Fórum témák
» Több friss téma |
Hm...tehetek ellene valamit? Lehet javítani? Mondjuk majdnem 2 éves de szerintem nem mértem vele még 10x sem...ettől is kikophat annyira? Hm. Ez érdekes...oké, nem egy nagy összegű mert 1990 Ft volt a Pennyben na de azért, hogy 10 mérést nem bír ki? Vicc.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2022
Nálam a forgó kapcsolónál túl sok kenőanyag volt, ez okozott problémákat. Teljesen letörölve jó lett.
Jaaaj...azt nagyon macerás visszarakni azt a csúszópályás két golyós valamit... Gyárilag sok szilikonzsírt tehettek oda s összezárhat aminek nem kéne? Hm. A két golyónak megvan a helye? Ha szétkapom, hogy össze tudjam rakni majd, azért kérdezem...
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2022
Lehet az a baja, keveset használtad, ő meg dolgozni akar. A mai világban becsülendő az ilyen.
Amúgy próbáld meg a váltókapcsolót körbe körbe tekergetni jópárszor, hátha. ( bár a nem kikapcsolásra inkább az átvezetés illik...)
Dolgozni... Igen, átvezet valami valamit...s lehet, nem is a kapcsolónál...párszor körbetekertem már, én is azt hittem, valami odakerült aminek nem kéne, kis piszok vagy valami de nem...azért majd még tekergetem...hátha...ha eddig nem kopott ki hát mosd majd ki fog akkor meg majd azért nem kapcsol ki mi? Meg szétszedem talán holnap a kapcsolóját, most este már nincs hozzá türelmem, idegzetem...elguruló golyók, kiugró kis csúszóérintkező hajlított rézlemezlapkák... Köszönöm a választ mindannyiotoknak, proba, nagym6 és bbb neked is.
A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2022
Idézet: Vagy nem érintkezik valami rendesen, az ott lévő zsírtól. „összezárhat aminek nem kéne”
Üdv
Az UNI-T 70A műszerem bekapcsolás után sokáig nem indul el. Minden szegmens látszik , de csak husszú várakozás után lehet mérni. Vajon mi a baj (kondi kapacitás csökkent ..stb..) ? Minden vélemény érdekel.
Sziasztok.
Nemrégiben kaptam kolegámtól egy maxwell MX-25 301 tipusú multimétert, mondván neki nincs rá szüksége ( ő is kapta). Annyi baja volt, hogy a negatív kábel bele volt forrasztva, amit kiforrasztottam illetve rendeltem bele hasonló banán hüvelyt. Viszont ami feltűnt, hogy van egy alapzaja a kis hangszórójának. Biztosan nem gyárilag, mert nekem van ettől a gyártótól (MX-25 304) multim és annak pedig nincs semmilyen alapzaja, vagy legalábbis nem hallható. Lefényképeztem, ami szerintem hozzá tartozik a panelen, nem tudom hogy mi lehet a baj, hígítóval már áttöröltem a panelt. (A kép még a tisztítás előtti). A 14011BG IC 11-es lábára csatlakozik az egyik a 10-12-13 lábára a másik oldala a piezonak. Segítségeteket köszönöm.
Sziasztok!
Már a második DT-9205A-m megy tönkre pontosan ugyanolyan körülmények között, szóval nyilván nem véletlenül. Különböző 230 V-os LED-ek által felvett áramot akartam megmérni váltóáramú mA-mérő állásban, 200 mA méréshatárral. Ennek bőven elégnek kellett volna lennie, ezek a cuccok kb. 30 mA-t vesznek fel. Három-négy mérés sikeresen le is zajlott, aztán amikor rákapcsoltam az ötödik LED-et, a LED halvány fénnyel villogni kezdett, a multiméter pedig sercegni. Gyorsan szétkapcsoltam, de akkor már késő volt. Innentől kezdve csak feszültséget és ellenállást mér jól, áramot semmilyen állásban se. Mind 200 mA-es, mind 20 A-es állásnál hülyeséget mér, és terheletlenül is áramot mutat. Mi történhetett? A 20 A-es mérőág biztosítékmentes, ott mi szállhatott el? A 200 mA-es ágon van biztosíték, de az áram elvileg a közelébe se kerülhetett a 200 mA-nek. Vagy a bekapcsolás pillanatában mégis? De ha kiment a biztosíték, miért mér áramot terheletlenül? Hol van benne pontosan a biztosíték? Köszi! A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2023
Valószinüleg a forgókapcsoló érintkezöi megkoptak
vagy kosz került alájuk és ez miat a szokásos mV-os nagyságrendü feszültség helyet megjelent akár a 230V-os hálózati feszültség a müszer belsejében. Ha csak az áram mérése bolondult meg de a többi funkció jól mér még szerencsésnek mondhatod magad. Mindenesetre nagyitóval átnézném az áramkörilapot talán megltalálnék éget ellenállást, átütüt fóliasávot vagy nem ... A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2023
Lehet valami 0 ohmos smd purcant ki. ez valami hasonló: https://electronics.stackexchange.com/questions/516705/how-to-put-a...imeter
A "jobb kapcsolóüzemű" led lámpák graetz+elkó-val kezdődnek, A bekapcsolás pillanatában a kisült elkó nagy áramot tud produkálni, ami kinyírhatja a műszered...
Szia!
Ha sok ilyen relatív nagy feszültségen és kis áramot akarsz mérni, szokjál rá egy másik módszerre: pl. 10 ohm 1-2 wattos ellenálláson keresztül kapcsold rá az áramkörödet a hálózatra és a 10 ohmon mérj utána feszültséget. Sacc 30 mA-es fogyasztásnál, 2 V méréshatárban már kellőképpen ki tudod értékelni.
Szia. Írták előttem és jelölték is . Az r17 elégett, a 000 biztosìtéknak titulált valószínűleg többet engedett meg mint 200mA. A panel másik szélén PTC egyik lába mintha nem lenne jól beforradva.
Én nagyából egy hónapja pont ugyanilyet javítottam, a C3 kondi felett lévő LM358 adta fel. Csere után azóta tökéletesen mér váltó feszültséget és áramot.
Nagyon köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, nem is gondoltam, hogy ennyire aktív ez a fórum. Igazából a gyerekkori hobbimnak akartam újra hódolni egy kicsit, néhány alapmérést szerettem volna kivitelezni. Az IC-khez, meg az összetettebb dolgokhoz nem értek, de úgy látom, ezen változtatnom kell. Eddig abban a tévhitben éltem, hogy ezek a digitális hobbikészülékek is mágneses hatás alapján mérnek áramot, de most a leírásaitok alapján úgy látom, hogy ilyenkor valójában feszültségmérés történik egy adott (alacsony értékű), a mérendő dologgal sorba kötött ellenálláson.
Mindkét multiméterem új volt, tehát biztosan nem került kosz a forgókapcsoló érintkezői alá, és valószínűleg a PTC forrasztásával sincs gond. Mindkettő pont ugyanúgy halt meg: kb. 6-7 W-os LED-ekre kapcsolt hálózati feszültség esetén csináltam árammérést. Ezek szerint valami tranziens jelenség okozta a bajt. Őszintén szólva felmerült bennem, hogy nem kéne hálózati fesszel mA-es áramokat mérni, de úgy voltam vele, a készülék ilyenkor nem tudja, hogy hány voltos a hálózat, hiszen rajta gyakorlatilag nem esik feszültség, tehát teljesen mindegy, hogy a mérendő kör kivezetései között hány Volt van.
Orcika, vállalnád ennek a rendbe rakását? Ha igen, mennyiért? Köszi!
Sajnos a 9205 már elég tág fogalom. Nekem is van belőle 2, az egyik egy jobb kivitel, a másik a futottak még... A jobbiknál van az LCD-n is kijelzése a méréshatároknak és a forgókapcsoló is jobb minőségű. A gyengébbiknél új korától van olyan, hogy egy-egy méréshatárnál 2 tizedes pont van. Ez utóbbin nincs auto power off sem.
Én is elégettem az egyik 200mA-hez tartozó ellenállást. A biztosíték ott van, csak kicsit arrébb egy SMD. Be lehet tenni helyette egy sima üvegbiztosítékot (persze jobb lenne a kitöltött). Az ellenállás is pótolható sima lábas jószággal is, persze jó lenne megfelelő tűrésűt válogatni. Van fenn rajz hozzá többféle is, ha kell felrakom ide azt a részt, amire neked szükséged van.
Persze, megköszönöm, ha felrakod a rajzot. Szerintem amúgy nekem a jobb minőségű van (Hornbill néven fut), mert az LCD mutatja a méréshatást, és tök jó minőségérzetű a forgatókapcsoló is.
Szóval akkor a 000 feliratú SMD lenne a "biztosíték"? Ez egyébként nem tűnik sérültnek, legalábbis ha rámérek, akkor szakadásmentesnek tűnik. Az R17 ellenállás viszont szakadt és kormos is, ahogy dokidoki észre is vette.
A PTC lábát megnéztem, azzal nincs gond, az R17 viszont valóban szakadt. Ha szerencsém van, talán más gond nincs. Az R17 mekkora ellenállás? Megpróbálnám kicseréltetni, hátha. Köszi!
Szevasz!
Nézd meg milyen ellenállás köt az egyik, és a másik végéhez. Ez alapján megmondható egy műszer rajzról. Üdv. M.
Időközben megtaláltam, 90 kOhm-osnak látszik. Viszont közben más fórumokat is találtam, ahol ugyanez volt a gond, és azt írja a figura, hogy önmagában az R17 cseréje nem hozott megoldást.
Az valószínű már a feszültség mérésnél van.
Az áramnál inkább 1. 9. és 90. lehet sorbakötve. Majd igy jön ki az 1, 10, 100 ohm. Vagy még lehet eggyel nagyobb akkor 990 és az sorosan 1000 ohm mint shönt. Üdv. M.
Annak 1-2 ohmosnak kellene lenni. 90 kohm nem füstöl rövid idő alatt még 230V-ról sem. ( főleg nem olvaszt ki biztosítékot. Ha az r42 10 ohm környéki, akkor ez sem több mint 1 ohm. a 20 A-s sönttel van sorba amúgy is. De ha beteszel helyette 90K-t, a kijelzőnek szerintem meg kell nyugodnia, csak rettenetesen sokat fog mérni.
Amúgy meg R990 van ráírva eredetileg.
Bővebben: Link
Semmiképpen nem 90k, az egy 0,99ohmos ellenállás. A biztosíték pedig a a FUSE felirat alatti "0" jelű SMD, az üvegcsöves biztosíték helytől jobbra le srégen.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2023
Akkor az 0.99 ohm. Igy már oké, és joggal füstölt.
Pontosabban 1 ohm és ami sorba van vele az meg R42= 9 ohm. Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2023
Az árammérés és a söntök a rajzról, 3 féle megközelítésben ugyanaz.
Köszi ismét az infókat! Közben beszéltem egy szervizzel, ahol azt mondták, hogy nem érdemes javítani, mert az ilyen túláramoknál az ellenállásláncban lévő többi ellenállás is el szokott mászni, és ez a készülék már sose lesz pontos. Szerintetek?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |