "átcsordogál "10mA+ a kábel TV-d antennáján 6mA+ a lakásod hibaárama 2-10mA . Máris kiesett a FI relé alkalmazása? A 30mA-s FI relé már működik 24mA tól felfelé. A 30mA a katalógus adata .
Úgy érted, hogy az antennán bejövő áram az kimegy a hálózatra a fázis-nulla vezetékpár egyikén?
Szia!
Igen Az antennakábel földelt --a hálózati nullához záródik.A Távtáplált erősitők árama is ezen folyik. Galvanikus leválasztóval szokás megszüntetni. A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2022
Egy gyakorlati kérdésem lenne.
Adott egy lámpatest bekötése, pontosabban egy csillár bekötése. Hajlékony vezeték van levezetve a padlásról , ehhez kellene hozzáköttöm a csillár három vezetékét. Én sorkapoccsal kötném össze, persze érvéghüvelyt is használnék. A kérdésem az lenne, hogy ilyenkor zsugorcsövvel vagy szigetelő szalaggat L körbe tekerhetem a sorkapcsokat? Tudon "buta" kérdés, de villanyszerelő nem nagyon használ szigtelő szalagot, kötésnél.
A létra tetején oldható Wagó-val hamar végzel és tökéletes lesz.
Rendben. Akkor veszek WAGO-t hajlékony vezetékhez, mert az nincs itthon.
Sziasztok!
Mágneskapcsoló esetén honnan tudom, hogy a bontóérintkezője is terhelhető ugyanazzal az árammal mint a záróérintkezője?Konkrétan egy Siemens 5TT50012-ről van szó,lásd kép. A bontóérintkezőjén kellene átvezetni egy villanybojler áramát (10A folyik, ohmos terhelés) köszönöm. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2022
Onnan, hogy ( ennek ) az adatlapján nem szerepel külön a záró és külön a bontó kapcsoló árama.
Erre gondoltam én is, de nem voltam biztos benne,köszönöm.
Akkor ezzel AC1 üzemben 20A megszakítható,a bojler meg annak számít.
T!Mate78!
Ebben az esetben nincs biztosítva a nullavezető megszakítása. Helyhezkötött villamosberendezésnél pedig a leválasztás kötelező.Persze,ha van előtte 2pólusú kismegszakító,akkor minden rendben.
Hőszivattyú (klíma) bekötéséhez kérnék segítséget !
Új áramkört akarunk (kell is ) kihúzni a géphez, egy a vill.óra szekrénytől a gépig a külső falon futó védőcsőben. Kb. fele hossznál van egy külső dugaljunk, amire ráférne a felújítás. Gondolom kötődoboz-elágazás simán megoldható . Lehetne leágaztatni is, de külön kábellel gondoltam, mert : Felmerült egy "H" tarifa igénylése is. Ebben az esetben is mehet egy csőben a hőszivattyú és a dugalj kábele ? Villanyreszelő fogja végezni a bekötést, én csak a segédmelót csinálom meg Kösz M.
Hali!
Szerintetek, ez a mérő, alkalmas a napelemes rendszerhez?
Mivel méri a visszatáplált energiát gondolom igen.
Igen,van előtte egy kétpólusú kismegszakító,és külön neki egy FI relé is.
Idézet: „Ebben az esetben is mehet egy csőben a hőszivattyú és a dugalj kábele ?” Persze. Csak a hőszivattyús vezetéken nem lehet konnektor, hanem a klímára direktbe kell kötni. Arra nagyon figyelni, hogy a nulla sehol sem lehet közös a kétféle mérésű körökben! A firelé lekókad.
Üdv, tud valaki ajánlani alkalmi használatra 65mm-es dobozfúrót, ami sds plusz és viszi a panelbetont is? Illetve mi a minimu ajánlott fúrokalapács teljesítmény és ütőenergia?
A 65-ös dobozhoz én 70 körülit vettem, de szerintem még nagyobb átmérőjű kellett volna (külcsönadtam, elveszett...) nehéz körbegipszelni. A vége az lett hogy glettanyagot töltöttem a sziloplasztos kartusba, és azt nyomtam be. Tökéletes, csak sokkal lassabban köt mint a gipsz
Alkalmi használatra ez elég lesz..Bővebben: Link
Alkalmas beton, tégla, ytong és egyéb kőzetekben való doboz fúrásához a két leggyakoribb méretben, melyet villanyszerelők, klímaszerelők és egyéb szakemberek használnak. A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2022
De konkrét tapasztalat van vele? Mert a panel beton baromi kemény... és 9 ezerért 2 fúró túl olcsónak tűnik, inkább a Makita meg Araboro cuccokat néztem. Nem is konkrétan csak doboz lesz, hanem be van betonozva egy T fal illeszkedésnél a kábel valamiért és azt kéne áthúzhatóvá tenni.
Na meg 80mm-es fúrót szerintem nem vinne jól a fúrókalapács.
Profibb megoldásra ez jobb lesz. Ez még a vasat is elviszi a betonban.
Bővebben: Link Ha Makita gép érdekel , akkor ez jó lesz : Makita DBM131 A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2022
Nem kérdés, hogyha minden héten betont akarnék fúrni, akkor ilyesmit vennék, de azért a kettő között kell valaminek lennie 8 és 60 ezer között
Azért kérdezem van-e valakinek tapasztalata vele, hogy mi az a belépő szint, ami már nem szemét és nem 1 doboz után kuka. Ha kibír 8-10 dobozt az már nem rossz, nyilván fillérekért nem lesz örökéletű. De betonban úgyis baromira kopik, simán elképzelhető, hogy valaki aki ezzel dolgozik a profi helyett valami közepes áruból vesz többet és inkább cseréli gyakrabban. A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2022
A József Attila lakótelepen ismerős valaki? Azt szeretném tudni, hogy az óra, és a lakáselosztó közötti vezeték csőben van vezetve, vagy simán be van vakolva?
(Hatemeletes téglaépületről van szó, az Üllői úton.)
Köszönöm !
Még egy kezdő kérdés : Lambéria-szerű anyagból van a ragalja. Szerelhetem a védőcső-tartókat erre, facsavarral, vagy "szebb" a falra (függőleges felület) tiplizve ? Körbe kell vinni a ház körül az energiát, lakásban nem lenne szép - sok fúrás+csatorna, padláson vezetve 2* kellene födémet fúrni...
Ha elbírja, minden további nélkül. Könnyebb munka.
Idézet: „Azok mind csövezve vannak.” Akkor minek vittünk fórumtársunknak digitális mérőt, mert lopják az áramját, mert "szomszédon megy keresztül, és csapolják". Ugyanezen lakótelepen, ugye. A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2022
Szia! Én is most vagyok hasonló cipőben. A klímákat szeretném H tarifás mérőhöz kötni, ezért ahol csak lehet házon kívül viszem a nyomvonalat Mü I-ben és benne a 3X2.5mm2 kábelt. Nekem is lambériaszerű a haslódeszkázat (18mm vastag) de én arra fogatom fel, mert 20mm-s a cső, így nincs nagy súlynak kitéve a bilincs, hogy az elengedje. Ahol kettő kábelér is fut a csőben az amúgy is téglafalon fut de az 32mm-s cső de jobb tartást ad neki a tiplis rögzítés. Holnap remélem ki tudom építeni a nyomvonalat, ha nem szól közbe az időjárás.
Ha csövezve van is, érdemes újat betenni több okból is. Egyrészt valószínűleg kisebb a cső az új vezetékhez. 60 éve volt szerelve, valószínűleg ráfér. Még valószínű a klasszikus Bergmann-cső, az acélpáncélcső, ha jól emlékszem.
Kis különbség, hogy '60-as években épült téglaépületek, hagyományos módon vannak szerelve, -sőt úgy rémlik, hogy PVC csővel, mert akkoriban már azzal szereltünk- a későbbi 8-10 emeletesek (betonpanel) pedig MM-fallal. Bár a mérőtől a lakáselosztóig cső szokott lenni ott is.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2022
A '60-as években már PVC csővel szereltünk, bár még volt Bergmann és ipari vagy nehéz környezetben AP. A csőkeresztmetszet meg elégséges szokott lenni. '80-as években volt áthúzásom és bővítésem a JA ltp-n.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |