Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Töltőkábel motorkerékpárhoz
Témaindító: gaboor1985, idő: Jan 2, 2023
Témakörök:
Sziasztok!
Motorkerékpár akkumulátorának töltésére szeretnék készíteni egy olyan kábelt, amin keresztül csak tölteni lehet az aksit, de arról áramot nem lehet vételezni. Így kiszerelés nélkül is csepptöltőre tehetném az aksit, de nem kell attól tartanom, hogy zárlat keletkezik a kábel végén, vagy illetéktelenek lemerítik az aksit. Arra gondoltam, hogy egy hagyományos 12V-s, 4 lábú relével próbálom meg megoldani a feladatot. A töltő impulzusokat küld az aksi felé, mintha "keresné" azt, ezért a + és - végződéseket összekapcsoltam a relé 85-s és 86-s csatlakozásával. A töltő pozitív végét szintén összekötöttem a relé 30-s csatlakozásával. A 87-s az aksi pozitív végére kötve, ill. a töltő negatívja az aksi negatívjára. Így a relé meghúzott, elkezdte tölteni az aksit, viszont a töltő lecsatlakozása után még mindig volt áram a kábelen. Sajnos a tekercs meghúzva maradt az aksiról visszafolyó áram miatt. Segítséget szeretnék kérni, hogy hogyan tudnám megoldani ezt a problémát? Arra gondoltam, hogy egy megfelelő dióda segíthet, de sajnos ez nekem már kicsit magas. Köszönöm! Üdv, Gábor
Egy relé és egy dióda a minimális alkatrészigény
Köszönöm szépen a gyors választ!
Elmagyaráznád részletesebben egy kicsit? Ha jól látom a csatolt kapcsolási rajzon az aksi + és - ága is kapcsolva van. Milyen típusú relét ill. diódát vegyek?
A relét és a diódát az akku feszültségéhez és áramához kell méretezni , látatlanban nem lehet tipust ajánlani ... Milyen magyarázatot vársz ? A töltő rákapcsolásakor meghúz a relé és tölt ,a lekapcsoláskor elenged a relé és leválasztja az akku mindkét kivezetését a külső csatlakozóról és még a reléről is .
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2023
Az aksi 12V 12Ah-14Ah.
A töltő paraméterei: Maximális töltőáram: 2,5 A Töltési végfeszültség: 14,4 V Ne haragudj, de én nem vagyok profi...az ábrán azt látom, hogy a + és - is le van választva. A fent leírt 4 lábú relé ezt nem tudja. Azt írtad a min. alkatrész igény egy relé és egy dióda. A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2023
Ha csak 4 lábú reléd van akkor a - ágat közvetlenül vezesd ki és csak a + ágat kapcsoltasd a relével .
Ok, köszi! Egy Mahle MR 54-es 40A-s relém van.
A dióda kiválasztásában esetleg tudnál segíteni?
Tessék
De ez csak az első találat kereshetsz nyugodtan mást (a lehető legnagyobb áramterhelhelhetőségre és legkisebb nyitófeszültségre) A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2023
Köszönöm szépen a segítséget!
Ha ez megfelel, akkor inkább ezt választom. Sajnos a dióda témát még nem ismerem annyira. Találtam is az általam ismert boltban is: Link A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2023
Teljesen jó ez is
Rendben, köszönöm a segítséget!
További szép napot!
Kipróbáltam a kapcsolást, de sajnos nem működik.
A töltő a töltőáramot 0,1A-re korlátozza, a töltő lecsatlakoztatásakor a relé meghúzva marad.
Valami el van kötve, záróirányban nem folyhat annyi áram hogy meghúzva maradjon a relé, már ha jó a dióda és nem zárlatos.
Szia! A diódát fordítsd meg !
Nézd meg jobban a rajzot , vagy fordítva van a dióda vagy rossz helyen van a töltővezeték , nagyon valószínű hogy a fordított diódán nem tud átmenni az áram viszont a relé tekercsén igen , és az "ő" ellenállása korlátozza az áramot . Ha a töltőt nem teszed rá csak az akkura kötöd a cuccost behúz a relé ?
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2023
A relé oldalán ott a bekötés fotózd le és lerajzolom mit hová köss ...
Szia! Megpróbáltam, úgy csak kattog a relé. A töltő "keresi" az aksit. Küldi az impulzusokat.
Ha csak az aksira teszem a fényképem szerint a relét, akkor nem húz meg. Fordított dióda esetén sem.
A relé rajza:
A 87-re aksi + 30 és 85 közé dióda. 85-re töltő + 86: aksi és töltő -. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2023
Ha így kötötted be elvileg jó , a dióda csíkos oldala legyen a 30 as lábon
Sajnos kipróbáltam mindkét irányba kötött diódával, de a fent leírt két jelenséget tapasztaltam:
- nem érzékeli a töltő az aksit, a relét kapcsolgatja, - elkezdi tölteni az aksit, korlátozott árammal, a töltő lekapcsolása után a tekercs meghúzva marad.
A korlátozott áramú töltésnél ha leveszed róla az akkut és egy izzót kötsz a helyére az világít ? Milyen töltőd van ? Nem lehet hogy töltött az aksi és a töltő szabályoz le ? Próbáld meg relé nélkül csak a diódát sorbakötve a töltővel , ha jó a dióda elvileg nem is kell a relé ....
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2023
Ahogy eltávolítom az aksit a relé kapcsolgatni kezd. Az aksi helyére kötött izzó nem világít.
Valószínűleg automata a töltőd és az kapcsolgat ki be , mást nem tudok elképzelni és ha a töltő automata akkor nem fog tölteni a diódán keresztül mert ő méri az akku feszültségét és a diódán kereztül ez nem sikerül neki .....
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2023
Ha tényleg automata a töltőd akkor csak úgy tudod megoldani a dolgot hogy a relé kapcsoló lábait bekötöd a + ágba a tekercs egyik kivezetését testre a másikat meg egy rejtett kapcsolóval az akku + jára kötöd akkor csak és kizárólag a kapcsoló átbillentésekor kapcsolja az akkut a töltőcsatlakozóra a relé
Köszi a tippet, de sajnos +1 kapcsolót nem tudok elhelyezni.
Viszont a töltőről még nem tudunk semmit , akár a helyzetjelző kapcsoló is is lehet a "rejtett" ki gondolja hogy a csatlakozó csak bekapcsolt helyzetjelzőnél aktív ? A töltő meg röhögve elbírja azt a pár Watt terhelést amit az izzók jelentenek .Viszont amikor használod a világítást más nem fér hozzá a csatlakozóhoz úgyhogy szabotázsvédett ..
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2023
A töltő: Link
Nincs helyzetjelző kapcsoló a motoron, folyamatosan világít.
Nincs olyan kapcsoló amit felhasználhatsz ? A helyzetjelzőt csak példának írtam . És bejött a "tippem" evvel a töltővel másképp nem tudod megoldani csak kapcsolt relé segítségével . Wifi - relé ? Telefonról kapcsolod be ???
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |