Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Van kijelző a kazánon, de igen szerény képességű. Beállítható adatok: - fűtővíz hőmérséklete (40, 45, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80 Co), - HMV hőmérséklete (40, 42, 45, 48, 50, 52, 55, 58, 60 Co), - kazán teljesítményének igazítása a fűtési rendszerhez (n1 ... n9, n-), - időjárás-követő üzemmódhoz a görbék párhozamos eltolása (P-, P1 ... P9). Kiolvasható adatok: - rendszer nyomása, - minden olyan adat ki is olvasható, amit fentebb a "Beállítható adatok"-nál felsoroltam. Szóval, ha lenne is külső hőmérséklet-érzékelő csatlakoztatva a kazán vezérléséhez, akkor sem tudnám kiolvasni a kijelző menürendszerét használva, hogy mennyi a külső hőmérséklet. (Átlagos felhasználóként biztosan nem. Persze az előfordulhat, hogy vannak olyan szervizesek által ismert kódok, amiket a kezelőgombok valamilyen kombinált megnyomásával aktiválva további adatok is kinyerhetők a vezérlőből, de ennek esetleges feltérképezése a jelenlegi információszegény állapotomban már messze meghaladja az amúgy is szerény ilyen irányú képességeimet.) Az előzőektől függetlenül köszönöm a javaslatodat, hogy segíteni próbáltál. Mint talán már írtam is, teljesen más tudna lenni a hozzáállásom, ha lenne érdemi infóm arról, hogy konkrétan milyen alkatrészek vannak egy ilyen SO10075 érzékelő egység dobozában, magán a 10KΩ-os NTC-n kívül, és hogyan néz ki a belső áramköre. Mert akkor, ha új egységet már nem is lehetne venni, de a minta alapján akár készíttetni vagy készíteni is tudnék egyet. Nyák terv átrajzolása, kimaratás, alkatrész lábak helyének előfúrása, alkatrészek beültetése és beforrasztása a megfelelő helyre, ... laikusként valahogy így állnék neki. Minimális tudással, de annál nagyobb lelkesedéssel. Persze így is megtehetném, hogy kísérletképpen valamilyen külső érzékelőket, vagy azoknak csak egy részét (pl. egy 10kΩ-nál kisebb NTC érzékelőt) rácsatlakoztatok a vezérlő egységre, de tartok tőle, hogy esetleg kárt okozok. Azzal még csak-csak megbarátkozom lassan, hogy nem kapok megfelelő külső hőmérséklet-érzékelőt, de az már nagyon padlóra küldene, ha a tudatlanságom miatt tönkre vágnám a kazán vezérlését. A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2022
Ha akarnék sem tudnék belekötni abba amit írtál, mert szinte 99%-ban ugyanazt gondolom, mint Te.
- Amúgy szerintem -de nem értek hozzá- nem csak egy drótvégen lógó NTC van az eredeti vezérlőegység dobozában. Én úgy látom -lehet tévesen- hogy ott van valami nyáklap, amin áramkör is lehet, további alkatrészekkel. (?) Biztos vagyok benne, hogy akár Te, akár más itt a fórumon kapásból tudná mondani, hogy ha ott egy áramkör is van a nyáklapon, akkor az NTC mellett valószínűleg még ilyen, meg ilyen, megy ilyen alkatrészek lehetnek beültetve. - Ami meg a kísérletezgetést illeti, az előbbi hozzászólásomban, amit Inhouse-nak írtam, leírtam az aggodalmaimat. A hozzá nem értsem miatt igazi dilettantizmus lenne a részemről, ha elkezdenék különböző érzékelőkkel próbálkozni. Mondom ezt úgy, hogy amikor a cseh adatlapra rátaláltam, akkor az volt az első gondolatom, hogy vélhetően bármilyen10KΩ-os külső hőmérséklet-érzékelő egység jó lehet a kazánhoz. Akkor is, ha más kazánhoz került forgalomba. Pl. egy Vaillant kazánhoz való 10KΩ-os érzékelő. A Vaillant és a Saunier Duvall egy ideje már amúgy is egy családba tartoznak. Számomra életszerűnek tűnne, hogy ugyanarra a funkcióra, ha kissé eltérő dizájnnal is, de azonos beltartalommal bíró érzékelőket dobnak a piacra. Optimalizálva a fejlesztési és gyártási költségeket. A saját tudásom alapján, hozzáértő ember megerősítése nélkül mégsem mernék egy más kazánhoz gyártott érzékelőt rádugni a saját kazánomra. - A kazán előtt állva, levett burkolatoknál, megbontott égéstérnél látom, hogy a szobatermosztát kapcsolásakor belobban és intenzíven -egy slúggal- ég folyamatosan, mindaddig amíg el nem éri a kívánt vízhőfokot vagy ameddig a kazán túlmelegedés elleni védelme jelentősen vissza nem szabályozza egy ideig, vagy ki nem kapcsolja. Nem nagyon van átmenet sem a bekapcsolás utáni láng intenzitásban, sem a kikacsolás előttiben. Szerintem lehetne a láng intenzitásán optimalizálni és megfelelő szabályozással kiegyenlítettebb működést és ezáltal gazdaságosabb gázfogyasztást elérni. Ehhez biztosan sok más út is van, főleg a mai modernebb készülékekben, de talán egy járható út lehet a külső hőmérséklet figyelembevétele is. Érdemben ennek jóságáról, létjogosultságáról a saját kazánom esetében is csak akkor tudnék nyilatkozni, ha módomban állna egy kompatibilis külső hőmérséklet-érzékelőt csatlakoztatni a kazánhoz, és elemezhetném az észlelt esetleges változást. Ennek hiányában -ahogyan írtad is- csak hit kérdése, hogy hogyan áll az ember a lehetőséghez, a külső hőmérséklet-érzékelő használatához. A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2022
Szia! Talán VIM írta korábban, hogy ez a „külső hőmérséklet általi vezérlés” nem hozza azt a hasznot, amit remélsz tőle és amit sűrűn reklámoznak. Én is erre szavazok. Hátránya is van: Plusz pénz, plusz elektronika, plusz meghibásodási lehetőség.
Én sem azért raktam fel, mert hasznot hozna. Alapból a max kondenzálási hőmérsékleten járatva a kazánt, amikor - tizenfokok voltak, nem érte el a lakás hőmérséklete a kívánt értéket. Egyszerűen az a vízhőmérséklet kevés volt, állandóan kérte a termosztát a fűtést, az meg szakaszosan ment, majd keringtetett, majd újra és újra, de közben nem volt meg a 20,5fok.
Ilyenkor feljebb vettük a vízhőfokot és jó lett, le tudott kapcsolni. Ez macerás volt kézzel és így bekerült a külső érzékelő, így magától megoldotta ezt a feladatot. Ha jól emlékszem a gyári alap görbén maradt...ez nem biztos. Így alapból a tél zömében kondenzál, a nagyon hideg napokban meg szépen emel rajta magától.
Az Aristonnál 1k PTC volt és egy 100nF-os kondenzátor párhuzamosan, semmi más. Itt még NYÁK sem volt, csak egy sorkapocs. A tieden sem biztos, hogy bármi más van a NYÁK lapon, persze jó lenne látni...azt nem gondolom, hogy kárt tudnál tenni benne egy passzív alkatrésszel.
Szia! Érdekes dolog, amiről írtál, mert erről még eddig nem hallottam. Nem a termosztát adójánál, vagy a kazán vevőjénél lehetett a probléma? Persze miért kérdezem, hiszen járatos vagy a dologban és gondolom másik termosztáttal is próbáltad.
Szia!
A fűtésszerelő ezt mondta és végülis igaza volt. 100m2 lakás, 24kW Ariston kondenzációs kombi kazán, mondjuk akkor még nem volt szigetelve és a nyílászárók cseréje sem volt meg. Sőt talán még a csövek és a radiátorok is csak részben voltak újra cserélve. Azóta így van, működik, nem bántom. Én hibának gondoltam a szakasos működést, de szerinte ezek így dolgoznak. Természetesen a termosztát jó volt, folyamatosan kérte a kazánt a működésre.
Tisztelt Kollégák! Szakmai kérdésem a következő.BAXI MAINFOUR falikazánom van. Mellette 1 Computherm Q3RF kis doboz 2kapcsolóval és 2 LED-del. A piros LED alatt M/A jelzés,a zöld LED alatt Manual jelzés. Van még 1távvezérlő hordozható kis elemes COMPUTHERM (Wireless Thermo Control System)1átkapcsolóval HEAT és fagyveszély jellel.A kijelzője F fokban mutatja az értéket. Úgy tudom, hogy 100Cfok=212F fokkal?
Az a kérdésem,hogy hogyan kell beállítani a távműködtető termosztáttal(gondolom,hogy ez RF vagy infra) a HMV-t és a Fűtési (radiátoros) hőmérsékletet? A Baxi kazán kijelzőjén lévő nyomók jelei(i,R,Ó) mit jelentenek? Köszönöm.
Computherm Q3RF
Most vetted a házat és várt ott? Nem működik? Ha üzemel a rendszer, akkor csak a +/- gombokkal be kell állítani a kívánt hőfokot. Amíg a működő termosztáttal hatótávon belül vagy, indítja/leállítja a kazánt. A kazán melletti dobozon a 2 gombbal kézzel tudod vezérelni a kazánt. A Manual gombbal kézi módba tudod rakni a vevőt, illetve a A(utomata)/M(anual) gombbal indítani/leállítani a kazánt (kattan a relé). Ez esetben nincs termosztát, nincs hőfokra lekapcsolás. Ez pedig a magyar nyelvű leírása. A Fahrenheit/Celsius probléma a termosztát belsejében az egyik jumper áthelyezésével oldható meg. A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2022
Szia! Az alábbi linken mindent megtalálsz a beállításáról, kezelési és bemutató videó is van:
https://computherm.info/hu/digitalis_termosztatok/computherm_q3rf
Hello! Kicsit kiegészíteném. Mert úgy látom most találkoztál vele..
- A termosztát rádiófrekis, de csak ki-be tudja kapcsolni a kazánt. - Amin az M/A nyomógomb van, az az RF vevő egysége és a kazánba van bekötve huzallal. Erre leginkább akkor van szükség ha kimerült az elem a termosztátban és nem tudod cserélni. Ekkor kézzel ki-be kapcsolható a kazán. - A kívánt hőfokot, a kazánon lehet csak beállítani, azt a termosztát nem fogja állítani. Baxi 3. 1. ábra
T!Inhouse,jpuskas99,proli007 nagyon köszönöm a gyors válaszokat,minden megoldódott!
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni egy gázkazán hőkorlátozójával kapcsolatban. A korlátozó típusa IMIT Type TLSC. Található rajta egy fekete menetes kupak. Ezt a kupakot kicsavartam és alatta egy benyomható pöcköt találtam. Sajnos óvatlanul nem jelöltem meg a kupak helyzetét kicsavarás előtt, így nem tudom meddig lehet visszatekerni, mert úgy néz ki mintha a kupak benyomná a pöcköt....de meddig kell benyomni, illetve van e jelentősége? Milyen szerepe van annak a "sapkával" védett pöcöknek? Előre is köszönöm a válaszokat!
Hello! Nem ismerem, de nem lehet hogy ez egy Wichmann biztosíték foglalat és amit pöcöknek nézel, az maga a biztosíték?
Mert akkor csak addig tekered, míg meg nem szorul.. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2022
Szia!
Én is azt hittem, hogy biztosíték van alatta, de nem Egyértelműen egy benyomható pöcök...ráadásul, ahogy méricskéltem olyan, mintha a fekete kupak koppra betekerve el sem éri vagy csak éppen hogy a pöcök tetejét. Ezért nem értem a lényegét. csatoltam egy másik képet a korlátozóról. Ilyen kapcsolási rajz van az oldalán (csatolva) A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2022
Szia!
Ez egy kettős termosztát. Van egy felhasználó által beállítható kapcsolási hőmérséklete, illetve egy gyárilag beállított biztonsági lekapcsolási hőmérséklete. A zárósapka alatt ez utóbbinak a retesz gombja van. Nem is kell, hogy elérje a "pöcök tetejét", mivel az túlmelegedés esetén kiold. Ezt tudod visszanyomni, a sapka levétele után. A csatolt mellékleteden a 7-es ábra bal oldali termosztátja. A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2022
Kristina Wichmann-Raschdorf is nagyra értékeli, éppen úgy mint én, hogy tudod a nevét.
Merthogy bermancsőnek meg a gúman táblának is van története... A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2022
Szia!
Akkor ez a szerkezet hasonló működéssel rendelkezik, mint a villanybojler hőfök korlátozója. A fekete kupak akkor csak egy porvédő, külső mechanikai behatásoktól védő szerepet tölt be. Tehát elég csak kissé betekerni...gondolom
Köszönöm szépen mindenkinek a válaszokat!
Sziasztok!Adott egy Quadriga Codex 27 BFFI kazán bekapcsoláskor a linken található videon hallható berregés okát szeretném tőletek megkérdezni.Válaszotokat előre is köszönöm
https://www.dropbox.com/s/gr0ypepepi5z8nx/VID_20220920_171904.mp4?dl=0
Sziasztok,
SMCMD01 (Buderus u012-28 T60) gyújtáshibával kapcsolatban tanácsot kérnék. Amikor indul, a ventilátor relét rendesen meghúzva tartja, ez esetben rendesen van szikra több mp-ig és egyből gyullad, működik rendesen. Amikor megmakacsolja magát (órákon keresztül esélytelen indulnia), 20mp után megjelenik a gyújtáshiba jelzés. Ilyenkor nincs gyújtószikra, ventilátort csak fél mp-re kapcsolja be. Váltószelepet mozgatja, szivattyút kapcsolja, majd a venti következne de csak rápróbál. Majd közel 10mp és hiba. Reset-re sosem reagált a készülék. Nyári üzemmódban sem indul. Milyen részt diagnosztizál amikor még folytatja az indítást de hibára fog állni? A szenzorokat kimértem, rendben találtam (bizonyos esetben lehúzva hamarabb/azonnal tilt, nem 20mp). Visszaolvasva a fórumot, a C9-es kondit írta @Jzoli, viszont egész nyáron rendben működött. A váltószelep visszajelezhet a panelnek, pl. végállás hiba? Köszönöm A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2022
Az R1-es relé melletti eüst színű u33az az 330nF-os kondit cseréld ki az okoz ilyen hibát. De csak X2-es tipusú jó oda!
Köszönöm , kicseréltem de más gond lesz. 290nF volt mérve.
Ugyanúgy egyidejűleg kapcsolja a keringtetővel a ventilátort viszont szinte azonnal ki is kapcsolja. Majd gyújtás próbálás elmarad (gázt sem kapcsol) és hibára kiáll.
Szia! Ezek szerint a 44. pldalon található hibakódok közül egyik sem utal periféria hibára? (tünetsoroló a 41. oldalon)
Sajnos nem utal semmi rá.
4.10.3 Gyújtáshiba Bár a gyújtótrafo primeren szakadast mérek, de műterheléssel (5,2k) sincs változás, marad a venti kis időre bekapcs és a gázszelep sem nyit. Már a ventilátort is direktbe tápoltam, füstgáz nyomáskapcsoló is rendben. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2022
Nem ismerem ezt a trafót, lehet nem kimérhető. Viszont amikor indul(t), akkor hibátlanul lezajlott a gyújtás.
Sziasztok!
Haver gázkazánja 308 hibakóddal megállt. A szerelője kicserélte a komplett vezérlőpanelt, viszont a hiba ua. A szerelő sem érti. Mi lehet a gond? Reset nem oldja meg a kérdést. Tipusa: Ariston Clas Evo 28 FF Köszönöm a segítséget!
Szia! Első körben meg kellene mérni, hogy mennyi is a tápfeszültség a konektorban. Ha van napelem és inverterek, talán okozhatják azok is ezt a problémát, hogy tönkreteszik a kapcsolóüzemű tápegységgel ellátott készülék(ek)et. Ez persze csak feltételezés részemről, mint az is, hogy a szervízes csak tudja, hogy mit csinál ha egyszer 308 a hibakód ami nem szerepel a kódok között de a 300-as sorozat az panelhibával van párosítva. Ha már az utólsó tárolt hibákat sem lehet lekérni a vezérlőből akkor az már elég érdekes panelhiba lehet.
Szia.Ezen a panelon még azRL6-os relé szokott rossz lenni.Ez indítja a ventillátort.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |