Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es lámpa, meghajtó áramkör
Nem értjük a kérdést , a JLC ipari minőségű nyákot gyárt hogy te tervezted az csak egy dolog .
Nos, hát gondoltam valakinek van tapasztalata, hogy a belinkelt melegítős dologgal van-e lehetőség JLCPCB-s kisszériás nyákot reflow-olni házilag. (Forraszpaszta és SMT stencil segítségével természetesen.)
Amit én linkeltem 946C, az 100% alkalmas ilyenre. Igaz nem tudsz lépcsőzetes profilt vele, de ha a vezérlőt később kicseréled egy pc410-re, vagy egy tinyreflow controller2-re vagy bármilyen openreflow-os nyákra, akkor jó lesz bármilyen profilhoz is. De alapvetően BGA chipek felgolyózására használom követlenül, illetve nyákok előmelegítéséhez. Ha nem 12 rétegű nyákokra akarsz hatalmas feteket forrasztani, akkor bőven jó lesz hozzá. Egy Atten 862 hot airt viszont ettől függetlenül javaslok, ár/érték messze ver mindent és a 600 ezres JBC-nél is jobban bevált. Nincs olyan probléma, amit ezzel a kettővel nem lehet megoldani.
Nézegetem ennek a 946C-nek a fűtését. Nem tudom, hogy lehet ezen bármit csinálni, hiszen, itt mint egy rezsóra rá kell tenni a melegítendő nyákot, előmelegítéshez, meg bga-záshoz meg az kéne, hogy infra fűtés alulról, meg ugye a felső infra. Ennél a rezsó lapnál szerintem még az is jobb, ha tesz az ember a nyák alá egy 4-6db H4-es halogén izzóból álló fűtést ami brutális és az sugározza is a hőt, akkor is felmelegít egy nyákot ha 2 centire van tőle. De közvetlen közelre téve egy chip-et is le lehet vele szedni ha nincs olyan alkatrész körülötte ami kényes a nagy hőre.
Sziasztok!
Kicsit felélesztem a régi témámat. Egyszerűen nem volt időm foglalkozni ezzel Na de most már igen A lényeg,hogy beforrasztottam a lededet úgy ahogy...Bedugtam az áramba,tádám világít. De sajnos nagyon vibrált az egész,nem tudom miért. Rossz volt nézni. Gondolom a gyári ledek más feszültségen mehettek és az új ledek többet kértek így ingadozott az ellátás. Vagy én gondolom rosszul? Amit linkeltettek abból rendeltem 15 db-ot de itt pl. 3 kivezetés volt,3 pici fénypont abban a kis kockában. itt a gyáriban meg 1 pont világít csak. A kérdésem honnan tudnám megmérni,hogy amik bent vannak ledek gyárilag milyen feszültségen üzemelnek? Ezek 3*3.2 méretűek. ezt találtam ideálisnak méretben is meg feszültségben is kevesebbet kér ő.: Led Köszi a választ!
Nem ilyen a fűrése a régi típusúnak, az tömör alu tömb tetejű, nagyobb teljesítményű, de ez is jó.
A halogénnél sokkal jobb, mert a lap hőmérséklete nagyon jól tartható, azt hogy méred pid kontrollerrel, hogy milyen meleg valami, amire izzó világít? Főleg ha egy 12*14mm-es ram chipet goylózol éppen, arra rakd rá a hőszenzort, ha tudod. Meg bga felgolyózáshoz ha 0.5 fokot ferde a chip a fluxon elúsznak a golyók. Ez egy előmelegítő, nem igazán értem mi a problémád vele, nyilván chip fel le szedéshez egy hot air kell pluszba, smd nyákokat még be lehet ültetni vele, főleg, ha egyik oldalán semmi nincs és jól felfekszik. Illetve led cserére is baromi jó, de többszázezres chipek felgolyózásához is használható ésszel, nyilván nem a forró lapra dobod rá a chipet, hanem egy reflow kemence szerű profil szerint emeled a hőmérsékletet, a meredeksége pedig pont ki is adja az adatlapi görbéket. Izzóval csak meg fogsz ölni minden érzékeny chipet meg a nyákot popcornozod. Én nem ajánlok olyasmit, ami nálam nem vált be, a hasznosságához képest nevetségesen olcsó eszköz. Még ha csak alaplapokat kondizol át vagy cserélsz rajta mondjuk egy hátlapi usb blokkot, akkor is. Ha benyomod 150 fokra, akkor rajta hagyhatod 10 percre amíg felmelegszik a kondizandó cucc, nem festős hőléggel meg izzóval forgatod, hogy pont melegítse, de ne égesse meg a lapot. Utána lapot befogatod nyák satuba és sima széles pákával az összes kondit 1 melegítéssel ki tudod cserélni, 8 rétegű nyáknál is. BGAs felhasználást meg már részleteztem.
A leden eső feszültséget a leden eső feszültség méréséből tudod meg
Bedugod és megméred a régit meg egy újat is. Soros ledeknél más feszültségesés és teljesítmény csak a ledek életére lenne káros, nem kéne villogjon. 100Hzes vibrálás az a meghajtó miatt van. Kéne makro fotó az új meg régi ledről amúgy. Ha egy ledet leszedsz, a helyére árammérőt raksz akkor az is kiderül, mi az üzemi áramuk. Árammérő bekötése után dugd be, ne bedugás után mérd meg, mert az üresjárási fesz baromi magas, nem fog örülni neki a led, ha zárod a kört a műszerrel.
Na kikerestem, ilyen a 7 szegmenses kijelzős belseje.
Bővebben: Link 1-1 LED cseréhez nem éri meg, de ha már belefutottál olyan backlightba, ami beszerezhetetlen és 40 LED-et kell cserélni, akkor nagyon nagyon sokat segít és nem fog egy sem pár hét után meghalni túlmelegítés miatt. Meg a kínai alu nyákok szeretnek 270 fok felett felpúposodni és ledobni a rezet. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2023
Hallo! "Ha egy ledet leszedsz, a helyére árammérőt raksz"
Igazából felesleges leszedni, az árammérő kisöntöli a Led-et, így a feszültségugrás sem jön létre..
Ha egy LEDes fényforrást a "gyáritól" eltérő feszültségen (áramforrásról) szeretném használni, megoldás lehet a következő :
1, meghatározni a fényforrás Ledjein milyen feszültség, áram mérhető eredeti környezetben -üzem közben. 2, kibelezni az eredeti elektronikát, és pl. egy QX5305 led meghajtóval helyettesíteni ? Eredetileg 6VAC-re tervezett kerékpár lámpákat szeretnék üzembiztosan a névleges 36 V akkus környezetben használni ( 32-42 VAC ) Az eredeti "elektronika" egy diódahíd, egy ellenállás, egy kapacitás ... off : miért vacakolnék vele : 36V lámpám nincs, generátoros üzemre tervezett meg több szett ... (Meg nem mindegy, hogy pár 100 vagy jópár ezer Ft )
Megméred a LED-en átfolyó áramot és ahhoz az értékhez veszel/készítesz egy áramgenerátort, természetesen figyelembe véve a rendelkezésre álló feszültséget.
Szép napot! Kellemes ünnepeket! Adott a képen látható Led Táp. Ehhez jár egy led panel. Ezt szeretném pwm vezérelni de nem igazán hagyja magát. Ugyanis egy bizonyos áram alatt elkezd lekapcsolgatni. Van é valakinek elképzelése arról hogyan lehetne az áramkorlátot megszüntetni?
Még egy pár fotó
Sehogy. Mivel a led táp szeretne 1050mA-t átnyomni a körön, amíg csak tud...
Sziasztok!
Ezekben a kínai lámpákban miért mennek tönkre a ledek szerintetek? Itt három led van párhuzamosan kötve és ezek sorolva, az áramgenerátor 230mA-t ad a körnek. A három lednek ezt szerintem bírnia kellene. Az áramgenerátor viszont elég jól melegszik.
Ez egy nem leválasztott LED meghajtó és te a sérült alu nyákot forrasztgatod? A mm töredéke van a hálózati feszültség és a lámpa burkolata között, most már szenes is, ezt ki kell dobni...
A LED nyilván a hűtés hiánya és a gagyi nyák miatt tud szétégni.
Ha valoban csak 3 LED van párhuzamosan kötve, akkor azoknak sok a 230 mA ( majdnem 3x80 mA). Ha egy közül elég, akkor a másik kettö is gyorsan követni fogja, hiszen 2x125 mA-t kell elvilágitaniuk). Ráadásul a modern COB Ledek még érzékenyebbek.
A ledet szoktam lelökni és a padokat összeforrasztani. nem megy kijebb a forrasztás mint a gyári. Tudom ,hogy gagyi több ilyen lámpám is van. Ezért szeretném módosítani, hogy ne égjen el.
Tudom módosítani az áramgenerátor vezérlésében az áramot. Mennyire vegyem le, hogy ne legyen gond?
Direkt párhuzamos kötésnél semmi sem garantálja, hogy egyenlő arányban oszlik meg az átfolyó áram. Innen már csak idő kérdése, hogy az egyik kukázza magát, a másik kettőt az örök elektronmezőkre küldve.
Még aprólékosabban: Negatív hőfoktényezője lévén, a legjobb viszi a fő terhelést, és minél többet dolgozik, annál többet kap. Ha belepusztult, akkor jön a következő "supermen"...
Nem az a gond, nézd meg az alu nyákot, aluminium, szigetelés, réz a hálózati feszen.
"Insulation layer: Insulation is a layer of thermal insulating material with low thermal resistance. Thickness: 0.003 “to 0.006” inch" Az 0.15mm vastagság! Vagyis ha megégett a nyák, ez a szigetelőréteg sérül és szivárogni fog vagy direktben hálózati potenciálra kerül az alu hordozó. Nem gagyi, simán életveszélyes. Ha jót szeretnél veszel Kínából 24 vagy 48V-os alu nyákos led csíkot, akár magas CRIvel is és egy rendes meanwell vag yjobb leválasztott led tápról hajtod. 12V is opció lehet, de ott már jó nagy áramok vannak, kábelezés trükkös, de zárt lámpatestben megoldható. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2023
Most (kicsit) nem értem, mit kérdeztél. Ha megmutatni akartál valamit, az is lehet. De mit?
Biztosan én nem vagyok képben -de szeretnék.
OPTONICA, 12Watt.
Működött: 4 percet Hogy mi a kérdés? Nincs kérdés. Illetve lenne, a gyártóhoz. De ők nem olvassák ezt a topicot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |