Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
helosztok nekem szükségem lenne!gépkocsi belsö világitást késleltetö kapcsolási rajzra!!nagyon hálás lennék!!elöre is kössz!!
Még egyszer köszz!!de már találtam és nagyon jol is müködik!!!
de azért köszz!!!!
Sziasztok!
Nem tudom jó helyen járok-e, nekem van egy Hyundai 393Mp3 (cd, usb, sd kártya, távirányitós)autós magnóm, és csak egy magyar használatit szeretnék hozzá, de sehol nem találok neten. Előre is köszi
Hali mindenkinek!
Kicsit gáz a kérdés de, az autóelektronikában a biztosítékokat hogyan tudom kiszámolni? I=P/U ? Szerintem ez, de jobbnak látom megkérdezni. Előre is kössz.....benguc3
hali
ez idáig OK. viszont valamennyit rá is kell számolni, külömben előfordulhat, hogy levágja a biztit a nagyobb áramfelvétel miatt (ha hideg a fogyasztó), de hogy mennyit szoktak rászámolni az kicsit függ attól is hogy mit akarsz biztosítani, lámpát? motort? szerintem 20-30% al nyugodtan túlbiztosíthatod. üdv
Sziasztok ! hol lehet autó kapcsolásokat találni ? van egy '92-es seat toledóm és világít rajta a víz és olajnyomás hibajelző led pedig se nem forr meg olajnyomás is van és van ,hogy villognak egyszerre ezek a ledek előre is köszönöm
Hali!
huhh tényleg ez nekem eszembe se jututt volna Köszike......by benguci3
pld:Bővebben: Link
Sziasztok!
Szeretnék elektronikát építeni, ami ha rükibe teszem a váltót, lehajtja a motoros tükröt úgy, hogy lássam a patkát, majd ha visszateszem a váltót üresbe, akkor visszaállítja az eredeti pozicióba. Azt hiszem a tükörlapot mozgató motor analóg. arra nem találok megoldást, hogy hogyan tudja visszaállítani a tükröt az eredeti pozicióba. esetleg ha valaki épített már ilyet, vagy lenne ötlete, kérem ne tartsa magába. köszi előre is. üdv
helló ! cserélt már valaki GOLF II vagy III -ban DOEH682 -es IC-t ?
Nem hiszem, hogy menni fog csak úgy.
Ami ilyeneket látok ott jeladó a motor minden körülfordulását számolja, és úgy állítja ide-oda. Vagyis ha szerelsz valami biszbaszt ami jelet ad akkor megoldható szvsz.
A legtöbb ilyen tükörállító motor végén van egy-egy poti, ez érzékeli a motor helyzetét, szerintem nézz meg egy fényszóró magasság állító motor elektronikát. Ehez legkönnyebben törött fényszórókból kukázva jutsz. A fényszóró állító két ellenállás értékét hasonlítja össze - egyik a motornál, másik az utastérben van. Jó szórakozást.
igen igen ez jó megoldás lenne, csakhogy:
a fényszórónál fix helyzetek vannak, fix referenciaellenállásokkal, amikhez lehet mérni a potit. viszont a tükörnél a user által biállított tükörpozicóba kellene visszaálni, nem pedig egy előre meghatározott helyre... valami olyasmi kellene ami kiolvassa az ellenállás értékét, megjegyzi, majd elforgatja a tükröt, és mikor visszateszem üresbe (kialszik a tolatólámpa) visszaáll a kiolvasott értékre... nagyon bonyolult.. jah....és ha rükiben elveszem a gyújtást akkor mindent elfelejt, és nem áll vissza az eredeti pozicióba. szóval bele kellene írni egy epromba.
Sziasztok!
Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy nem tudtam rájönni, mi lehet az oka annak, hogy az 1000-es suzukimban a bal helyzetjelző nem világít... körülbelül 2 hónapja sem világított, ki lett cserélve, kipróbáltam, működött... ma látom, megint nem világít... nem tudom mióta nem világíthat, de fontos lenne rájönni a hiba okára mert kedden megy műszaki vizsgára. Segítségeteket előre is köszönöm!
Szia, szerintem valami kontakthiba lehet a foglalatnál. Fújd be WD 40-el, vagy valamilyen kontakt sprével. Nem hinném hogy valami elektronikai hiba lenne, Japán autóknál ritkán fordul elő.
Szia!
Most ébredtem, már megyek is és elkezdek kicsit átnézem, hogy mi is lehet a gond. Oké, megpróbálom, amit mondtál.
Nem találtam semmilyen kontakt hibát, kicseréltem az izzót és világított... remélem legalább szerdáig világít majd mert keden vizsga. Utána meg a helyzetjelző nem annyira lényeges, persza az is fontos, de jobb mintha a tompított vagy a távolsági vagy bármelyik másik izzó égne ki.
Amúgy lehet, hogy pár hónappal ezelőtt nem is ez hanem a másik oldali égett ki és csak egy vaklárma, pánik volt így műszaki előtt
Ja hogy ki is égett a helyzetjelző? Az nem kontakthiba akkor, túlfeszt kap valami oknál fogva. Az autó mennyi idős? Az első szériás swiftek közül való?
1999. 11. havi.
Ha itthon lesz a papírja (reggel elvitték) megmondom a motorkódját is.
Aha, esetleg azt megcsinálhatod, ha van multimétered, mérd meg az ott levő feszültséget. De óvatosan! Mert ha rövidzárat csinálsz, akkor a bizti kiég.
Azért az érdekelne, hogy honnan kaphatna túlfeszültséget a helyzetjelző?
Max. a generátortol, de akkor az összes többi is.
1golfom van nem müködik az index de az elakadás jelzö igen rellé jo irányjelzö biztositékát folyamatosan kivágja milehet a gond villamosági szerelö azt mondja valahol öszeér 2vezeték ez lehet válaszokat elöre is köszönöm
Valószínűleg zárlat van valahol.
Multiméterrel, szakadás/dióda -vizsgálaton nézd át a kábeleket!
Ha az elakadásjelzö müködik, ne az irányjelzöknél keresd a hibát. Valoszinüleg más is van arra a biztire kötve, és ott lehet a baj (pl. féklámpa, tolatolámpa). Elöször is ki kéne figyelni, mikor vágja ki a biztit (pl. fékezéskor ), és azon a nyomon elindulni.
Sziasztok, adott egy elektromos ablakemelő nélküli autó, és ebbe szeretném beletenni a négy elektromos ablakemelőt, mindenem megvan hozzá (emelő szerkezetek, kapcsolók, csatlakozók) csak hát a bekötés nem igazán megy, mivel ez egy bontott cucc egy ugyanilyen tipusú autóból és bontáskor elvágták a vezetékeket és így már nem egyértelmű, hogy hogyan kellene bekötni! Szerintem egy általános bekötési rajz (4 ablakoshoz) segítene, ha lenne! tud valaki ilyennel szolgálni? akár egy kézzel rajzolt (tudom nem a legegyszerűbb kapcsolás) is megfelelne, csak eltudjak indulni vmi alapján! Nem igazán értek hozzá de ehhez kell vezérlő egység is? mert az nincs! köszi előre is!
semmi különlegességre nem kell gondolnod. a motortól ugye jön két vezeték? na az egyikre testet kötsz, másikra tápot, akkor megy az egyik irányba, ha fordítva, akkor a másikba.
a kapcsolóknak meg van öt vezetéke (vagy kevesebb, semmit nem írtál le róla!) a lábai között meg kell keresni melyik amit testre kell kötni, és melyiket tápra, a maradék kettőt meg a motorra. (ki kell mérni a kapcsolót, szépen ellenállást mérsz, miközben kapcsolgatod) az összes ablakot így kötöd be, és kész is a dolog. ha bal oldalon két kapcsolód van, ami közül az egyik vezérelné a jobb oldalit (vagy esetleg a hátsókat is tudod elölről vezérelni), akkor kicsit több munka kell hozzá, mert be kell relézni a cuccot. ezt két darab ötlábú kapcsolórelével meg tudod oldani felülvezérelt oldalanként (vagyis, ha bal oldalon elöl van négy kapcsolód, amivel minden oldalt tudsz mozgatni, akkor kell hat darab ötlábú relé, vagy persze a gyári egység, ha van) szóval kicsit több infót, és akkor talán pontosabban is tudunk segíteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |