Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Van kijelző a kazánon, de igen szerény képességű. Beállítható adatok: - fűtővíz hőmérséklete (40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80 Co), - HMV hőmérséklete (40, 42, 45, 48, 50, 52, 55, 58, 60 Co), - kazán teljesítményének igazítása a fűtési rendszerhez (n1 ... n9, n-), - időjárás-követő üzemmódhoz a görbék párhozamos eltolása (P-, P1 ... P9). Kiolvasható adatok: - rendszer nyomása, - minden olyan adat ki is olvasható, amit fentebb a "Beállítható adatok"-nál felsoroltam. Szóval, ha lenne is külső hőmérséklet-érzékelő csatlakoztatva a kazán vezérléséhez, akkor sem tudnám kiolvasni a kijelző menürendszerét használva, hogy mennyi a külső hőmérséklet. (Átlagos felhasználóként biztosan nem. Persze az előfordulhat, hogy vannak olyan szervizesek által ismert kódok, amiket a kezelőgombok valamilyen kombinált megnyomásával aktiválva további adatok is kinyerhetők a vezérlőből, de ennek esetleges feltérképezése a jelenlegi információszegény állapotomban már messze meghaladja az amúgy is szerény ilyen irányú képességeimet.) Az előzőektől függetlenül köszönöm a javaslatodat, hogy segíteni próbáltál. Mint talán már írtam is, teljesen más tudna lenni a hozzáállásom, ha lenne érdemi infóm arról, hogy konkrétan milyen alkatrészek vannak egy ilyen SO10075 érzékelő egység dobozában, magán a 10KΩ-os NTC-n kívül, és hogyan néz ki a belső áramköre. Mert akkor, ha új egységet már nem is lehetne venni, de a minta alapján akár készíttetni vagy készíteni is tudnék egyet. Nyák terv átrajzolása, kimaratás, alkatrész lábak helyének előfúrása, alkatrészek beültetése és beforrasztása a megfelelő helyre, ... laikusként valahogy így állnék neki. Minimális tudással, de annál nagyobb lelkesedéssel. ![]() Persze így is megtehetném, hogy kísérletképpen valamilyen külső érzékelőket, vagy azoknak csak egy részét (pl. egy 10kΩ-nál kisebb NTC érzékelőt) rácsatlakoztatok a vezérlő egységre, de tartok tőle, hogy esetleg kárt okozok. Azzal még csak-csak megbarátkozom lassan, hogy nem kapok megfelelő külső hőmérséklet-érzékelőt, de az már nagyon padlóra küldene, ha a tudatlanságom miatt tönkre vágnám a kazán vezérlését. A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2022
Ha akarnék sem tudnék belekötni abba amit írtál, mert szinte 99%-ban ugyanazt gondolom, mint Te.
- Amúgy szerintem -de nem értek hozzá- nem csak egy drótvégen lógó NTC van az eredeti vezérlőegység dobozában. Én úgy látom -lehet tévesen- hogy ott van valami nyáklap, amin áramkör is lehet, további alkatrészekkel. (?) Biztos vagyok benne, hogy akár Te, akár más itt a fórumon kapásból tudná mondani, hogy ha ott egy áramkör is van a nyáklapon, akkor az NTC mellett valószínűleg még ilyen, meg ilyen, megy ilyen alkatrészek lehetnek beültetve. - Ami meg a kísérletezgetést illeti, az előbbi hozzászólásomban, amit Inhouse-nak írtam, leírtam az aggodalmaimat. A hozzá nem értsem miatt igazi dilettantizmus lenne a részemről, ha elkezdenék különböző érzékelőkkel próbálkozni. Mondom ezt úgy, hogy amikor a cseh adatlapra rátaláltam, akkor az volt az első gondolatom, hogy vélhetően bármilyen10KΩ-os külső hőmérséklet-érzékelő egység jó lehet a kazánhoz. Akkor is, ha más kazánhoz került forgalomba. Pl. egy Vaillant kazánhoz való 10KΩ-os érzékelő. A Vaillant és a Saunier Duvall egy ideje már amúgy is egy családba tartoznak. Számomra életszerűnek tűnne, hogy ugyanarra a funkcióra, ha kissé eltérő dizájnnal is, de azonos beltartalommal bíró érzékelőket dobnak a piacra. Optimalizálva a fejlesztési és gyártási költségeket. A saját tudásom alapján, hozzáértő ember megerősítése nélkül mégsem mernék egy más kazánhoz gyártott érzékelőt rádugni a saját kazánomra. - A kazán előtt állva, levett burkolatoknál, megbontott égéstérnél látom, hogy a szobatermosztát kapcsolásakor belobban és intenzíven -egy slúggal- ég folyamatosan, mindaddig amíg el nem éri a kívánt vízhőfokot vagy ameddig a kazán túlmelegedés elleni védelme jelentősen vissza nem szabályozza egy ideig, vagy ki nem kapcsolja. Nem nagyon van átmenet sem a bekapcsolás utáni láng intenzitásban, sem a kikacsolás előttiben. Szerintem lehetne a láng intenzitásán optimalizálni és megfelelő szabályozással kiegyenlítettebb működést és ezáltal gazdaságosabb gázfogyasztást elérni. Ehhez biztosan sok más út is van, főleg a mai modernebb készülékekben, de talán egy járható út lehet a külső hőmérséklet figyelembevétele is. Érdemben ennek jóságáról, létjogosultságáról a saját kazánom esetében is csak akkor tudnék nyilatkozni, ha módomban állna egy kompatibilis külső hőmérséklet-érzékelőt csatlakoztatni a kazánhoz, és elemezhetném az észlelt esetleges változást. Ennek hiányában -ahogyan írtad is- csak hit kérdése, hogy hogyan áll az ember a lehetőséghez, a külső hőmérséklet-érzékelő használatához. A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2022
Szia! Talán VIM írta korábban, hogy ez a „külső hőmérséklet általi vezérlés” nem hozza azt a hasznot, amit remélsz tőle és amit sűrűn reklámoznak. Én is erre szavazok. Hátránya is van: Plusz pénz, plusz elektronika, plusz meghibásodási lehetőség.
Én sem azért raktam fel, mert hasznot hozna. Alapból a max kondenzálási hőmérsékleten járatva a kazánt, amikor - tizenfokok voltak, nem érte el a lakás hőmérséklete a kívánt értéket. Egyszerűen az a vízhőmérséklet kevés volt, állandóan kérte a termosztát a fűtést, az meg szakaszosan ment, majd keringtetett, majd újra és újra, de közben nem volt meg a 20,5fok.
Ilyenkor feljebb vettük a vízhőfokot és jó lett, le tudott kapcsolni. Ez macerás volt kézzel és így bekerült a külső érzékelő, így magától megoldotta ezt a feladatot. Ha jól emlékszem a gyári alap görbén maradt...ez nem biztos. Így alapból a tél zömében kondenzál, a nagyon hideg napokban meg szépen emel rajta magától.
Az Aristonnál 1k PTC volt és egy 100nF-os kondenzátor párhuzamosan, semmi más. Itt még NYÁK sem volt, csak egy sorkapocs. A tieden sem biztos, hogy bármi más van a NYÁK lapon, persze jó lenne látni...azt nem gondolom, hogy kárt tudnál tenni benne egy passzív alkatrésszel.
Szia! Érdekes dolog, amiről írtál, mert erről még eddig nem hallottam. Nem a termosztát adójánál, vagy a kazán vevőjénél lehetett a probléma? Persze miért kérdezem, hiszen járatos vagy a dologban és gondolom másik termosztáttal is próbáltad.
Szia!
A fűtésszerelő ezt mondta és végülis igaza volt. 100m2 lakás, 24kW Ariston kondenzációs kombi kazán, mondjuk akkor még nem volt szigetelve és a nyílászárók cseréje sem volt meg. Sőt talán még a csövek és a radiátorok is csak részben voltak újra cserélve. Azóta így van, működik, nem bántom. Én hibának gondoltam a szakasos működést, de szerinte ezek így dolgoznak. Természetesen a termosztát jó volt, folyamatosan kérte a kazánt a működésre.
Tisztelt Kollégák! Szakmai kérdésem a következő.BAXI MAINFOUR falikazánom van. Mellette 1 Computherm Q3RF kis doboz 2kapcsolóval és 2 LED-del. A piros LED alatt M/A jelzés,a zöld LED alatt Manual jelzés. Van még 1távvezérlő hordozható kis elemes COMPUTHERM (Wireless Thermo Control System)1átkapcsolóval HEAT és fagyveszély jellel.A kijelzője F fokban mutatja az értéket. Úgy tudom, hogy 100Cfok=212F fokkal?
Az a kérdésem,hogy hogyan kell beállítani a távműködtető termosztáttal(gondolom,hogy ez RF vagy infra) a HMV-t és a Fűtési (radiátoros) hőmérsékletet? A Baxi kazán kijelzőjén lévő nyomók jelei(i,R,Ó) mit jelentenek? Köszönöm.
Computherm Q3RF
Most vetted a házat és várt ott? Nem működik? Ha üzemel a rendszer, akkor csak a +/- gombokkal be kell állítani a kívánt hőfokot. Amíg a működő termosztáttal hatótávon belül vagy, indítja/leállítja a kazánt. A kazán melletti dobozon a 2 gombbal kézzel tudod vezérelni a kazánt. A Manual gombbal kézi módba tudod rakni a vevőt, illetve a A(utomata)/M(anual) gombbal indítani/leállítani a kazánt (kattan a relé). Ez esetben nincs termosztát, nincs hőfokra lekapcsolás. Ez pedig a magyar nyelvű leírása. A Fahrenheit/Celsius probléma a termosztát belsejében az egyik jumper áthelyezésével oldható meg. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2022
Szia! Az alábbi linken mindent megtalálsz a beállításáról, kezelési és bemutató videó is van:
https://computherm.info/hu/digitalis_termosztatok/computherm_q3rf
Hello! Kicsit kiegészíteném. Mert úgy látom most találkoztál vele..
- A termosztát rádiófrekis, de csak ki-be tudja kapcsolni a kazánt. - Amin az M/A nyomógomb van, az az RF vevő egysége és a kazánba van bekötve huzallal. Erre leginkább akkor van szükség ha kimerült az elem a termosztátban és nem tudod cserélni. Ekkor kézzel ki-be kapcsolható a kazán. - A kívánt hőfokot, a kazánon lehet csak beállítani, azt a termosztát nem fogja állítani. Baxi 3. 1. ábra
T!Inhouse,jpuskas99,proli007 nagyon köszönöm a gyors válaszokat,minden megoldódott!
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni egy gázkazán hőkorlátozójával kapcsolatban. A korlátozó típusa IMIT Type TLSC. Található rajta egy fekete menetes kupak. Ezt a kupakot kicsavartam és alatta egy benyomható pöcköt találtam. Sajnos óvatlanul nem jelöltem meg a kupak helyzetét kicsavarás előtt, így nem tudom meddig lehet visszatekerni, mert úgy néz ki mintha a kupak benyomná a pöcköt....de meddig kell benyomni, illetve van e jelentősége? Milyen szerepe van annak a "sapkával" védett pöcöknek? ![]() Előre is köszönöm a válaszokat!
Hello! Nem ismerem, de nem lehet hogy ez egy Wichmann biztosíték foglalat és amit pöcöknek nézel, az maga a biztosíték?
Mert akkor csak addig tekered, míg meg nem szorul.. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2022
Szia!
Én is azt hittem, hogy biztosíték van alatta, de nem ![]() ![]() Ilyen kapcsolási rajz van az oldalán (csatolva) A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2022
Szia!
Ez egy kettős termosztát. Van egy felhasználó által beállítható kapcsolási hőmérséklete, illetve egy gyárilag beállított biztonsági lekapcsolási hőmérséklete. A zárósapka alatt ez utóbbinak a retesz gombja van. Nem is kell, hogy elérje a "pöcök tetejét", mivel az túlmelegedés esetén kiold. Ezt tudod visszanyomni, a sapka levétele után. A csatolt mellékleteden a 7-es ábra bal oldali termosztátja. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2022
Kristina Wichmann-Raschdorf is nagyra értékeli, éppen úgy mint én, hogy tudod a nevét.
![]() Merthogy bermancsőnek meg a gúman táblának is van története... A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2022
Szia!
Akkor ez a szerkezet hasonló működéssel rendelkezik, mint a villanybojler hőfök korlátozója. A fekete kupak akkor csak egy porvédő, külső mechanikai behatásoktól védő szerepet tölt be. Tehát elég csak kissé betekerni...gondolom ![]()
Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat!
![]()
Sziasztok!Adott egy Quadriga Codex 27 BFFI kazán bekapcsoláskor a linken található videon hallható berregés okát szeretném tőletek megkérdezni.Válaszotokat előre is köszönöm
https://www.dropbox.com/s/gr0ypepepi5z8nx/VID_20220920_171904.mp4?dl=0
Sziasztok,
SMCMD01 (Buderus u012-28 T60) gyújtáshibával kapcsolatban tanácsot kérnék. Amikor indul, a ventilátor relét rendesen meghúzva tartja, ez esetben rendesen van szikra több mp-ig és egyből gyullad, működik rendesen. Amikor megmakacsolja magát (órákon keresztül esélytelen indulnia), 20mp után megjelenik a gyújtáshiba jelzés. Ilyenkor nincs gyújtószikra, ventilátort csak fél mp-re kapcsolja be. Váltószelepet mozgatja, szivattyút kapcsolja, majd a venti következne de csak rápróbál. Majd közel 10mp és hiba. Reset-re sosem reagált a készülék. Nyári üzemmódban sem indul. Milyen részt diagnosztizál amikor még folytatja az indítást de hibára fog állni? A szenzorokat kimértem, rendben találtam (bizonyos esetben lehúzva hamarabb/azonnal tilt, nem 20mp). Visszaolvasva a fórumot, a C9-es kondit írta @Jzoli, viszont egész nyáron rendben működött. A váltószelep visszajelezhet a panelnek, pl. végállás hiba? Köszönöm A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2022
Az R1-es relé melletti eüst színű u33az az 330nF-os kondit cseréld ki az okoz ilyen hibát. De csak X2-es tipusú jó oda!
Köszönöm , kicseréltem de más gond lesz. 290nF volt mérve.
Ugyanúgy egyidejűleg kapcsolja a keringtetővel a ventilátort viszont szinte azonnal ki is kapcsolja. Majd gyújtás próbálás elmarad (gázt sem kapcsol) és hibára kiáll.
Szia! Ezek szerint a 44. pldalon található hibakódok közül egyik sem utal periféria hibára? (tünetsoroló a 41. oldalon)
![]()
Sajnos nem utal semmi rá.
4.10.3 Gyújtáshiba Bár a gyújtótrafo primeren szakadast mérek, de műterheléssel (5,2k) sincs változás, marad a venti kis időre bekapcs és a gázszelep sem nyit. Már a ventilátort is direktbe tápoltam, füstgáz nyomáskapcsoló is rendben. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2022
Nem ismerem ezt a trafót, lehet nem kimérhető. Viszont amikor indul(t), akkor hibátlanul lezajlott a gyújtás.
Sziasztok!
Haver gázkazánja 308 hibakóddal megállt. A szerelője kicserélte a komplett vezérlőpanelt, viszont a hiba ua. A szerelő sem érti. Mi lehet a gond? Reset nem oldja meg a kérdést. Tipusa: Ariston Clas Evo 28 FF Köszönöm a segítséget!
Szia! Első körben meg kellene mérni, hogy mennyi is a tápfeszültség a konektorban. Ha van napelem és inverterek, talán okozhatják azok is ezt a problémát, hogy tönkreteszik a kapcsolóüzemű tápegységgel ellátott készülék(ek)et. Ez persze csak feltételezés részemről, mint az is, hogy a szervízes csak tudja, hogy mit csinál ha egyszer 308 a hibakód ami nem szerepel a kódok között de a 300-as sorozat az panelhibával van párosítva. Ha már az utólsó tárolt hibákat sem lehet lekérni a vezérlőből akkor az már elég érdekes panelhiba lehet.
![]()
Szia.Ezen a panelon még azRL6-os relé szokott rossz lenni.Ez indítja a ventillátort.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |