Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia,az akksi fölött biztosítékok vannak, azok sarujaiat is érdemes átnézni, szoktak kilazulni és utána olvadni is , főleg a nagyobbbak..és kihúzogatni őket kontakhíba ellenőrzésre..
vannak relék a bal teleszkóp mellett és a műszerfal alatt a nagyrésze..
Köszönöm szépen a segítséget kontakhibát nem találtam, de a műszerfal alatt a pedálok fölött két csavar eltávolítás után hozzáfértem a 100-as reléhez, amióta kicseréltem azóta nem állt le az autó,pedig előtte 10 percenként.
A relécsere javaslat nagy segítség volt.
Sziasztok!
A sikeres 100 relé csere után szeretnék még kérni segítséget Octavia 1es problémákra. Egyrészt a központi zár a bal első ajtónál, bezár,kinyit, bezár pedig már beültem, néha még gyújtáskor is, illetve ehhez hozz jött, most más már amikor kiszálláskor nem berreg hogy égve maradt a fényszóró. Ajtózár vagy mikrokapcsoló csere megoldaná ezeket? Ezek mennyire bonyolultak, ha tényleg ez kell? Illetve a már egyszer volt cserélve a bal első ablakemelőben a bowdenes szerkezetet, miután leesett az ablak, és most elkezdett szorulni és alig bírja felhozni teljesen , alsó 1/3-nál megakad. Most megint a teljes bowdenes szerkezetet cserélni kell, mert eltörött egy műanyag benne ? Szedjem szét és nézzem meg hogy megint az a műanyag tört el benne, vagy mit javasoltok? Köszönöm szépen előre is a válaszokat.
A többire nem tudok mit mondani, de az a bowdenes szerkezet az nálam is szétmant a jobb hátsó ajtóban. Olvasgattam, meg nézegettem hogy mit lehetne vele kezdeni, magam nem szívesen állnék neki ilyesminek, mert nagyon régről vannak még rossz tapasztalataim hasonló dolgokkal. Aztán kiderült, hogy állítólag 12 ezer körül van egy ilyen szett amit be kell építeni a régi helyére, hogy a motort hogy kell utána megtanítani arra hogy hol van a végállás azt nem tudom, vagy talán beáll magától.
Na de. Az újjal épp ugyanaz a probléma mint a régivel, van ebben valami műanyag feszítő vagy vezető vagy mi, az törik el mert nem bírja (típushiba). Van (talán pesten) valami cég aki ezeknek a javítására szakosodott, azokat a műanyag izéket fémre csereberéli (fél vagyonért), onnantól állítólag örökös. És ugye én sem pesten lakom hanem onnan jó messze, így egyelőre az van, hogy nem használom többé azt az ablakot... Jut eszembe, a központi zár nálam is érdekesen működik egy ideje, a bal hátsó ajtót eleinte vagy kinyitotta vagy nem, most már egyáltalán nem nyitja ki a távirányítóval, viszont ha kulccsal nyitom az ajtót akkor meg igen. Hogy miért fogadja el az egyik nyitási módot és a másikat nem, fel nem tudom fogni.
Szia! Az ajtózáras probléma az valószínű, hogy vezetéktörés az ajtónál lévő átvezetésben. A zümmer hiba az lehet a zümmer hibája de a tpegységé is. Az ablakemelő mechanika az viszonylag egyszerűen megoldható ha csak a vezetősínt, szerelt bowdennel együtt veszel. arra kell odafigyelni, hogy besszereléskor meg kell kenni vékonyan gépzsírral minden egyes súrlódásnak kitett részét és a bowdendobra is kell. Azért törnek el a műanyag alkatrészek, mert kenetlenül rakják össze ahol javítják, hogy minél előbb tönkremenjen. A fémből készült ablakbefogó és vezető az lehet, hogy nem törik el de a bowden az el fog szakadni vagy a dobot teszi tönkre mikor a motor begyűri és akkor lesz egy drága javíthatatlan mechanikád. Ilyet nem érdemes külön venni, mert már addigra a bowdennal is probléma van amit nem lehet kikorrigálni de ilyen szettet sem érdemes venni az olcsóság jegyében, mert nem tudni, hogy a középső dob tartó az nem törött e el vagy a rögzítőfüle lett használhatatlan. Szóval egy aranyközéputú bevált, többek által használt vagy egy jobbat ha veszel és beszereled, akkor elég sokáig fog szolgálni. Ja, tanítani nem kell, mert ugyan oda kerül vissza minden ahol volt eredetileg.
Mindkét probléma ismerős..átvezetésnél szokott megszakadni a vezeték, néha több is...
Ablakemelő:ahogy VIM írja..fáradnak a műanyag alkatrészek, illetve a kenetlenség is okozója..csakis a teljes mechanizmus cseréje ajánlott..én már mind a 4 db.t cseréltem, sőt egyiket már 2x is..
Na és ezt a mechanikát hol érdemes venni és melyiket? Nem nagy a választék ahogy nézegettem, sőt alig találtam. A gépzsírra meg azt tudom mondani, hogy szerintem nem véletlen hogy nincs kenve, ugyanis a zsír összeszedi a port és így hosszabb távon több kárt csinál mint hasznot.
Szia! Az előző hsz.-ben lévő helyről szoktam rendelni szinte mindent, mert megfizethető és jó minőségű darabokat forgalmaznak és a választék is elég bőséges. Ha mondasz motorkódot, alvázszámot akkor meg tudom nézni az "etkában", hogy a Te gépedhez melyik való. A zsírról pedig annyit, hogy oda ahol ez a mechanika van oda sosem fog por bejutni. Ahhoz sivatagi homokvihar kellene de akkor is kétséges a por bejutása. A kenésnek fontos szerepe van a fém sín és a műanyag ablakbefogó tartó simább "közlekedése" érdekében. Nem fog időelőtt félrekopni a műanyag, majd érdessé válni a csúszó felülete ami nehezíti a pályáján való közlekedést, majd befeszül és törik. Nekem egyszer kenetlenül tették be (az első alkalommal történő cserekor) és ráadásul a felső bowdent nem igazították meg a megfelelő irányba (meg volt csavarodva), mégis viszonylag elég sokáig bírta. Amit magam építettem be annak minden porcikáját megkentem zsírral (bowdeneket amik majd bevezetik a kenőanyagok a vezetőbe, a görgőket és a pálya azon részeit ahol siklik a befogó) így elég lól bírja egy középárkategóriás darabbal a mechanika.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2022
Sziasztok!
Teljesen uj vagyok itt, igy elore is elnezest kerek, ha valami trivialitast kerdezek vagy olyasmirol posztolok, ami mar volt, abszolut nem ertek a temahoz. TLDR: nem kommunikal az 1. generacios Octaviam a szamitogeppel. Van egy 1999-es, facelift elotti elso generacios Octaviam a kovetkezo problemaval. Nem olyan regen gyujtaselosztot es fojtoszelephazat is cserelni kellett. Ez meg is tortent, a szerelom elvitte az autovillamossagis emberehez "betanitani" a fojtoszelephazat, ha jol ertem, ez azt jelenti, hogy rakotik a szamitogepre es a fojtoszelephazon levo elektronikanak megmondjak, hogy hol van a ket vegallas. A problema az, hogy az auto nem kommunikalt a szamitogeppel, diagnosztikat sem tudtak vegezni rajta. Ez ennyiben maradt kb. egy hetig, amikor is a villanyos embernek lett ideje belemenni ebbe. O azt mondta, hogy az oracsoportnal mert "rossz" ertekeket, azt nem tudom, hogy mit mert es mennyit (gondolom feszultseg lehet, vagy ellenallas) es hogy ennel tobbet o nem tud tenni. Az elso alkalomert semmit, a masodikert 6 ezer forintot kert, igy korrektnek gondolom, a szerelom egyebkent is az volt eddig mindig. Az oracsoportnak a tipushibaja jelentkezett honapokkal korabban (a mutatok nem mukodtek), ezt egy harmadik szaki javitotta, ezzel azota nincs gond. A szerelom azt mondta, hogy a jobb minosegu fojtoszelephazak olyanok, hogy szamitogepes beszabalyozas nelkul is beszabalyozodnak (egy eleg draga, pierburg markaju kerult bele, ami allitolag normal minosegu, de nem gyari), illetve az uj gyujtaselosztot egy kicsit mas pozicioba forgatta, amitol az alapjarati fordulatszam kozel tokeletes lett, ritkan minimalis ingadozast eszlelek eddig (ertsd: a 800 koruli alapjarati fordulatszam mondjuk 780 - 820 kozott szemre). Jelenleg tehat tunetmentesen megy a kocsi. A gondom az, hogyha barmi elromlik egyszer, amihez szamitogepre kellene kotni, nem fog mukodni, meg azt sem tudom, hogy az alapjarati fordulat tartosan jol fog-e mukodni. Tud ehhez valaki barmit hozzaszolni? Konkretan ket dolog erdekelne nagyon, az egyik, hogy ismer-e valaki olyan villamossagi szakit, aki ezt meg tudna oldani? A masik, hogy en szivesen kiserletezem laptoppal, kabellel, hibakodolvasoval vagy akarmivel, de nem tudom, hogy merre erdemes elkezdeni, milyet kellene vennem vagy hogy elerheto-e szoftver ehhez egyaltalan. Elore is koszonok szepen barminemu segitseget!
Helo.
12es számú biztosítékot nézd meg, elvileg ez a diagnosztikai csatlakozóé. Ha oda nem jut feszültség nem fog kommunikálni. VCDS lite verzió elvileg elég hozzá, de meg kell venni a regisztrált változatot a fojtószelep kalibrálásához. A hibakód olvasás és törlés megy az ingyenes nem regisztrált programmal is. Egy egyszerű és olcsó vag-com kkl kábellel is működik. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2022
Szia!
Koszi szepen a valaszt! Vettem egy KKL VAG-COM 409.1 nevu kabelt, illetve letoltottem a VCDS-lite verziot, meg a drivert is felraktam hozza, Windows 10 az oprendszer. Valoban nem mukodik, a programban a COM1-COM4 kozul barmelyiket valasztom (a Windowsban persze beallitottam egyet, ezek kozul), ramegyek a Test-re es a VCDS azt mondja, hogy interface not found. A feszultseget megmertem a biztositeknal (a kabelt csatlakoztattam az autohoz), kaptam egy 13V koruli erteket. A tizedesvesszo esetleg lehet, hogy mashol volt (kolcsonkertem egy multimetert, nincs nagy rutinom), de megmertem a jobboldali reflektorhoz tartozo biztositeknal is es ugyanezt az erteket kaptam. EDIT: amikor bedugom a kabelt a kocsiba (a laptopba meg nem), a kabelen elkezd vilagitani egy piros led, gondolom, ez is azt jelenti, hogy kap aramot. Van esetleg mas otleted? Probaljak meg egy masik programot? Koszi! A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2022
Valamiért nem látja a kábelt a program. Eszközkezelőben látszik a kábelhez tartozó com port?
Igen, at is alltottam a szamozast, mert alapol a COM5-ot kapta, de a VCDS-ben csak COM4-ig van.
Szia! Lehet, hogy valami illesztőprogram kell majd de azt nem tudom melyik, mert ez csak régi oprendszeren fut jól.
Koszi, olvasgatok forumokat, hatha. Talan egy laptopot XP-vel elo tudok varazsolni, ha ujabb windowsra nincs jo driver.
Viszont azt nem tudom, hogyha ezt megoldom, a fojtoszelep kalibracioval mit csinaljak. Gondolom, egyik szaki sem orul, ha besetalok hozza, hogy tessek, ez a laptop jo lesz, telepitsd mar fel ra a licenszelt programod es csinald meg, de azert ha valami nem jol sul el, javitsd meg... Itthon egyedul meg nem szivesen probalnam meg az internet alapjan (azt mar megtalaltam, hogy a teljes verzioju programot azert le lehet kalozkodni), mert ha nalam sul el valami rosszul, az szivas a negyzeten.
Nyiss meg egy terminál programot (pl. putty, vagy yat), s azzal próbáld megnyitni azt a com portot, amit most adtál neki. Ha megnyitja, akkor nincs ütközés, de elképzelhető, hogy azért lett com5 alapból, mert az első négy már foglalt volt másra, s ha ráállítod valamelyikre, akkor ütközik és nem tudja megnyitni. Nekem is win10 van VCDS lite verzióval, s simán megy a kínai kábellel (amit még talán a dealextreme oldalon vettem tizenx éve). A kábelemben FTDI FT232RL soros illesztő van, s nem piszkáltam az illesztőprogramot egyáltalán.
A tiedet ha kibontod és megnézed milyen IC van benne (esetleg lefényképezed ide úgy, hogy le lehessen olvasni), akkor lehet hamarabb jutunk dűlőre.
A windows szerint az elso 4-bol csak 2 used, nem tudom, miert igy szamozott alapbol. A putty nem dobott hibauzenetet, de egy fekete terminalt latok folyamatosan, gepelni nem lehet. Ezt kell latni?
Szetszedtem, azt hiszem, nalam is pont ugyanaz a chip van benne, de csatolom a kepet a biztonsag kedveert. Egyebkent az FTDI 2.12.36.4 driver verzio van fent, ez volt a legfrissebb a honlapjukon.
Az USB VID és PID értéket olvasd ki, amit a windows mond róla. Vajon beleestél-e abba a csapdába, hogy simán kinyírta a kábeled az új driver...
Sziasztok,
A kocsi (Octavia 1, benzines, 2005) menetközben legutóbb három alkalommal is csipogot. Valami hibajelzéssel lehet kapcsolatban, de a sárga kis lámpa nem gyulladt ki. Üzemanyag rendben félig a tank, hűtővíz max. szinten. Nem tudom menet közben mit akar jelezni a csipogással. Egy alkalommal a csipogás során egy pillanatra felvillan a gyújtás és a motor ikonja. A vezetés közben semmi eltérőt nem tapasztalok. Ahogy írtam a motormeghibásodás ikon nem világít. Mi okozhatja a menetközbeni csipogást? Így nem merem használni a kocsit, mert félek, hogy lerobbanok vele.
Ezt irja: FTDIBUS\COMPORT&VID_0403&PID_6001
Miert nyirna ki a driver a chipet, ezt ki tudnad fejteni kicsit bovebben?
Keress rá a fake ftdi windows driver kifejezésekre és meglátod. Volt (van) olyan verzió, ami simán kinullázza ezt a két azonosítót és onnantól elég macerás helyreállítani...
Esetleg próbáld rendszergazdaként futtatni a vcds t, hátha. Nekem volt már hogy ezen problémázott.
Nem, tele van a tartály.
Most vettem észre az indítás előtt megjelenő a service feliratot. A kocsi mostanában volt olajcserén és a szerviz nem nullázta le a szervizintervallumot. Lehet, hogy a csipogással a lejárt szervizintervallumra figyelmeztetett? Nulláztam a szervizintervallumot. Várom, hogy lesz-e továbbra is csipogás.
A service miatt csak induláskor csipog párat..utána kihagy..
Menetközben nem az 5 fok alatti értéket jelzi (fagyveszély) ? Amiért nem gyullad ki ikon, attól még lehet hibakód, amit eltárol és csak olvasva jön elő...illetve ideiglenes, nem állandó hibákra is hasonló..csak állandó hibára kapsz kijelzőt.. Ha nem rendeződött a chip dolga írjál PM be..hátha tudok többet segíteni..
Sziasztok!Segítséget kérnék!2003-as 1.9tdi Alh Octiba a gyári hűtővíz előmelegítő nem működik a relék és az izzító gyertyák tesztelve.A relék honnan kapják a kapcsolási jelet vagy miért nem kapják?Előre is köszönöm a segítséget
Szia! A hűtővíz előmelegítő feltehetően a motorhőfok (ECT) érzékelő értékétől függhet amit a motorvezérlő kapcsol a kettő relének a 21, 22 kimenetén fekete-barna színű vezetékeken (az izzítóé a 42-n megy ki lila-fehéren). A 22-n kapcsolószálon lévő relé az kettő izzítót kapcsol míg a másik csak egyet. A biztosítéka az 50A-os (talán az F4), mert ezt elég nehéz kibogozni a fellelhető feliratozásból, kiosztásból. Az ECT motorhőfok érzékelő az 104, 112 szálon fut be a motorvezérlőbe kék-fehér és barna-kék szálon. Az értéke 0°C-on 5-6.5kΩ, 80°C-on 275-375Ω (a közbenső értékeket nem sorolnám fel).
Sziasztok,
Meg tudná mondani valaki, hogy octavia III-on hogyan lehet a képernyőn megjelenő hosszú távú kilómeterszámlálót nullázni? Köszönöm.
Sziasztok
Olyan problémám van hogy van egy Skoda Octavia 2 Sedan 1.6 benzines BSE motorkódú Elegance autóm. (2005-ös). Mikor kezd jó idő lenni néha elszáll a fél elektronikám valamikor útközben de van hogy leállítom bemegyek a boltba kijövök és működik. (ablakemelő, bajuszkapcsolók, nem mutatja a rádió a hőfokot, nincs indexem, távolsági világítás se működik meg a klíma is elmegy). Olyankor ha leállítom a kocsit és beindítom akkor ilyen kerregő hang jön mintha zárlatolna valami… De ez csak mikor kezd jó idő lenni de főleg nyáron ha napon állok akkor jön elő. Télen soha egyszersem…. Volt már valakinek ilyen problémája? Aksi jó meg az Aksi testkábel is. Biztosítékok is jók.
Szia valószinüleg a förelé lesz a ludas a hirhedt 100-as relé.Vagy kontakt hiba a motortéri főbiztositéknál,a hova a sok kábel bemegy.Ott szoktak érdekes dolgok lenni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |