Fórum témák
» Több friss téma |
Bővebben: LinkLehetséges ,de nem biztos hogy jó lesz , legalább 3v al nagyobb bemenő feszültséget kérnek a szabályzók mint a kimenőfeszültségük , és adatlapon csak 8-12 v ost láttam 10 est nem ... (attól lehet hogy van)
A hozzászólás módosítva: Jan 21, 2023
Köszönöm! A bemenet az több, mint 12 V. Most mértem és 12,8V. Találtam a 78-as sorozatban 10-v-ost.
Valahogy így képzeltem el:
Szia! Lehet, de nem feltétlen szükséges. A relé és a LED kívánt áramát előtét-ellenállással is beállíthatod az adapterhez. Többet is elárulhatnál a relés és a LED-es áramköreidről.
Sziasztok!
A csatolt képen látható autós kompresszort szeretném használni pc kifújásra, és hasonló feladatokra. Tudtok tápegységet ajánlani hozzá, autótól függetlenül akarnám használni 220V-ról. Elméletileg a maximális áramfelvétele 15A, gondolom ez kerék fújtatásra értendő. (csak viszonyítás végett egy gyári ilyen adapter, ami 10A-t tud 15.000Ft, ha max. a feléből ki lehetne hozni valamilyen tápegységgel akkor hozzáfogok, egyébként nem). Előre is köszönöm ma segítséget. A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2023
Ha nincsenek hozzá alkatrészeid olcsó forrásból, pl. bontásból, akkor az egyébként nem eset áll fenn. Másrészt ennek a kis kompresszornak nincs tartálya. Arra, amire használni szeretnéd, ebben a formában alkalmatlan.
Szerintem se alkalmas, nincs elég légszállítása, fújni tud, de a pormacska ott marad. De próbáld ki autóakksiról mit tud...
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2023
Sziasztok!
Én egy 12V/10A-es, szivargyújtós mini kompresszort próbáltam ki. Gyújtás ráadáskor is bár működött, de járó gépkocsi motornál láthatóan erősebben termelt miközben fújattam a kereket. Kérdésem a következő lenne: A jelenségből kiindulva, ha ezt a mini kompresszort saját tápegységről is szeretném üzemeltetni, akkor az legyen legalább 14 voltos hogy ugyanolyan erővel dolgozzon mintha gyakorlatilag a kocsi generátora látná el? Majdnem vettem hozzá egy 12V/10A-es kapcsolóüzemű tápegységet de attól tartok attól ugyanolyan erőtlen lenne mintha álló motornál ráadott gyújtással szivargyújtóról üzemeltetném. Esetleg pont hogy a kapcsolóüzem miatt dolgozna stabilan mintha járó motornál fújatnék vele szivargyújtóról? Link a tápról amit kinéztem: https://www.bivin.hu/ipari-tapegyseg-12v-10a-7409 Köszi előre is a válaszokat
Szia.
Az ilyen tápegységeken (mint ezen is ha megfigyeled) van egy V adj potméter. Ezzel pár voltban ugyan de eltolható a 12V működési feszültség (kb 10-14V között a sajátomon tesztelve) így jó lehet a Te általad megadott felhasználási módhoz is.
Köszönöm szépen tehát a dolog nyitja, hogy járó motor szépen hajtja, az az, hogy magasabb a tápfesz?
Igen, általánosságban a gépjármű akkumulátorok "üresjárati" feszültsége 12,4V körül van, míg a töltésükhöz max 14,45V lehet a plafon fesz. Azért ad a generátor magasabb feszültséget hogy töltse is az akkumulátort, de közben a többi fogyasztót is kényelmesen ellássa energiával a járművön.
Az hogy te a kompresszort 12 vagy 14V-al üzemelteted lényegében szinte mindegy lesz , elméletileg nem járó motor mellett (sima 12V) -nál is szépen kéne dolgozzon. Ezt ha tesztelni akarod elég egy kimunstrált pc tápegységet életre kelteni azok tudnak minimum 15A-t 12V-on így arról tudod tesztelni elegendő-e a kerek 12V neked vagy kicsit több kell. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2023
Szia!
Vigyázz a kapcsolóüzemű táppal, mert az ilyen hirtelen induló, nagy kezdeti áramfelvételű cuccokkal az a baj, hogy beindul tőle a táp rövidzár védelme és letilt. Azaz nem biztos, hogy működtetni tudod vele a kompresszorod. Lehet, hogy sokkal erősebb tápról fog csak elindulni.
Köszi a jelenség mindenesetre fura, én még mindig arra tudok gondolni csak hogy magasabb a fesz járó motornál és azért pörög jobban a kompresszor. meglátjuk mivel jövök ki jobban anyagilag
Persze, magasabb a fesz, így picit gyorsabban pörög tőle a motor.
Szia! A sokkal erősebbet Amperben érted?
Igen!
Pl: Van idehaza egy fényhidam, 4x55W-os izzókkal, azaz 18A-t fogyaszt. A 20A-es kapcs. üzemű táppal meg se nyikkan, mivel az izzók bekapcsoláskor sokkal több áramot vesznek fel. A 63A-es táppal meg szépen elindul.
Értem. Próbáltam 6 Amperes akksitöltőről is, bár annak beépített biztije van ami lehet hogy jóval nagyobb mint 6A. Vagy pedig olyan az elektronikája hogy a rövidzár védelem nem old le.
Mindenesetre köszi a figyelmeztetést, épp PC tápokat nézek amik tudnak 22A-t is, lehidalnék ha az nem bírná el...
Idézet: „amik tudnak 22A-t is, lehidalnék ha az nem bírná el...” Nem fogja elindítani. Motoroknál, még az ilyen kicsi állandó mágneses kefés motornál is, az induló áram többszöröse az üzemi áramnak. Még a max. terhelésnél felvett áramnál is több. Felépítéstől, induló terheléstől függően 3, de akár 9-10-szeres is lehet az indulóáram. Az akkutöltő azért bírja el, mert 50 Hz-es trafóról működik, ami simán bírja az ilyen rövid idejű túlterheléseket. Nézz körül, hátha találsz olcsón régi akkutöltőt vagy legalább 12 V 160 VA teljesítményű trafót! Még egy dologra figyelned kell. Az autós kiskompresszor sem állandó üzemre készült. Ha pl. 4 db üres kereket akarnál felnyomatni vele, bele is halna. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2023
A baj az, amit a többiek többször leírtak: a légszállítás is és a nyomás is kevés. Nem erre találták ki ezt a kompresszort. A porcicák kifúvásához legalább 3-5 bar nyomás kell és egy légtartálynyi levegő. Nyilván ez a kompresszor is fúj majd valamit egy megfelelő tápegységgel, de messze elmarad attól, amire használni szeretnéd.
Köszönöm a hozzászólásokat! Megspóroltatok némi fejfájást Amennyit és amire használnám, nekem bőven elegendő ez a kis vacak. Más dolog hogy szeretném a kocsitól függetlenül is használni, ezért kell a táp. Ha már kompresszort vennék csakis komolyabbat, a kompromisszumok elkerülése végett. Az év 360 napjában egy olyan gépet nem szívesen nézegetnék porfogó gyanánt az amúgyis agyonpakolt garázsban, no de ez már egyéni meglátás.
Szia!
Ha mindenképpen tápegységet szeretnél olcsón, akkor leírom a saját megoldásomat. PC bontóból, vagy ismerőstől kérj egy régi AT tápegységet, 200-250 W-os bőven elég. Ilyen autós kompresszort használ két ismerősöm is 230 V-ról üzemeltetve, amikor pl. fűtési rendszerben a tágulási tartályt kell feltölteni, rendszert átfúvatni, bringa kereket felfújni. Készülékeket kiporolni még szűkítővel is gyengécske, hacsak nem töltesz fel vele egy tartályt, és utána azt használod. A PC tápokat én alakítottam át nekik, az 5 V-os kimeneten van egy ellenállás, kb 100 mA állandó terhelést adva, a 12 V-ra (megnövelve 13,5 V-ra) van rákötve a kompresszor. Most készült még egy, ehhez a LIDL-ben vett akciós kompresszorhoz. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2023
Szia! Ez is a Lidl-ös, Osram márkájú. Felhasználási korlátaimmal megelégszem. Pc tápot tudok elvileg kérni, próba erejéig az is jó. Nem teljesen értem, a +5 és a 0 közé van téve egy ellenállás addig oké de az mekkora, normál vagy teljesítmény ellenállás, ha az akkor hány wattos, illetve így hogy lesz a 12-ből 13,5V? Ha pontosan meg tudnád adni a részleteket élek a Copyright lehetőségével
33-47Ω-os ellenállás azért kellett, mert egyébként terhelés nélkül nem állt be stabilan a kimeneti feszültség. 5 W teljesítményű bőven elég.
A 12 V-ból nem emiatt lehet magasabb feszültséget beállítani, hanem amiket én szereltem, azokban van egy trimmer poti (vagy 2 db ellenállásból egy feszültség osztó), ezekkel lehet néhány százalékkal változtatni a +5 V-os feszültséget, ezzel együtt változik +12 V is. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2023
Létezik valamilyen megoldás szinuszos feszültség szabályozására? Tudom, hogy elavult és elvetemült ötlet de próbából kapacitív ellenállást szeretnék mérni. U/Rc=I módszerrel.
Előtét ellenállás bőven megfelel erre a célra.
Valamit nagyon benéztem. A nagyfeszkós tápom működik de a 40 voltos részre nem jó ugyanez a max 100mA miatt. Egyszerű megoldást keresek max 1A-es szabályzásra nullától maximumig.
Jani! Most valaki keresse vissza miről volt szó, ha segíteni szeretne?
Nem kellett volna egy rajzot-linket vagy valamit csatolni? Lehet hogy Te csak ezzel foglalkozol, de nem lát és gondolkodik mindenki a Te fejeddel!
Ez volt a kiindulási pont.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |